marge14 16.09.2007 20:23:54 | |
---|
onko normaalia että alussa ei jaksa opetella biisejä. oon nytten soittanu vaa jotain ja välillä jotain harjotuksia kattonu tabuista mut biisejä en oo jaksanu opetella paitsi alkuja vaan. oon soittanu nyt n.4viikkoo |
Lennu 16.09.2007 20:38:09 (muokattu 18.09.2007 07:59:22) | |
---|
On normaalia. Kymmenisen ekaa vuotta on semmosta. edit: Härölle plussaa. Ei siitä, että lainasi mua, vaan oivasta hommalistasta. Juuri näin. "Siirryn digihanuriin sinä päivänä, kun analogiset hanurilähetykset lopetetaan." -Qsine |
marge14 16.09.2007 21:25:04 | |
---|
miten niin 10vuotta?.. |
enary 16.09.2007 21:31:03 | |
---|
En minä sitä tiedä mikä on normaalia mutta minun mielestä outoa jos et vaan jaksa. Kai niitä biisejä on paljon kivempaa soittaa kun jotain harjotuksia. Tosin aivan alussa voi olla ettei soittotaito riitä kokonaisiin kappaleisiin mutta kirjoituksestasi ymmärsin että se kuitenkin riittää. ''missä täällä on sitä ilmasta viinaa muuten tää on pelkkää piinaa'' |
marge14 16.09.2007 21:50:43 | |
---|
niin mutta se voi olla siitä että harjottelen vaikeita biisei heti alkuu :S :D nii ei ihmekkää jos ei onnaa mut kyl ny paranoidi menee mut en sitä sooloo osaa ja sit masennun siitäki ku en osaa jtn.. |
marge14 16.09.2007 21:52:56 | |
---|
kerro joku biisi minkä opettelit ekana ei paranoidii koska sen jo osaaan melkein |
hapan 16.09.2007 21:57:09 | |
---|
Smells Like Teen Spirit. |
marge14 16.09.2007 21:59:11 | |
---|
joo sitä oon kans koittanu mut alkuu vaan.. monen biisin alkuja osaan mut pidemmälle en oo koittanukkaa:S voiko olla että en usko siihen että osaan soittaa esim tän biisin nii sit kans kyllästyn siihen ja rupeen opettelee taas jotain muuta alkua? |
marge14 16.09.2007 22:01:51 | |
---|
esim kun soitan bodom beach terroria osaan senki alkua jo jonki matkaa mut sit ku tulee vähänki vaikeemman näköstä en ees yritä sitä sitte pidemmälle :S |
hq 16.09.2007 22:37:06 (muokattu 16.09.2007 22:42:54) | |
---|
Ei 4 viikkoa soittaneena vedellä paranoidin sooloja tai bodomeja. Yrität soittaa siis liian vaikeita juttuja, se on ihan selvää ettei niistä noin vähällä soitolla tule vielä mitään. Keskity alkuun helpompaan materiaaliin ja etene pikkuhiljaa. Jos masennut siitä ettei vaikeimmat biisit vielä suju 4 viikon jälkeen, olet ehkä valinnut väärän harrastuksen. Muuta siis asennettasi - tiedä, että oppiminen vaatii aikaa (vuosia) ja työtä. |
marge14 17.09.2007 14:44:35 | |
---|
kyl niist jotain tulee :D mut en vaa yritä ees soittaa sit pidemmälle jos näyttää vaikeelta :S mut joo soitan kyl liian vaikeita biisei :D:D mut kyl ne kuulostaa siltä biisiltä miltä pitäski ^^ mut kertokaa ny sit hyviä biisei mitä mun pitäs opetella.. |
Anal Revenger 17.09.2007 14:47:05 | |
---|
Mun eka biisi oli Burzum - Lost Wisdom. Se oli just semmonen pätevä siihen alkuun, ainaki musta tuntu ja tuntuu siltä. Tuhdit Jacksonin humpparit huutavat kuin helluntailaiset helvetin porteilla tai murisevat kuin parittelevat mursut. -Askele |
marge14 17.09.2007 14:49:43 | |
---|
soitan noin 3tuntii päivässä tai niin paljon ku pystyn eli minimssään 1.5h. musiikin ope on kehunu että lahjoja löytyy ja pari muutaki musiikki ihmistä et kyl silläki voi sit varmaa olla osaa XD |
ushimir 17.09.2007 15:35:15 | |
---|
On normaalia. Kymmenisen ekaa vuotta on semmosta. Yksilöllistä.... Kaikki... |
gorgonoidi 17.09.2007 16:06:30 | |
---|
Mulla oli ihan toisin, nykyään en soita enää mitään, muutakuin räplään vaan. |
hq 17.09.2007 18:09:09 | |
---|
mut en vaa yritä ees soittaa sit pidemmälle jos näyttää vaikeelta :S Mikä tässä oli nyt sitten se ongelma? Vähemmän ruikuttamista ja enemmän sitä yrittämistä vaan. mut kyl ne kuulostaa siltä biisiltä miltä pitäski ^^ Kokeile huviksesi nauhoittaa soittoasi, pistä talteen ja kuuntele muutaman vuoden päästä :) mut kertokaa ny sit hyviä biisei mitä mun pitäs opetella.. Jotain mistä tykkäät. Listauksia aloittelijoille ehdotetuista biiseistä löytyy haulla vaikka kuinka. |
marge14 17.09.2007 20:39:28 | |
---|
joo :D mut siis tiiän että se kuulostaa oikeelta koska oon musatunneilla soitellu ja kaverit on kehunu ja jopa opeki :D jos meinasit sitä sillä että nauhottasin musaa ja sit joskus kuuntelen :D. no melkeinpä mikä musa menee jos ny joku haluu kertoo omasta mielestä hyvän biisin :D |
joo :D mut siis tiiän että se kuulostaa oikeelta koska oon musatunneilla soitellu ja kaverit on kehunu ja jopa opeki :D jos meinasit sitä sillä että nauhottasin musaa ja sit joskus kuuntelen :D. no melkeinpä mikä musa menee jos ny joku haluu kertoo omasta mielestä hyvän biisin :D Ajan kanssa se itsekritiikkikin tulee mukaan kuvioihin. Nyt kannattaisi lopettaa netissä roikkuminen ja mennä harjoittelemaan sitä soittamista. Vaikka mielipiteeni muuttuu usein, se ei muuta sitä tosiasiaa että olen aina oikeassa! |
seppo2 18.09.2007 00:16:50 | |
---|
Ensimmäinen kappale jota harjoittelin oli nirvanan come as you are, siitä oli hyvä aloittaa. Kannattaa alottaa melkeimpä mahdollisimman helpoilla kappaleilla, niin niitä sitten myös jaksaa harjoitella, eikä sitten ala tuntua siltä että "en mä mitään osaa soittaa joten olenpa kokonaan soittamatta" Ei kannata siirtyä vaikeampaan kuten mm. bodomiin (joka on jo huomattavasti vaikeampaa, kuin esim. nirvana jne.) pikkuhiljaa sitä vaikeampaa kohti, niin kyllä se siitä ! |
Sir Härö 18.09.2007 02:00:25 (muokattu 18.09.2007 02:02:54) | |
---|
Mahdollisimman paljon kannattaa harjoittaa taitojaan säveltapailulla. Vaihe1 - Intro: Kerää tablatuurisi yhteen laatikkoon, kaada päälle sytytysnestettä, sytytä tablatuurit palamaan, hautaa syvälle maahan väärinpäin, taputtele maa tasaiseksi ja kuse päälle. Vaihe2 - Getting started: Sinulla varmasti soi usein jokin kappale tahi melodia päässäsi? Otappa kitara syliisi ja yritä saada päässäsi soiva kappale kanavoitua aivoistasi sormien ja kitaran läpi ulos. Vaihe3 - Via dolorosa: "Sääh, potuttaapi kon en ossaa..." Lennua lainatakseni On normaalia. Kymmenisen ekaa vuotta on semmosta. Ei se mitään! Et tietenkään osaa, ethän osaa vielä edes soittaa, tähän auttaa parhaiten se että otat kitaran syliisi ja toistat vaiheen 2 uudestaan ja uudestaan kunnes et enää päädy vaiheeseen 3! Vaihe4 - Juma!: Hienoa, osaat mielestäsi soittaa melodian alun! Älä kuitenkaan anna kusen nousta hattuun, ei se kuitenkaan vielä vakuuttavalta kuulosta.. Nyt tahkoat tätä "osaamaasi" pätkää uudestaan ja uudestaan, mieti että olisiko se mahdollista soittaa jotenkin toisin. Tahkottuasi saatat huomaamattasi jo edetä vähän matkaa pidemmällekkin melodiaa. Vaihe 5 - Siesta: Nyt on aika laittaa kitara nurkkaan tai ainakin vaihtaa melodiaa. Pitkään harjoitteleminen ei ole ainoa tie onnistumiseen. Nuku yön yli ja huomenna saatat soittaa pätkän paaljon paremmin kuin eilen, vaikket soittanutkaan kitaraa kuin unissasi. Näin se vaan menee. Mikäli sinusta tuntuu että jokin harjoitus on tylsä eikä se kiinnosta sinua, niin silloin ei sitä kannatakkaan tahkota. Oppimisen A ja O on aito kiinnostus, asenne ja inspiraatio oppia juuri se juttu. Tässä nyt jotain mietteitä ja oma mielipiteeni. Mikäli mielipiteeni on ehdottomasti väärä, niin kertokaa parempi ;) Vaikka mielipiteeni muuttuu usein, se ei muuta sitä tosiasiaa että olen aina oikeassa! |