Aihe: Framus Cobra Half Stack
1
Dunadan1
20.09.2007 18:12:01
http://www.musamaailma.fi/epages/mu … Shops/musa/Products/ws_fr_cobra_412

Onko kellään kokemusta kyseisestä setistä? Kävin testaamassa, ja hyvältä kuulosti soundi sun muut, muttakun ikinä ei voi tietää kuulostaako kotona soundi yhä hyvältä tositoimissa :D Kertokaas jos ootte huonoja puolia/vikoja löytäneet.. Mielipiteet otetaan vastaan myös *peukku pystyssä*

kiits
pekurides
20.09.2007 20:49:57

Kyllä se kotonakin hyvin potkii:)

Eikä tarvi yhtä varuillaan olla mastervolan kanssa kuin joissain muissa putkareissa missä jo nollilla ikkunat helisee.

Tosiaan tehtaalta tullessaan niissä bias säädetty aika kylmälle mutta sen saa helposti itse nostettua takana olevasta trimmipotikasta yleismittarin avustuksella.

Orkkisputket on Elektroharmonixia mitkä ei kovin hyviä ja yläpäänkihinää tuottavat liikaakin,
JJkt77 päätteeseen vaan ja Svetlana,tung-sol ja JJ sekotusta etuseen nii rupiaa koprakin murisemaan vakuuttavasti.

Mie ainakin olen tyytyväinen saundiin eikä uutta vaffaria ole tarvinnut enää hirveästi katella.

Tuossa clipissä aika saundi aika lähellä mitä sieltä oikeasti tulee ulos.
http://bareknucklepickups.co.uk/forum/viewtopic.php?t=9483
Tunteella päin vittua.
Dunadan1
20.09.2007 22:30:51
Sortsit tietämättömyydestäni mutta biakset? Eka putki värkki jota oon hommaamassa.. Kiitos vastauksista!
Umas
20.09.2007 22:45:09

shite... gas... nosti päätään =(
http://www.addictinggames.com/bonelessgirl.html
N33m0
20.09.2007 22:58:43 (muokattu 20.09.2007 22:59:24)

Sortsit tietämättömyydestäni mutta biakset? Eka putki värkki jota oon hommaamassa.. Kiitos vastauksista!

Pääteputkien hilajännite mikälie. Kansankielellä se, kuinka kuumana pääteputkia ajetaan. Eri putkityypeille on yleensä olemassa optimijännite milloin soundin pitäisi olla terveimmillään.
"Distortion always starts with the amp. Pedals just sit on top of the sound. They don't feel like a full part of it, just some fuzz on top."
- James Hetfield
pekurides
20.09.2007 23:45:23

Pääteputkien hilajännite mikälie. Kansankielellä se, kuinka kuumana pääteputkia ajetaan. Eri putkityypeille on yleensä olemassa optimijännite milloin soundin pitäisi olla terveimmillään.

Mopomiesten kielellä vois verrata kaasuttimen säätämistä:
kylmä=käy laihalla ,kuuma=käy rikkaalla, eli seokset kohilleen!
Tunteella päin vittua.
Terry Pantheras
21.09.2007 10:10:18
Kyllä se kotonakin hyvin potkii:)

Eikä tarvi yhtä varuillaan olla mastervolan kanssa kuin joissain muissa putkareissa missä jo nollilla ikkunat helisee.

Tosiaan tehtaalta tullessaan niissä bias säädetty aika kylmälle mutta sen saa helposti itse nostettua takana olevasta trimmipotikasta yleismittarin avustuksella.

Orkkisputket on Elektroharmonixia mitkä ei kovin hyviä ja yläpäänkihinää tuottavat liikaakin,
JJkt77 päätteeseen vaan ja Svetlana,tung-sol ja JJ sekotusta etuseen nii rupiaa koprakin murisemaan vakuuttavasti.

Mie ainakin olen tyytyväinen saundiin eikä uutta vaffaria ole tarvinnut enää hirveästi katella.

Tuossa clipissä aika saundi aika lähellä mitä sieltä oikeasti tulee ulos.
http://bareknucklepickups.co.uk/forum/viewtopic.php?t=9483

Sorry pienokainen offtopic, mutta tuohon etusen putkituksiin liittyen tuli mieleen, että mihin järjestykseen laitoit noi Svetut, Tungit ja JJt? Mulla menee Dragonissa puhtaat ruvelle ja hengettömäksi jos seassa on muuta kuin EH:ta...
Siellä nahka palaa, missä voi sulaa. -Martti Servo
Vilhelmus
21.09.2007 10:14:07

Omien testailujen (vain myymälässä, joten saa suhtautua varauksella) perusteella hyvinkin kaksijakoinen peli: moderni metalli = toimii, muu = ei oikein lähde. Todella paljon vaikuttavat EQ-namiskat. Vaatii selkeästi volaa, jotta soundi aukeaa kunnolla.
Umas
21.09.2007 10:48:14

Omien testailujen (vain myymälässä, joten saa suhtautua varauksella) perusteella hyvinkin kaksijakoinen peli: moderni metalli = toimii, muu = ei oikein lähde. Todella paljon vaikuttavat EQ-namiskat. Vaatii selkeästi volaa, jotta soundi aukeaa kunnolla.

Kiitos tuhosit Gasin... =D
http://www.addictinggames.com/bonelessgirl.html
pekurides
21.09.2007 12:12:46 (muokattu 21.09.2007 12:15:22)

Sorry pienokainen offtopic, mutta tuohon etusen putkituksiin liittyen tuli mieleen, että mihin järjestykseen laitoit noi Svetut, Tungit ja JJt? Mulla menee Dragonissa puhtaat ruvelle ja hengettömäksi jos seassa on muuta kuin EH:ta...

Pitkällisten tieteellisten kokeiden jälkeen olen tällä hetkellä päätynyt seuraavanlaiseen viritykseen:
V1 Svetlana 12ax7, V2 JJ ECC83s, V3 Tung-sol 12ax7, V4 Mullard 12at7, V4 JJ ecc83

Se mikä tuosta omasta setistä tekee poikkeavan on V4 Mullard N.o.s 12at7 (ecc81) ja juurikin V4 looppi bufferissa tuntui vaikuttavan sopivimmin.
Pehmentää sopivasti saundia (nami,nami) ja hitusen volatkin laskee, juuri sen verran rauhoittaa Crunch kanavan MurhaavanBrutaalia ulosantia että pystyn pistää pregainin täysille.
.. niin ja alle 30€ . SUOSITTELEN VARAUKSETTA!!!!

Tung-sol V3 slotissa ohjaa paksua ryhtiä ja potkua särökanaville...

JJ:t perussettiä ja siloittavat samettia.

Tuo Svetlana aivan ihme putki! Kovasti kehuttu, mutta kaikissa muissa paikoissa kuulostaa selvästi heikommalta kuin muut ,mutta tuossa V1 lovessa Toimii koska ei juurikaan väritä kytkennän omaa saundia ja antaa vahvistimen kuulostaa luonnolliselta ja itseltään!!!

Itse en juurikaan välitä EH putkista varsinkin kun tuovat sitä yläpään kihinää jota ainakin cobrasta saa halutessaan ihan liikaakin.
Varsinkin pääteputket aivan suolesta! KT77 toimii.

ps. Nämä siis tämän viikon säädöt:)
Ja Kliineihin en ole oikeastaan edes panostanut kun poljento raskaammalla puolella
(tuo pienempi vahvistuksellinen mullard tosin jeesaa)
Niin ja eihän tuosta Heleitä Fenderin pikkuroisoja saa mutta kliinit asialliset ja AC/DC osasto luonnistuu mallikkaasti.imo.
3 kanavaa omilla erillisillä säädöillä sekä 2 erillistä mastervolaa kyllä tekevät tuosta jonkinverran monipuolisenkin.. ainakin käyttää ja vispata.
Löytyy Marsut ja Powerballin sukuiset Mesan rectot kunhan jaksaa vemputtaa:)
Tai ainakin vähän siihen suuntaan....
Tunteella päin vittua.
Terry Pantheras
21.09.2007 14:10:16
Pitkällisten tieteellisten kokeiden jälkeen olen tällä hetkellä päätynyt seuraavanlaiseen viritykseen:
V1 Svetlana 12ax7, V2 JJ ECC83s, V3 Tung-sol 12ax7, V4 Mullard 12at7, V4 JJ ecc83

Se mikä tuosta omasta setistä tekee poikkeavan on V4 Mullard N.o.s 12at7 (ecc81) ja juurikin V4 looppi bufferissa tuntui vaikuttavan sopivimmin.
Pehmentää sopivasti saundia (nami,nami) ja hitusen volatkin laskee, juuri sen verran rauhoittaa Crunch kanavan MurhaavanBrutaalia ulosantia että pystyn pistää pregainin täysille.
.. niin ja alle 30€ . SUOSITTELEN VARAUKSETTA!!!!

Tung-sol V3 slotissa ohjaa paksua ryhtiä ja potkua särökanaville...

JJ:t perussettiä ja siloittavat samettia.

Tuo Svetlana aivan ihme putki! Kovasti kehuttu, mutta kaikissa muissa paikoissa kuulostaa selvästi heikommalta kuin muut ,mutta tuossa V1 lovessa Toimii koska ei juurikaan väritä kytkennän omaa saundia ja antaa vahvistimen kuulostaa luonnolliselta ja itseltään!!!

Itse en juurikaan välitä EH putkista varsinkin kun tuovat sitä yläpään kihinää jota ainakin cobrasta saa halutessaan ihan liikaakin.
Varsinkin pääteputket aivan suolesta! KT77 toimii.

ps. Nämä siis tämän viikon säädöt:)
Ja Kliineihin en ole oikeastaan edes panostanut kun poljento raskaammalla puolella
(tuo pienempi vahvistuksellinen mullard tosin jeesaa)
Niin ja eihän tuosta Heleitä Fenderin pikkuroisoja saa mutta kliinit asialliset ja AC/DC osasto luonnistuu mallikkaasti.imo.
3 kanavaa omilla erillisillä säädöillä sekä 2 erillistä mastervolaa kyllä tekevät tuosta jonkinverran monipuolisenkin.. ainakin käyttää ja vispata.
Löytyy Marsut ja Powerballin sukuiset Mesan rectot kunhan jaksaa vemputtaa:)
Tai ainakin vähän siihen suuntaan....

No jestas, tulipa tekstiä! :D Mutta kiitosta tästä, pitää testiä miten moinen setup toimii Dragonissa, varsinkin KT77:t kuulostaa kiinnostavalta... Niin noh, kyllä muutenkin. Osa noista putkista jo löytyykin laatikoista.

Niin ja Dragon myös kihisee ja sirisee kiitettävästi eli ärsyttävästi EH:lla. Se ei ehkä bändisoitossa niinkään käy korfaan, vaan lähinnä itsekseen raapiessa ja varsinkin V30-elementeillä. Siksi olenkin vaihtanut G12H:t CS-kaappiini.
Siellä nahka palaa, missä voi sulaa. -Martti Servo
-K-
22.09.2007 01:21:59
Hmmm.. Mielenkiintoista. Itse olen myös päätynyt dragonissani aika samantyyliseen etusjärjestykseen. Ekana on winged C svetlana ja sitten tungsolit räyhäämässä ja vipana JJ:n putki. Lievästä persaukisuudesta johtuen en ole pääteputkia ajatellut vaihtaa ennenkuin menevät kylmäksi, eli varmaankin kesken keikan tai studion, perinteisesti.

Mutta tosiaan, monipuolinen peli, toimii boostattuna ja ilman kaikessa omassa materiaalissani. Turhan tiheästä säröstä johtuen ei varmaan kevytrosotteluun se paras vaihtoehto. Puhtaat ovat hi gain peliksi tosi jeessit ja studiossa taas sen hiljaisuus särkanavan ollessa päällä on korvia hivelevää.
Ibanez ja Framus, muuta ei tarvita.
pekurides
22.09.2007 18:42:09

Hmmm.. Mielenkiintoista. Itse olen myös päätynyt dragonissani aika samantyyliseen etusjärjestykseen. Ekana on winged C svetlana ja sitten tungsolit räyhäämässä ja vipana JJ:n putki. Lievästä persaukisuudesta johtuen en ole pääteputkia ajatellut vaihtaa ennenkuin menevät kylmäksi, eli varmaankin kesken keikan tai studion, perinteisesti.

Mutta tosiaan, monipuolinen peli, toimii boostattuna ja ilman kaikessa omassa materiaalissani. Turhan tiheästä säröstä johtuen ei varmaan kevytrosotteluun se paras vaihtoehto. Puhtaat ovat hi gain peliksi tosi jeessit ja studiossa taas sen hiljaisuus särkanavan ollessa päällä on korvia hivelevää.

hmm. mielenkiintoista tosiaan:)

Vaihtamalla päättärit JJ KT77 tulee saundista ehkä hitusen tummempi ,paksumpi ja ennekaikkea selkeästi LÖYSEMPI! nuo myös hoitelevat alakerran kunnolla ja headroomi lisääntyy, Sanovat että muistuttavat 6l6 saundia ja kyllä siitä mesanrecton sukulaisuuden tunnistaa kun oikein etsii.
Särö muuttu myös jotenkin tukevammaksi.
Keratakaikkijaan toimivat röörit framukseen

ps. olen itseasiassa ajatellut testata seuraavaksi 6l6 tuubeja cobraan, löysin netistä postauksen missä Framuksen edusta kertoi sähköpostin välityksellä että pitäisi mennä heittämällä el34 tilalle kunhan säätää biaksen 30-50Ma väliin.

Kokemuksia kellää?
Tunteella päin vittua.
kilu79
29.10.2007 13:21:56
Kokemuksia kellää?

Laitoin 6l6gc:t cobraan, hyvät on.
Anodijännite oli 460V, eli mun käsityksen mukaan maksimi(70%) on 45,65 mA
pekurides
29.10.2007 22:44:53

Laitoin 6l6gc:t cobraan, hyvät on.
Anodijännite oli 460V, eli mun käsityksen mukaan maksimi(70%) on 45,65 mA

mäki koklasin ruby 6l6 mutta kuitenkin e34l JJ:t oli agressiivisemman ja ärtsymmän kuuloset niin taidan ihan el34 ja kt77 linjoilla edelleen pysyä.

Tuo 6l6 oli ehkä liiankin tumma ja jotenkin siloitellun/kesyn oloinen, tosin hiukan paksumpi demppisaundi löyty.
Tunteella päin vittua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)