Aihe: HIM: "Venus Doom"
1 2 3 4 5 6 7
Super-Jari
18.09.2007 16:21:22
Missäköhän muissa maissa vähätellään aina jos joku menestyy ulkomailla:D
"Kun näkee maailman monesta kulmasta niin löytyy jokaiselle paikka"
Sinap
18.09.2007 16:33:50
Aika kova lättyhän tuo on..saundimaailmat on aika huolella rakennettuja mutta tuotanto pysyy kuitenkin maltillisesti kasassa..sovitukset on aika uskollisia him-tyylille..joskus toivoisi hieman poikkeavampaa linjaa..ylläolevaan kommenttiin voi sanoa, että mä oon ainakin ylpeä tästä bändistä..perustelut sille kumoaa mun edellisen lauseen..him on luonu ihan oman saundin ja toteuttaa sitä levystä toiseen..tyylikästä metallista melankoliaa..
Tuubista irtoaa vielä...kun vaan vähän rutistaa.
aikavaikea
18.09.2007 17:12:33
Missäköhän muissa maissa puhutaan jostain vitun rokkisinkku-listoista:D

Oisko vaikka brittien lisäksi jenkkien mailla ainakin. Noin niinku musan kehitysmaista. Niissä kun vaaditaan enemmän kuin 20 myytyä sinkkua top kymppiin, niin on jotain itua jakaa genreittäinkin.
I got run over by truth one day. Didn't see the red light.
MV
18.09.2007 20:22:35
Missäköhän muissa maissa vähätellään aina jos joku menestyy ulkomailla:D

En minä mitään vähättele, se on aina plussaa jos kotimainen menestyy maailmalla. Tuntuu vaan niin turhalta hehkutukselta jos on ykkösenä jollain kämäsellä sinkkulistalla, kun albumin sijoitus oikealla listalla on lähemmäs kuuttakymppiä.
The Liam that i know is a polite young man -Peggy Gallagher
Super-Jari
18.09.2007 20:24:06
En minä mitään vähättele, se on aina plussaa jos kotimainen menestyy maailmalla. Tuntuu vaan niin turhalta hehkutukselta jos on ykkösenä jollain kämäsellä sinkkulistalla, kun albumin sijoitus oikealla listalla on lähemmäs kuuttakymppiä.

Onhan se nyt kova jos edes siellä :D
"Kun näkee maailman monesta kulmasta niin löytyy jokaiselle paikka"
Tohtori Mustajärvi
18.09.2007 20:56:40
Miljoonarockin keikan perusteella, taitaa tämä uusin olla bändin paras levy. En tosin ole levyä vielä ostanut...
"MIkä sua vaivaa, onko kipuja? Ottaako päähän onko krapula?" "Tohtori touhukas tohtoroi, lauteet paukkuu ja laulusoi"
ravage
24.09.2007 21:19:00
Ensimmäistä kertaa pyörii soittimessa parhaillaan. Kiss Of Dawn toki tullut kuultua jo aiemmin useampaan kertaan. Ihan hyvin imee mukaansa levy, kun kuuntelee rauhassa ja pääsee oikeaan tunnelmaan. Valo on kirjoitellut ihmeellistä niiailua vähän jokaiseen alkupään biiseistä. Kertseistä jää vähän sellainen maku, että koukkuja on haettu koukkujen, ei biisin vuoksi - "Ei tää voi mennä näin suoraan". Sovitukset ja timangi miksaus pelastaa paljon, mutta valjua on vähän. HIM on kuitenkin hieno orkesteri ja kuuntelen rauhassa useampaan kertaan ennen tuomiota.
The mind can imagine, the dark can deceive and here in this night together the weave...
ravage
25.09.2007 07:15:01
Nyt on kuunneltu enemmän ja hieno levyhän tämä on kokonaisuutena. Bleed Well pomppasi esiin rytkeellään, lisäksi Venus Doom ja Sleepwalking Past Hope ainakin näin alkuun lätyn kohokohtia. Toivokaamme menestystä HIMille myös uudella mantereella.
The mind can imagine, the dark can deceive and here in this night together the weave...
Hargon
25.09.2007 08:35:57
Suurimmat plussat levyllä: soittajilla enemmän tilaa, koukeroisempia sovituksia, hyviä riffejä, hieman vähemmän helppoja HIM-kertsejä. Pitää jatkaa kuuntelua.

Suurimmat MIINUKSET levyllä: soittajilla enemmän tilaa, koukeroisempia sovituksia, vähemmän helppoja HIM-kertsejä.
Tietämättömyys on autuain olotila silloin, kun kiveksesi ovat alasimella ja pajavasara jo matkalla alaspäin.
nikomati
25.09.2007 13:56:35

Levy on kyllä roima parannus edelliseen plattaan. se on selvä. mutta joku tässä hieman tökkii. tarkemmin en osaa vielä eritellä; kenties lisäkuuntelu selventää asiaa. omana suosikkina säilyy kyllä edelleen deep shadows and brilliant highlights.
koskaan ei voi olla liian gay
RocknRoll
26.09.2007 17:24:10
Sija 12 Jenkeissä Iltasanomien mukaan.

Son siinä!
Cathi777
26.09.2007 22:47:35

Levy on kyllä roima parannus edelliseen plattaan. se on selvä. mutta joku tässä hieman tökkii. tarkemmin en osaa vielä eritellä; kenties lisäkuuntelu selventää asiaa. omana suosikkina säilyy kyllä edelleen deep shadows and brilliant highlights.

Vau, tuosta täytyy nostaa jo hattua. En ole koskaan kuullut kenenkään noin sanovan. Hieno se levy kyllä onkin, mutta ei se ihan paras ole.
Only pop music can break my heart...
Lord of the strings
26.09.2007 22:54:26

Son siinä!

Huhhuh. Jos olis hattu päässä ni nostaisin sitä nyt. Hyvä jätkät!
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))>
Cut out
04.10.2007 16:23:29
Ihan saatanan tiukka levy. Ei mulla muuta tällä kertaa
timus
06.10.2007 08:42:50
Jotenkin (vain osia kuulleena) kahdella viimeisimmällä levyllä on HIMPULA alkanut toimia minulle. Yksi syy - jälleen kerran kaikkia levyjä vain pätkiä kuulleena - tuntuu siltä, että nyt Linde saa soittaa muutakin kuin demppikomppia taustalla. Tuo tuo minun korvissa jotain uutta dynamiikka ja ilmaa bändin kokonaissoundiin.
Hello Cleveland!!!!
KillingMachine
06.10.2007 10:15:29

Son siinä!

Vai onko? Sijotus romahti jenkeissä sijalle 68.
"The me that you know, he used to have feelings, but the blood stopped pumping and he is left to decay" - Nine Inch Nails
Sliv
06.10.2007 12:35:21
Vai onko? Sijotus romahti jenkeissä sijalle 68.

Toisaalta suomalaisten itsetuntoa saattaa hivellä se, että Rolling Stone antoi levylle kolme tähteä. Dark light ei päässyt edes arvioitavaksi. ;)

http://www.rollingstone.com/reviews … 16346465/review/16682699/venus_doom
Regalis Apertura
07.10.2007 20:21:45
Selvää parannusta ainakin kolmeen edelliseen levyyn verrattuna. Parempia biisejä, bändi soittaa tiukemmin yhteen ja Villen äänenkäyttökin hieman parantunut:). Nightwishin ohella vuoden paras kotimainen levy mielestäni.
Late-89
08.10.2007 10:56:54
Kiss Of Dawn -sinkun ostin, kuulostaa ihan pätevältä. Pitkäsoittoa on kehuttu sen verran aktiivisesti, että kyllä se tulee hyllyyn jossain vaiheessa ostettua, aivan varmasti. HIM on muutenkin monessa mielessä yksi suosikeistani, tuskin niitä syitä täällä tarvitsee eritellä. Mukavia lyriikoita ja hienoja biisejä levystä toiseen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)