Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jeff Beck
1 2 3 4 5
The Duke
27.01.2003 22:28:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs mieltä olette Jeff Beckin kahdesta uusimmasta levystä You Had It Coming ja Who Else?
Oma mielipiteeni on se, että Beck on nykypäivänä ainoa kitaristi joka on pystynyt tekemään musiikkia 60-luvun lopusta tähänpäivään.
Vrt. Page, Clapton jne..Näiden kahden levyn ansioista kunnioitukseni tätä villinveikeää muusikkoa kohtaan nousi pilviin. Nousi kolmossijalta kakkossijalle omassa top-5 listassani.
 
JC
27.01.2003 23:55:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heitetäänpä hieman provokatiivinen ja tarkoituksella liioitteleva väite: Jeff Beck kuuluu niiden muusikoiden joukkoon, joita kaikki arvostavat, mutta kukaan ei kuuntele.
 
Itse pidän Blow by Blow ja Wired -levyistä, mutta uudempi tuotanto jättää täysin kylmäksi.
 
kid ego
28.01.2003 03:20:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no saihan se jostakin biisistään grammynkin viime vuonna, mutta ei vaan jaksa innostaa. ihan sama, kuinka hyvä se on soittamaan tai tekemään biisejä, mä en jaksa kaikenlaista koneistusta ja kokeilua.
 
get the funk out!
Steve McBeach
28.01.2003 19:51:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä "You had it coming" on aivan helvetin hyvä levy!
Rollin'&Tumblin' toimii ko. levyllä hienosti Imogen Heapin laulamana.
Sama naikkonen "laulaa" myös "Dirty Mind" biisissä , joka palkittiin grammylla. Kyllä Jeffiä arvostan , vaikken "Who Else" levystä pidä. Onhan hän kuitenkin mun mielestä se kaikkein paras kitaristi.
 
Marlowe
30.01.2003 23:23:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Beckin uudemmat levyt eivät ole kolahtaneet kovin paljon, omistin kyllä joskus "Who Elsen" mutta taisin antaa sen vaihdossa pois. Liian futuristista minun makuuni. Jeff Beck Groupin levyt ovat kuitenkin hyviä, erityisesti "Truth" ja "Back-Ola" kolahtavat kovasti (mukana Rod Stewart, Nicky Hopkins ja muita huippumuusikoita).
 
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
superfly
03.02.2003 11:57:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä "You had it coming" on aivan helvetin hyvä levy!
Rollin'&Tumblin' toimii ko. levyllä hienosti Imogen Heapin laulamana.
Sama naikkonen "laulaa" myös "Dirty Mind" biisissä , joka palkittiin grammylla. Kyllä Jeffiä arvostan , vaikken "Who Else" levystä pidä. Onhan hän kuitenkin mun mielestä se kaikkein paras kitaristi.

 
Kyllä on ihminen huonoon pisteeeen mennyt jos ei lämpene "You Had It Coming"- slaidailusta. Beckin saundin tuntee aina ja se jo pelkästään on nykypäivänä melko harvinaista...
 
The Duke
04.02.2003 22:22:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuri näin. Beck on kehittänyt tunnistettavan oman tyylin ja jaksaa edelleen kokeilla kaikkea uutta..onnistuen vielä siinä!
Esim. Page ja Clapton eivät ole tehneet mitään uutta 20 vuoteen! Kyllä levyjä on tullut mutta ovat olleet sellaista "skeidaa" että...Mut tämä on vaan mun mielipide. =)
 
superfly
01.03.2003 00:14:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuri näin. Beck on kehittänyt tunnistettavan oman tyylin ja jaksaa edelleen kokeilla kaikkea uutta..onnistuen vielä siinä!
Esim. Page ja Clapton eivät ole tehneet mitään uutta 20 vuoteen! Kyllä levyjä on tullut mutta ovat olleet sellaista "skeidaa" että...Mut tämä on vaan mun mielipide. =)

 
Claptonin viime keikka Helsingissä... Voi vittu, mikä joukki! Käsittämättömän hirveetä virkamiesrokkia. Miestä ei selvästi kiinnostanut edes itseään. Minä oon sentään vanha Clapton-fanaatikko...
 
bilbo4u
14.09.2007 20:26:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JC vastasi aika hyvin. Beckin kitaran soittoa tuntuvat kitaristit arvostavan,mutta meille kuulevaisille hänen musiikkinsa menee hivenen yli. Tietenkin juuri 60-luvun loppupuolen jutut ovat ihan perustavaraa, jotka ovatkin kovatasoisia, mutta myöhemmät levyt sisältävät enemmän ja vähemmän kokeilevampaa musiikkia. Kuitenkin kannatan miehen tuotantoon jonkinasteista tutustumista kuitenkin. Jos levyjen kaikki kappaleet eivät olekaan upeita ja hienoja melodioiltaan, niin yleensä niistä löytyy ainakin kokoelmalevyyn jotain. Tosin kokoelmalevystä on ehkä helpoin aloittaa Beckin musiikkiin tutustuminen.
 
Rämppy
14.09.2007 21:40:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tykkään kovasti Jeff Beckin kahdesta uusimmasta levystä. Niiden perusteella mies on vanhanakin täysin relevantti tapaus, ei pelkkä eilispäivän legenda. Toinen suosikkikausi löytyy uran alkupuolelta, eli Jeff Beck Groupin Truth sekä Beck Ola. Myös Wired on yksi meikäläisen suosikkeja. Sellainen tietty hulluus ja kitaralla leikittely ovat Beckin musassa aina miellyttäneet mua.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Artist
14.09.2007 21:43:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun korvaan uusin soundasi jotenkin huonolta, kun liikkeessä koekuuntelin...
 
Mutta edelliset levyt "You Had It Coming" ja "Who Else!" putoavat kyllä täysillä... jos saa käsiinsä niin Official Bootleg '06 (vai mikä olikaan nimeltään tuo keikoilla myyty tallenne) on hyvä.
 
"Is she really going out with him?"
kiriminni
14.09.2007 22:45:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä näistä uusimmista,mutta Guitar shop levyn omistan ja se on loistava.
 
stratocaster
15.09.2007 21:47:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nykyään tää on ihan härö jätkä, mutta blow by blow ja wired iskee ja kovaa.
 
"Forget the message, forget the lyrics, and just play." -Cream
jkinnun2
16.09.2007 23:54:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs mieltä olette Jeff Beckin kahdesta uusimmasta levystä You Had It Coming ja Who Else?
Oma mielipiteeni on se, että Beck on nykypäivänä ainoa kitaristi joka on pystynyt tekemään musiikkia 60-luvun lopusta tähänpäivään.
Vrt. Page, Clapton jne..Näiden kahden levyn ansioista kunnioitukseni tätä villinveikeää muusikkoa kohtaan nousi pilviin. Nousi kolmossijalta kakkossijalle omassa top-5 listassani.

 
aivan loistavat levyt !! Uskomaton äijä!!
 
JK
 
Ossi
17.09.2007 00:51:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin klisheiseltä kuin kuulostaakin: Beck tekee mitä huvittaa - toiset mitä osaa :) Mies puuhailee pitkät ajat vissiin ihan muiden harrastusten parissa, mutta iskee muusikkona sillloin tällöin yhtä ennalta arvaamatta kuin talvinen ukkonen.
 
Tykkään tällaisista oman tiensä kulkijoista, joilla on oikeaa sanottavaa.
 
You took me to a prison and you said it's chief was me. Then you locked me deep inside you and threw away the key. -Jack Brucen ja Pete Brownin loistavaa musaa. Kuunnelkaa, jollei ole parempaa tekemistä-
Jake24-25
17.09.2007 22:23:07 (muokattu 17.09.2007 22:25:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin klisheiseltä kuin kuulostaakin: Beck tekee mitä huvittaa - toiset mitä osaa :)
 
Hyvin sanottu!!! Kuulemma Beck ei viritä kitaroitaan läheskään joka soittokerta vaan hänellä sanotaan olevan kyky soittaessaan venyttää soittamansa kieli oikeaan vireeseen. Näin eräs Beckin pitkäaikainen soittokaveri on sanonut jossain. Nimeä en muista mutta ei ollut kuitenkaan Jan Hammer. Jeff Beck todellakin tekee soittaessaan mitä huvittaa ja saa sen kaiken kuulostamaan todella helpolta ja hyvältä kuulostavalta. Beckillä on soittonsa omituisista ääniefekteistä huolimatta ollut kait useimmiten käytössä uskomattoman vähän pedaaleja kitaran ja styrkkarin välissä - lähinnä särö (tietääkseni RAT) ja wah-wah. Jeff Beck on aina ollut yksi suosikkikitaristejani jonka soitosta olen pitänyt Hendrixiäkin enemmän. Beck on aina uudistunut mutta Hendrix niinkin mahtavana soittajanakin toisti mielestäni ehkä liikaa itseään. Okei, onhan Beckin ura ollut pidempi mutta itse pidän enemmän 60-luvun lopun Jeff Beckin kitaroinnista kuin Hendrixin.
 
Mies puuhailee pitkät ajat vissiin ihan muiden harrastusten parissa, mutta iskee muusikkona sillloin tällöin yhtä ennalta arvaamatta kuin talvinen ukkonen.
 
Käsittääkseni Jeff Beck on kunnostellut autoja ollessaan pitkiäkin aikoja poissa julkisuudesta.
 
Kyllä se Ossikin tekee kitaralla aikalailla mitä huvittaa - ainakin Miiteissä kuulemani perusteella!:)
 
Artist
18.09.2007 09:56:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulemma Beck ei viritä kitaroitaan läheskään joka soittokerta vaan hänellä sanotaan olevan kyky soittaessaan venyttää soittamansa kieli oikeaan vireeseen. Näin eräs Beckin pitkäaikainen soittokaveri on sanonut jossain. Nimeä en muista mutta ei ollut kuitenkaan Jan Hammer. Jeff Beck todellakin tekee soittaessaan mitä huvittaa ja saa sen kaiken kuulostamaan todella helpolta ja hyvältä kuulostavalta. Beckillä on soittonsa omituisista ääniefekteistä huolimatta ollut kait useimmiten käytössä uskomattoman vähän pedaaleja kitaran ja styrkkarin välissä - lähinnä särö (tietääkseni RAT) ja wah-wah. Jeff Beck on aina ollut yksi suosikkikitaristejani jonka soitosta olen pitänyt Hendrixiäkin enemmän. Beck on aina uudistunut mutta Hendrix niinkin mahtavana soittajanakin toisti mielestäni ehkä liikaa itseään. Okei, onhan Beckin ura ollut pidempi mutta itse pidän enemmän 60-luvun lopun Jeff Beckin kitaroinnista kuin Hendrixin.

 
Jeff Beck kyllä virittänee ennen keikkaa, mutta vetää rankasta tatsista ja kampeamisesta huolimatta keikat yleensä kitaraa vaihtamatta (tai välissä virittämättä). Taisi olla Jennifer Batten, joka puhui tuosta Jeffin tyylistä venttää oikeaan säveleen, jos keppi ei ole vireessä.
 
Jeffillä on nykyään isompi pedalboard käytössään, löytyy mm. Hughes & Kettnerin Leslie simulaattori, Maestron Ring Modulator, ja joitain mitä en nyt muista...
 
"Is she really going out with him?"
Gardiner
18.09.2007 10:20:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeff Beck on aina ollut yksi suosikkikitaristejani jonka soitosta olen pitänyt Hendrixin ohella kovasti paljon.
Käsittääkseni Jeff Beck on kunnostellut autoja ollessaan pitkiäkin aikoja poissa julkisuudesta.

 
Yardbirds kitaristeista ihan ykkönen mein talousalueella. Joskus kuvittelee kuulevansa sellassii tszoundeja niinku ois Henkkaki ottant vähän mallii Jeff Beckilt.Uusinta en oo kuullu, vaan täytyy joskus korjata tilanne.
Sori off topic mut Monterey live, Ladyland ja Band Of Gypsys ( erityisesti Machine Gun ) kuitenki sen puntarin pendulumin tääl korvis kääntää Henkalle.
Voi johtuu tietty siitäki et toinen on hillitön showmies ja Jeff Beck ei hirveetä mölinää ittestään pie?
 
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
bilbo4u
19.09.2007 21:48:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

You Had It Coming...juu tämä on sellainen levy, joka vaatii kyllä aika vahvan keskittymisen, että levyn musiikkiin pääsee sisään. Nadia on helpoimmasta päästä ja siinä Beck tyylittelee tuttuun tyyliin konetaustojen kanssa. Pidän! Roliing and Thumblin on bluesrytkettä sisältävä mielenkiintoinen teos naislaulajan kanssa. Suspension taas kuin pastellimaalaus, hienoa rauhallista kitarointia. Loose Canyon toimii myös hyvin.
 
Mielenkiintoinen levy tosiaan. Tuskin kuitenkaan tulee kuulumaan kovinkaan usein noita biiejä lukuunottamatta omassa soittimessa.
 
2541
19.09.2007 21:57:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://concerts.wolfgangsvault.com/ConcertDetail.aspx?id=20052691|3212
 
Beckin keikka vuodelta 1975. Rummuissa Pretty Purdie.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «