Aihe: Korvatulpat
1 2
Mörkö
25.01.2004 23:51:00
Tästä muistaakseni on ollut joskus puhetta mutta haku ei näytä olevan käytössä niin täytyy nyt kysäistä sitten itse.

Elikkäs paljonkos maksaisi sellaiset kuusen malliset vähän paremmat korvatulpat?

Tuntuu nimittäin vähän tukkoiselta nuo soundit treeneissä tavalliset mällit korvissa.

Niin ja kertokaahan vielä että olisikos tälle kuulonsuojaukselle treeneissä jotain vielä parempaa vaihtoehtoa kuin kuusitulpat?
"vinsentti on vihree nyrsijä"
Vilhelmus
25.01.2004 23:57:01

Kuusitulpat 20-30 euroa, näin karkeasti.
Hyvä soundi, mutta kaikkien korvat ei tykkää.

Vaihtoehtona teettää korvan mukaan valetut, itse omistan, maksoivat 185 euroa.
Now he knows his father betrayed, Now his wings turn to ashes to ashes his grave.
Burning Winter The Coveralls
goose
26.01.2004 00:04:38

Hyvä vaihtoehto on myös haalia vähän isompi porukka ja hommata sitten ne elacinin tulpat. Omani tulivat tehtaalta viimeviikolla ja maksoivat pyöreät 150 ekiä. Suht. hyvät takuut kun kuitenkin löytyy niin varteenotettava vaihtoehto.

Ja esim isommilla keikoilla n. 14 dB leikkaavat kuuset ovat turhan heppoiset. 25 dB filtterit on silloin ihan must. Ja ai että ku ne leikkaa tasasesti kaikki taajuudet.

http://www.ml-suojainpalvelut.fi/
...toivotaan parasta varotaan varasta..
chief
26.01.2004 01:25:01
Hyvä vaihtoehto on myös haalia vähän isompi porukka ja hommata sitten ne elacinin tulpat. Omani tulivat tehtaalta viimeviikolla ja maksoivat pyöreät 150 ekiä.

Kuinkas paljon tuota porukkaa pitää olla että saa tohon hintaan?
A woman asks a store clerk "Maam, does Barbie come with Ken?" the clerk replies, "Nah, she fakes it with Ken, she comes with G.I. Joe".
Mase
26.01.2004 07:58:59
Kuusitulpat 20-30 euroa, näin karkeasti.
Hyvä soundi, mutta kaikkien korvat ei tykkää.

Mulla on kans tuollaiset EARin kuusitulpat ja oon soundiin aika tyytyväinen (vaimennus about 16dB:tä), on se ainakin paljon parempi kuin normaaleilla kertakäyttö tulpilla... Kyllähän nuokin vähän yläpäätä syö, mutta sen kanssa pystyy elämään ;) Ainoa miinuspuoli kuusitulpissa on se, että esim. pitkissä reeneissä (3-4 tuntia putkeen) alkaa tulpat kutittamaan korvia... Tässä asiassa noi valetut tulpat olisivat varmaan paremmat vai mitä sanovat muut käyttäjät?
Beowulf
26.01.2004 09:40:59
Itse ostin Alpine -merkkiset kuusitulpat. Maksoivat jotain 25e?

Jotenkin tuntuu, että nuo Alpinet istuu paremmin korvaan kuin nuo EARin kuusitulpat. Näin siis minulla.
I´ve been locked in a cage, created by myself...
käki
26.01.2004 09:41:58 (muokattu 26.01.2004 09:45:12)
Apteekista saa sinisen värisiä kuusitulppia(E.A.R), jotka eivät ihan ole muusikkoE.A.R.ien hintaiset, n. 6 (kuusi) €/pari.

En tiedä ovatko huonompia kuin muusikkotulpat suhteessa hintaan, mutta ainakin kestäviä ja halpoja ovat.

Käytän näitä sekä treeneissä että keikoilla. Hyvin toimivat, eikä niitä tarvihe tunkea aivoihin asti.

edit: kertakäyttöiset sekä nuo siniset usein käytettynä rikkovat omat korvakäytäväni, vaan en tiedä paremmasta vielä. Täytyy vaan kärsiä, on musiikki sen arvoista. Ja mieluummin sitä pilaa ulko- kuin sisäkorvansa (tinnitus).
Asialliset hommat hoidetaan vasurilla, muuten tehdään töitä kuin ellun kanat.
teleman
26.01.2004 09:55:58
Yksilöllisesti valetut Elacinit olen omistanut syksystä lähtien ja hyväthän ne ovat. Vaimentavat suht tasaisesti ja käyttömukavuuskin on ok. Aiemmin soittelin kuusitulpat korvissa ja ainakin omiin korviini ne eivät oikein istuneet ja näin ollen kynnys käyttää oli huomattavasti nykyistä korkeampi. Kyllähän ne Elacinit maksavat huomattavasti esim. kuusitulppia enemmän, mutta 150 euroa kuulon suojauksesta ja tinnituksen ehkäisystä on mielestäni pieni summa. Menetettyä kuuloa kun ei takaisin saa rahallakaan.
Executioner
26.01.2004 16:49:29

Menetettyä kuuloa kun ei takaisin saa rahallakaan.

eipä saa ei. tänään kävin terkkarilla perinteisessä tarkastuksessa ja kuulo oli huonontunut huomattavasti. hitto sitä on varmaan 10 vuoden päästä kuuro.
EI eläinkokeille. Käyttäkää kristittyjä.
Deathrace King
26.01.2004 17:03:52

Earin kuusitulpat musiikkikaupasta. Hintaa 20 €. Ovat helvetin hyvät.
Thrash and mosh 'til death!
Vanalkar
26.01.2004 17:52:50
Earin kuusitulpat musiikkikaupasta. Hintaa 20 ?. Ovat helvetin hyvät.

Kyllä.
Ormurin Langi
Lennu
26.01.2004 19:07:27

Korvatulpat. Te varmaan käytätte autoillessakin turvavyötä, -tä? Hihii, pyöräilykypärä.

Mä ostin huoltarilta kans niitä kuusia, mutta ne on epämukavia korvissa ja haisee pahalle.
"nenä pyllyyn!" HÄTÄTILAPALSTA
Sahanpurija
26.01.2004 20:13:04
Mä ostin huoltarilta kans niitä kuusia, mutta ne on epämukavia korvissa ja haisee pahalle.

Hoho! Ettei olis vähän vääriä kuusia? :D No eipä kämpällä haise.
Keep your Eyes Wide Open, Moonchild. We're going to Level Five to see One More Red Nightmare. But first you must eat your Cat Food.
vanttera
26.01.2004 21:35:48
Niitä ei ole tarkotus työntää nenään.

Onpas, sinne herneiden ja vanupuikkojen sekaan. Miten saa kitaristin jolla on Quadreverb -75 soittamaan hiljempaa? Rumpali ja toinen k-mies ovat jo kunnolla, mutta se Quadreverb ei kuulemma laula jos soittaa hiljaa.
Lennu teki omakuvan. Tänks.
toxic
26.01.2004 22:52:53
Hoho! Ettei olis vähän vääriä kuusia? :D No eipä kämpällä haise.

lukiko niissä kuusissa vunterpaum?
Teijo K.
26.01.2004 22:53:47

Onpas, sinne herneiden ja vanupuikkojen sekaan. Miten saa kitaristin jolla on Quadreverb -75 soittamaan hiljempaa? Rumpali ja toinen k-mies ovat jo kunnolla, mutta se Quadreverb ei kuulemma laula jos soittaa hiljaa.

Osta sinle aktiivinen keinokuorma, ja pakota käyttämään vyysisellä väkivallalla uhmaten...
Long = progressive.

-Aerodactev.
Dr. Muff
26.01.2004 23:20:36
Apteekista saa sinisen värisiä kuusitulppia(E.A.R), jotka eivät ihan ole muusikkoE.A.R.ien hintaiset, n. 6 (kuusi) €/pari.

En tiedä ovatko huonompia kuin muusikkotulpat suhteessa hintaan, mutta ainakin kestäviä ja halpoja ovat.

Meikäläisen lähiapteekissa ei ole noita kuin yhdellä vaimennuksella, 25db ja se on mulle liikaa.

Olen tyytynyt kertakäyttötulpista leikkelemään tulpat mallia lyhyt ja ohut. Vaimentaa sopivan vähän ja ei niin kauheesti vituta jos pääsee hukkumaan.
Lainatkaa rahaa??
Eemil
26.01.2004 23:41:18
Apteekista saa sinisen värisiä kuusitulppia(E.A.R), jotka eivät ihan ole muusikkoE.A.R.ien hintaiset, n. 6 (kuusi) €/pari. Kertakäyttöiset sekä nuo siniset usein käytettynä rikkovat omat korvakäytäväni

Apteekista saa myös keltavihreitä kuusia, joissa on kaksi tai kolme eri kokoluokkaa. Itselläni on myös ilmeisen ahtaat korvakäytävät ja siksi käytän niitä pienimpiä. Nekin sattuvat pidemmän päälle kuitenkin korviin, minkä vuoksi käytän niitä vain keikoilla ja treenit vedän peltoreilla. Ainakin bassot jytisee...:)

Pointti oli kuitenkin se, että jos et ole niitä pienimpiä vielä kokeillut, niin kokeile, ehkä se auttaa korvakäytävä kipuihin edes vähän.
Torilla Ibanez S570wnsol 800! Tukekaa köyhää muusikkoa.
vanttera
27.01.2004 07:41:55
Osta sinle aktiivinen keinokuorma, ja pakota käyttämään vyysisellä väkivallalla uhmaten...

Juku. Täytyy kokeilla.
Lennu teki omakuvan. Tänks.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)