Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki II
1 2 3 4 546 47 48 49 50122 123 124 125 126
stratomaster
17.09.2007 14:48:08

Taustoista olen sitä mieltä, että ei ole huonoja taustoja, on vain huonoja soolokitaristeja.

Plussa pläjähti!
BigPapa
17.09.2007 14:52:54

Taustoista olen sitä mieltä, että ei ole huonoja taustoja, on vain huonoja soolokitaristeja.

Krice pisti asiaa....hieno homma.
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. http://www.youtube.com/watch?v=skZoK37V8Mk
LesPaul70
17.09.2007 16:18:19
http://nikopee.com/misc/fareri_solo.mp3

Kiitos & kumarrus. Tämähän se oli. Lopun raivoisat sweeppaukset kyllä pistävät hymyilyttämään... viis siitä että koko soolo ei sovi mitenkään taustaan. :)
"Why are you smiling?" "Why? 'Cos I'm trigger-happy, that's why!" (Sledge Hammer)
MadMatt
17.09.2007 21:40:51

Kisan 100 arvolle sopivan, harmonisesti edes vähän haastavamman taustan tekoon on myös varmasti ihan yhtä monta oikeaa tai väärää valintaa ja vastausta kuin on soittajaakin ja siksi olisin noin niinkuin yleisesti halunnut tietää, että minkälainen se sellainen tausta sitten käytännössä olisi?

Tuossa satasen skabassahan vois olla vaikka speciaalina useampi vaihtoehtoinen tausta joista jokainen voi valita. Yksi soolo per osallistuja ja pisteet normaalisti jakoon. Ainakin saatais pakka kerralla sekaisin.
Nothin' but the blues
cbs
17.09.2007 21:52:56

Tuossa satasen skabassahan vois olla vaikka speciaalina useampi vaihtoehtoinen tausta joista jokainen voi valita. Yksi soolo per osallistuja ja pisteet normaalisti jakoon. Ainakin saatais pakka kerralla sekaisin.

Vois olla ihan hauska homma. Joo, kannatetaan.
Hyvä soittaja soittaa vaikka saappaan varrella.
Kuha
17.09.2007 21:57:53

Masan idea on hyvä. Jottei menisi turhan yksipuoliseksi niin seuraavat tyylit voisi ainakin olla mukana; blues, molliblues ja rhythm blues...
J.Hollström
17.09.2007 22:10:23
Masan idea on hyvä. Jottei menisi turhan yksipuoliseksi niin seuraavat tyylit voisi ainakin olla mukana; blues, molliblues ja rhythm blues...

Kyllä musta vois olla myös joku country blueskin joukossa.
"I can't think of anything more exciting than tone hunting" -John Mayer
J.Hollström
17.09.2007 22:25:03

Kaikkein paras kisa olis sellanen, että ei olis taustaa ollenkaan. Olis kerrankin todellinen soolo(=yksin)skaba. Eikä kukaan urputtaisi taustasta. Jokainen voisi vetää omalla stylellään mikä nyt keneltäkin sattuisi parhaiten taittumaan.
Lennu
17.09.2007 22:31:34

Kaikkein paras kisa olis sellanen, että ei olis taustaa ollenkaan. Olis kerrankin todellinen soolo(=yksin)skaba. Eikä kukaan urputtaisi taustasta. Jokainen voisi vetää omalla stylellään mikä nyt keneltäkin sattuisi parhaiten taittumaan.

Hei, mutta täähän olis kova. Jokainen saa hakea mistä vaan minkävaan taustan, jos ei osaa ite tehdä. Ja vetäjä vois laittaa vaikka pari omaa ehdotustaan taustaksi.
"Siirryn digihanuriin sinä päivänä, kun analogiset hanurilähetykset lopetetaan." -Qsine
MadMatt
17.09.2007 22:35:19

Tuo on mullakin käynnyt mielessä. Meinasin kerran jopa laittaa "tyhjän" taustan mutta en sitten viittinyt. Minuutti pelkkää omaa soittoa tyyliin mies ja kitara niin takuulla olis mielenkiintoista...ja haastavaa.
Nothin' but the blues
-AjA-
17.09.2007 22:35:23

Khyl, tää vois olla hauska idea. Olispahan "jotain ihan muuta".
Nykyinenkin menettely kyllä kelpaa vallan mainiosti, mutta ihan hauskaahan se vaan olis tehdä tuosta tulevasta merkkipaaluskabasta hilusti erilainen :-)
Manetti
18.09.2007 01:00:46 (muokattu 18.09.2007 09:50:27)

No mä oon oikeesti ajatellut kanssa tätä vaihtoehtoa ja jos siihen omaan vetoonsa jotain taustaa haluais ni sekin pitäis sitte itte tehdä.

Edit: Sinänsä tuo numero 100 ei ole minulle kuin numero toisten joukossa, joten kyllä ihan sääntöjen mukaan meneminenkin sopii yhtä hyvin.
http://www.youtube.com/watch?v=xZ40kVRvcdk&mode=related&search=
willie
18.09.2007 19:07:46
Tungen lusikkani soppaan minäkin..

Kyllä tota 100. Sooloskabaa vois juhlistaa jotenkin, vaikka numero se vaan muiden joukossa onkin.

Musta olis hienoa, että tasalukuskabaan tulisi mukaan nekin kepittäjät, jotka eivät viimeaikoina ole olleet aktiivisia. Olis myös mukava, jos skabaan rohkenisi lähteä mukaan uusia Sooloskabaan aikasemmin osallistumattomia kitaristeja.

Edelliseen liittyen ehdotan niinkin rehvakasta kertaluonteista sääntömuutosta, että pisteitä olisi jaossa yhtä monta, kuin on osallistujiakin. Ja kaikki saisivat äänestää, kunhan kommentoivat vähintään niitä sooloja, joille pisteensä antavat. Kunnon bileet kerrankin !
Bassoa vuodesta 1972.
BigPapa
18.09.2007 20:55:26

Juu juu tehdäänkin 100:sta skabasta käänteinen. Tänkertasen skaban voittaja soittaa soolon ja skabailijat tekee siihen taustan....;)...ehhehe ehhehe...
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. http://www.youtube.com/watch?v=skZoK37V8Mk
-AjA-
18.09.2007 23:04:15

Edelliseen liittyen ehdotan niinkin rehvakasta kertaluonteista sääntömuutosta, että pisteitä olisi jaossa yhtä monta, kuin on osallistujiakin. Ja kaikki saisivat äänestää, kunhan kommentoivat vähintään niitä sooloja, joille pisteensä antavat. Kunnon bileet kerrankin !

Tämäkin olis mainio idea.

Ehdottaisin vielä sellasta 100. skaban kunniaks, että osallistumisaika venyis ainakin yhden viikonlopun yli. Harmittaa kovasti, kun arkisin on harvoin aikaa/sopivaa hetkeä panostaa kunnolla. Ainakaan itselläni nää osallistumiset ei _todellakaan_ mene ykkösellä purkkiin, eli aikaa tarvitsen enemmän ku sen puolisen tuntia, joka saattaa arki-iltana irrota.
Lennu
19.09.2007 12:47:49

Mulla on uusia effektejä ja pluggareita ja uudet monitooritkin tulee, että MITÄ VAAN, mä oon messis.
"Siirryn digihanuriin sinä päivänä, kun analogiset hanurilähetykset lopetetaan." -Qsine
Manetti
19.09.2007 13:11:08 (muokattu 19.09.2007 13:20:07)
Kyllä jää meikäläiseltä tääkin hieno tausta väliin...4:s viikko nyt kun on jalka niin kipee, et kaikki voimat menee siihen....vaduddaa ankarasti. Kai täs on lähettävä sairaalaan pikkuhiljaa. Mut hyvää skabaa teille kaikille ja koittakaahan ny pättää mitä sen skaba 100.n kanssa tehään, et osaa orjentoituu siihen ajoissa. Mulle käy kaikki vaihtoehdot.
http://www.youtube.com/watch?v=xZ40kVRvcdk&mode=related&search=
BigPapa
20.09.2007 09:21:48 (muokattu 20.09.2007 09:30:45)

BigPapa:
Tutuista aineksista rakennettu. soolo-osuudet kulkee niin rouhevasti kuin papalta sopii odottaakin mutta nuo melodia kohtien armottomat "Armi ja Danny" Soundit eivät meikäläiseen iske.

Ai semmonen mielleyhtymä tuli noista melodia kohdista. Siinä on vedetty oktaavia ylempää tuplaus alkuperäiseen ääneen nähden, soittamalla. Ja sitäpaitsi oon kyllä digannu Kalle Laetta joka soitti siihen "Armi ja Danny" juttuun Takomon studioilla aikoinaan sen jutun. Mut oli kyllä mukana paljon paremmissakin jutuissa. Jussi ja Boysin Kehä Kaartuu - levyllä mm. Ja mitä tohon soundiin tulee niin on siinä vähän haettu sellaista 70-luvun juttuu mitä oli mm T-Rexillä, Mudilla ja Silvennoisen Heikillä. Enkä mä sua yrittäny sillä iskee...;)....
J.Hollström
20.09.2007 09:59:40
Juki68:
Juki pystyy varmasti parempaankin. Tästä jäi hiukan sekava kokonaiskuva. Tuli enemmän sellainen "soitetaan nyt jotain" fiilis. Hiukan häiritsi tuhnuinen särösoundi joka häivytti ainakin nopeimpien kohtien selkeyttä.

Kiitos palautteesta. Erittäin terävää ja asiantuntevaa havainnointia.

Mulla on tähän hyvä selitys. "Soitetaan nyt jotain" oli ihan totta. Halusin tulla mukaan arvontaan, vaikka tausta ei ollutkaan mieleinen, ja tein tämän hätäisesti hutaisten. Tuhnuisuus johtuu siitä, että multa meni äänitysvälineet (käyttämäni tietokone) rikki, ja jouduin tekemään erikoisratkaisuja äänityspuolella. Käytännössä koko skabaenergia meni siihen säätöön, että pääsin edes mukaan. Toivottavasti saan laitteet seuraavaan skabaan kondikseen. Infernaalinen latenssi- ja potenssiongelma on päällä, joka häiritsee suoritusta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)