Aihe: Särö pedaali
1 2
KurtCobain
20.09.2007 20:23:40
Luulisin että tuo olisi hyvä pedaali http://www.thomann.de/fi/mxr_dime_distortion_bodeneffekt.htm lues tuo bonecrusherin arvostelu piruuttas. Ite en mitää metal zone sirinää ostais vaan ton ja tossahan on just toi että toi ei ala siriseen kovilla äänen voimakkuuksilla. Ite en oo testannu vaan oon tota bonecrusherin artikkelia lueskellut.
"7-kielisistä kitaroista lähtee aika möreet äänet"
esprit de corps
20.09.2007 20:25:43
Luulisin että tuo olisi hyvä pedaali http://www.thomann.de/fi/mxr_dime_distortion_bodeneffekt.htm lues tuo bonecrusherin arvostelu piruuttas. Ite en mitää metal zone sirinää ostais vaan ton ja tossahan on just toi että toi ei ala siriseen kovilla äänen voimakkuuksilla. Ite en oo testannu vaan oon tota bonecrusherin artikkelia lueskellut.

No oletkos lukenut koskaan, mitä Bonecrusher on sanonut Metal Zonesta?
"Te olette kulkeneet tien madosta ihmiseen, ja paljon on teissä vielä matoa."
palomaeki
20.09.2007 21:03:39
Moi!

Vähän offtopickina isken, mutta mulla ois BOSS SD-1 ylimääräsenä nurkissa....
Jos kiinnostaa, voisin myydä halvalla!

Boosterihan periaatteessa riittää jos kitarassa humpparia ja vahvistimesta jonkinasteisa säröä saa?
Sitten vaan soittotatsiin jämäkkyyttää niin kyllä lähtee!
kitara on kiva.
tommiot
20.09.2007 21:17:10
Boosterihan periaatteessa riittää jos kitarassa humpparia ja vahvistimesta jonkinasteisa säröä saa?
Sitten vaan soittotatsiin jämäkkyyttää niin kyllä lähtee!

No ei se ihan noin mene. Paska särö kuulostaa paskalta vaikka millä buustaisi.
palomaeki
20.09.2007 21:23:01
No ei se ihan noin mene. Paska särö kuulostaa paskalta vaikka millä buustaisi.

Tuotapa en ajatellutkaan... Joten siis jos vahvistimesta jonkin asteista hyvää säröä saa.

Itse tosin vetelen ihan paskoilla kamoilla, eli en ole kauhea ammattilainen.
Hmm.
kitara on kiva.
Kitarmän
20.09.2007 22:41:07
Aitoa sirkkelisoundia saa tollasella http://www.tuontitukku.info/product_details.php?p=245

Hupsistakeikkaa...... Jos haluat sirkkelisoundin lisäks jotain muunlaistakin säröä niin katteleppa Jekyll&Hydea
"Life is life, come on stand up and dance" - Opus
Rothallar
21.09.2007 00:07:30
No entäs sitten tuo Humbucker mikit ? antaisko ne mitää munaa lisää tällä hetkellä on jaskassa alkuperäinen mikki eli EMG81 en tiedä suura eroa noitten kahden mikin väliltä mutta kertokaa ihmeessä!

Metal Zonessa pelkään juuri sitä että se tulee antamaan liikaa säröä ja saa koko soundin kuullostamaan turhalta mössöltä pelkkää pärinää kun soittaa ja sitä en todellakaan halua

Millaisia muita ehdotuksia voisitte antaa soundin parantamiseen ? joko pedaali mikki tai muuta vastaavaa. vahvaria en mene vaihtamaan
Werihukka
21.09.2007 00:38:12

No entäs sitten tuo Humbucker mikit ? antaisko ne mitää munaa lisää tällä hetkellä on jaskassa alkuperäinen mikki eli EMG81 en tiedä suura eroa noitten kahden mikin väliltä mutta kertokaa ihmeessä!

EMG 81 on humbucker-mikki ja et paljoa muilla mikeillä ainakaan enempää säröä ja sirinää saa.

Metal Zonessa pelkään juuri sitä että se tulee antamaan liikaa säröä ja saa koko soundin kuullostamaan turhalta mössöltä pelkkää pärinää kun soittaa ja sitä en todellakaan halua

Sitä särön määrää voi ihan vapaasti säätää tuolla vehkeellä.

Millaisia muita ehdotuksia voisitte antaa soundin parantamiseen ? joko pedaali mikki tai muuta vastaavaa. vahvaria en mene vaihtamaan

Mikkiä en menisi vaihtamaan. Pedaalillakaan ei saa ihmeitä aikaan. Joten se vahvari on se seuraava sitten. Toki voihan siihen ottaa vaikka jonkun mallintavan vehkeen ja iskeä se vahvariin kiinni, niin sillä toki saisi ehkä vähän "parempaa" tai ainakin nyt erilaisia mahdollisuuksia muokata ja etsiä omaa saundiansa.
Taas tuli kirveelle töitä Wolfhorde mikserissä
H.Corruption
21.09.2007 00:43:17
Elikkäs etsiskelen sellaista hyvää särö pedaalia joka antaa sellaisen "Sirkkelimäisen " soundin :P

minulla on Jackson Rr24
Ja Ibanez 120w nuppi ja kaappi

Mutta ei se vieläkään miellytä säröt ei siis ole täysillä tietenkään koska en itse pidä kun särö on ihan täysille lähtee sellasta typerää surinaa :< oliskohan sitten pedaali vastaus rukouksiin ? ajattelin ostaa tuon Metal Core pedaalin jota on kehuttu sirkkelimäiseksi.

Kokemuksia ?

Metal Core sirkkelimäinen? Pikkukombon, jossa 8 tuuman kaiutin niin varmaan kuulostaakin. Itse olen saanut todella hyvät soundit Marshallin (TSL) puhtaalla kanavalla joko 212 tai 412 kaapin kautta. Saa tästäkin sirkkelin kun vetää treblen ja middlen täysille.

Yritä saada pedaali kokeiluun pariksi päiväksi omien kamojes läpi, niin oot jo paljon pidemmällä kuin näiden ehdotusten kanssa, joita täälläkin heitellään.
Deranged
22.09.2007 08:40:26
EMG 81 on humbucker-mikki ja et paljoa muilla mikeillä ainakaan enempää säröä ja sirinää saa.

Duncanin Live Wire Metal on kai tykimpi.

Mutta semmonen tuli mieleen, että kokeiles Rothallar vaihtaa uusi paristo siihen EMG-81:n. Se on nääs aktiivimikki, ja pariston kulahtaminen voi tehdä soundista munattoman.
pekurides
22.09.2007 17:44:51

Duncanin Live Wire Metal on kai tykimpi.

Mutta semmonen tuli mieleen, että kokeiles Rothallar vaihtaa uusi paristo siihen EMG-81:n. Se on nääs aktiivimikki, ja pariston kulahtaminen voi tehdä soundista munattoman.

Ei se pariston vaihto auta:) Löytyy niitä paljon brutaalimpiakin keloja.

MM. BKP-Warpig !!! Vou ja holyshit mikä tykki!) , sd invader , D X2N , ... onhan noita mun mielestä passiivit kuulostaa paljon Brutaalimmilta ja elävämmiltä kuin siloiteltu, hajuton ja väritön aktiivi EMG.

Tosin vaatii kyllä sitten kalliimman putkinupin että niitä eroja alkaa oikein huomaamaan tuo Emg vissiin halvemmilla trankku vehkeillä ihan jees.
Tunteella päin vittua.
McNulty
22.09.2007 18:05:25 (muokattu 22.09.2007 18:06:18)
Metal Core sirkkelimäinen? Pikkukombon, jossa 8 tuuman kaiutin niin varmaan kuulostaakin. Itse olen saanut todella hyvät soundit Marshallin (TSL) puhtaalla kanavalla joko 212 tai 412 kaapin kautta. Saa tästäkin sirkkelin kun vetää treblen ja middlen täysille.

Korjaa jos olen väärässä, mutta ML-2 Metal Coressa ei ole Middle-säädintä. Mitä pedaalia olet nyt käyttänyt? Metal Zone? Siinä on middle ja vieläpä sille lisukkeena taajuutta säätävä potikka.

Totta on, että sen 8" mikkihiiriämyrin läpi kaikki kuulostaa sirinältä, mutta minusta Metal Core on todella scoopattu jo luonnostaan. High-potikkaa ei voi juuri yli puolivälin kääntää, sillä se takaa sen sirinän. Alakerta sen sijaan on vedetty överiksi ja tuntuu että siinäkin potikassa puolet on ihan turhaa, puurouttavaa ja sotkevaa alakerran lisäämistä soundiin. Itse en ainakaan kyseisestä ML-2 Metal Core pedaalista pitänyt lainkaan. Huomattavasti parempiakin on tarjolla.
Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin!
stratocaster
23.09.2007 14:40:07 (muokattu 23.09.2007 14:40:27)
Pistän nyt tänne kysymykseni kun kerran otsiko on säröpedaali.

Mulla on Orange AD30- nuppi ja mun pitäis saada säröä joka olisi kiinteämpi, mutta samalla jotenkin repivän rouhea. Kenties yläpää sirinää pitäisi saada joskus pois.

Vaihtoethoina on Visual Soundin Jekyll & Hyde ja Voxin Brit Boost. Kysymykseni kuuluu siis, kumpi parempi vaihtoehto? Onko tuo Vox miten monipuolinen?
"Forget the message, forget the lyrics, and just play." -Cream
H.Corruption
23.09.2007 17:35:11
Behringerin Ultra Metalia en menisi suosittelemaan jos surina on ongelma: siinä ei taida edes olla kunnon by-pass:ia eli mulla ainakin surisee sammutettunakin(kyllä, kokeiltu monella muulla pedaalilla mutta vain behringer tekee tuon). Metal Zone on kyllä helvetin hyvä laite, ja monipuolinen, mutta ei se kuitenkaan mikään Black Metal särö ole...

Mulla joku Digitechin pedaali päästi läpi säröä by-pass-tilassa. Kokeilin 12V:n poweria ja se auttoi ainakin tähän pulmaan. Pedaaleissa käytetyissä FET-kytkimissä kun on jonkin verran hajontaa ja voihan olla ettei pedaaleita testata nupit kaakossa kaikilla merkeillä.
Hipelius
23.09.2007 17:46:29
Mulla on Orange AD30- nuppi ja mun pitäis saada säröä joka olisi kiinteämpi, mutta samalla jotenkin repivän rouhea. Kenties yläpää sirinää pitäisi saada joskus pois.

Bad Monkey on erinomaiseksi havaittu kiinteyttäjä ja rouheuttaja, suosittelen kokeilemaan. EQ:lla efektilenkissä luulisi saavan sirinää pois.
http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))>
H.Corruption
23.09.2007 17:58:28
Korjaa jos olen väärässä, mutta ML-2 Metal Coressa ei ole Middle-säädintä. Mitä pedaalia olet nyt käyttänyt? Metal Zone? Siinä on middle ja vieläpä sille lisukkeena taajuutta säätävä potikka.

Totta on, että sen 8" mikkihiiriämyrin läpi kaikki kuulostaa sirinältä, mutta minusta Metal Core on todella scoopattu jo luonnostaan. High-potikkaa ei voi juuri yli puolivälin kääntää, sillä se takaa sen sirinän. Alakerta sen sijaan on vedetty överiksi ja tuntuu että siinäkin potikassa puolet on ihan turhaa, puurouttavaa ja sotkevaa alakerran lisäämistä soundiin. Itse en ainakaan kyseisestä ML-2 Metal Core pedaalista pitänyt lainkaan. Huomattavasti parempiakin on tarjolla.

Kyllä pedaali on Metal Core. Tolla middle-, treble-säädöllä tarkoitin siis vahvistimen säätöjä, se tarkennukseksi.

Marsun TSL:n puhtaan kanavan läpi pedaali kuulostaa hyvältä. Vahvistimen gain-säätö pitää vain asettaa niin ettei soundi säröydy. Mulla pedaalin säädöt on jotain näin: level 6, low 3, high 4 ja dist 7. Joskus mulla on Tube Screamer ennen Metal Core ja silloin jätän dist-säädön 4 -5 välille.

Olet oikeassa että säädöt on vedetty överiksi, mutta tuskin kukaan menisi tällä pedaalilla buustaamaan vahvistimen särökanavaa, tai eihän sitä koskaan tiedä.

Runsaalla kädellä scoopattu keskialue ei häiritse jos vahvistin on keskiäänivoittoinen. Kokeilin pedaalia kaverin JCM800:n ja 412-kaapin läpi. Soundi oli tässä kaukana metallista ja alakerran lisääminen sai Marsun hieman yskimään. Lopputuloksena soundiksi sai ruuvattua ainakin sellaisen kasarithrashin, jos soundia pitää jotenkin luonnehtia.
stratocaster
23.09.2007 19:26:10 (muokattu 23.09.2007 20:15:16)
Bad Monkey on erinomaiseksi havaittu kiinteyttäjä ja rouheuttaja, suosittelen kokeilemaan. EQ:lla efektilenkissä luulisi saavan sirinää pois.

Jep, itsekin äsken vasta hoksasin tuon vaihtoehdon. Ja vieläpä halpa purkki. Taidan päätyä tähän opiskelijalle sopivampi vaihtoehto noin hinnan puolesta.

EDIT:Jaa, vaan nyt rupes taas himottamaan tuo jekyll & hyde kun löytyi passeliin hintaan.. Eikös tuosta jekyll puolesta saa kuitenkin aika saman tyyppistä rosoa kuin pahasta apinasta? En ole vierekkäin päässyt testailemaan mutta molemmista jäi positiivinen maku suuhun, ehkä enemmän kuitenkin pidin JH:n soundista. Eri vahvistin on tosin ollut kun noita testaillut.
"Forget the message, forget the lyrics, and just play." -Cream
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)