pkerava 18.09.2007 16:33:15 | |
---|
MORO VAAN KAIKILLE KOLLEEGOILLE ONKO KELLÄÄN KOKEMUSTA ESIM: SCOTT IANIN TAI KRANK MAXIMUS DISTORTION PEDAALEISTA OLISI KIVA TIETÄÄ MITEN NE HÖNKÄÄ VAI ONKO NIISSÄ KOVAA VAIN NIMI. ZAKK WYLDE OVERDRIVE OLI AINAKIN PETTYMYS. |
Kimmo72 18.09.2007 16:35:19 | |
---|
Ei tartte huutaa. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
speech 18.09.2007 16:35:22 | |
---|
Taisi unohtua sääntöjen lukeminen: 6._Käytä välimerkkejä ja pitkässä kirjoituksessa muista kappalejaot. Älä paina enteriä tai pistä monia pisteitä/huuto/kysymysmerkkejä joka rivin loppuun sillä se tekee tekstistä sekavan. Älä kirjoita koko viestiä isoilla kirjaimilla sillä se tulkitaan huutamiseksi ja on epämiellyttävää lukea. |
hullu_ukko 18.09.2007 16:37:50 | |
---|
MUN MIELESTÄ CAPS LOCK ON HIENO KEKSINTÖ. EIKÖ TEISTÄKIN?! Tuo Krankin spedu ei käsittääkseni muuten ole varsinaisesti signature. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir |
Kukkis 77 18.09.2007 16:39:50 | |
---|
ZAKK WYLDE OVERDRIVE OLI AINAKIN PETTYMYS. IHANKO TOTTA! "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki |
ok sori vaan niistä isoista kirjaimista oon vielä uusi jäsen näissä hommissa ja eihän se krankin särö mikään signature olekaan panin vaan sillä otsikolla ilmotuksen ja olis kiva tietää onko jollain siitä kommentteja |
masterhat 18.09.2007 16:52:13 | |
---|
Älä ajattele onko jokin tuote signature vai ei. Kuuntele miltä se soundaa. Älä katso merkkiä yms. seikkoja, usko korviasi. Jos sulla on mahdollisuus, anna ystävällesi x määrä rahaa ja pyydä häntä hankkimaan erilaisia pöristimiä. Anna vapaat kädet hankintojen suhteen. Pyydä häntä vielä suihkasemaan spraylla pedaalit saman värisiksi ja kirjoittamaan tussilla potikoiden nimet. Sen jälkeen voit aloittaa jo melkoisen objektiivisen testailun ja luottaa korviisi. Toki pedaalien muodoista voi jotain päätellä, mutta näin ollen ns. signature-lisä ei vaikuta päätökseesi... soundin hyvyydestä/huonoudesta Pedaalien jälleenmyynti arvo romahtaa tämän toimenpiteen jälkeen, joten jos on massit tiukilla niin ei kannata... Snails against humanity |
Thule 18.09.2007 17:05:28 (muokattu 18.09.2007 17:06:17) | |
---|
Jos sulla on mahdollisuus... Älä nyt, joku pian tekee noin ja tulee vaatimaan päätä pölkylle ;) Jos kokee ettei pysty testaamaan purkkeja antamatta ulkonäköseikkojen ja niiden mukanaan tuomien mielikuvien vaikuttaa, kannattaa ottaa se kaveri mukaan liikkeeseen ja pyytää kytkemään purkkeja päälle ja pois sitä mukaa, mitä testi etenee. Tuntuu varmasti hölmöltä, mutta mä kuuluun siihen ryhmään kenelle se merkki ja/tai enemmän ja vähemmän ulkomusiikilliset seikat vaikuttavat jossain määrin vieläkin silloin, kun laitetta hankitaan itselle - valitettavasti ;) Kaverin apuna onkin sitten helpompi olla täysin objektiivisella kannalla. "Astronomy makes Stairway To Heaven sound like the theme to Gilligan's Island." |
Perza 18.09.2007 18:00:42 | |
---|
Jaaha, minusta tuo Jakk Wylde spedu oli just sitä mitä pitiki eli aika lailla sama, ku "legendaarinen" SD-1 ehkä pikkusen erottelevampi, mutta syö alapäätä samalla tavalla! Ei siitä Wyldemäistä saundia tulle, mutta asiansa ajaa, tosin Bad Monkey aika lailla halvempi ja ehkä parempi! Eroottinen asia mistä vaimo ei tykkää=KAMARUNKKAUS!!! |
masterhat 18.09.2007 18:08:15 | |
---|
Älä nyt, joku pian tekee noin ja tulee vaatimaan päätä pölkylle ;)... Kyllä itsekin kuulun siihen ryhmään jolle merkki yms. vaikuttaa suhtautumiseen. Myös hintakin vaikuttaa, ja sitä ajattelee ettei alta tietyn hinnan voi saada hyvää tehdasvalmisteista säröä, vaikka tietenkin voi. Pääasia on kuitenkin se ,että koet jonkun seikan olevan tärkeä sun soundin kannalta, oli se sitten styrkkarin hieno vintagevinyyliviimeistely tai vaikkapa merkkiuskollisuus. Jos tarvitset Ynkän signeerauksen säröboksiin jotta se kuulostaisi hyvältä niin hommaa se. Jos joku pedaali kuulostaa paremmalta hienossa boksissa, niin anna sen kuulostaa. Sillä ei ole väliä miten saavutat mieleisesi soundin ja kuinka paljon siitä on ns"plaseboa". Kunhan olet tyytyväinen kuulemaasi, se riittää. Snails against humanity |
Dr. Muff 18.09.2007 18:18:18 (muokattu 18.09.2007 18:23:29) | |
---|
Mun mielestä toi Zakk Wylde oli positiivinen yllätys. En lähtisi nyt mitenkään suitsuttamaan sen erinomaisuutta, mutta ei se ihan susi ole. Perus overdrive. Eroaa aika tavalla SD-1stä, jossa sen juuret käsittääkseni ovat. Tuossa on enempi alapäätä ja soundi on muutenkin vähän erillainen. SD-1ssä on aika tavalla yläpää kun tone on klo12 ja varsinkin sen jälkeen. Ei välttämättä olleenkaan huono juttu jos haetaan agressiivista soundia säröllä olevan vahvarin kanssa, kuten Wylde tekee. Vertailen siis Japsi SD-1een. Taiwania ei ole A/B testeihin ja siitä on aikaa kun viimeksi sellasella soitin. Eroa japsissa ja Taiwanissa toki on. Kyllä siitä ja SD-1stä aivan varmasti saa Wyldemäistä soundia ulos jos muut kamat ovat asianmukaiset. Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas |
Perza 18.09.2007 18:25:00 | |
---|
Jaaha, minusta tuo Jakk Wylde spedu oli just sitä mitä pitiki eli aika lailla sama, ku "legendaarinen" SD-1 ehkä pikkusen erottelevampi, mutta syö alapäätä samalla tavalla! Ei siitä Wyldemäistä saundia tulle, mutta asiansa ajaa, tosin Bad Monkey aika lailla halvempi ja ehkä parempi! Lainasin nyt itseäni, mutta se piti sanoa, että parhainmillaan buustaamassa särökanavaa! Eroottinen asia mistä vaimo ei tykkää=KAMARUNKKAUS!!! |
rosberg 18.09.2007 20:00:19 | |
---|
Mulla on noi kaikki super overdrivet (JPN, TWN ja Ural Tone) ja olen soittanut Wyldellä. Kaikki ne on ihan hyviä. Hönkää kamoista ja sillä päälle suristelemaan. Se true bypass nyt varmaankin se suurin ero noiden välillä on wylden hyväksi, mutta aivan sama. OSTAN VALKOISEN GIBSON EXPLORERIN |
oiva tumpeloinen 18.09.2007 20:10:10 | |
---|
ok sori vaan niistä isoista kirjaimista oon vielä uusi jäsen näissä hommissa ja eihän se krankin särö mikään signature olekaan panin vaan sillä otsikolla ilmotuksen ja olis kiva tietää onko jollain siitä kommentteja Unohtui sitten isot kirjaimet kokonaan sen caps lockin myötä, puhumattakaan muista välimerkeistä. Pitääkö sen särkijän välttämättä olla jonkin sigu? Mä en oikein ymmärrä, mitä tällä ketjulla haetaan. |
joukov 18.09.2007 20:38:45 | |
---|
Scott Ian -särkijän valmistajan sivuilta löytyy video+audio-näytteitä itse hepun soittamana. Sieltä saa pientä käsitystä millaista soundia purkki tuottaa. Hey! Ho! Let's Go |