Aihe: Efektilauta kerralla ja kunnollinen!
1 2 3
Perza
20.09.2007 15:27:00
Tiedän, että tästä tulee sanomista, ku asiasta on puhuttu, mutta enpä löytäny haulla kattavaa vastausta!

Elikkä tarkoitus olis ostaa koko paletti kerrallaan ja tarvetta olis seuraaville:

-LAuta: http://www.thomann.de/fi/rockcase_gigboard_pedalpacker.htm
-Delay: Boss DD3
-Chorus: Boss Super Chorus, joku muu mikä?
-Wah: Wylde Signature, Budda, RMC, Joku muu mikä?
-Vibe: Dunlop JD-4S
-Viritin: Boss TU-2
-Compura: En tiedä onko tarvetta!
-Ehkä joku " loopperi" jolla saan erfektit pois singnaalitiestä tarvittaessa?

Lähinnä kysymyksiä herättää tuo itse lauta ja sen virtalähde. Eli onko kellään kokemuksia +/-

Nuo Boss:in pedalit on tietenki laadukkaita, mutta mielessä on pyöriny korvata nuo Visual Soundin H2O:lla, mutta päästäänkö tuolla sitte samaan tai parempaan tulokseen? Wah Wah on myös täys arvoitus koska kokemukset rajoittuu siihen halvimpaan Cry Baby:n joska on mielestäni ihan susi. Buddalla ei varmaan kovin metsäään mennä, mutta hintaa on aika lailla, kuten RMC:llä, eli onko nämä hyvä ja varma ratkaisu? Dunlopin JD-4 ei välttämättä ole tarpeellinen, mutta ihan mielenkiinnosta ajattelin saundiin hankkia jotain vibeä!

Budjetti koko paletille on ehkä joku 700€ joka tuo tiettyjä rajoitteita!

Pistäkää Lukkoon jos näette tarpeelliseksi, mutta ei viitsis 700€ pistää "vissiin" hyviin purkkeihin!
Eroottinen asia mistä vaimo ei tykkää=KAMARUNKKAUS!!!
HeavyMachinery
20.09.2007 15:41:09

Tiedän, että tästä tulee sanomista, ku asiasta on puhuttu, mutta enpä löytäny haulla kattavaa vastausta!

Elikkä tarkoitus olis ostaa koko paletti kerrallaan ja tarvetta olis seuraaville:

-LAuta: http://www.thomann.de/fi/rockcase_gigboard_pedalpacker.htm

En suosittele. Panosta kunnon virtalähteeseen esim Coicks , fueltank jn jne

-Delay: Boss DD3
Varma valinta , toinen hyvä ja halvempi on digitechin digital delay.

-Chorus: Boss Super Chorus, joku muu mikä?
Mulla ois boss CE-20 ylimääräisenä :D mutta bossin kaikki on jees...

-Wah: Wylde Signature, Budda, RMC, Joku muu mikä?
Itse pidaän VOXin vaakuista.

-Vibe: Dunlop JD-4S
Tähän en osaa sanoa ei niin kokemusta...

-Viritin: Boss TU-2
Suosittelisin DT-10 korgilta on isommat ledit ja stabiili

-Compura: En tiedä onko tarvetta!
Älä ainakaan osta Bossin CS-3:sta Dynacomp MXR:ltä on hyvä...

Lehle lieneen paras, LS-2 bossikin on hyvä muttei true-bypass

Lähinnä kysymyksiä herättää tuo itse lauta ja sen virtalähde. Eli onko kellään kokemuksia +/-
Tuosta laudasta en ole kuullut hyvää.... Mulla on ainakin 3 ylimääräistä pedalboardia että koodaa jos tarvetta on.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Perza
20.09.2007 15:50:14
En suosittele. Panosta kunnon virtalähteeseen esim Coicks , fueltank
Itse pidaän VOXin vaakuista.
Lehle lieneen paras, LS-2 bossikin on hyvä muttei true-bypass
Tuosta laudasta en ole kuullut hyvää.... Mulla on ainakin 3 ylimääräistä pedalboardia että koodaa jos tarvetta on.

Tuo erillinen virtalähde ja lauta on kyllä käyny mielessä, esim Big John. Tuo "loopperi" sais kyllä olla True-bypass. Torilla pyöri monenlaisia jonku itse tekemiä, mutta eipä löytyny haulla, ku ei muista nimeä??

Mites tuo H2O? toimiiko se hyvänä Delayna ja Choruksena vai kompromissina?

Vox ei Wahi valmistaja sano mitään, mutta ei oikein kolahda?
HeavyMachinery
20.09.2007 16:36:37

VOXin vaakut on pehmeimpiä hyvin CLyde wah henkisiä.... PAras wahi omasta mielestä on Silvermachine johon varmaan jossain vaiheessa pitäneen investoida....
Lilli
20.09.2007 16:45:40
Mites tuo H2O? toimiiko se hyvänä Delayna ja Choruksena vai kompromissina?
mukava olisi kuulla kokemuksia!

...ja sama suomeksi?
"Saarijärven Paavoa en ole nähnyt mutta aamulla luulen nähneeni vessanpöntössä Jeesuksen!" - vaimoni juhannuspäivänä 2000
Perza
20.09.2007 16:49:35
mukava olisi kuulla kokemuksia!

...ja sama suomeksi?

Niin, että Vox:ista ei ole Wah valmistajan kokemusta, mutta noin niinku "mutu" pohjalta ei kolahda!!!
Jungleman
20.09.2007 17:07:09
No, kun kysytään ;-)

Pedaalilaudaksi tämä:
http://www.banzaieffects.com/Pedaltrain-Two-HC-pr-21618.html

Vähän kalliimpi, mutta kestää loputtomiin. Pehmeällä pussilla hintaa tulee vähemmän, laukun voi aina teettää mittojen mukaan. Minulla on tuosta pykälän verran isompi versio, se on paras.

Virtalähteitä on moneen lähtöön. Minulla oli Cioks Double Jack, en tykännyt. Eikä se edes välttämättä ole juurikaan kummoisempi kuin 1-Spot, lähdöt eivät ole eristettyjä ja se vie yllättävän paljon tilaa pedaalilaudasta. Osta One Spot ja siihen niin monta jatkopiuhaa kuin tarvitset. Jos haluat hifistellä, osta Pedal Power 2+.

Bossit ovat erinomaisen kestäviä ja erittäin käyttökelpoisia, jos pitää niiden soundista. DD-3 ja CH-1 ovat aika monilla soittajilla käytössä, eipä siinä mitään. H2O on myös ihan ok, joskus testailin sitä ja pidin chorussoundista yllättävän paljon, delay oli pettymys. Sinänsä nätti, pehmeä analogihenkinen soundi mutta toistokertoja ei saa tarpeeksi avaruustaisteluefektejä varten. Olen myös ilmeisestikin ainoa jonka mielestä Visual Soundin pedaalien rakenne ei herätä hirveästi luottamusta. Omistin Route 66 Overdriven jonkin aikaa mutta hankkiuduin siitä eroon. Fiiliskysymys, ennen kaikkea.

Delaypedaaleilla on niin monenlaisia käyttötarkoituksia että ns. parasta vaihtoehtoa ei ole. Jos et mitenkään erityisemmin kaipaa analogista lämpöä, osta DD-3. Chorukset ovat vielä enemmän makuasia, minä en hirveästi välitä Bossin chorussoundeista, mutta voin suositella Electro-Harmonixin Small Clonea. Minulla on sellainen laudassa, pysynyt siinä viisi-kuusi vuotta eikä paremmalle ole tarvetta. Rakenne on riittävän tukeva ja se on helposti korjattavissa jos vahinko käy, toisin kuin monien Mnettiläisten suosikki Danelectro Cool Cat. Ei ole kalliskaan, käytettynä noita liikkuu torilla säännöllisesti. Ostin omanikin käytettynä...

Budda Wahilla on varsin omanlaisensa soundi, se painottuu vahvasti yläkeskialueelle. Monissa RMC-malleissa on säätövaraa huomattavasti enemmän, niistä pystynee kaivamaan unelmasoundinsa joustavammin esille. Eivät ole halpoja kylläkään. Wyldestä ei ole havaintoja.

Virittimeksi suosittelen Bossia, joka on riittävän tarkka ja kirkas keikkakäytössä. Missään tapauksessa en ryhtyisi säätämään sillä kitaroiden hienovireitä kuitenkaan. Toinen katsastamisen arvoinen ja huomattavasti halvempi vaihtoehto olisi Ibanez LU20 Digital Tuner. True bypass - ainakin valmistajan mukaan - ja T-kaupan hinta 44 €. Erittäin iso näyttö, toimii miellyttävän nopeasti ja täsmällisesti. Korgiin en ole sitä verrannut.

Dunlop JD-4S... Hmmm... No, siinä on kiva soundi ja sitä on kiva vätkyttää jalalla. Mutta aika arvokashan se on. Jos juuri sellaisella haluat leikkiä, ei kauheasti löydy vaihtoehtoja. Jos taas haussa on yleisesti joku hassu muljutin, harkitse tätä vielä. Harkitse tarkkaan. Muita vaihtoehtoja, suositteluja jopa, löytyy kyllä... Minun havaintojeni mukaan Dunlopin polkimien rakenne kautta linjan jättää hiukan toivomisen varaa. Kotelot ovat tukevia, mutta jakitpa ovatkin kiinni piirilevyssä. Äkkiseltään tulee mieleen kolme tuttua joiden Dunlopin valmistamat Crybabyt ovat hajonneet kun soittajan painava jalka on stompannut raskaasti jakin päälle.

Jos et tiedä tarvitsevasi kompressoria, et tarvitse sitä. Ugh.

Jos kuitenkin haluat kokeilla sellaista, Barber Tone Press on likimain arvostetuin nykyään tuotannossa oleva kompurapedaali - eikä edes aivan kohtuuttoman hintainen. Se todellakin on hyvä, ei väritä soundia, ei lisää kohinaa... mutta minä pidän kompressoreista jotka efektoivat soundia rankasti. Siksi hävitin oman Tone Pressini.

Budjetti on kieltämättä tiukka, mutta osta ensin "välttämättömät" palikat (lauta, 1-Spot, delay, chorus, viritin..?) ja sitten pikkuhiljaa lisää. Tai etsi käytettyinä, monet noista vehkeistä ovat niin hyviä ja kestäviä etteivät pientä käyttöä säikähdä.

Kysyttävää?
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Perza
20.09.2007 18:25:15
Maailmassa on näköjään vielä olemassa "päälikkö" äijiä! Aivan loistavaa!!!

No niin, selvensi aika hienosti. Tosiaan tuota ELECTRO HARMONIX SMALL CLONE:a olin tuossa katellukki ja siitä se varmaan Chorus tuleekin ja DD-3 taitaa olla kans aika lailla siinä, onhan nuita mulla jo kaks ollukki eli sen laatuun kyllä ehkä voin luottaa!

Pedaltrain Two näyttäis olevan törkeän hyvä, mutta aika kallis, joten sitä pitää vielä harkita.

Cioks Big John saattais olla se virtalähde vaikka miinuksia tuliki, mutta hintansa puolesta tappelee aika hyvin tässä sarjassa! Tuo 1Spot ei välttämättä miellytä vaikka ratkaisuna ihan toimiva ehkä.

Sitten se Wah Wah. Buddaa tekis kyllä mieli, mutta toisaalta se ei ehkä saundinsa puolesta ole se mitä haen, en tiedä pitää kokeilla! RMC:n miinuksena on ehkä justiinsa tuo säätäminen vaikka lisääkin monipuolisuutta, ni kiristää ehkä liikaa hermoja, joten olisko jollain vielä ehdotuksia!!

Ibanezin LU20 Digital Tuner näyttää ihan järkevältä ja vois olla ehkä toimivin ratkaisu, koska kyseessä on vain viritin. Toisaalta TU-2:n jos jostain käytettynä sais, ni sitte se!

Dunlop JD-4S Tuli nyt mieleen vain, ku kattelin erilaisia bedaaleja. Tarkoitus olis saada joku Vibe/leslie tai vastaava muljutin, joten ehkä tuo Dunlop ei välttämättä juuri tähän sovellu, eli jos ehdotuksia löytyy, ni antaa tulla!
tilujätkä
20.09.2007 18:27:50
http://www.youtube.com/watch?v=2c0YxsDED-Y tuossa on sooloiltu wylde wahilla. Ihan mukava saundi mun mielestä.
Dr. Muff
20.09.2007 18:54:14
VOXin vaakut on pehmeimpiä hyvin CLyde wah henkisiä...

Niin Clyde McCoy on Voxin tietty malli. Siitä on myös reissue. Eikä mun korvaan ihan niitä pehmeimpiä. Itseasiassa se v847 on soundiltaan kirkas ja ohuehko.

Sitten se Wah Wah. Buddaa tekis kyllä mieli, mutta toisaalta se ei ehkä saundinsa puolesta ole se mitä haen, en tiedä pitää kokeilla! RMC:n miinuksena on ehkä justiinsa tuo säätäminen vaikka lisääkin monipuolisuutta, ni kiristää ehkä liikaa hermoja, joten olisko jollain vielä ehdotuksia!!

Teesellä on monta mallia joista kaikki eivät ole säädettävissä. Picture Wahissa, Wizardissa ja RMC1ssä on tasan yksi soundi.

Ne Teesen wahit joissa on Stack of dimes induktori ovatten luonteeltaan enemmän Thomas Organ Cry Babyja. Picture Wah, kuten nimestäkin saattaa arvata on Clyde McCoy uusintapainos, joka on huomattavasti tukevampi soundiltaan kuin nykyiset Voxit. Lisäksi soundissa eloa ja twistausta ihan eri tavalla. Budda on myös Vox kopio ja lähin vertailukohta teesen waheista luonnollisesti on Pic Wah. Ja mun valinta noista kahdesta on Pic Wah. Ei budda missään tapauksessa ole huono, mutta Teese on paree.
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
Jungleman
20.09.2007 22:24:01
Pedaltrain Two näyttäis olevan törkeän hyvä, mutta aika kallis, joten sitä pitää vielä harkita.

Löytyy myös hieman edullisempi vaihtoehto: T-Rex ToneTrunk 68. Custom Shopista löytyy, Kitarapajalta varmaan myös. Tosin siinä on pehmeä pussi, mutta samantyyppinen rakenne kuin Pedaltrainissa.

Cioks Big John saattais olla se virtalähde vaikka miinuksia tuliki, mutta hintansa puolesta tappelee aika hyvin tässä sarjassa! Tuo 1Spot ei välttämättä miellytä vaikka ratkaisuna ihan toimiva ehkä.

Edelleen esitän painokkaasti että 1Spot on parempi vaihtoehto kuin Cioks. Syy: minun Cioksini reagoi voimakkaalla hurinalla silloin kun siihen oli kytketty E-H Small Clone yhtä aikaa minkä tahansa muun pedaalin kanssa. Yksinään SC ei hurissut, ei myöskään mikään muu kombinaatio. En itse asiassa ole kokeillut vastaavaa yhdistelmää 1Spotilla, testaan ja raportoin myöhemmin.

Siis: 1Spot vie vähemmän tilaa, siinä on pidempi johto, se pystyy tuuttaamaan ulos huomattavasti enemmän virtaa kuin Cioks. Jos yhteensopivuusongelmia pedaalien kesken tulee, toisen 1Spotin ostamisen jälkeenkin selvitään alle puolella Cioksin hinnasta. Cioksiin ei myöskään tule mukaan yhtä ainutta pedaalivirtapiuhaa, ne pitää ostaa erikseen - hintaan 3 € / kpl.

Budda on kovin viehättävä pedaali, se näyttää houkuttavan hyvältä... Mutta tulipa mieleeni ehdottaa edullista mutta varsin laadukasta vaihtoehtoa: BYOC Wah Clone. 149 €, Custom Shop myy (ei, en ole ko. firman palkkalistoilla). Jos on vähänkään askartelijapaskartelijan vikaa, tuosta saa kolvattua itselleen mainion pelin.

Ibanezin LU20 Digital Tuner näyttää ihan järkevältä ja vois olla ehkä toimivin ratkaisu, koska kyseessä on vain viritin. Toisaalta TU-2:n jos jostain käytettynä sais, ni sitte se!

LU20 on erittäin miellyttävä käyttää, sen näyttö on todella kookas. En tosin ole vielä testaillut sitä tositilanteessa, mutta en usko että se hirveästi Bossin TU-kakkoselle häviää. Siitä kylläkin puuttuu Bossin strobo-moodi, johon olen tykästynyt.

Dunlop JD-4S Tuli nyt mieleen vain, ku kattelin erilaisia bedaaleja. Tarkoitus olis saada joku Vibe/leslie tai vastaava muljutin, joten ehkä tuo Dunlop ei välttämättä juuri tähän sovellu, eli jos ehdotuksia löytyy, ni antaa tulla!

Ok. Tälle ei kannata nauraa... osta Danelectro FAB Chorus.

Minulla on laudassa molemmat, E-H Small Clone ja FAB. SC on yleensä säädetty erittäin hitaalle nopeudelle, Depth-kytkin yläasennossa. FAB taas nopealle mulputukselle - ja nimenomaisesti ennen säröjä! FAB onnistuu jollain omalaatuisella tavalla luomaan erittäin uskottavan nopean vibe/lepa/minkälie -vaikutelman, joka vielä tehostuu jos iskee kompressorin sen eteen ja säröosaston vasta sen jälkeen. Siinä on lisäominaisuutena vielä mahdollisuus buustata signaalia: FABin Mix-potikka toimii puolivälin jälkeen boostina. Säröjen edellä se toimii kuin nyrkki p*rseessä. Tsekkaa jos et usko ;-)

Ja mitä noihin True Bypass -looppereihin tulee, pistä pikaviestiä. Minulla saattaa olla ratkaisu...
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Jucciz
21.09.2007 00:41:22 (muokattu 21.09.2007 00:45:33)
Täältä ääni Picture Wahille.

Ja täältä ääntä Picture Wahista: http://mp3.jucciz.com/rmc_picture_wah/

Kompuraan sanon suorilta: jos et tiedä, onko siihen tarvetta, älä osta sitä. Sen kyllä tietää sitten, jos sitä oikeasti tarvitsee. Panosta tässä vaiheessa ennemmin ei-niin-useisiin, mutta sitäkin laadukkaimpiin niihin pedaaleihin, jotka varmasti haluat/tarvitset.

Bossin DD-3 on hyvä perusdelay mihin käyttöön vaan. DD-5 on siitä kivempi, että siihen saa tap tempon erillisellä pedaalilla. Valmistus on lopetettu tosin, joten DD-5:t ovat haluttuja ja kiven alla. Suosittelen silti lämpimästi. Erittäin hyvä delay.

Laudoista on kokemuksia Warwick Rockcasesta ja ei se ainakaan koskaan ole vielä pulaan jättänyt. Tosi ison mallin (80 x 50 cm) maksaa alle 90 euroa. Siihen meneekin jo kymmenen pedaalia helposti, väljääkin jää. Kokoluokkaa pienempään menee tiukalla asettelulla myös kymmenkunta spedua ja sillä on hintaa alle 70 euroa.

http://www.thomann.de/fi/rockcase_rc_23020a_effekt_pedalcase.htm
http://www.thomann.de/fi/rockcase_rc23010a.htm
Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_
Jucciz
21.09.2007 02:19:29
Mulla on tuo just sama rokkikeissi. Ei se oikein meinaa kestää keikkailua. Joka reuna irvistää, pohjakumitassut lentäneet mäjelle, kulmmien suojaraudat rikki tai irti kokonaan jne... Eikä sitä mun mielestä ole mitenkään erityisesti heitelty tai kaltoin kohdeltu. Laatu ei siis ainakaan minua vakuuta, mutta eihän tuo kovin kalliskaan ole.

Paiskotko sitä pitkin keikkapaikan pihaa, onko se jäänyt auton alle monestikin? Omani oli noin sadalla keikalla ja siihen ei tullut muuta kuin normaaleja käyttönaarmuja. Okei, kyllä mä vähän katson, miten kamojani käsittelen, mutten sentään mikään ylisuojelija saati silkkihansikkaat käsissä roudaaja ole ...

En tiedä, ollaanko käyttäjinä kovin erilaisia vai onko sulle sattunut vain huonompi yksilö.
Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_
Joees
21.09.2007 02:56:46
Okei, kyllä mä vähän katson, miten kamojani käsittelen, mutten sentään mikään ylisuojelija saati silkkihansikkaat käsissä roudaaja ole ...

Kaitsu(Kuntonen) selitti joskus aikaa sitten jotta olit kuulemma välillä ollut huolissas kun se roudas teitin rojuja, tai jotain sellasta. En mä ihan perillä siinä jutussa pysynyt.
(Ei liittynyt mitenkään mihinkään) Tuli vain mieleen tämmönen stoori.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
Perza
21.09.2007 11:38:33 (muokattu 21.09.2007 11:49:33)
Jeps! Tuo Pehmeä pussi ei oikein viehätä tuossa laudassa joten pitänee keksiä jotain, Tuolla jo mainittiin nuita halvempia ratkaisuja, jotka varmaan tällä keikka määrällä toimivat ihan hyvin!

No niin, ehkä sitä sitte taipuis sinne 1Spotin puoleen, mietin ittekki nuita Cioksin ampeereita ja tuo 600ma kuulostaa kyllä aika vähältä! Onpa muuten jotenki hassua myydä virtalähdettä ilman piuhoja, no rahat pois sano rahtari! Tuon 1Spotin saa lautaan kiinni jakarin kanssa, ni eiks se oo aika sama asia sitte :) tosin vie vähä tilaa, mutta sitte vie!

Tällasta:

Small Clone 69€
DD-3 133€
LU20 44€
RMC picture 239
Keeley looper 115€
2x1Spot+piuhat 70€ Voiko olla näin kallista?
Rockase 88€

Tuossa sitä olis ja pysyttäs budjetissa ja jos käytettynä hommais, ni saattas jäädä vielä allekki ja saattas saada esim. Voodoo Labin Micro Viben. Kuulostaako ihan pöljältä?

Edit: Tuli tuossa mieleen, että varmaan tarvis jonku perus kaiku bedalin tuon DD-3:n kaveriksi, ku tuossa nupissa ei oo kaikua, eli olisko se sitte esim. tuo Holy Grail?
HeavyMachinery
21.09.2007 19:13:45 (muokattu 21.09.2007 19:14:14)

No niin, ehkä sitä sitte taipuis sinne 1Spotin puoleen, mietin ittekki nuita Cioksin ampeereita ja tuo 600ma kuulostaa kyllä aika vähältä! Onpa muuten jotenki hassua myydä virtalähdettä ilman piuhoja, no rahat pois sano rahtari! Tuon 1Spotin saa lautaan kiinni jakarin kanssa, ni eiks se oo aika sama asia sitte :) tosin vie vähä tilaa, mutta sitte vie! ?

Osta ennemmin fuel tank se on sen 100€ ja tulee piuhat mukana + jos tarviit jossain vaiheessa 12dc tai 12 ac saat sen siitä...
Insane Kane
21.09.2007 19:30:45
Moro!

Tuohon virtahommaan, sulla on tulossa 5-6 pedaalia?
Yksikään ei vie yli 100 mA.
Tuo 600mA riittää pyörittämään koko lautaa...
Ei näin! >=)
Swan
21.09.2007 19:53:54

Tuosta lähtee halpa, helposti koottava ja laadukas laite true bypassilla: http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=831
Pinkki Testarossa ja Crockett's Theme - ranskanpastilleja, mmm...
>-)))> #26
S.M.A.K.
arppah8
21.09.2007 21:08:50

Jaahans, kohta on sitten laudallinen pedaaleita torilla myynnissä;)
I rather be a jerk than being hip like you.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)