Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Thomann toimitusajoista?
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Wallesmanni88
22.09.2007 15:15:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kauankos teillä meni jos tuotetta löytyi varastosta? Itse tilasin sunnuntai-maanantai välisenä yönä kitaran ja vähän muuta pientä sälää. Maanantaina päivällä yhden aikaan tuli viesti että paketti on pistetty tulemaan tänneppäin.
 
Tietysti Pauligin
22.09.2007 15:18:44 (muokattu 22.09.2007 15:20:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=73773
 
Tuolla reilusti juttua ko. puljusta.
Joskus vuosi sitten taisin viimeeksi tilata, tilauksesta tasan viikko kesti. Paketti lähti tilausta seuraavana päivänä liikkeelle.
 
Nyt kun Suomi-tiimi on vaihtunut ja väki vähentynyt, on ilmeisesti ollut viivästyksiä ja ongelmia hiukan normaalia enemmän, väärää tavaraa yms. Muuten kuitenkin nettikaupoista sieltä toimivimmasta ja luotettavimmasta päästä, ainakin tähän asti.
 
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Lancelot
22.09.2007 15:20:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kauankos teillä meni jos tuotetta löytyi varastosta? Itse tilasin sunnuntai-maanantai välisenä yönä kitaran ja vähän muuta pientä sälää. Maanantaina päivällä yhden aikaan tuli viesti että paketti on pistetty tulemaan tänneppäin.
 
Kyllä ne viikossa on yleensä tullut eli sun tapauksessa pitäis olla paketin perillä ylihuomenna mahdollisesti
 
Muuki
22.09.2007 15:38:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma pakettini lähti viime viikon torstaina. Ei näy eikä kuulu.
 
"The question is not when he's gonna stop but who is gonna stop him." -Vanishing Point
Wäiski
22.09.2007 15:46:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari kertaa olen tilannut, tuli muistaakseni noin viikossa molemmilla kerroilla. Nyt on sitten ollut vaikeampaa:
 
- Tilasin 31.8 mikkisatsin ja Boss RE-20-pedaalin. Pedaalista oli Tompan nettisivuilla ilmoitus, että niitä tulee noin 10.9.
- 10.9 nettisivuilla kerrottiin tuotteen olevan saatavissa noin viikossa.
- 12.9 kysyin, onnistuuko pienen usb-kikkulan lisääminen tilaukseen. Vastaus: "Onnistuu lisäys. Tilauksessanne oleva Boss RE-20 Space Echossa on aika pitkä toimitusaika ja se hidastaa koko tilausta. Sitä saapuu varastoomme vasta tammikuun paikkeilla."
- Pyysin saman tien jättämään Bossin pois, jolloin 13.9 tuli ilmoitus, että paketti on lähtenyt.
- Sen jälkeen olen odotellut. Vielä ei postin lähetysseuranta tiedä lähetyksestä mitään, eli minimissään pariin viikkoon taitaa mennä toimitus.
- Olen kuullut myös muilta toimitusaikojen pitenemisestä ja palvelun huononemisesta. Ei liene ihme, kun melkein koko Suomea hoitava henkilökunta on vaihtunut kerralla.
 
Ei tässä mitään kauheaa ole tapahtunut, mutta paremminkin homma voisi hoitua. Erityisesti ihmetyttää se, että ilmoitettu toimitusaika Bossille heittää lähes puolella vuodella ja se, ettei siitä informoitu kun vasta puolivahingossa. Luulisi myös, että varastossa olevat tuotteet (melkein 400 €:n edestä) olisi lähetetty heti erikseen.
 
Luulen, että vastaisuudessa pitäydyn taas kotimaisten, hyvin palvelevien liikkeiden asiakkaana. Tämäkin tilaus meni saksaan siksi, ettei Kinnmanin mikkejä kuulemma enää saa Suomesta ja yksi paikallinen kauppias kehotti tilaamaan ne Saksasta, koska "Kinnmanit ovat käyttöösi paljon paremmat kuin minulla myynnissä olevat mallit eikä hinnassakaan ole eroa. Valitettavasti en voi enää myydä Kinnmaneja".
 
Miikathebest
22.09.2007 16:03:29 (muokattu 22.09.2007 16:06:50)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kauankos teillä meni jos tuotetta löytyi varastosta? Itse tilasin sunnuntai-maanantai välisenä yönä kitaran ja vähän muuta pientä sälää. Maanantaina päivällä yhden aikaan tuli viesti että paketti on pistetty tulemaan tänneppäin.
 
Sama juttu. Tilasin edellisellä viikolle ja maksoin tilisiirrolla. Paketti lähti samaan aikaan tänä maanantaina liikkeelle. Ei vielä ainakaan postin lähetysseuranta mitään tiedä. Posti(itella) tässä vähän minua häsää... vaikka paketti tulisi suomeen siinä luvatussa 5-7 päivässä(thomann lupaa 6-8 tai 4-6) ei sitä saa noudettua kuitenkaan kuin parhaimmillaan 7-10 päivän kuluttua. Helposti menee 2...3.. päivää kun lähetetään kouvolasta lappeenrannan kautta kouvolaan ilmoitus saapuneesta paketista.
Tälläinen tapaus postin kanssa viime viikolta: Soitin naapuritalosta postin yläkerrassa sijaitsevaan verotoimistoon tilatakseni muutosverokortin... että sellasta. Kirje pitää käyttää Lappeenrannassa asti että sen saa toimitettua naapuriin. PLOP!
UPS:stä, DHL:stä ja Matkahuollosta paljon paremmat kokemukset!
 
Tilasin t-tuotteita. Muuten olisin turvautunut paikalliseen liikkeeseen.
 
EDIT: itellakin näköjään tarjoaa parempia palveluja... pitänee yrittää hyödyntää vastaisuudessa.
 
Liikaa säröä!
pekurides
22.09.2007 17:31:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


EDIT: itellakin näköjään tarjoaa parempia palveluja... pitänee yrittää hyödyntää vastaisuudessa.

 
offari.
Taitaa suurin osa itellankin tuotoista saksaan päätyä.... suomen valtio ei taida olla enään pääomistaja vaan saksan posti vai oliko se danzaz ku osti suomen postin...
 
En kyllä oo ihan varma mutta tämmösiä isot poijaat kertoillu.
 
tällänen mukakotimaisuusasteläppä vain.
 
Tunteella päin vittua.
Sensonic
22.09.2007 18:50:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Thomannilta tilattujen musiikkiroinien tulo Suomeen (Helsinkiin) kestänyt 8-10 päivää.
 
Ennen (noin 2-3 vuotta sitten) Thomannilla oli ns. express -kuljetus, joilla roinien olisi pitänyt tulla Suomeen 6 päivässä. Siitä joutui tietty maksamaan vähän extraa. Sitten lopettivat koko express -mahdollisuuden. Ilmeisesti porukka ei käyttänyt sitä, koska ei halunnut maksaa lisähintaa...
 
Hmm, jos palvelun taso on romahtanut henkilökunnan vaihtumisen jälkeen, niin enpä yhtään ihmettele, sillä on sitä tapahtunut muillakin. Noin 4-5 vuotta sitten olin tilaamassa yhdeltä toimittajalta intercooleria autooni ja sitten heidän talousasioistaan/lähetyksistä vastaava nainen irtisanoutui firmasta. Firmalla meni pasmat täysin sekaisin, eivätkä tienneet, mitä heiltä oli tilattu ja mitä lähetetty. Siinä meni sitten 3-4 kuukautta, ennen kuin pääsivät takaisin "jaloilleen" ja ostin coolerin toisesta firmasta. Eivät tosin koskaan myöntäneet, että olivat aivan pihalla, vaikka kuinka heitä yritti kovistella... No toivottavasti Thomannilta roinaa tilanneille henkilöille ei ole käynyt noin "ylimenokauden" aikana...
 
Sähkikset (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-250, Charvel 3, Wolf KP3C Akustinen (vasuri) Landola F6/Cut Muut vehkeet: ADA MP-1, Digitech DSP-2101 Artist, Rocktron Velocity 300W, Marshall JCM900 4x12", Music Man Mini, jne. jne.
merirosvokissa
23.09.2007 00:53:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoho, meikällä on kunnon kauhutarina asian suhteen kerrottavana.
 
8.9 Tilasin itelleni uuden kitaran, sille härpäkkeet ja kaverille pari muljutinta.
 
Kitara oli B-STOCKina ja NT sarjan Warlock jos jotakuta kiinnostaa.
 
Noh, Kitaran sain postista erinäisten sähläilyjen jälkeen 21.9:ttä, mitään muita tarvikkeita ei näy eikä kuulu, eikä näy vieläkään seurantakoodilla postin pakettiseurannasta. Kuulemma Saksan päässä posti takkuaa ja kontit eivät pääse eteenpäin, tiedä sitten.
 
Kitarastani oli vaihdettu talla, siinä pitäisi olla Original Floyd Rose, Pingin tekemä semmoinen, minun yksilössäni on nimetön lisenssitalla joka ei pidä virettä, ja on sen näköinen että se on ollut vuoden-pari käytössä, maalit kuluneet ja muutenkin talla-osa kitarasta on sen näköinen että sitä on käpistelty.
 
Otin asian suhteen yhteyttä Thomanniin, omalle yhteyshenkilölleni ja jollekin toiselle Suomen tiimissä työskentelevälle herrasmiehelle, molempien kommentit asian suhteen olit luokkaa "Jaa, ompas erikoisen mielenkiintoinen tilanne."
 
Kitara kehoitettiin lähettämään takaisin sinnepäin, minkä taidan joutua tekemään, ja taas saa odottaa mahdollisesti kuukaudenkin että saan oikean kitaran, tai rahani takaisin, söi luottamusta vähän ko. firmaan.
 
Olen asioinut Thomannilla suhteellisen paljon ennen ja todennäköisesti jatkossakin asioin, mutta pistää tämmönen tympäseen pientä ihmistä, kertakaikkiaan.
 
http://www.myspace.com/arspraesagus - Hell Metal
CSatan
23.09.2007 11:00:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paketti lähti seuraavana päivänä tilauksesta, mutta suomeen tulo kesti 3 viikkoa.
Yleensä nuo on tullut nopeammin.
 
Se on helppoa kun sen osaa.
Quill
23.09.2007 12:07:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaksi kertaa olen tilannut ja ekalla kerralla tais mennä 3 viikkoo. Toisella kerralla meni 1 viikko tasan.
 
13v kitaristi ;)
Sensonic
23.09.2007 12:19:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No eipä kuulosta kovin vakuuttavalta :-(
 
Silloin kun Perttu "Gary" Siren & Co. oli vielä hommissa, niin homma toimi ihan OK. Viimeisimmän tilaukseni tein Thomannille noin vuosi sitten, kun tilasin heiltä M-Audio Black Boxin. Ja se tuli Suomeen ihan niin kuin pitikin, eli toimitusajat ja sisältö vastasivat tilaustani (oli nimittäin vähän käytetty demokappale, jonka sain hieman halvemmalla. Varasto oli loppunut, mutta onneksi heiltä löytyi vielä tuo demokappale).
 
Nyt kun on sitten tullut hankittua noita Wolfin kitaroita pari kappaletta (KP3C mulla jo on, seiska KS-70 on vielä tulossa), niin olisi tarvetta parille kitaralaukulle. Hmm, uskaltaakohan tuolta Thomannilta tilata enää mitään, vai tietääkö kukaan, mistä saisi hyviä kitaralaukkuja (esim. SKB) kohtuuhintaan?
 
Sähkikset (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-250, Charvel 3, Wolf KP3C Akustinen (vasuri) Landola F6/Cut Muut vehkeet: ADA MP-1, Digitech DSP-2101 Artist, Rocktron Velocity 300W, Marshall JCM900 4x12", Music Man Mini, jne. jne.
tracyjacks
23.09.2007 12:20:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleensä kyllä mullekkin tullut tosi nopeesti, mut nyt kans kestänyt Telecasterin tuleminen sieltä jonkun aikaa taas, eikä oo vielä Postin lähetysseurannassakaan. Pari viikkoa kohta kulunut tilauksesta, mutta toivotaan että kohta tulee.
 
"Only God can save us!"
Miikathebest
23.09.2007 12:33:28 (muokattu 23.09.2007 12:36:10)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt kun on sitten tullut hankittua noita Wolfin kitaroita pari kappaletta (KP3C mulla jo on, seiska KS-70 on vielä tulossa), niin olisi tarvetta parille kitaralaukulle. Hmm, uskaltaakohan tuolta Thomannilta tilata enää mitään, vai tietääkö kukaan, mistä saisi hyviä kitaralaukkuja (esim. SKB) kohtuuhintaan?
 
Tilaat vaan niin paljon roinaa että vältyt postin toilailuilta ja saat tavarasi luotetavasti DHL:n kautta. Uskoisin kyllä että tavarat lähtevät thomannilta liikkeelle ihan ajoissa, mutta matkalla tulee vaan jumitusta.
Eihän se ole ollenkaan myyjän vika jos kuljetusfirma ei kykene toimittamaan tavaraa perille. Kuka kantaa vastuun? Kysyn vaan :) Oma vastuu!
 
Liikaa säröä!
Shakata
23.09.2007 12:56:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse pistin syyskuun alussa tilauksen menemään ja reilussa viikossa oli tavarat perillä. Ei mulla ainakaan mitään valittamista ole, tavarat hyvässä kunnossa ja nopeesti perillä.
 
Maassa olevaa ei saa kaadettua
Sensonic
23.09.2007 13:21:52 (muokattu 23.09.2007 13:24:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän se ole ollenkaan myyjän vika jos kuljetusfirma ei kykene toimittamaan tavaraa perille. Kuka kantaa vastuun? Kysyn vaan :) Oma vastuu!
 
Kuljetusfirma, jos tavara (lue: lähetys) on vakuutettu ja heille on annettu selvä, olemassa oleva osoite. Jos osoitteessa on jotain feelua, niin sitten oma moka, jos on antanut tilatessa väärän osoitteen.
 
Sähkikset (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-250, Charvel 3, Wolf KP3C Akustinen (vasuri) Landola F6/Cut Muut vehkeet: ADA MP-1, Digitech DSP-2101 Artist, Rocktron Velocity 300W, Marshall JCM900 4x12", Music Man Mini, jne. jne.
mailbag
23.09.2007 13:31:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

on se myyjän vika jos käyttää huonoa kuljetuspalvelua
 
HeavyMachinery
23.09.2007 14:48:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

on se myyjän vika jos käyttää huonoa kuljetuspalvelua
 
Sekin on myyjän vika että huonot asiakkaat ostaa sieltä :D
 
Thomannin sivuilla lukee että ongelmat johtuu saksan postista ei vennamosta....
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
kyseinen
23.09.2007 15:52:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hidastunut on jonkin verran juu.
 
En koskaan suosittelisi tilaamaan mitään, mitä ei ole varastossa.
 
It is better to remain silent and be thought a fool than speak and remove all doubt.
Jaakko Hyvärinen
23.09.2007 21:58:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tilasin paketin torstaina 13.9 ja samana päivänä tuli sähköpostit ja tekstiviesti että matkaa on paketti lähtent. Ei oo vieläkään kuulunu mitään eikä ole myöskään postin lähetys seurannassa. Kai se on se s.postin pakettinumero mikä siihen käy?
 
Kaksi mummoa ajoi tandemilla, keskimmäinen keuli!!!!!!!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 57 8 9 10 11

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «