Aihe: Topi Sorsakosi palaa Agentsiin!
1 2 3 4 524 25 26 27 28
isojussi
16.09.2007 13:13:11 (muokattu 16.09.2007 13:13:39)
Toinen äidistä ja toinen tyttärestä... Minä diggailen molempia omalla tavallani. Varmaan sen takia, että en ole ymmärtäny, että toinen sulkee pois toisen.

Ei tässä siitä kysymys oo.

Mä oon muutamia Veskun Leino-levyn tulkintoja päässyt vertaamaan siihen, miten se vetää ne nykyään ja jos jo nuorempana veti hienosti, niin nykyään se on (huom siis IMHO) jotain melkein maagista.

Topista alkuun tykkäsin, mutta jossain vaiheessa se laulu on muuttunut sellaiseksi, kuin on muuttunut.

Ei ne liity minusta mitenkään toisiinsa, enkä se ollut mä, joka niitä alkoi täällä verrata.

E: Ja talukin perkele vielä.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
half
16.09.2007 14:45:55
Soittiko Topi komppikitaraa?

Pystystä veteli ei ollut varsinaista komppikitaraa ollenkaan.
Tankero
16.09.2007 15:52:41
Minä tykkään Veskusta. Tuohon antaumukseen ei moni muu yllä.
Tykkäsin myös "wanhasta" Topista. Ennenkuin se venyttäminen meni överiksi, mutta vaikkapa "Besame Mucho" on aivan timanttia.

Tää on periaatteella " kotka voi lentää matalalla, mutta kana ei koskaan korkealla". "Topi" osaa ja pystyy. Vaatii vain tuulta siipien alle..

Se oma pää ei suosta nouse, vaikka kuinka polkisi muita syvemmälle.
Puolestani noita kahta saa mollatata jokainen, joka lyö itse parempaa tiskiin. Vaan kun kovin montaa ei löydy.

Loppukommentti meni täysin pieleen. Argumentoinnin perustat on hiukan erilaiset.
Varmasti, vissiin.
Umpihullu
20.09.2007 22:34:49
Sympaattinen pikkukylä ja hienosti tulkittu levy.

Toi nykynuoriso ei taida osata arvostaa kiireettömyyttä ja oikeeta luontoo. Sama näkyy monesti biisitulkinnoissa.

Hassua, että ne kaikki vääntyy lappiin tekemään biisejänsä. Ne vuokraa sieltä jonku hienon puukämpän ja värjöttelee siellä tekemässä sävellyksiään. Monista haastatteluista on saanut lukea, kuinka ne siellä erämaan rauhassa niitä väsäävät, vaikka muuten eteläsuomesta käsin keikkahommansa hoitelevatkin.
Muista syödä nautaa, jos joudut kaivamaan hautaa!
vesku.ka
21.09.2007 23:50:13
Minä tykkään Veskusta.

Kiva...mut mie oon kyllä ukkomies.
Ei taivaaseen hevillä pääse.
rintapek
22.09.2007 01:06:56

Argumentoinnin perustat on hiukan erilaiset.

Voit vaihtaa kuviasi miten sinua huvittaa.
Minun argumentointini ei tuossa välissä muutu.

Aivan kuten haluat, mutta jos tapellaan, niin häviät.
One kind of music only - the good kind
isojussi
22.09.2007 01:58:53
Hassua, että ne kaikki vääntyy lappiin tekemään biisejänsä. Ne vuokraa sieltä jonku hienon puukämpän ja värjöttelee siellä tekemässä sävellyksiään. Monista haastatteluista on saanut lukea, kuinka ne siellä erämaan rauhassa niitä väsäävät, vaikka muuten eteläsuomesta käsin keikkahommansa hoitelevatkin.

Mitäs hassua siinä on???
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Tankero
22.09.2007 13:14:12
Mitäs hassua siinä on???

Aivan, käyhän siellä aika paljon sakkia muutenkin.
Varmasti, vissiin.
Tankero
22.09.2007 13:17:02
Voit vaihtaa kuviasi miten sinua huvittaa.
Minun argumentointini ei tuossa välissä muutu.

Aivan kuten haluat, mutta jos tapellaan, niin häviät.

Asia ei kuvien vaihtelusta, sun tai mun mielpipiteistä muutu miksikään.
Argumentoinnin perustat on erilaiset. Suosittelen opettelemaan.
Voidaanhan kokeilla. En olekaan aikoihin maksanut pahoinpitely korvauksia.
Nuorempana aika useinkin.
Varmasti, vissiin.
half
22.09.2007 13:19:39
Aivan, käyhän siellä aika paljon sakkia muutenkin.

Niin käy. Minen kyllä ymmärrä miksi ne haluvat ehron tahron sinne tundran tuntumaan palelemaan itikoiden syötäväksi. Täällä Turun sisäsaaristossakin ilmasto on lähes ihmisasutukseen kelpaamaton. Ainoa oikea suunta on suurinpiirtein 180 astetta erannolla korjattuna olettaen kompassin eksymän olevan + - 0 astetta.
Tankero
22.09.2007 13:22:29
Niin käy. Minen kyllä ymmärrä miksi ne haluvat ehron tahron sinne tundran tuntumaan palelemaan itikoiden syötäväksi. Täällä Turun sisäsaaristossakin ilmasto on lähes ihmisasutukseen kelpaamaton. Ainoa oikea suunta on suurinpiirtein 180 astetta erannolla korjattuna olettaen kompassin eksymän olevan + - 0 astetta.

Kas kummaa, kun ei ole koskaan palellut siellä eikä ole sääsketkään olleet vastussa.
Varmasti, vissiin.
Sertzo S
22.09.2007 15:48:55
Asia ei kuvien vaihtelusta, sun tai mun mielpipiteistä muutu miksikään.
Voidaanhan kokeilla. En olekaan aikoihin maksanut pahoinpitely korvauksia.
Nuorempana aika useinkin.

Meinaako pojat matsata? Mä tuun myymään nakkeja ja lettuja skaboihin, muihin toimiin en osallistu mitenkään. ;)
Tankero
22.09.2007 17:25:06 (muokattu 22.09.2007 17:25:16)
Meinaako pojat matsata? Mä tuun myymään nakkeja ja lettuja skaboihin, muihin toimiin en osallistu mitenkään. ;)

Jotku ne haistaa aina markkinaraon.
Varmasti, vissiin.
sabian
22.09.2007 22:06:30
Sympaattinen pikkukylä ja hienosti tulkittu levy.

Kappaleiden sattuvimmat sanat ja herkimmät tulkinnat kirvoittavat raavaankin turilaan vuolaisiin kyyneliin. Toisessa ääripäässä levyllä olevien laulujen tunneskaalaa on raisuja menopaloja, joita kuunnellessa tekee mieli heittää kaikki vaatteet pois ja ryhtyä roikkumaan ovenkahvoissa. Levy on niin hirveän törkeän ja kauhean hyvä, että sitä kuunnellessa tekisi mieli huutaa.
Täälähän on väkiä ku rumihien tanssiis!
rintapek
22.09.2007 22:48:10

No, kai minulla on ymmärryksessä vikaa enemmän kuin lukutaidossa, mutta
tuossa on jotain mitä en ymmärrä. Veskun vedoista joko tykkää tai ei, se on mielipide. Mielestäni mies parantaa otettaan koko ajan. Topin vedoista joko tykkää tai ei, se on mielipide. Itse tykkään enemmän "wanhasta" Topista, siis ajalta ennen kuin venyttäminen ja vanuttaminen meni överiksi.

Pointtini on se, että molemmat näistä ovat tehneet ja epäilemättä vielä tulevat tekemään kunkkuluokan tavaraa. nyt kun vaikkapa Topi ei ole ehkäpä elämänsä parhaassa vedossa, niin kotka on vähän siipirikkona maassa. Ja kanalauma on nokkimassa, vaikka eivät koskaan osaa oikeasti lentää.
Nuo ovat molemmat minun idoleita ja asiassa potuttaa se, että kanalauma käy nokkimassa vain siksi, että tänään ylettyy.

Tähän verbaalimatsiin saa puolestani myydä makkaraa, lättyjä ja limua. Oikeaan matsiin ei liene tarvetta, koska minä olen niin pieni mies, että isommat nauravat itsensä hengiltä tai ainakin maahan kippuraan, jolloin kävelen kuitenkin kehästä voittajana.
One kind of music only - the good kind
Martso
23.09.2007 11:16:32

Herra Loirilla on sattumoisin ollu mökki Inari-järven rannassa jo niin hemmetin kauan, ku minä pystyn muistamaan. Se äijä lasketaan jo puoliksi sikäläiseksi.
Kaikki käy, eihän siinä mitään!
KoskPaavo
23.09.2007 14:56:20
Veden ja tulen lähelläollessa on ainakin minun sieluuni jokin mystinen vaikutus, nimenomaan positiivinen
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
Martso
23.09.2007 14:57:56
Veden ja tulen lähelläollessa on ainakin minun sieluuni jokin mystinen vaikutus, nimenomaan positiivinen

Pyromaani!! :) -Uskon. Aika monella on noin. Minä en ainakaan missään rauhotu paremmin.
Kaikki käy, eihän siinä mitään!
Lennu
23.09.2007 19:22:51

Juhannuskokko, kossu ja haitari. Kaupan päälle makkaraa.
Mnetissä provosoitumisen ennaltaehkäisyn edellytys monikossa:
Tunne Lennut.
-JCM
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)