stone_cold_soul 16.09.2007 21:12:50 | |
---|
Eli kerrotaan omia "tyylejä" duunata ne midit aaltomuotoon. ja mitä erikoisempi sen parempi..:D ite oon vaan niin tylsä että laitan midin pyörimään ja otan sen kasiraiturilla ylös. tämän jälkeen heitän sen takaisin äänitysohjelmaan joka ottaa sen wawina:D mutta mites itse teet tämän vaativan projektin? Finnish Thrash! |
janik 16.09.2007 21:17:30 | |
---|
Reaperiin heitän midit ja laitan jotain vstinstrumentteja. |
stone_cold_soul 16.09.2007 21:52:23 | |
---|
Reaperiin heitän midit ja laitan jotain vstinstrumentteja. ja reaper hoitaa ne wawiks? eli onks siinä joku kääntöohjelma Finnish Thrash! |
janik 16.09.2007 22:55:51 | |
---|
ja reaper hoitaa ne wawiks? eli onks siinä joku kääntöohjelma Teen niistä audiomixdownin, saa vaikka mp3:ksi tai miksi ikinä haluaakaan. |
Cathi777 17.09.2007 12:19:10 | |
---|
Teen niistä audiomixdownin, saa vaikka mp3:ksi tai miksi ikinä haluaakaan. Joo, samoin toimii oma tapani Cubasessa. Eli ensiksi soittelee kaikki haluamat soittimet ja lopuksi vaaan mixdown tai mikä se nimi nyt onkaan ja homma on sillä selvä. Tavallaan ei sitä osaa edes ajatella niin, että jotain erikoista siinä tapahtuisi. :D Only pop music can break my heart... |
Sertzo S 17.09.2007 12:26:55 | |
---|
Joo, samoin toimii oma tapani Cubasessa. Eli ensiksi soittelee kaikki haluamat soittimet ja lopuksi vaaan mixdown tai mikä se nimi nyt onkaan ja homma on sillä selvä. Tavallaan ei sitä osaa edes ajatella niin, että jotain erikoista siinä tapahtuisi. :D Mulle on jäänyt vielä epäselväksi ja siksipä kysynkin, että voinko muuttaa Cubase VST 32-ohjelmalla tekemäni midiraidat sellaiseen muotoon, jotta pystyn ne Nerolla polttaan koneellani CD:lle. Miten se tapahtuisi, jos on onnistuakseen? Asiallista neuvoa sitten vain pyydän.. |
Milkop 17.09.2007 13:02:30 | |
---|
voinko muuttaa Cubase VST 32-ohjelmalla tekemäni midiraidat sellaiseen muotoon, jotta pystyn ne Nerolla polttaan koneellani CD:lle. Miten se tapahtuisi, jos on onnistuakseen? Asiallista neuvoa sitten vain pyydän.. Tuota Cubasea en ole kokeillut, mutta jos se osaa kääntää midit Wav -tai mp3-fileiksi, niin poltto onnistuu Nerolla helposti. Joko audio tai datalevyksi, kumman nyt sattuu haluamaan. "I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide |
Klezberg 17.09.2007 14:22:50 | |
---|
Tuota Cubasea en ole kokeillut, mutta jos se osaa kääntää midit Wav -tai mp3-fileiksi, niin poltto onnistuu Nerolla helposti. Joko audio tai datalevyksi, kumman nyt sattuu haluamaan. Tuo ei ole niinkään kiinni Cubasesta vaan siitä miten ne äänet synnytetään. Noilla uudemmilla softasynilla pystyy muuttamaan suoraan äänitiedostoksi (tosin taitaa vaatia uudehkon version Cubasesta myös). Jos sulla Sertzo on edelleen se Isis, niin sitten joudut kytkemään lenkin (output to input) siinä breakout-boxissa ja soittamaan kappaleen Cubasella alusta loppuun, samalla kun nauhoitat sen uudelle raidalle. Noin minä joudun tekemään myös Cubase SX2:ssakin, koska enimmäkseen käytän ulkoista synamodulia, mutta saan tuon lenkityksen tehtyä ulkoisessa mikserissä napin painalluksella. a'tini al-nay... |
Cathi777 17.09.2007 16:06:32 | |
---|
Noin minä joudun tekemään myös Cubase SX2:ssakin, koska enimmäkseen käytän ulkoista synamodulia, mutta saan tuon lenkityksen tehtyä ulkoisessa mikserissä napin painalluksella. Siis itse soittelen midin kautta synat sisään ja niihin lätkin halutut vst (au)-instrumentit ja sitten, kun sen vaan lopullisesti muuttaa audioksi niin kaikki raidat muuttuvat sellaisiksi suoraan. Itsellä käytössä Cubase SL 3.
Only pop music can break my heart... |
Klezberg 17.09.2007 16:14:01 | |
---|
Siis itse soittelen midin kautta synat sisään ja niihin lätkin halutut vst (au)-instrumentit ja sitten, kun sen vaan lopullisesti muuttaa audioksi niin kaikki raidat muuttuvat sellaisiksi suoraan. Itsellä käytössä Cubase SL 3. Jos huomasit niin tuossa minun tekstissä oli maininta ulkoisesta synamodulista, ei vst:stä. Tosin en ole varma onnistuuko tuo kakkosversiossa edes vst:eillä. Ainakin olen vst-rummutkin kierrättänyt mikserin kautta. Sen tiesin että kolmosessa onnistuu. a'tini al-nay... |
Cathi777 17.09.2007 16:23:00 | |
---|
Jos huomasit niin tuossa minun tekstissä oli maininta ulkoisesta synamodulista, ei vst:stä. Tosin en ole varma onnistuuko tuo kakkosversiossa edes vst:eillä. Ainakin olen vst-rummutkin kierrättänyt mikserin kautta. Sen tiesin että kolmosessa onnistuu. Joo, sen huomasinkin ja itse asiassa unohdin lisätä tuohon juuri tuosta, että ei ole kokemusta ulkoisien laitteiden kautta kierrättämisestä, kun itse en tosiaan sitä ole koskaan kokeillut vaan pelkästään tällä tavalla midiä käyttänyt. Only pop music can break my heart... |
Kalmo 17.09.2007 18:21:46 (muokattu 17.09.2007 18:22:17) | |
---|
"ite oon vaan niin tylsä että laitan midin pyörimään ja otan sen kasiraiturilla ylös. tämän jälkeen heitän sen takaisin äänitysohjelmaan joka ottaa sen wawina:D mutta mites itse teet tämän vaativan projektin?" Minä olen kyllä luulllut, että jos ohjelma tallentaa midiä ja käyttää softasyntikoita, niin siinä on kyllä aina myös exporttausmahdollisuus waviksi. Toivottavasti en ole väärässä! Johan siinä menee vaivalla värkätyt sounditkin ihan kuralle jos nauhurin kautta kierättää. Puhumattakaan ajantuhlauksesta. Mitähän ohjelmaa käyttelet? Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
Klezberg 17.09.2007 19:06:07 | |
---|
Kävinpäs kokeilemassa ja kyllähän tuo Cubase SX2:nenkin jo renderöi suoraan VSTi-synan. Tullut niin vähän niitä käytettyä. Tuo ISIS-äänikorttijuttu johon viittasin aiemmin liittyy taas siihen, että kortilla on oma soundfont-syna, jonka lähtöä ei voi suoraan lukea PC:lle päin. Eli se toimii tässä suhteessa ulkoisen synamodulin tapaan ja sen lähtö on kierrätettävä takaisin johonkin kortin inputeista (järkevin tapa on tehdä se digitaalisena jolloin äänenlaadun ei pitäisi pahasti kärsiä). a'tini al-nay... |
Nazareth 18.09.2007 00:41:43 | |
---|
Mä oon käyttäny Wingroove playeria, mutta se ei muuta 1:1 saundeiltaan midiä waviks vaan on jonkinlainen softasyntikkasysteemi. "Never had any bad head." - Homer Johnson |
CPU 18.09.2007 13:39:00 | |
---|
Voi herranjumala, ette sitten vaikeemmin saa totakaan tehtyä. Jopa Cubasen vst 32 versio exporttaa vst-instrumentit waviks ilman mitään ihmeempiä sekoiluja, jos käytätte ulkoisia soundimoduuleja/äänikortin gm-lähdettä, niin nauhottakaa ne matskut cubaseen (tai vast.) audio-raidaks ja sit export. Työtuntien määrä tippuu puoleen ja taso säilyy huomattavasti parempana, kun ei tarteen käännellä joka välissä analogiseks ja takas. K. http://www.therepublicofdesire.net/
http://www.myspace.com/protectorateindustrial |
stone_cold_soul 18.09.2007 16:19:40 | |
---|
"ite oon vaan niin tylsä että laitan midin pyörimään ja otan sen kasiraiturilla ylös. tämän jälkeen heitän sen takaisin äänitysohjelmaan joka ottaa sen wawina:D mutta mites itse teet tämän vaativan projektin?" Minä olen kyllä luulllut, että jos ohjelma tallentaa midiä ja käyttää softasyntikoita, niin siinä on kyllä aina myös exporttausmahdollisuus waviksi. Toivottavasti en ole väärässä! Johan siinä menee vaivalla värkätyt sounditkin ihan kuralle jos nauhurin kautta kierättää. Puhumattakaan ajantuhlauksesta. Mitähän ohjelmaa käyttelet? onhan tässä kertaheitolla paljon viisaammaksi tullut, mutta ei se äänellisesti yhtään "kuraisemmaks" mene. Semmoinen siisti tatsi tulee mukaan... tosin on se tyylilajistakin kiinni, mutta jazziin tää projekti sopii loistavasti. Midillä rhodesit ja muut sointupohjaset ja joku vahvistamaan melodiaa, ja kitaralla ja bassolla ja muilla nää aidot menopelit. kasiraiturilla mää sit heitän nää midit takaisin kun oon vaikka panoroinut ne ja lisännyt vielä ulkoista kaikua etc. Myönnän että on olemassa paljon simppelimpiä tapoja, mutta pitäähän sitä erikoisuutta olla aina mukana... Minä olen kyllä luulllut, että jos ohjelma tallentaa midiä ja käyttää softasyntikoita, niin siinä on kyllä aina myös exporttausmahdollisuus waviksi. Toivottavasti en ole väärässä! oot kyllä oikeessa Mitähän ohjelmaa käyttelet? suosin kyllä vaatimatonta Cubase Le:tä... sit on reaper tallissa myös varasoftana Finnish Thrash! |
Johann Onn 18.09.2007 18:47:38 | |
---|
Eli kerrotaan omia "tyylejä" duunata ne midit aaltomuotoon. ja mitä erikoisempi sen parempi... Se "Reaper + joku VST-syna". Mutta kun midi soitettu sisään, alkaa se todellinen työ. Itte tunnun soittavan kosketimilla liian jäykästi, aina vaan ja iskut osuu liian lähelle toisiaan. ..|E C| G| ..|C Täytyy siis editoida nuotteihin "oikeanlaista" ja "elävämpää" heittoa. .....|..E ...C| G...| .....|C Työlästä hommaa, mutt lopputuloksena oma "soittoni" alkaa kuulostaa jopa joltakin. Onneks ei sentään tarvitse soittaa, noita "tohtoroituja" juttuja koskaan livenä. |
Työlästä hommaa, mutt lopputuloksena oma "soittoni" alkaa kuulostaa jopa joltakin. Onneks ei sentään tarvitse soittaa, noita "tohtoroituja" juttuja koskaan livenä. Just parasta koko hommassa =D
Finnish Thrash! |
Lennu 18.09.2007 19:53:30 | |
---|
Just parasta koko hommassa =D Juu, Quantize, raahailua, velocity-toolia, kuulostaa basakalle, Bounce... Näin Logic Expressillä. "Siirryn digihanuriin sinä päivänä, kun analogiset hanurilähetykset lopetetaan." -Qsine |
stone_cold_soul 26.09.2007 08:36:04 | |
---|
Juu, Quantize, raahailua, velocity-toolia, kuulostaa basakalle, Bounce... Näin Logic Expressillä. Lauseessas jotenkin tuntuu se että et suosi logicia...=D Finnish Thrash! |