Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Lukittu  |  Aihe: Juice Leskinen Slam
1 2 3 4 5 6 7 8
2541
20.09.2007 15:04:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Salmisesta sen verran, että miehen soolo Jim Pembroken "Wide Sea" -biisillä (Flat Broke -levy, 1980) on ihan mahtava.
 
juici
20.09.2007 20:20:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs Salminen muuten teki Slamista erottuaan ja valmistuttuaan Sibiksestä?
 
Kai mä sit olin. | "Lapasethan sulla on siinä, mutta näkyykö moposta edes perävalot enää?" -qlqnen | Lue musiikkiblogia.
Mika Antero
20.09.2007 20:22:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs Salminen muuten teki Slamista erottuaan ja valmistuttuaan Sibiksestä?
 
Kuoli?
 
------
 
...rusahteli särkyessään.
juici
20.09.2007 20:30:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuoli?
 
------

 
Kai nyt vuosien 1979 ja 1985 väliin jotain muuta mahtui kuin tupakanpolttoa?
 
Kai mä sit olin. | "Lapasethan sulla on siinä, mutta näkyykö moposta edes perävalot enää?" -qlqnen | Lue musiikkiblogia.
Mika Antero
20.09.2007 20:32:36 (muokattu 20.09.2007 20:33:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kai nyt vuosien 1979 ja 1985 väliin jotain muuta mahtui kuin tupakanpolttoa?
 
Joo, en minä tiedä. Ajattelin vaan, että jos se kuoli heti valmistuttuaan, jos se kerran valmistui miksi sitten lienee valmistunutkaan. Tuuliajollahan oli kuvattu... -81, liekö soitellut Slamissa/Juicen kanssa sitten vielä myöhemminkin satunnaisesti? Ei kai.
 
...rusahteli särkyessään.
Mika Antero
20.09.2007 20:36:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pikainen googletus mainitsi Salmisen liittyneen Jim Pembroken bändiin.
 
...rusahteli särkyessään.
Semjon
20.09.2007 22:22:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt ei ole 'Juice ja Mikko' -levyä käsillä, mutta jonkun soittajan tekemisiin oli merkitty kolikko.
 
Niinhän tuo olisikin tosiaan ollut vastaus levynkannessa. 50-penninen, tietää kansi kertoa. Mukavampi, pyöreämpi soundi Salmisella on muilla levyillä.
 
"I'm listening to Neil Young / I gotta turn up the sound / Someone's always yelling turn it down" (Bob Dylan)
Semjon
20.09.2007 22:25:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Salmisesta sen verran, että miehen soolo Jim Pembroken "Wide Sea" -biisillä (Flat Broke -levy, 1980) on ihan mahtava.
 
Tuo on totta, mystinen ja unenomainen vyörytys. Flat Broken cd-version hihanuoteista käy muuten ilmi, että biisissä sooloilevat vuorollaan kaikki kolme kokoonpanon kitaristia, Olli Haavisto, Timo Tiibo Vakkilainen ja Petteri Salminen. "Petterin lopussa soittama ruhtinaallinen soolo suoritettiin noin tuntia ennen Tukholman laivan Suomeen lähtöä - takki jo päällä."
 
"I'm listening to Neil Young / I gotta turn up the sound / Someone's always yelling turn it down" (Bob Dylan)
2541
21.09.2007 00:06:34 (muokattu 21.09.2007 00:12:33)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo on totta, mystinen ja unenomainen vyörytys. Flat Broken cd-version hihanuoteista käy muuten ilmi, että biisissä sooloilevat vuorollaan kaikki kolme kokoonpanon kitaristia, Olli Haavisto, Timo Tiibo Vakkilainen ja Petteri Salminen. "Petterin lopussa soittama ruhtinaallinen soolo suoritettiin noin tuntia ennen Tukholman laivan Suomeen lähtöä - takki jo päällä."
 
Pahus kun jäi aikoinaan tuo cd-laitos hommaamatta. Vihjatkaa, jos jossain näkyy käytettyä.
 
PS. Suonna, kitarapalstasi Fölkswägenin sivuilla on erittäin mukavaa luettavaa!
 
Semjon
21.09.2007 15:47:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kitarapalstasi Fölkswägenin sivuilla on erittäin mukavaa luettavaa
 
Oho, numerosarjan takaa löytyi tuttu naama, pieni maailma. Thanks bro ja anteeksi o/t.
 
"I'm listening to Neil Young / I gotta turn up the sound / Someone's always yelling turn it down" (Bob Dylan)
texjazz
21.09.2007 22:00:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Piti ostaa Ajan henki tämän keskustelun innoittamana. Ja johan kulkee. Silloin kun ko. lp ilmestyi, siltä soi lähinnä vain Myrkytyksen oireet, eikä se silloin uponnut tähän kulkijaan. Suosikeiksi nousevat Syys ja Kuumaa tuhkaa.
 
PS. Suonna, kitarapalstasi Fölkswägenin sivuilla on erittäin mukavaa luettavaa!
 
Samoin. Ei voi mitenkään olla huono, kun puhutaan Electro-Harmonix Deluxe Memory Man -laittehesta!
 
"Mä tuun heti vihaseks kun mä kuulen jatsia" -Avovaimo
Atomic Cafe
22.09.2007 11:36:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli tuosta Ajan Henki LP:stä mieleen että yksi aliarvostetuimmista teoksista on JUICE yhtyeen Keskitysleirin ruokavalio.(muistaakseni vähätteli sitä itsekin) levy kuuluu tämän keskustelun piiriin ainakin siksi että siinä on jo Slamin runko osittain kasassa ja Petteri Salminen pääsee loistamaan erityisesti levyn Luonas kai olla saan klassikossa jonka kitarasoolo painui ikuisesti mieleen jo ihan pikkukillinä.
Levy on teemakokonaisuus ja sidoksissa aikaan jolloin se tehtiin mutta se ei levyä pahenna, mielestäni Leskinen teki parhaat kantaa ottavat sanoituksensa juuri tälle levylle ja tämä oli myös muilta osin eniten oikea ROCK levy. Leskisen tuotanto on niin monimuotoista ja laajaa että on lukuisia kappaleita joista pidän mutta LP:tä on vain viisi joita jaksan kuunnella alusta loppuun ja tämä on yksi niistä.
 

 

 
Biisilista:
 
A-puoli
Maan korvessa
Keskitysleiriin
Lady Of Pain
Keskitysleirin ruokavalio
Osapäivänatsi
Luonas kai olla saan
 
B-puoli
Mirabilis Jalapa
Alfa Romeo & Julia
Iaeae
Dance Allergo
 
Muusikot:
Juice Leskinen (laulu)
Kaj Martin (rummut)
Juuso Nordlund (basso)
Petteri Salminen (kitara)
Safka Pekkonen (urut)
Ulf Andersson
 
juici
22.09.2007 11:54:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli tuosta Ajan Henki LP:stä mieleen että yksi aliarvostetuimmista teoksista on JUICE yhtyeen Keskitysleirin ruokavalio.(muistaakseni vähätteli sitä itsekin) levy kuuluu tämän keskustelun piiriin ainakin siksi että siinä on jo Slamin runko osittain kasassa
 
Ja toinen yhtä aliarvostettu levy on tietenkin seuraava eli Lahtikaupungin Rullaluistelijat. Sehän on kyllä vähän outo lintu kun sitä ei ollut tarkoitettu julkaistavaksi ko. muodossaan. Biisejä piti olla enemmän ja osan piti karsiutua poiskin. Mutta ah sitä soiton monimuotoisuutta.
 
-Murha IV Avenuella (posetiivarimusiikkia -> tiukka takaa-ajorock)
-Erggar Reggae (Reggae)
-Runt Och Runt (Ravintolarockballadi)
-Snadisti Sadisti (Mielipuolinen rock)
-Mitä Minä Egyptissä Teen (lähestulkoon kantria)
-I'm A Woman, You're A Woman (mahtava blues)
-Ota Munat Mukaan (funk)
-Vanha Kapinen Huora (hard rockia)
-Tampere By Night (vielä mielipuolisempi rock/punk bassosooloineen)
-Lahti (synkkä, mutta iloiseksi muuttuva rakkauslaulu)
 
Kai mä sit olin. | "Lapasethan sulla on siinä, mutta näkyykö moposta edes perävalot enää?" -qlqnen | Lue musiikkiblogia.
texjazz
22.09.2007 12:12:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja toinen yhtä aliarvostettu levy on tietenkin seuraava eli Lahtikaupungin Rullaluistelijat. Sehän on kyllä vähän outo lintu kun sitä ei ollut tarkoitettu julkaistavaksi ko. muodossaan. Biisejä piti olla enemmän ja osan piti karsiutua poiskin. Mutta ah sitä soiton monimuotoisuutta.
 
-Murha IV Avenuella (posetiivarimusiikkia -> tiukka takaa-ajorock)
-Erggar Reggae (Reggae)
-Runt Och Runt (Ravintolarockballadi)
-Snadisti Sadisti (Mielipuolinen rock)
-Mitä Minä Egyptissä Teen (lähestulkoon kantria)
-I'm A Woman, You're A Woman (mahtava blues)
-Ota Munat Mukaan (funk)
-Vanha Kapinen Huora (hard rockia)
-Tampere By Night (vielä mielipuolisempi rock/punk bassosooloineen)
-Lahti (synkkä, mutta iloiseksi muuttuva rakkauslaulu)

 
Keskitysleirillä on sentään yksi hitti (Luonas kai olla saan), Lahtikaupungilla ei yhtään. Siitä erikoinen Juice-lp.
 
"Mä tuun heti vihaseks kun mä kuulen jatsia" -Avovaimo
Atomic Cafe
22.09.2007 22:11:43 (muokattu 24.09.2007 12:40:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lahtikaupungin Rullaluistelijat on ilman muuta toinen paitsioon jäänyt levy, en totta puhuen muista koskaan kuulleeni siltä ensimmäistäkään biisiä.
JUICE oli tavallaan välivaihe(1975-77) matkalla Slamiin ja Leskinen joutui näihin aikoihin pahoihin rahaongelmiin, verottaja iski hampaat niskaan, samaan aikaan kysyntä oli laskukierteessä, ilmeisesti Leskisellä oli myös ongelmia tähtikultin kanssa. Leskinen kertoo kirjassaan tästä ajasta näin: Olin halunnut olla vain yksi soittaja, niinpä bändin nimeksi oli pantu Juice; sen piti tarkoittaa koko orkesteria. Vaan paskan vitut! Yleensä käsitettiin, että esiintymässä on Juice eikä yhtyettä ollenkaan.
 
StJerky
24.09.2007 12:31:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keskitysleirillä on sentään yksi hitti (Luonas kai olla saan)
 
Ehkä Osapäivänatsia voi pienenä hittinä pitää myös.
 
Atomic Cafe
24.09.2007 12:49:01 (muokattu 24.09.2007 15:29:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lady Of Pain on erittäin hieno kappale.
 
Umpihullu
24.09.2007 15:49:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asiasta puheenollen, Juicelta on tulossa kuuden CD:n boxi nimeltä Syksyn sävel lokakuun loppuvaiheilla. Kai siihen Slaminkin aikaisia biisejä varmaan eksyypi.
 
Muista syödä nautaa, jos joudut kaivamaan hautaa!
juici
24.09.2007 20:50:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asiasta puheenollen, Juicelta on tulossa kuuden CD:n boxi nimeltä Syksyn sävel lokakuun loppuvaiheilla. Kai siihen Slaminkin aikaisia biisejä varmaan eksyypi.
 
Kappas. Toivottavasti sekaan eksyisi harvinaiset helmet kuten "Easy Beasy", "Etusivulle Suosikkiin", "En tahtoisi lähtee", "Maailma yllättää", "Mene mäkeen", "Sanonkoma" ja "Suoraan Helsingistä".
 
http://jata.vampula.net/musiikkisivut/juice/muutlevyt.htm
 
Kai mä sit olin. | "Lapasethan sulla on siinä, mutta näkyykö moposta edes perävalot enää?" -qlqnen | Lue musiikkiblogia.
Atomic Cafe
25.09.2007 01:17:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kappas. Toivottavasti sekaan eksyisi harvinaiset helmet kuten "Easy Beasy", "Etusivulle Suosikkiin", "En tahtoisi lähtee", "Maailma yllättää", "Mene mäkeen", "Sanonkoma" ja "Suoraan Helsingistä".
 
http://jata.vampula.net/musiikkisivut/juice/muutlevyt.htm

 
Noista harvinaisista helmistä voisi tehdä ihan oman boxin, Juicen tuotanto on mielipuolisen laaja, Marilynin ja Kaksoiselämän väliin mahtuu paljon.
Aika pienestä osasta tuli hittejä, valtaosa tuotannosta jäi pinnan alle, vaikka kyllä se hittienkin määrä lähella suomen ennätystä on.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «