Aihe: kirkkaat kielet 1 2 | |
---|---|
![]() 15.09.2007 13:40:18 (muokattu 15.09.2007 13:55:46) | |
DR Hi-Beam, DR Hi-Voltage, Elixir Nanoweb tai Gibson Vintage... kaikissa näissä on 6-kulmainen ydinlanka punotuissa kielissä, joka takaa hieman jämäkämmän tatsin, kirkkaamman ja "harmonisemman" soinnin. Suosittelen! Pistän heti kokeiluun! No-load potikka kiinnostaa myös vieläpä enemmän, mutta kielten vaihto taitaa olla helpompi :) Näin aluksi. Muistan kyllä jonkun täällä joskus väittäneen, että tonekonkan arvon pienentäminen nimenomaan kirkastaisi soundia, mutta ehkä se oli palturia? Edit: Nyt vielä löysinkin: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 5&t=75727&o=0&#p1865860 Mitä pienempiarvoinen tone-potikan konkka on, sen diskanttisempi ääni ja toisinpäin. Tuota on helppo kokeilla aluksi vaikka irrottamalla koko konkka tonesta. Jos soundi muuttuu haluttuun suuntaan niin hyvä. Jos yläpäätä on liikaa, konkan vaihto alkuperäistä pienempiarvoiseen ja jos soundi on ilman konkkaa juuri se oikea, niin sitten jättää joko julmasti tonet kytkemättä tai hankkii no-load -potikan, jossa kymppiasennossa koko potikka kytkeytyy pois päältä. Tai tekee sen poiskytkemisen push-pull -potikalla tai... Mikin luonne voi muuttua todella paljon pelkällä konkan vaihdolla. Eikä maksa paljon. Ketäs mä nyt uskon? Vai oonko ymmärtäny jotain väärin? | |
![]() 15.09.2007 15:33:13 | |
P Muistan kyllä jonkun täällä joskus väittäneen, että tonekonkan arvon pienentäminen nimenomaan kirkastaisi soundia, mutta ehkä se oli palturia? Ketäs mä nyt uskon? Vai oonko ymmärtäny jotain väärin? käytätsä oikeasti sitä tonepotikaa? silloin kun tonet on väännetty täbölle niin se konkka ei vaikuta saundiin millään lailla! voit vaikka kokeilla ottamalla koko tonen pois... nO NÄMÄ kikat on sama kuin purukumilla paikkaisit auton rengasta eli se ongelma ei ole kitarassa vaan jossain muualla ja kitaraa ropaamalkla et saa sitä poistettua. Hopi,hopi pankiin vaan kyselemään joustoluotta ja uutta vaffaria kainaloon:) Tunteella päin vittua. | |
![]() 15.09.2007 17:40:18 (muokattu 15.09.2007 18:47:07) | |
silloin kun tonet on väännetty täbölle niin se konkka ei vaikuta saundiin millään lailla! voit vaikka kokeilla ottamalla koko tonen pois... Okei, tuossa linkin takana vaan sanotaan juuri toisin. nO NÄMÄ kikat on sama kuin purukumilla paikkaisit auton rengasta eli se ongelma ei ole kitarassa vaan jossain muualla ja kitaraa ropaamalkla et saa sitä poistettua. Sitä mä tosiaankin kyllä pelkään :P vaan ei nyt auta silti kuin yrittää, ei siinä mitään häviä. Edit: Mistä niitä no-load potikoita saisi kätevästi jos ei itse uskalla näperrellä? Ja minkä arvoinen potikka kannattaisi olla? | |
![]() 17.09.2007 15:38:20 (muokattu 17.09.2007 15:38:45) | |
silloin kun tonet on väännetty täbölle niin se konkka ei vaikuta saundiin millään lailla! Vaikuttaa se. Vähän. Teoriassa ei olis mitään vaikutusta mutta ideaalista kytkentää kun ei saa tehtyä. No-load potikka puolestaan vaikuttaa tod.näk. enemmänkin. Tonen kuorma poistetaan jolloin kok.kuorma nousee pelkän volumepotikan kuormaksi. Vaikutus sama kuin jos vaihdettais 500kohm potikat megaisiksi, kirkkautta ja outputtia lisää. Plus se tonekonkan pienikin häviö lähtee samalla. Mistä niitä no-load potikoita saisi kätevästi jos ei itse uskalla näperrellä? Ja minkä arvoinen potikka kannattaisi olla? http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=1650 Tuol on ainaki 250kohm versio. En tiedä mistä löytäs muun kokoisia. Mut eipä sillä niin kauheasti väliä koska eihän se täpöasennossa vaikuta mitään. Käytettäessä vain tummentaa saundia enemmän. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)