Aihe: Gibson melody maker
1 2 3 4 5 6 7 820 21 22 23 24
jo_tu
21.09.2007 08:28:32
oiskohan paha rasti jyrsiä tuohon mikille humpparin mentävä kolo? tuo pleksi saattais just ja just riittää... sit tuollasen ostoa voisi harkitakin.
Joees
21.09.2007 13:57:41
oiskohan paha rasti jyrsiä tuohon mikille humpparin mentävä kolo? tuo pleksi saattais just ja just riittää... sit tuollasen ostoa voisi harkitakin.

Ei olis. Mut miks sä haluat siihen humpparin? Ethän sä ees tiiä miltä tuo nyt soundaa.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
jo_tu
22.09.2007 09:44:36
no onhan siitä nyt noita ääninäytteitä gibban sivuilla etc. kyllä tuosta saundista saa jonkin kuvan... mutta eihän se nyt pakollinen olis, mutta hieno ois jos ois kromikuorinen humppari valkoisessa melodyssä. eihän sitä tosiaan heti ole pakko lihoiksi pistää, mutta onhan tuo optio kiva olla olemassa.
sihvoh
22.09.2007 10:58:31 (muokattu 22.09.2007 11:20:27)
Itse moisen omistavana ja jonkin aikaa käyttäneenä sanoisin, että tuo single coil on oikeastaan aika hyvä ja erittäin häiriötön. Kohtalaisen kuuma ja sopii rokkisoundiin ainakin hyvin. Toistaiseksi ei ole tarkoitus vaihtaa tuota mikkiä mihinkään, mutta jos vaihto tulisi eteen, olisi se ehdottomasti P90 -tyyppinen viritys.

Kannattaa ensin kokeilla jonkin aikaa sitä sinkkumikkiä ruuvaamalla vahvistimen ja kitaran nuppeja - voi yllättää kuinka paljon soundeja lähteekään yhdestä mikistä. Ehkä tuo mikki on hieman 'riipivän' oloinen ja ei ihan kaikkeen sovellu, mutta tuohan onkin rokkikitara ainakin omasta mielestäni ja siihen se sopii hyvin. Telecasterit ovat sitten erikseen... ja EQ on keksitty kitaran tone-nappulan lisäksi.

Ne Gibsonin sivuston demosoundit ovat oikeasti juuri sellaiset kuin tuosta saa irti, joten niistä voi sitten oikeasti kuunnella osviittaa kitaran soundista...

EDIT: Ja vielä kaikille jotka kyselivät noita Playbackin maksu-/toimitusehtoja. Luottokorttia veloitetaan vasta sitten kun tavara lähtee postiin...

EDIT2: Lisään vielä että tuo tone-säädin Melody Makerissa toimii koko potikan säätöalueella, joten sillä voi oikeasti säätää soundia. Sama koskee myös volume-namiskaa...

EDIT3: Vielä tuli mieleen, että mikin korkeussäätö vaikuttaa tuossa "aika" paljon soundiin, joten sitäkin kannattaa kokeilla.
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
fox
22.09.2007 11:05:36

Kannattaa ensin kokeilla jonkin aikaa sitä sinkkumikkiä ruuvaamalla vahvistimen ja kitaran nuppeja - voi yllättää kuinka paljon soundeja lähteekään yhdestä mikistä...

Ja itse tähän aiheeseen mitenkään liittyen, mutta yleisesti, ei olis kovinkaan hyödytöntä monenkaan näillä palstoilla mikinvaihtoa suunnittelevien joskus ottaa esim. oikein tunti tms. aikaa ja ruuvailla niitä _omia_ laitteita.. Usein sieltä löytyy jotain yllättävää soundimaailman suhteen.. Toki onhan se mikkien vaihto hauskaa, ja toki nää firmat, jotka mikkejä käämivät päätuotteenaan, on ne omat jälkiasennusmikkinsä hyviksi tehneet, vaan ei monesti ne kitaran mukana tulleet ensiasennusmikitkään ihan kovin onnettomat ole. Tämmöinen huomio tässä.. :)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Dinorocker
22.09.2007 13:40:19
Lievää off-topiccia...

Itse olen parhaimillaan/pahimmillaan säätänyt 3-4 tuntia putkeen mikin korkeutta, jotta löytyy "se" tone.

Ei uskois kuinka hikistä hommaa se on... ; )
Outrider
fox
22.09.2007 13:43:36

Lievää off-topiccia...

Itse olen parhaimillaan/pahimmillaan säätänyt 3-4 tuntia putkeen mikin korkeutta, jotta löytyy "se" tone.

Ei uskois kuinka hikistä hommaa se on... ; )

Mutta kuitenkin oli kannattavaa, veikkaan.. ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Dinorocker
22.09.2007 13:45:41
Mutta kuitenkin oli kannattavaa, veikkaan.. ;)

Kyllä, erittäin kannattavaa. Ei se muuten kannnattais. ; )
Outrider
ministeri
22.09.2007 14:37:05
En tiedä miten on tossa melodyssä mutta muutamaa muuta P90 mikeillä varustettua kitaraa testailleena, yhden omistaneena, niiden hauska puoli on että rock säröä varten ei oikeastaan tarvitse mitään purkkia vaan volat kitarasta täysillä lähtee hieno särö putkivahvistimesta ja vastaavasti volaa laskemalla kitarasta saa sitten cleanimpää soundia..Kyllä taas itsekin tekisi mieli jokin P90 peli hankkia.
Trust in god but question religion.
palomaeki
22.09.2007 19:28:02
Pakko palata näihin kun taas hinnat laskeneet.

Eli siis onko tuo Playbackin "bank transfer" -maksuoptio ihan perus laskutus vaiko mitenkä toimii?

Maanantaina voisin laittaa valkosen taikka sunbursti MelodiMaakarin tulemaan!
kitara on kiva.
duc
22.09.2007 19:34:33
Pakko palata näihin kun taas hinnat laskeneet.

Eli siis onko tuo Playbackin "bank transfer" -maksuoptio ihan perus laskutus vaiko mitenkä toimii?

Maanantaina voisin laittaa valkosen taikka sunbursti MelodiMaakarin tulemaan!

Myöhästyit, ne meni jo. Kannattaa se luottokortti hankkia, ellet halua kolmea kuukautta odottaa ilman rahoja, että saavat taas kitaroita varastoon.
palomaeki
22.09.2007 19:41:27
Myöhästyit, ne meni jo. Kannattaa se luottokortti hankkia, ellet halua kolmea kuukautta odottaa ilman rahoja, että saavat taas kitaroita varastoon.

Mulla näyttää että niitä ois vielä? Hmm.

Vai mistäs näkyy että onko varastossa vaiko eikö ole, viimeksi nääs kun olin tilaamassa niin tuossa luki ihan heti esillä että "out of stock".
kitara on kiva.
palomaeki
13.01.2008 12:20:07
Huom! Olet kirjoittamassa yli 112 päivää vanhaan ketjuun!

Nimenomaan.

Kyllähän tuo MM vieläkin kuumottelis...
Vaan mistä näitä sitten loppujen lopuksi saa?

Valaiskaa hiukan tyhmempää että mikä olisi tällä hetkellä helpoin/halvin reitti saada tuommoinen tänne Tornion kamaralle kunhan rahaa saan säästeltyä taas?
kitara on kiva.
Shakata
13.01.2008 13:44:49
Woodbrass lienee paras ja halvin ratkaisu. Paitsi, että ei näytä olevan varastossa yhtään...mutta sullahan ei ollut kiire :)

http://en.woodbrass.com/advanced_se … SON%20GUITAR&page=1&sort=4a
Kalamies #?
palomaeki
15.01.2008 21:02:58
Tää woodbrass vaikuttaa kyllä ihan hyvältä...

Joo, mikäs tässä odotellessa. (:
kitara on kiva.
Slyy
16.01.2008 10:17:27
Onkos playbackillä ollut tuo tilanteena "Delivery within 60 business days." siis jo syyskuusta asti vai?

Itselläkin iski kiinnostus kyseiseen keppiin.
MarkoA
17.01.2008 09:45:29
Kun olin itse tilaamassa kitaraa joulun alla niin Playllä eivät osanneet sanoa milloin saavat mallia, jos saavat. Suomen maahantuojan mukaan kyseistä mallia ei ole luvattu lisää toistaiseksi?!

Tilasin Woodbrassilta ja toimitus kesti n.10 päivää. Kaikki toimi hienosti.

Kitara on Mahtava!
Mielipiteitä liukuhihnalta jo yli 30-vuotta. Kysy mitä haluat ja vastaan mitä haluan!
Slyy
17.01.2008 12:34:24
Kun olin itse tilaamassa kitaraa joulun alla niin Playllä eivät osanneet sanoa milloin saavat mallia, jos saavat. Suomen maahantuojan mukaan kyseistä mallia ei ole luvattu lisää toistaiseksi?!

Kitara on Mahtava!

Kiitos tiedosta.

Pitääpä pistää omakin tulemaan Woodbrassilta siis piakkoin.
teleman
17.01.2008 14:44:17

Kitara on Mahtava!

Samma häär - Playbackilla oli MM-tilaus syksyn eli lähes neljä kuukautta sisällä ja eivät osanneet sanoa milloin lisää saavat. Tammikuun alussa laitoin tilauksen Woodbrassille ja kitara tuotiin kotiovelle kuusi tuntia alle viikossa. Loistava oli ainakin tässä tapauksessa palvelu, ja tuote eli kitara tuli hyvin pakattuna ja ehjänä säilyneenä perille. Ja tosiaankin kaikin puolin mahtava on kitara, jopa tällaisen uppovannoutuneen fenderistin mielestä. Kaksimikkinen worn white on tuo meikän MM.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)