Rothallar 19.09.2007 10:52:48 | |
---|
Elikkäs etsiskelen sellaista hyvää särö pedaalia joka antaa sellaisen "Sirkkelimäisen " soundin :P minulla on Jackson Rr24 Ja Ibanez 120w nuppi ja kaappi Mutta ei se vieläkään miellytä säröt ei siis ole täysillä tietenkään koska en itse pidä kun särö on ihan täysille lähtee sellasta typerää surinaa :< oliskohan sitten pedaali vastaus rukouksiin ? ajattelin ostaa tuon Metal Core pedaalin jota on kehuttu sirkkelimäiseksi. Kokemuksia ? |
-Cale 19.09.2007 11:03:48 | |
---|
Jos vahvarin perussaundi on huono ei sitä pelasta mikään säröpedaali. Kyseessä on todennäköisesti trankkunuppi? Ne yleensä tuppaavat alkaa surisemaan kovemmilla volilla. Jos nyt välttämättä sirkkeliä haluat niin DODin YJM (Yngwie J. Malmsteen) 308 voisi sopia käyttötarkoitukseesi, itselläni ainakin leikkasi alapäätä ihan mukavasti, eli aivan liikaa. |
duc 19.09.2007 11:05:55 | |
---|
Metal Zonen (käytetyn?) ottaisin ennen Metal Corea, paremmat EQ-säädöt on siinä ja särön pitäisi kyllä riittää. |
Krice 19.09.2007 11:37:11 (muokattu 19.09.2007 11:38:11) | |
---|
Olen vähän sitä mieltä, että varastetut -ketjut pitäisi siirtää vaikka ihan omalle alueelleen ja esimerkiksi säröpedaali-otsikolla pysyvä aihe. Sen verran usein näitä kysellään. Jos ei halua maksaa itseään kipeäksi Bossin säröpedaalia ostaessa niin Danelectron Black Paisley irroittaa puhtaimmaltakin clean-kanavalta ultrasäröt. Onhan noita varmasti muitakin, mutta BP on halpa ja hyvä. Muita pysyviä voisi olla "hevikitaraa" ja "uusi vahvistin". "I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica. |
joukov 19.09.2007 11:40:59 | |
---|
Sirkkeliksi kutsuminen ei ole kehumista. :) Hey! Ho! Let's Go |
hullu_ukko 19.09.2007 11:42:54 (muokattu 19.09.2007 11:44:02) | |
---|
Hmm.. Kitarassa vaahterasta tehty läpikaula, leppärunko ja EMG-81 eikä vieläkään saa sirkkeliä millään setupilla? Millainen kissantapposirkkeli nyt oikein on haussa? Sirkkeliksi kutsuminen ei ole kehumista. :) Paitsi jos soittaa saatanaheviä. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir |
Volle 19.09.2007 11:50:42 | |
---|
Hmm.. Kitarassa vaahterasta tehty läpikaula, leppärunko ja EMG-81 eikä vieläkään saa sirkkeliä millään setupilla? Millainen kissantapposirkkeli nyt oikein on haussa? Parempi varmaankin vain hakea rautakaupasta oikea sirkkeli, eh eh. Ei vaan. Mainitusta metal zonesta pitöisi irrota surinaa, sirinää ja tuhinaa jos jonkinlaista. Ainakin säätövaraa riittää. En sitten tiedä mitä tarkoittaa "surina", jota ketjun aloittaja haluaa välttää. Jos tarkoitetaan kohinaa, jota väklisin tulee enemmän tai vähemmän, kun säröä laittaa isolle, ei siitä eroon ainakaan lisäsäröllä pääse. Silloin pitäsi tarkastaa/vaihtaa piuhat, katsoa kitaran suojaus ja tarvittaessa ottaa joku noise gate käyttöön jne.. Tietty ekana kantsii koittaa gainin alentamista. Piis |
marko.m 19.09.2007 12:16:46 (muokattu 19.09.2007 12:18:01) | |
---|
Behringerin UM100 on kans kova sirkkeli. Se on siis jäljennös Metal zonesta. Mielestäni aivan hyvä kapine ja säätöä riittää eikä kohise. Gainia ei tarvi pitää kuin puolessa vaikka olis kuin hevimiäs. Maksaa 23-30e uutena, käytettynä jopa halvempi. ;) |
Marquiesce 19.09.2007 12:21:54 | |
---|
Mulla ois myynnissä Dime Distortion pedaali. Vois passata melko hyvin tarkoituksiisi. Nakkaa tarjousta jos kiinnostaa. The eyes of the patriot |
ravensoul 19.09.2007 22:48:27 | |
---|
Metal Zone. Itse en tykkää pätkääkään tuosta alapääleikkurisirinälootasta mutta jos sitä sirkkeliä todellakin _haluaa_ niin.. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 |
speech 19.09.2007 23:29:36 | |
---|
Saahan siitä metal zonesta paljon muutakin irti, jos näkee edes sen verran vaivaa että kääntää välillä nuppeja ja kokeilee. |
Werihukka 20.09.2007 01:07:55 | |
---|
Jos paalua riittää, niin suosittelisin vahvaria vaihtamaan mielummin. Parhaat säröt lähtee aina vahvarista kuitenkin, jos vahvari on vaan hyvä. Mutta kyllähän sitä tietty jollain säröpurkilla alkuun pääsee, kun mättösoundia hakee. Kyllä Metal Zone on myös minun ehdotukseni, jos sitä säröpedaalilla lähtee säröä hakemaan. On siinä vaan ihan hyvä saundi. |
Noita itkuja metalzonen huonoudesta ei kannata ottaa kuuleviin korviinsa ennenkuin on itse kokeillut laitetta. Tuossa pedaalissa on poikkeuksellisen laaja eq-osasto ja monella menee sormi suuhun sitä säädellessä. Omasta mielestäni hyvä metallisärötin. |
Lärvätsalo 20.09.2007 09:34:32 | |
---|
Metal Zonella kyllä lähtee jöötteporisaundit, niin monelle levylla sitäkin on käytetty. Vinkkinä kannattaa vähentää vahvistimen säröjä tämän pedaalin kanssa. Saa death metal saundit pleximarsunkin kanssa. |
Rothallar 20.09.2007 11:05:14 | |
---|
Nih no nuppi antaa ihan hyvät säröt soundiin, mutta kun sitä vain toivoo jotain Kovempaa mättöä mikä räjäyttäisi undulaattini keittiöstä alkaessani soittamaan :D Gaini on vähän yli puolessavälissä nupista säädettynä mutta ihmettelen vain millaista lisämakua antaisi kunnon säröpedaali lisään :P Tilasin digitechin delay pedaalin kun halusin vähän delayta kehiin ja harkitsen jos ostan toisen pedaalin myös niin pitäisikö se olla se metal zone vai metal core ? en halua soundista sellaista mössöilyä tiedän että oma soittotyyli vaikuttaa myös paljon soundiin ja minä soitan RANKASTI D: mutta mitä se säröpedaali antaisi lisää ? Kokemuksista olisi kiva kuulla eri pedaaleista jne.. Kiitos kaikille vastanneille ! STAY POP |
Lärvätsalo 20.09.2007 11:40:29 | |
---|
Nih no nuppi antaa ihan hyvät säröt soundiin, mutta kun sitä vain toivoo jotain Kovempaa mättöä mikä räjäyttäisi undulaattini keittiöstä alkaessani soittamaan :D Gaini on vähän yli puolessavälissä nupista säädettynä mutta ihmettelen vain millaista lisämakua antaisi kunnon säröpedaali lisään :P Tilasin digitechin delay pedaalin kun halusin vähän delayta kehiin ja harkitsen jos ostan toisen pedaalin myös niin pitäisikö se olla se metal zone vai metal core ? en halua soundista sellaista mössöilyä tiedän että oma soittotyyli vaikuttaa myös paljon soundiin ja minä soitan RANKASTI D: mutta mitä se säröpedaali antaisi lisää ? Kokemuksista olisi kiva kuulla eri pedaaleista jne.. Kiitos kaikille vastanneille ! STAY POP Onko tuo sun Ibanezin vahvistin transistoripeli? Jos siitä lähtee tarpeeksi säröä voisi sen kanssa toimia joku kevyempi särötin, esim. Bad Monkey. |
Deranged 20.09.2007 12:04:11 | |
---|
|
gator 20.09.2007 18:08:42 | |
---|
Itse olen havainnut tuon Metal Zonen toimivan parhaiten ihan puhtaan kanavan kanssa. Metal Muffia huvittais testata. Mistä kaupasta sitä löytyy hyllystä. |
JK1 20.09.2007 19:45:08 | |
---|
Behringerin Ultra Metalia en menisi suosittelemaan jos surina on ongelma: siinä ei taida edes olla kunnon by-pass:ia eli mulla ainakin surisee sammutettunakin(kyllä, kokeiltu monella muulla pedaalilla mutta vain behringer tekee tuon). Metal Zone on kyllä helvetin hyvä laite, ja monipuolinen, mutta ei se kuitenkaan mikään Black Metal särö ole... |
pekurides 20.09.2007 20:22:22 | |
---|
Buustipedaalin puolelle minäkin menisin, bad monkey hyväksi ja halvaksi todettu. Eli edelleen perusrunttu vaffarista ja lisäpotku pedaalista. Metalzone ei oikeen buustina toimi ja sama vika metalmuffilla ne kummatkin futaa suoraan puhtaan päälle parhaiten. Samaa voi sanoi noista hypercoredeathpedaaleista. Buustaten vaan minä suosittelen. ellei vaffarin oma särö nyt susipaska ole! Sen jälkeen tiukempi mikki tallaan, ennekuin lähdetään vahvistinkaupoille..... Tunteella päin vittua. |