SanttuKarhu 18.09.2007 20:51:38 | |
---|
Olen amatööri joten armahtakaa ja ihan asiallisia neuvoja toivoisin. Eli mulla olis audio interface:nä M-Audio Fast Track Pro ja tarvis saada siihen jotkut hyvät monitorit ja ehkä subbari lisäks. Hinta haarukkaan 300-500 eugenia. Pystyiskö joku joka tietää näistä jotain antaan jotain hyviä vinkkejä? Oon katellu ja luekellu noista ESI Near 05:sta hyviä juttuja ja lähtis aika halvalla. Tarkotus olis tehdä ihan tälläsessä pikku kotinurkkauksessa musiikkia ja noi sopis omasta mielestä aika hyvin, mutta mitä mieltä porukka on ja tarvisko sitä halpaa subbaria ajatella tohon kylkeen? Luureina mulla on Kossin pro4AA titaniumit Ja koneessa tällä hetkellä äänentoistovehkeinä musiikin kuuntelua varten on Realtekin peruspaska Ac97 äänikorttina vai mikä onkaan ja joku Philipsin 5.1-kajaripaketti. Midikiipparina toimii Axiom 49, mikä nyt ei liity tähän mitenkään, mutta kunhan mainitsin. Odottelisin pikaisia ja asiallisia vastauksia. Kiitoksia jo etukäteen vastauksista. |
hape 18.09.2007 21:30:13 | |
---|
Älä osta subbaria kotinurkkaukseen. Käytä se raha mitä sulla on parhaisiin lähikenttämonitoreihin mitä sillä rahalla saa. Ja loput sen kotinurkkauksen akustointiin :) Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |
Kukkis 77 20.09.2007 00:20:17 | |
---|
Yhdyn edelliseen. Ja suosittelisin Genelecin 8020-mallia. Tosin ei välttämättä saa paria ihan tuolla viidellä sadalla, satanen lisää niin saa ainakin. Itse olen ko. pönttöihin kovasti erittäin tyytyväinen, ja mullakin on nää tälleen ihan kotikäytössä. Mutta en kyllä ole mikään ääniguru. "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki |
Yhdyn edelliseen. Ja suosittelisin Genelecin 8020-mallia. Tosin ei välttämättä saa paria ihan tuolla viidellä sadalla, satanen lisää niin saa ainakin. Itse olen ko. pönttöihin kovasti erittäin tyytyväinen, ja mullakin on nää tälleen ihan kotikäytössä. Mutta en kyllä ole mikään ääniguru. 279 näyttäisi olevan saksan poikain hinta per kipale, eli ei tarvitse edes satasta pistää lisää. Itse maksoin parista muistaakseni vähemmän per kappale kuin mitä noita saksassa myydää, mutta ostin kyllä paljon muutakin siinä samalla. Täh?!? |
Mikael 20.09.2007 09:47:22 | |
---|
Täältäkin suositus Genelec 8020 -monitoreille. Inhimillisyys on hyve. |
Fonisoul_ 20.09.2007 10:42:57 (muokattu 20.09.2007 10:43:17) | |
---|
8020:t kannattaa ostaa st Paul's Soundilta. Samaan hintaan tai halvemmalla kuin Saksasta. Maksoinkohan itse 550€... Edit: Siis kahdesta kappaleesta. Soul with a capital "S"... |
SanttuKarhu 20.09.2007 16:59:43 | |
---|
Kiitoksia paljon vastauksista. Kukaan ei ilmeisesti lämpene noille ESI Near 05:lle vai? Olis pirusti halvemmat. Noi rupee oleen jo meikäläisen budjetin rajamaastossa. |
Fonisoul_ 20.09.2007 18:06:38 | |
---|
Kiitoksia paljon vastauksista. Kukaan ei ilmeisesti lämpene noille ESI Near 05:lle vai? Olis pirusti halvemmat. Noi rupee oleen jo meikäläisen budjetin rajamaastossa. Itse meinasin ostaa Tascam VL-X5 -monitorit (jotka oli halvat!) mutta ne yhtäkkiä katosivat markkinoilta, ja stPaul'silta oli mennyt viimeinen pari sinä aamuna kun tilauksen laitoin. Sit vaan itkettiin rahan palamista ja ostin Genelecit. Mutta eipä harmita! Soul with a capital "S"... |
hape 20.09.2007 20:37:57 | |
---|
Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |
efunkelist 22.09.2007 21:56:17 (muokattu 22.09.2007 22:13:44) | |
---|
Mul on kans uudet pömpelit hakusessa ja kattelin jo vähän näitä http://www.thomann.de/fi/samson_resolv_21_subsatelite_system.htm EDIT: Onhan kyllä tiedossa että halpa on halpaa ja aina kannattaa satsata. Jos maltan säästellä ni ehkä sit ne genut, jos ei niin behkut. Tai sampsonit. Toisaalta, miksen tekisi niin että ostaisin nyt samsonit ja sit JOSKUS kun on jotain muutakin akustiikkaa kuin kerrostaloyksiö niin ala säästelee geneleccejä varten. Oispahan sit halpat samsonit varakäyttöön/referenssiksi/muualle... |