Aihe: Monipuolista vahvaria?
1 2 3
jussimus
29.08.2007 22:30:44 (muokattu 31.08.2007 13:10:30)
oisko mitään ääninäytettä tosta trilogysta? Kiinnostaisi kuulla, kun ääninäytteet ko. nupista tuntuvat olevan harvassa...

http://www.mikseri.net/artists/?id=35175

Tuolta löytyvistä piiseistä kahden uusimman piisin kitarat on vedetty purkkiin Trilogyllä. Ehkä noista jotain osviittaa saa, vaikka studiossa vahvarisaundia aina välillä höystetäänkin ties millä etuasteilla.
tommi_899
31.08.2007 13:07:43

Vh100r:ää kyllä suosittelen taas tähänkin. Erityisen monipuolinne vahvistin, aika moneen makuun. Olen tykännyt, tosin lähtee putkiremppaan tässä pian
mutkis
31.08.2007 14:05:13
Tuo Vh100r on kyllä hyvä soundinen laite. Itselläni sattui vaan olemaan aivan uskomattoman vika altis yksilö, en tiedä onko muilla ollut ongelmia tuon nupin kanssa. Muutaman vuoden aikana kun se minulla oli niin jouduin 3 kertaa käyttämään sen korjauksessa. Kerran oli muualla korjauksessa ja 2 kertaa oli maahantuojalla, viimeisen kerran jälkeen päätin laittaa vaihtoon kun en hirveästi uskaltanut luottaa tuohon laitteeseen enää. Eräs kitarapaja jossa huolletaan vahvistimia ei muuten suostunut edes ottamaan huoltoon tuota laitetta ja kertoivat syyksi juuri tuon ongelma herkkyyden.
In the beginning God created the Tilu. God saw all that he had made, and it was very good.
jussimus
01.09.2007 00:02:22
Tuo Vh100r on kyllä hyvä soundinen laite. Itselläni sattui vaan olemaan aivan uskomattoman vika altis yksilö, en tiedä onko muilla ollut ongelmia tuon nupin kanssa. Muutaman vuoden aikana kun se minulla oli niin jouduin 3 kertaa käyttämään sen korjauksessa. Kerran oli muualla korjauksessa ja 2 kertaa oli maahantuojalla, viimeisen kerran jälkeen päätin laittaa vaihtoon kun en hirveästi uskaltanut luottaa tuohon laitteeseen enää. Eräs kitarapaja jossa huolletaan vahvistimia ei muuten suostunut edes ottamaan huoltoon tuota laitetta ja kertoivat syyksi juuri tuon ongelma herkkyyden.

Sopiiko kysyä että minkälaista ongelmaa sun vahvarissa oli?

Hommasin just ite VH100R:n ja kauhulla odotan että milloin pönttö kosahtaa...EI SAA PELOTELLA!!!
nikovirtala
01.09.2007 00:37:45

Eräs kitarapaja jossa huolletaan vahvistimia ei muuten suostunut edes ottamaan huoltoon tuota laitetta ja kertoivat syyksi juuri tuon ongelma herkkyyden.

Enkä ihmettele alkuunkaan vikaherkkyyttä, jos puheet siitä, että kone on toteutettu pintaliitoskomponenteilla pitävät paikkaansa.
What is life? - A bad trip.
mutkis
01.09.2007 10:34:00 (muokattu 01.09.2007 10:34:47)
Se vh100r vaan feidas äänen pois, joskus pystyi soittamaan treenit läpi ilman mitään ongelmia ja toisinaan soitti yhden soinnun niin johan hiljeni. Alkujaan se vielä poltti sulakkeenkin aina. 1 Korjauksen jälkeen ei enää polttanut sulaketta mutta edelleen hiljeni lähes aina jossain vaiheessa kesken soiton. Putket (myös pääteputket) siihen vaihdettiin ja jotain muuta osaa mutta siitä en osaa tarkemmin sanoa kun en enää muista mitä kaikkea.

Kevennyksenä kerrottakoon että ihan ensimmäinen huolto reissu jota en tuohon kolmeen laskenut meni näin. Vein vahvistimen huoltoon ja kerroin että soitin hiljenee ja polttaa aina samalla sulakkeen. No, viikon päästä soitettiin että vahvistin on korjattu. Hymy korvissa haen vahvistimen ja kysyn mikä oli vikana. Myyjä siihen "Sulake oli palanut". Hymy hyytyi.

EDIT: vähän jaksotusta.
In the beginning God created the Tilu. God saw all that he had made, and it was very good.
Detox
01.09.2007 14:52:25

Olen etsinyt tässä uutta vahvistinta tuon line6 tilalle - Ehdotuksia?

Tsekkaa tästä threadista pakolliset Mesa -hehkutukset:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ts.php?c=15&t=149989&co=150
Mesa 4 Life!
Esp
03.09.2007 10:28:33

Antakaa nyt jotain vaihtoehtoja tai kommentteja noista ylläolevista. Vai tuliko mahdoton yhtälö 1500€ budjettiin? Käytettynä tietysti ostan laitteet

E. On muuten ihmeellistä kuinka yli 1000€ vahvistimiin ei ole ollenkaan laitettu kaikua. Olisi itselle aika tärkeä joten sellainen pitäisi ostaa erikseen jos päädyn vahvariin jossa sitä ei ole

Orangen Rockerverb 100:sta löytyy myös jousikaiku, ja nuppi toimii yllättävän hyvin mätössäkin, itse päädyin lopulta siihen, vaikka olin suht negatiivinen ko. valmistajan nuppeja kohtaan aikaisemman kokemuksen valossa. Nyt meni kuitenkin Englin, Mesan, Framuksen, Krankin ja VHT:n edelle, Bogneria en tosin uskaltanut edes kokeilla, koska olis mennyt niin rankasti ylitse budjetin :D
Täh?!?
Christian
03.09.2007 11:13:03

+ 1

Itsellä oli 6 vuotta kys. om. nuppi ja sulakkeitahan toi paukutteli tasaisesti ympäri vuotta. Huollossa käytettiin ja putket vaihdettiin monesti, mitään kummempaa vikaa ei löydetty mutta keikalle ei ollu asiaa ilman varasulakkeita. Lisäksi viel footswitchi hajosi, ei ollut kovinkaan kestävää tekoa. En luonnehtisi kovinkaan luotettavaksi tuota peliä
losli
05.09.2007 09:58:26 (muokattu 05.09.2007 09:59:43)
+ 1

Itsellä oli 6 vuotta kys. om. nuppi ja sulakkeitahan toi paukutteli tasaisesti ympäri vuotta. Huollossa käytettiin ja putket vaihdettiin monesti, mitään kummempaa vikaa ei löydetty mutta keikalle ei ollu asiaa ilman varasulakkeita. Lisäksi viel footswitchi hajosi, ei ollut kovinkaan kestävää tekoa. En luonnehtisi kovinkaan luotettavaksi tuota peliä

Ei pitäisi uudemmissa VH100R:ssä olla tätä ongelmaa.

Linkitetään tämä nyt tänne vielä, jos joskus tulevaisuudessa joku painii tämän sulakeongelman kanssa. Tuosta ketjusta löytyy oma kirjoitukseni aiheesta.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=151433&o=20
jussimus
05.09.2007 18:23:19
Ei pitäisi uudemmissa VH100R:ssä olla tätä ongelmaa.

Linkitetään tämä nyt tänne vielä, jos joskus tulevaisuudessa joku painii tämän sulakeongelman kanssa. Tuosta ketjusta löytyy oma kirjoitukseni aiheesta.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=151433&o=20

No huh! Tää tieto kevensi mielialaani huomattavasti, kiitos siitä!
losli
05.09.2007 20:58:59
Enkä ihmettele alkuunkaan vikaherkkyyttä, jos puheet siitä, että kone on toteutettu pintaliitoskomponenteilla pitävät paikkaansa.

Ei ole tehty pintaliitoskomponenteilla. Ihan samanlaiset piirilevyt kuin vaikkapa Marshallilla ja monella muulla.
Dropped C
18.09.2007 23:00:58
Itse on tullut kanssa soiteltua tuollaisella VH100R:llä, kun reeniksellä sattuu esim. sellainen olemaan. Se on oikeasti monipuolinen styrkkari, soundit löytyy hyvistä kliineistä kunnon säröön. Reeniksellä on kanssa Peavey 6505+, siinä särömaailma on vielä ehkä hitusen muhevampi. Mutta kliinejä ei voi edes verrata.

Ihan sirkkeleimpään moderniin säröön Lanikka ei pysty, mutta todella jykevän ja botnekkaan soundin siitä saa irti tai sitten vaihtoehtoisesti aikas kuivakkaan kireän ja midlekkään äänimaailman. Suosittelen kyllä, varsinkin käytettynä.
"Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu.
jussimus
18.09.2007 23:24:12
Ruvetaan nyt tenttaamaan kun olet rauhassa kerennyt tutustua vahvistimeen. Eli haluaisin vähän kuulla vertailua. Miksi juuri vh100r? Ja jotain kommenttia vahvistimien monipuolisuudesta ja myös kunnon mättösäröistä

Kiitos.

Äh, emmä millään jaksa kirjoittaa syväluotaavaa analyysiä, oon vaan niin laiska :)

Mutjoo, päädyin tohon Lanikkaan ihan fiilispohjalta, ja ostin sian säkissä. Riski kannatti, en voisi olla tyytyväisempi. Laney VH100R on täydellinen vahvari...ainakin mulle.
Jaqqi1991
27.09.2007 23:05:47 (muokattu 27.09.2007 23:07:04)
Tänään olin Helsingissä kiertelemässä ja kuinka sattuikaan äffästä ja levytukusta oli juuri trilogy ja vh100r loppu. Switchbladea testasin jossa oli omaan makuun aivan mahtavat puhtaat ja crunch oli myös hyvä, rankimmat säröt eivät oikein miellyttäneet

Missä suhteessa Trilogy eroaa Switchbladesta? Tällä hetkellä soitan death/thrashmetalli bändissä joten säröjen pitäisi olla hyvät. Myös satunnaisia blueskeikkoja soittelen mutta puhtaat olivat ainakin switchbladessa niin hyvät että kyllä tuolla kehtaa bluessiakin soittella. Käsittääkseni ovat suht samanhenkiset(?)
We may be humans, but were still animals
Pallo-Kala
30.09.2007 14:26:04 (muokattu 30.09.2007 14:27:44)
löysin tuolta torilta halvan putkivehkeen --> http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=189730

Onko kenelläkään tietoa tuosta vahvistimesta. Lähteekö death murinat.
omistajalta on huono kysellä kun he aina kehuvat vehkeensä taivaisiin.
Etsin siis putkivermettä 500 - 700 budjettiin. saisi lähtä kunnolla löysä ja tarkka murina. Kliinejäkin käytän mutta ne saan tarpeeksi hyvin tuosta gt - 8:sista.

E: laitoin tänne kun en kehdannut aloittaa uutta keskustelua.
Tympee Huttunen
30.09.2007 14:54:16 (muokattu 30.09.2007 14:55:29)
löysin tuolta torilta halvan putkivehkeen --> http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=189730

Onko kenelläkään tietoa tuosta vahvistimesta. Lähteekö death murinat.
omistajalta on huono kysellä kun he aina kehuvat vehkeensä taivaisiin.
Etsin siis putkivermettä 500 - 700 budjettiin. saisi lähtä kunnolla löysä ja tarkka murina. Kliinejäkin käytän mutta ne saan tarpeeksi hyvin tuosta gt - 8:sista.

E: laitoin tänne kun en kehdannut aloittaa uutta keskustelua.

Moi:) Mulla tuo on myynnissä. Tule ihmeessä koittamaan tuota. Ei tuo mikään Trilogy ole tietenkään, mutta ihan kelpo putkicombo. Infoa tuosta vehkeestä on harmillisen vähän liikkeellä. H&K ei edes pitää sivuillaan tietoa noista menneistä malleista, joka on suhteellisen persuksista.
Minä Rakenna itse pedaalisi As drunk as a cuckoo.
Pallo-Kala
30.09.2007 15:32:43
Oisko mahdollista lähettää ääninäytteitä raskaista säröistä ja cleanistä? kun ei ole nyt mahdollista tulla testaamaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)