Aihe: hyvä retro särkijä?
1 2
kimurantti1
30.06.2007 16:06:20 (muokattu 30.06.2007 16:07:26)
Miten olisi Barberin Direct Drive? Minä ostin juuri sellaisen torilta, ja otin äsken ensimmäiset tyypit. Se on kyllä todella monipuolinen, ja ehdottomasti paras overdrive jota olen kokeillut. Säröä tosin lähtee tarvittaessa ihan kasarirokkiin tarvittavat määrät, ja soundi on drive-potikan ääripäässäkin hyvä. DD on aika paksu- ja tummasoundinen, ja tone-potikkaa tulee varmaan pidettyä suurimman osan ajasta klo 12 oikella puolen. Paksuudesta huolimatta vähän monimutkaisemmatkin murtosoinnut pysyy todella selkeinä, ja soundi on todella erotteleva. Tässäpä nämä ensifiilikset, vaikka täytyy myöntää, että kalliimmista overdriveista mulla on vertailupohjaa vain muutaman pedaalin verran. En tiedä sitten retrosta (musta se on muutenkin vähän kyseenalainen sana), mutta hyvä DD ainakin on.
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
Mursuviiksi
30.06.2007 19:45:28
En tiedä onko meriittejä antaa suosituksia retrosoundista kun ei ole päätaiteenlajini, mutta Direct Drivea uskallan minäkin suositella. SS versio löytyy omasta laudasta yhtenä säristimenä ja soundi sen kun paranee ruuvailun myötä. Siinä on sellainen mukavan orgaaninen ja maltillinen (eli ei liian hyökkäävä) pärinä joka kuitenkin erottuu hyvin bändin massasta. SS:ssä on sitten tietty vielä asteen verran enemmän ruuvattavaa sisäisten trimmereiden ansiosta.
I was walking down the street with my friend and he said "I hear music." As if there's any other way to take it in. - Mitch Hedberg (R.I.P.)
äsgee
22.09.2007 15:14:13
onko kenelläkään kokemusta tosta fuzz facesta? kun oon aatellu sellasen hankkia.
"I wan't that old time rock 'n' roll!"
Jungleman
22.09.2007 18:19:32
onko kenelläkään kokemusta tosta fuzz facesta? kun oon aatellu sellasen hankkia.

Millaisen Fuzz Facen ajattelit hankkia? Oletko jo testannut sellaista? ... noissa on eroja, monet kopiot ovat alkuperäisiä luotettavampia ja monipuolisempia, mutta esimerkiksi Dunlopin säälittävät reissuet kannattaa kiertää kaukaa.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Jungleman
22.09.2007 18:23:14
".......Hermida Mosferatu......". Hienosti lainattu hehe. Jungleman tai joku muu voisi kertoa että missä olette yllämainittua purkkiä päässeet hypistelemään. Ei taida Suomesta löytyä? Ainakaan googlella ei löydy.

Ostin kaverilta joka oli sen muistaakseni ebaysta napannut.

Juu ei, ei varmasti ole maahantuojaa noille peleille. Sivujen perusteella Hermida ilmeisestikin hoitaa homman suoramyyntinä. Onnea vaan metsästykselle...
Romantikkoitkijät #1
gator
28.09.2007 05:02:51
Ostin kaverilta joka oli sen muistaakseni ebaysta napannut.

Juu ei, ei varmasti ole maahantuojaa noille peleille. Sivujen perusteella Hermida ilmeisestikin hoitaa homman suoramyyntinä. Onnea vaan metsästykselle...

Hehe kiitoskiitos. En taida uskaltaa sokkona tilata. Pitää ilmeisesti olla ilman tai kytätä jos joskus sattuis käytettynä holleille.
Artist
28.09.2007 09:29:19
Hehe kiitoskiitos. En taida uskaltaa sokkona tilata. Pitää ilmeisesti olla ilman tai kytätä jos joskus sattuis käytettynä holleille.

Noissa on kai aika pitkä odotusaika, joten jos uskaltaa tilata uutena ja jaksaa odottaa, selviää todennäköisesti halvemmalla kuin käytettynä ostaessa. Ja jos ei diggaa niin spedu vaan lihoiksi ja voitot kotiin.
"Is she really going out with him?"
Jungleman
28.09.2007 20:49:13
Noissa on kai aika pitkä odotusaika, joten jos uskaltaa tilata uutena ja jaksaa odottaa, selviää todennäköisesti halvemmalla kuin käytettynä ostaessa. Ja jos ei diggaa niin spedu vaan lihoiksi ja voitot kotiin.

Näin juuri. Minäkin luovuin omastani koska sain siitä tarpeeksi hyvän tarjouksen - ei ollut tarpeeksi käyttöä ko. vehkeelle, eikä edes harmita että luovuin siitä, siitäkään huolimatta että Mosferatu on järjettömän hyvänkuuloinen, dynaaminen pedaali, ehkä parhaiten soittodynamiikkaan ja kitaran volapotikkaan reagoiva od jota olen koskaan kokeillut.

Kyllä siitä rahansa pois saa. Käytettyjen hinnat tosiaankin liikkuvat uusien hintaa korkeammalla tasolla...
Romantikkoitkijät #1
keskiorv
29.09.2007 13:35:38
".......Hermida Mosferatu......". Hienosti lainattu hehe. Jungleman tai joku muu voisi kertoa että missä olette yllämainittua purkkiä päässeet hypistelemään. Ei taida Suomesta löytyä? Ainakaan googlella ei löydy.

Löytyy käytettynä:

http://www.custom-sounds.com/epages … f6274159fa3d3d0649+FI/catalogs/1040

Hinan kohtuulisuudesta/kohtuuttomuudesta en tiedä mitään.
Artist
29.09.2007 14:54:56 (muokattu 29.09.2007 14:56:35)
Löytyy käytettynä:

http://www.custom-sounds.com/epages … f6274159fa3d3d0649+FI/catalogs/1040

Hinan kohtuulisuudesta/kohtuuttomuudesta en tiedä mitään.

Halpaa kuin makkara, uusi on 179$ + kulut (odotusaika kai on pahimmillaan ollut yli vuoden, tämänhetkisestä tilanteesta ei tietoa), käytetyt yleensä enemmän, jopa reilusti. Viddu ku oon törsännyt pedaalibudjettini, ostaisin pois.
"Is she really going out with him?"
whitler
21.10.2007 11:43:10
Itselläni on jo 70-luvun alkupuolelta saakka ollut Electro-Harmonixin Muff-Fuzz -palikka. Kömpelö käyttää kun ei ole jalkakytkintä, mutta loistava peli ja hallittavissa hyvin kitaran omalla volumisäädöillä.
Mutta laitteessa on yksi ongelma: kuinka saa pois siinä olevan "mikrofonisuuden"? Eli kun laite on kovalla ja vahvistimessa reilusti meteliä, niin Muff-Fuzzin kotelokin reagoi mekaanisiin ääniin, toimii ikään kuin kontaktimikrofonina. Jos kuorta naputtaa kuuluu se selvästi vahvistimiesta.
Yhdessä Bossin OD-1:n kanssa Muff-Fuzz on kunnon killeri!
Ziggy Bubba
21.10.2007 12:33:36 (muokattu 21.10.2007 15:18:16)

Miten olisi Barberin Direct Drive? Minä ostin juuri sellaisen torilta....

Piru vie onnekasta :) Ite olen yrittänyt suht aktiivisesti noita metsästää, kun ei meinaa uutenakaan löytää. Onnea uuden säristimen johdosta, oma GAS sen kun paheni tuon tekstisi myötä..

Tietääkö kukaan mistä noita voisi löytyä (Custom Sounds ja Max myyvät ei oota)?

E: Eipä mennyt kauaa - meikäläisellä on nyt Direct Drive, kiitokset kauppiaalle :) Nopean testin perusteella tuo on todella monipuolinen ja pehmeäsoundinen overdrive, juuri sellainen kuin hainkin.
"I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins!" -Bart Simpson
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)