vanhami 17.09.2007 23:59:23 | |
---|
Saahan niistä keikoista liksaa, kun pyytää, mutta aina ei saa keikkaa. Olenkin käyttänyt jo vuosia termiä "dynaaminen hinnoittelu" Kesän keikoista yritetään vetäää mahdollisimman hyvä hinta. Samoin kuumimman pikkujoulukauden firmakeikoista. Lokakuussa on monasti hiljaista, samoin tammikuussa ja niin päin pois. Sinne pitää hieman kilpailla hinnalla, ei toki ilmaiseksi silloinkaan tarvii lähteä, mutta tonnilla ei kyllä vedä kiinni kovinkaan helpolla. Tuntipalkka on kai siinä keikasta riippuen 15-25 eur / tunti ovelta ovelle. Kaikki pitää vaan organisoida niin, että käytät ajan tehokkaasti. On niitä satasen tuntikin ( esim viime la kaksi tuntia dadaa yksin hanurilla kilsan päässä) keikkoja, mutta harvemmassa kyllä killuu sellaiset. |
rintapek 18.09.2007 01:07:52 | |
---|
Yksi kaverin tuttu teki tutkielmaa asiasta ja vastauksia tuli ja paljon. Kvartetti privaattivetoihin 3-400 euroa Tuossa tutkielmassa minun bändini ei ole ollut mukana. Ja olemme harrastelijapoppoo. ja niin monta settiä kuin tilaaja haluaa, Yleensä haluavat varmuuden vuoksi 12. Soittaa ehtii kenties 2. Häissä. Hautajaisia en ole soittanut. One kind of music only - the good kind |
Bronks 18.09.2007 07:51:56 | |
---|
|
Musiikkia korville 18.09.2007 08:50:31 | |
---|
Muutama juttu: - Niinku Welldrum tuossa laskeskeli, niin se työaika ei todellakaan ole pelkästään se soittoaika, joten Poppis on laskelmineen melko mettässä. Esim meillä keskimääräinen keikka-aika siitä kun lähden kotoa - siihen kun palaan kotiin on 13-14h. Matkakilometrit on lisäks toinen juttu, joita meillä on keskimäärin 150km/suunta. - Vanhami: Toi on aivan yleistä, jopa käytäntö, että hintapolitiikkaan vaikuttaa ajankohta. Siihen vaikuttaa nimittäin viikonpäiväkin... Se on normaalia kysynnän ja tarjonnan lakien kohtaamista. By: MK |
Muutama juttu: - Niinku Welldrum tuossa laskeskeli, niin se työaika ei todellakaan ole pelkästään se soittoaika, joten Poppis on laskelmineen melko mettässä. Esim meillä keskimääräinen keikka-aika siitä kun lähden kotoa - siihen kun palaan kotiin on 13-14h. Matkakilometrit on lisäks toinen juttu, joita meillä on keskimäärin 150km/suunta. Kyllähän mä teen keikkaan liittyvää duunia muulloinkin kuin itse keikan yhteydessä, settilistoja, lappuja, yhteydenpitoa keikanjärjestäjään, muuhun bändiin, treenailen piisejä. Onko se sitten huvia vai duunia? Mun mielestä duunia. Huvia on jatsin soittelu ja treenailu, mutta sillä ei tule keikkoja. Me ei ainakaan olla saatu taivaan lahjana PA-laitteita eikä soittimia. Kyllä niille periaatteessa pitäisi poisto ja korkokulut laskea, eri asia sitten jos keikkaliksa on liian pieni. Ihan keikkailun takia mä ostin elämäni ensimmäisen farmariauton, tähän asti oon tullut toimeen ihan tavallisella henkilöautolla. Kyllä se hintaero on keikkailuun liittyvä kulu. Se on kyllä ihan sama, mitä musiikkia soittaa, kunhan sen tekee hyvin (Jean Sibelius) |
vanhami 18.09.2007 09:43:57 | |
---|
- Vanhami: Toi on aivan yleistä, jopa käytäntö, että hintapolitiikkaan vaikuttaa ajankohta. Siihen vaikuttaa nimittäin viikonpäiväkin... Se on normaalia kysynnän ja tarjonnan lakien kohtaamista. jep, kylläpän sen uskonkin, kukaan ei vaan sitä sanonut tässä yhteydessä ääneen. Baron sanoi tuossa, että eipä nuo soittimet ole lahjaksi tullut. Aloin funsimaan paljonko itellä on rahaa kiinni laitteissa. Pitkälle toista kymmentä tuhatta euroa tuli hetken miettimisellä. Parempi, että ei edes mieti. Nuo haitarithan siinä nostaa äkkiä sitä summaa, kun ovat sen verran tyyriitä soittimia. |
Musiikkia korville 18.09.2007 09:45:53 (muokattu 18.09.2007 09:46:52) | |
---|
Kyllähän mä teen keikkaan liittyvää duunia muulloinkin kuin itse keikan yhteydessä, settilistoja, lappuja, yhteydenpitoa keikanjärjestäjään, muuhun bändiin, treenailen piisejä. Onko se sitten huvia vai duunia? Mun mielestä duunia. Huvia on jatsin soittelu ja treenailu, mutta sillä ei tule keikkoja. Noi ei välttämättä ole ehkä sitä, mistä tilaaja sitten joutuu maksamaan tai no ehkä jollainlailla muut, mutta ainakaan treenaus ei. Esim se, että mulla on päiväduuni ja mä oon sitä varten opiskellut 4v AMK:ssa. Ei siitä palkkaa saanut. Me ei ainakaan olla saatu taivaan lahjana PA-laitteita eikä soittimia. Kyllä niille periaatteessa pitäisi poisto ja korkokulut laskea, eri asia sitten jos keikkaliksa on liian pieni. Ihan keikkailun takia mä ostin elämäni ensimmäisen farmariauton, tähän asti oon tullut toimeen ihan tavallisella henkilöautolla. Kyllä se hintaero on keikkailuun liittyvä kulu. Puollan. By: MK |
Bronks 18.09.2007 09:48:15 | |
---|
Nuo haitarithan siinä nostaa äkkiä sitä summaa, kun ovat sen verran tyyriitä soittimia. Kelpaisko kovan hinnan perusteluksi:"No ku mulla on kolme haitaria..." :) |
baron 18.09.2007 10:03:56 (muokattu 18.09.2007 10:05:58) | |
---|
mutta ainakaan treenaus ei. Jos keikantilaaja on halunnut "toivepiisejä" joita ei ole ohjelmistossa? Tietysti makuasia, suostuuko sellaiseen, mutta ainakin häävalssit. Kyllä mun lahjoilla ainakin tuokio menee ventovieraan piisin plokkailuun ja bändilappujen väsäämiseen siitä. Se on kyllä ihan sama, mitä musiikkia soittaa, kunhan sen tekee hyvin (Jean Sibelius) |
Musiikkia korville 18.09.2007 10:14:24 | |
---|
Jos keikantilaaja on halunnut "toivepiisejä" joita ei ole ohjelmistossa? Tietysti makuasia, suostuuko sellaiseen, mutta ainakin häävalssit. Kyllä mun lahjoilla ainakin tuokio menee ventovieraan piisin plokkailuun ja bändilappujen väsäämiseen siitä. No toi on tietty eriasia, mut vakiohjelmiston ja oman soittotaidon kartuttamisesta sen ei tarvi maksaa. By: MK |
Musiikkia korville 18.09.2007 10:21:55 | |
---|
Aloin kyllä miettii sitäkin, että tavallaan treenaamisestakin maksetaan ainakin jossain tapauksissa... Nimittäin kun soittotaito karttuu, niin hinta nousee (ainakin voi pyytää enemmän). Eihän se hinta tässä maassa tietenkään oo kiinni siitä kuinka laadukasta tuotos on, mutta jos yksilönä asiaa ajatellaan, niin näin. By: MK |
vanhami 18.09.2007 21:21:52 | |
---|
Kelpaisko kovan hinnan perusteluksi:"No ku mulla on kolme haitaria..." :) Ei kelpaa, joka jätkälä pitää olla vähintään kaks, mielummin kolme tai enemmän Keikkahaitari ja Kännihaitari ja jotain siltä väliltä on aina ekstraa. Joskus ei ollu ku yks, ja siihen tuppasi reippaammilla reissuilla tulemaan ihottumaa, piti hommata toinen, ja sit tuli kolmas ja neljäskin ja viides... nyt pärjäillään noilla. |
Ukko 18.09.2007 21:38:58 | |
---|
Ei kelpaa, joka jätkälä pitää olla vähintään kaks, mielummin kolme tai enemmän Keikkahaitari ja Kännihaitari ja jotain siltä väliltä on aina ekstraa. Joskus ei ollu ku yks, ja siihen tuppasi reippaammilla reissuilla tulemaan ihottumaa, piti hommata toinen, ja sit tuli kolmas ja neljäskin ja viides... nyt pärjäillään noilla. Ois kandennut ruveta nokkahuilun soittajaksi. Työkalut olis paljon halvempia. |
rintapek 18.09.2007 21:46:08 | |
---|
Ois kandennut ruveta nokkahuilun soittajaksi. Työkalut olis paljon halvempia. Pöh. Miten noilla muka tehtäisiin "kamarunkkausta"? "Mulla on hienompi nokkahuilu kun sulla..." Ohvitopikkia, anteeksi. Jatkan kohta enempi asiapohjalta. One kind of music only - the good kind |
baron 18.09.2007 22:15:34 | |
---|
Se on kyllä ihan sama, mitä musiikkia soittaa, kunhan sen tekee hyvin (Jean Sibelius) |
rintapek 18.09.2007 22:39:42 | |
---|
Näyttää niitä 700 dollarilla saavan. No voi v**** Ameriikkalaisilla on Batman He-man, Superman ja Spiderman. Härmässä ja Savossa on vain V**uiksmän. MOT! PS. Olen tässä skrivaamassa ehkäpä asiaakin. Nämä väliheitot saa ottaa tai jättää. Ohvitopikkia, mutta tarkoitus ei ole paha. One kind of music only - the good kind |
Bronks 18.09.2007 23:29:09 | |
---|
Pöh. Miten noilla muka tehtäisiin "kamarunkkausta"? "Mulla on hienompi nokkahuilu kun sulla..." Ohvitopikkia, anteeksi. Jatkan kohta enempi asiapohjalta. Ei sitä oikein niillä edellisilläkään:"Mulla on hienompi hanuri kun sulla..." No, meteorologit on asia erikseen. |
rintapek 18.09.2007 23:36:34 | |
---|
Ei sitä oikein niillä edellisilläkään:"Mulla on hienompi hanuri kun sulla..." Höpölöpö. Minulla on vain kaksi. Vanhamilla on enemmän, joista yksi on digipeli... Että käy kateeksi... MOT! One kind of music only - the good kind |
Begemoth 19.09.2007 00:31:51 (muokattu 19.09.2007 00:33:20) | |
---|
Katsoin ylimalkaisesti tuon www.naimisiin... ja sattui silmään P.Kunnarin myymä keikka Väriloiste-orkesterille. Hinta 750,00€ ja viis soittajaa. Siitä kun laskee ensin pois provision ja sitten muut... shiish, huh-huh. Vai miten nää oikein menee? aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä. |
rintapek 19.09.2007 00:35:35 | |
---|
Katsoin ylimalkaisesti tuon ? ... sivua ei voi näyttää, sanoo minun koneeni?... One kind of music only - the good kind |