Risto Mustalisä 12.04.2005 07:51:55 | |
---|
Kuulin tuossa ehdotuksen (kaverin aikomus) seuraavanlaisesta kitarakamakokoonpanosta: Line6 POD XT Live + PA-päätevahvistin + 4X12 kitarakaappi.Onko kenelläkään kokemusta moisesta ja toimiiko tuollainen edes teoriatasolla? Born to be wild - paitsi kotona |
JuSu 12.04.2005 08:11:42 (muokattu 12.04.2005 08:15:10) | |
---|
Kuulin tuossa ehdotuksen (kaverin aikomus) seuraavanlaisesta kitarakamakokoonpanosta: Line6 POD XT Live + PA-päätevahvistin + 4X12 kitarakaappi.Onko kenelläkään kokemusta moisesta ja toimiiko tuollainen edes teoriatasolla? Pikkuisen on kokemusta vähän vastaavasta, tyrkkäsin Yamaha DG Stompin PA-päättärin kautta kitarakaappiin... Kyllähän sieltä ääni kuului. En isommin ryhtynyt säätelemään, mutta epäilemättä ihan kelvolliset soundit olisi tuosta tzydeemistä löytynyt. Perussoundi oli melko kirkas ja hiukan kliininen, jota voisi ehkä yrittää kompensoida valitsemalla tummahkosoundisen kitarakaapin... Toisaalta, Rocktron Velocity 100 -(trankku)kitarapäätteen saapi Musicians Gearista hintaan 227 euroa + rahti, ei ole paha sekään. POD Live kustantaa samassa puljussa 418 euroa, mitäs moinen muualla maksaa? http://www.musicians-gear.com/ JuSu Minä olen myyrä. |
Liikapatti 17.09.2007 14:58:33 | |
---|
Noeihän tässä viitti uutta keskustelua vääntää.. Muakin kiinnostas tietää tuollaisen ratkaisun toimivuudesta, kun tarttis karkkirahabudjetilla PODille kaveri ostaa. Päättäreiden lisäksi voi myös ehdotella muita ratkaisuja, otten kuitenkin huomioon niukka budjetti, jonka kattoa en edes tarkalleen osaa arvioidakkaan. Porukoiden rahoillahan tässä leikitään ;D |
JuSu 17.09.2007 15:02:33 (muokattu 17.09.2007 15:03:28) | |
---|
tarttis karkkirahabudjetilla PODille kaveri ostaa. Crate PowerBlock? Hiukka kiven alla, kun jengi on tainnut tajuta näiden käyttöarvon, eikä kampetta enää valmisteta. Käypä hinta jotain 100-150 euroa, em. syystä. Siihen vaan kaappi budjetin mukaan alle. Päättäreiden lisäksi voi myös ehdotella muita ratkaisuja Ihan mikä tahansa combo, jossa on efektilenkki. POD kiinni efektilenkin paluuseen ja rok rok. Myös joku CD /Aux in -liitäntä käy. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
saastara 17.09.2007 15:04:01 | |
---|
Itsellä on juuri samanlainen kokoonpano kiikarissa.. Ideana olisi tosin käyttää stereona tuota 4x12-kaappia (unelmana uuden Podin ajaminen kahdella eri vahvarimallinnuksella, slurps.. :p). Itsellä on Podista moisen setin läpi oikein hyviä kokemuksia.. Tosin silloin ajettiin Pa-kaappeihin, joten soundi oli hivenen skriik kun kovemmalle veti.. Veikkaan kuitenkin kitarakaapin kompensoivat tuota riipivyyttä melko hyvin. Ei se koko vaan se tekniikka! Ja pyh, ei se tekniikka vaan se voima! |
Volle 17.09.2007 15:31:44 | |
---|
Joskus toinen kitaristi veti setupilla Boss Hm2-särö + PA-pääte + Marshall 4*12", kun sen oma nuppi oli toisella reenikämpällä. Oli kyllä hauskalla tavalla härski saundi siinä setupissa. Vaihtamalla särkijän tilalle podin varmaan sais ihan oikeestikin fiksuja saundeja. Piis |
69 17.09.2007 17:04:39 | |
---|
Kuulin tuossa ehdotuksen (kaverin aikomus) seuraavanlaisesta kitarakamakokoonpanosta: Line6 POD XT Live + PA-päätevahvistin + 4X12 kitarakaappi.Onko kenelläkään kokemusta moisesta ja toimiiko tuollainen edes teoriatasolla? Tiettävästi ainakin Lovexin toisella kitaristilla oli (ja on edelleen toisen bändinsä kanssa) käytössä vastaavanlainen setuppi. Muistaakseni räkissä oli Line6 POD Pro ja T.Amp-pääte(oisko ollut ta-600) ja kaappina Peaveyn (5150/6505) 4x12"... |
pekurides 17.09.2007 18:33:39 | |
---|
Eikös podista löydykkin 4x12 kaappi simulaatio? niin ei siinä silloin tarvi kitarakaappia vaan ihan perus pa-kaappi. epäilen vähänettä lähtee paremmat soinnit kuin kitarakaapista kun tuo podi pa-systeemille suunniteltukkin vissiin. Tarkoitan että jos hommaat kunnon kitapäätteen niin silloin ehdottomasti kitarakaappi ja jos pa-pääte silloin kokoalue pa-kaappi.Kuten ne sysyteemit on suunniteltukkin. Tunteella päin vittua. |
sepisti 17.09.2007 20:15:36 (muokattu 17.09.2007 20:18:30) | |
---|
Ei muuta kuin vanhanpolven Velocityä etsimään torilta ja joku edullinen kitarakaappi perään (Framus, Harley Benton)... Itse ostin V120:sen torilta hintaan 120 egeä ja mahtavasti on toiminu. Pari viikkoa sitten näytti jollain olleen samainen pääte myynnissä hintaan 250 egee liekö jo mennyt. Tuohon hinta eroon en voi muuta kysyä kuin, että kuka lienee tehnyt huonoja kauppoja... Edit. Ja JuSu täytyy sanoa, että minulla se V100 ainakin jäi hieman liian alitehoiseksi vaikka itse olen tainnut ennen kyseisen värkin hommaamista näillä sivuilla muuta väittääkkin. Kitara on rakkauteni. |
sepisti 17.09.2007 20:28:12 | |
---|
Eikös podista löydykkin 4x12 kaappi simulaatio? niin ei siinä silloin tarvi kitarakaappia vaan ihan perus pa-kaappi. epäilen vähänettä lähtee paremmat soinnit kuin kitarakaapista kun tuo podi pa-systeemille suunniteltukkin vissiin. Tarkoitan että jos hommaat kunnon kitapäätteen niin silloin ehdottomasti kitarakaappi ja jos pa-pääte silloin kokoalue pa-kaappi.Kuten ne sysyteemit on suunniteltukkin. Itse ajattelen kaappimallinnosten olevan vain erilaisten äänensävyjen kiinteitä asetuksia ja mulla on POD:n lähes kaikissa soundeissa joku kaappim. päällä vaikka soitankin sitä kitarakaappiin. Näin olen löytänyt ne omaa korvaa eniten miellyttävät noin 8 eri soundia joita käytän. Kitara on rakkauteni. |
Eikös podista löydykkin 4x12 kaappi simulaatio? niin ei siinä silloin tarvi kitarakaappia vaan ihan perus pa-kaappi. Jep.. Mutta livenä voi mikittäminen olla vähän riipivämpää. Itsellä ei ole kovin hyviä kokemuksia PA-kaappien mikittämisestä.. Paitsi tietysti legendaariset "tehot loppuu, mikitetään PA"-visiot.. ;) epäilen vähänettä lähtee paremmat soinnit kuin kitarakaapista kun tuo podi pa-systeemille suunniteltukkin vissiin. Noh, kokelemallahan se selviää.. Yleensäkkin laitteiden tietoinen "väärinkäyttö" on ihan mielenkiintoista ja näkökulmia avartavaa.. Tarkoitan että jos hommaat kunnon kitapäätteen niin silloin ehdottomasti kitarakaappi ja jos pa-pääte silloin kokoalue pa-kaappi.Kuten ne sysyteemit on suunniteltukkin. Eihän tuo Pa-päättäri + 4x12 - yhdistelmä ole mitenkään kovinkaan tavaton idea.. Kyllähän se kitarakaappi automaattisesti leikkaa hieman niitä taajuksia jotka kitaralle eivät ole niin olennaisia.. Ei se koko vaan se tekniikka! Ja pyh, ei se tekniikka vaan se voima! |
Bilsom27 18.09.2007 12:24:47 | |
---|
Tiettävästi ainakin Lovexin toisella kitaristilla oli (ja on edelleen toisen bändinsä kanssa) käytössä vastaavanlainen setuppi. Muistaakseni räkissä oli Line6 POD Pro ja T.Amp-pääte(oisko ollut ta-600) ja kaappina Peaveyn (5150/6505) 4x12"... Olet oikeassa. Onhan sillä noi käytössä vielä Essentiassa ja itseasiassa mullakin on melkein sama setuppi. Line6 Pod XT Pro + T.Amp TA600II + 4x12" |