J-PPP 19.09.2007 14:39:26 | |
---|
Ebay kun on täynnä osia, niin tuumin että kasaamalla saisi helposti ja edukkaasti itselle sopivan soittopelin. Ei ole tullut noiden stratojen kanssa niin pelailtua, niin olisi pari kysymystä. Missä määrin Fenderin Stratocaster osat ovat keskenään yhteensopivia, esim. meneekö jenkki-kaula heittämällä japanilaiseen runkoon? Tai esim. SRV-kaula vaikkapa Highway 1 -runkoon? Nämä nyt siis vain esimerkkinä. Entä tallat, onko näiden mitoissa eroja? Tuleeko muuta mieleen, mitä pitäisi stratoa osista kootessa ottaa huomioon? |
hapan 19.09.2007 14:41:59 | |
---|
esim. meneekö jenkki-kaula heittämällä japanilaiseen runkoon? Warmothilta tilaamani kaula meni japsirunkoon heittäen, uskoisin, että myös fenderin omat osat tekee samoin. Tuleeko muuta mieleen, mitä pitäisi stratoa osista kootessa ottaa huomioon? Pidät huolen siitä, ettet käytä sekaisin halpisosia ja oikeita osia. Niissä kun on melkoisella varmuudella eri mitat. |
Tomtom 19.09.2007 14:55:29 | |
---|
Mää tein just noin, eli ostin ebaystä Am. DLX-osia plus mikit Acme guitarsilta ( Fralinit) Vilkaseppa semmosta kauppaa kun.. mikä h.vetti se oli.. no siis joka tapauksessa sen kauppiaan nimi oli reliablefender, sillä kun haet sieltä ebayn isosta hausta(jos et jo ole sattunut löytämään) niin sieltä saa vaikka mitä. www.acmuguitarworks.com taisi olla hyvä lähde mikeille. Omastani tuli ns. SE strato, eli taivaallisen hyvä. Omissakuvissa taisi olla tuokin. "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson |
J-PPP 19.09.2007 15:18:21 | |
---|
Jeps, samasta kaupasta/samalta myyjältä näköjään olin jo katsellutkin, The STRATosphere oli nimi. Mikeiksi löytyy tällä hetkellä omasta takaa Duncanin Little 59:t tallaan ja kaulaan, keskimikki uupuu. Komia peilipleksi on kanssa myös, mutta sen voisi ehkä korvata jollain muulla. Highway 1 -rungoissa houkuttaisi hinnan lisäksi nitrolakka. http://stores.ebay.com/The-STRATosphere |
www.acme guitarworks.com Itse ostin Warmothilta kaulan ja rakennan rungon itse. More is more. Blackmore.
http://www.youtube.com/watch?v=HOVK4Q4jMhg&mode=related&search= |
mickey76 20.09.2007 12:32:08 | |
---|
Vähä offtopic, mutta kun tuo strato on käyny kaasuttelemaan, vaikkakaan semmoseen ei perheellisenä persaukisena rahaa olekaan... Oon katellu Torilta noita Squierin stratoja, joita nyt tällä hetkellä on pariki potentiaalista kapinetta, anyway... Armon MNettiläiset: Miten "järkevä" sijoitus olis ostaa tuommonen parinsadan euron Squier ja siihen esim. TexMex -mikit?! Ei hinta nousis tavoittamattomiin, ja merkkiin en tuijota, Epiluureilla tähän asti... En siis ole ihan aloittelija, vaikkakin kitaraa soitan melkein yhtä hyvin tänään kuin 14 vuotta sitten, hoh! Onko väärti? Mitä seikkoja tulis ehkä ottaa huomioon? Kokemuksia? "Smör mamma, julsex tillbaka!"
-Voi äiti, joulukuusi palaa! |
pnorman 20.09.2007 13:12:47 (muokattu 20.09.2007 13:29:42) | |
---|
Vähä offtopic, mutta kun tuo strato on käyny kaasuttelemaan, vaikkakaan semmoseen ei perheellisenä persaukisena rahaa olekaan... Oon katellu Torilta noita Squierin stratoja, joita nyt tällä hetkellä on pariki potentiaalista kapinetta, anyway... Armon MNettiläiset: Miten "järkevä" sijoitus olis ostaa tuommonen parinsadan euron Squier ja siihen esim. TexMex -mikit?! Ei hinta nousis tavoittamattomiin, ja merkkiin en tuijota, Epiluureilla tähän asti... En siis ole ihan aloittelija, vaikkakin kitaraa soitan melkein yhtä hyvin tänään kuin 14 vuotta sitten, hoh! Onko väärti? Mitä seikkoja tulis ehkä ottaa huomioon? Kokemuksia? On ne kyllä hintansa väärtejä...aikanaan ostin pojalleni tällaisen ensimmäiseksi omaksi sähkökitaraksi ja se kelvannee edelleen varakepiksi. Olen noteerannut että nyky-squiereissa lienee tosi kapeat ja ohuet kaulat....jos ei tuolla väliä ole niin mikä ettei. Mutta päivittäisinkö paremmilla osilla....tuskin. Mutta kukin tekee miten haluaa! |