JaniPaananen 22.09.2007 18:09:22 | |
---|
Eli onko otsikossa mainittu järjestely mahdollinen. Ajattelin ostaa jonkin kitara nupin fenderin (paska)compolle kaveriksi :D Haluaisin tietää miten tuo onnistuu käytännössä ja mitä haittoja tuossa on nuppi+kaappi systeemiin verrattuna. Tarkoituksena on saada parannettua soundia ja compossa on myös hieman kiero-ongelmia. Ostaisin mielummin vähän kalliimman nupin kuin stäckin. |
Haluat siis hyödyntää combon käyttämällä sitä kaiutinkaappina? Onnistuuhan se. Jos siinä on kiinteä kaiutinjohto niin katkaiset sen keskeltä ja väkerrät kaiuttimelta tulevaan johtoon naarasplugiliittimen. Näin voit kytkeä siihen nupilta tulevan kaappijohdon. Jos haluat käyttää joskus vielä comboa vahvistimenakin, niin väkerrät sen vahvistinosalta lähtevään kaiutinjohtoon (joka siis katkaistiin) urosplugin. Näin voit kytkeä senkin tarvittaessa taas kaiuttimen johtoon. |
JuSu 22.09.2007 18:31:48 (muokattu 22.09.2007 18:36:06) | |
---|
Haluat siis hyödyntää combon käyttämällä sitä kaiutinkaappina? Onnistuuhan se. Mutta myymällä sen combon saat samalla rahalla, tai ainakin melkein, ihan hyvän kitarakaapinkin. Jollei siis comboa ole tarkoitus käyttää kuin kaappina, niin minä laittaisin combon lihoiksi ja ostaisi sillä rahalla kaapin. Mikä combo? Nupin ja combon vahvistinosan käyttäminen yhtäaikaa samoihin kaiuttimiin onkin sitten jo ihan toisen luokan operaatio. Onnistuu kyllä, mutta tarvitaan (kalliita) lisälaitteita. JuSu EDIT: Ja minkä nupin meinasit hankkia? Ei ole myöskään järkeä kytkeä hyvää nuppia paskoihin kaiuttimiin, menee soundi vain pilalle. Eli ei se Mesan nuppi kuulosta kovin erityiseltä Frontmanin kahdeksantuumaisen ämyrin kautta, noin niinkuin esimerkkinä... Lisäksi kaiuttimen tehonkesto voi aiheuttaa ongelmia. "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
JaniPaananen 22.09.2007 19:36:13 (muokattu 22.09.2007 20:24:47) | |
---|
Kiitokset vastauksista. Joo en viitti alkaa johtoja katkoon tai mitään että taidan myydä compoon. Mitä lulette jos ostan nupin ja kaapin musaliikkeestä niin hyvittääkö ne mitään jos vie vanhan compon pois. Toimii kyllä ei oo mitään ulkoisia vaurioita. ainakaan isoja. naarmuja tietysti ja näin. compo on Fender FM212R. Ei ole oikeen oma soundivaihtoehto. |
slerbis 22.09.2007 19:39:48 (muokattu 22.09.2007 19:40:42) | |
---|
Kiitokset vastauksista. Joo en viitti alkaa johtoja katkoon tai mitään että taidan myydä compon. Mitä lulette jos ostan nupin ja kaapin musaliikkeestä niin hyvittääkö ne mitään jos vie vanhan compon pois. Toimii kyllä ei oo mitään ulkoisia vaurioita. ainakaan isoja. naarmuja tietysti ja näin. compo on Fender FM212R. Ei ole oikeen oma soundivaihtoehto. Kyllähän ne jotain hyvittää, mutta enemmän rahaa saat myymällä itse. Torille ilmoa vaan. dit. Tosin voithan mennä kysäseen paljonko antais vaihdossa, se kun ei maksa mittään :) A tergo in bona nates |
SH1THEAD 22.09.2007 20:23:13 (muokattu 22.09.2007 20:24:11) | |
---|
Kiitokset vastauksista. Joo en viitti alkaa johtoja katkoon tai mitään että taidan myydä compon. Mitä lulette jos ostan nupin ja kaapin musaliikkeestä niin hyvittääkö ne mitään jos vie vanhan compon pois. Toimii kyllä ei oo mitään ulkoisia vaurioita. ainakaan isoja. naarmuja tietysti ja näin. compo on Fender FM212R. Ei ole oikeen oma soundivaihtoehto. Itse tossa jokunen aika mesa-kauppoja tehdessä kysyin paljonko hyvittäisivät vahvistimesta (Peavey 6505 ja heiltä ostettu). Kuulemma kannattavempaa myydä yksityisenä vahvistin pois, koska muuten uuden vahvarin hintaa ei voida pudottaa listahinnasta. Kehoittivat myymään muusikoiden.netin torilla. Kehotus meni sen verta hyvin perille että peli löytyi käytettynä ja meni liikkeeltä kaupat sivu suun. :D äsh :/ |
Zalakka 23.09.2007 14:04:29 (muokattu 23.09.2007 14:06:36) | |
---|
Minulla kävi tällainen tapaus (minun käsitys), niin kysynpä teiltä: Line 6 spider II nupin sieltä takaosasta, niin siellä on muistaakseni/käsittääkseni 2 semmosta koloa, joihin olisi tarkoitus liittää semmoinen kaappipiuha jne., niin joskus (tyhmyyksissäni) laitoin tavallisen kitarapiuhan siihen koloon ja liitin sen johdon toisen pään Ibanezin 15-wattisen kitaravahvistimen input -koloon (johon liitetään se kitara) ja sitten sillä soittelin, eikä tuntunut olleen mitään ongelmia, mutta nyt vähän mietityttää, että onkohan se aiheuttanut joitain (pysyviä, tai ohimeneviä (?)) vaurioita niihin laitteisiin tms.? Luulen itse, että ei ole. Ja toinen juttu (minun käsitys): muuten sama juttu, kuin tuossa ensimmäisessä, mutta Line 6 spider II -nupin ja sen ibanezin vahvistimen välissä oli säröpedaali (kaikki oli liitetty yhteen kitarapiuhoilla) ja muistaakseni ei toiminut, mutta luulen, että se ei ole aiheuttanut (pysyviä, tai ohimeneviä (?)) vaurioita mihinkään. |
hq 23.09.2007 15:53:32 | |
---|
Minulla kävi tällainen tapaus (minun käsitys), niin kysynpä teiltä: Line 6 spider II nupin sieltä takaosasta, niin siellä on muistaakseni/käsittääkseni 2 semmosta koloa, joihin olisi tarkoitus liittää semmoinen kaappipiuha jne., niin joskus (tyhmyyksissäni) laitoin tavallisen kitarapiuhan siihen koloon ja liitin sen johdon toisen pään Ibanezin 15-wattisen kitaravahvistimen input -koloon (johon liitetään se kitara) ja sitten sillä soittelin, eikä tuntunut olleen mitään ongelmia, mutta nyt vähän mietityttää, että onkohan se aiheuttanut joitain (pysyviä, tai ohimeneviä (?)) vaurioita niihin laitteisiin tms.? Luulen itse, että ei ole. Jos laitteet vielä toimivat, niin mitään vauriota tuskin on syntynyt. Soitit varmaan spiderillä melko hiljaisella äänenvoimakkuudella. |