Dr.El 16.09.2007 16:13:31 | |
---|
Eli pitäis saada jämäkät kitarasaundit mutta aina on ollu vähän ongelmana että miten.. Ilaseksi saadaan studiossa tehä ja eli laitteet pitäis olla tarpeeksi hyvät ko vaan kitara saundeista sais hyvät. Onko esim. line 6sen (pod http://www.thomann.de/fi/line6_pod_xt_amp_modeler.htm) millanen laite nauhottamiseen?Vai onko suositeltavampaa mikittää vahvari? R.I.P Dimebag Darrell 1966-2004 |
Antti1 16.09.2007 16:17:37 | |
---|
POD toimii hyvin joihinkin juttuihin, mutta sitä pitää osata käyttää. Sama myös vahvareilla. Jos teillä ei ole PODia parempaa vahvaria saatavilla, niin kenties POD on parempi vaihtoehto. Jos taas on hyvä ja tyyliin sopiva vahvari, niin ehkä sitä kannattaa käyttää. Jos ei mikitystekniikka ole täysin hanskassa, niin ehkä POD on kuitenkin parempi vaihtoehto jne. Tää on vähän turhan laaja kysymys. Sama kun kysyisit, että missä asennossa pitää hässiä, jotta lapsesta tulee menestyksekäs insinööri. Kysy jotain vähän eksaktimpaa, niin on helpompi vastata. Kannattaa myös lueskella tätä palstaa taaksepäin ja käyttää hakua. Melko varmasti kaikki sun mieleen tulevat kysymykset on kysytty jo moneen kertaan. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
Jaakkoopuukkoo 17.09.2007 10:18:18 | |
---|
Mallintavilla peleillä on tullut tehtyä ihan mukavaa rutikuivaa jyystömättökitaraa. Mut melkein kaikkeen muuhun käyttäisin itse mieluummin mikitettyä kaappia. Mutta kuten Antti sanoo, kysymykseen vaikuttaapi muutkin tekijät. En mä halveksi, onhan se kiva, että joku tekee tällasta paskaa. |
Mikael 17.09.2007 11:10:56 (muokattu 17.09.2007 11:11:50) | |
---|
Melko varmasti kaikki sun mieleen tulevat kysymykset on kysytty jo moneen kertaan. Hehe. Tällä perusteella voitais sulkea koko palsta : ) Mä oon välillä aina kokeillut noita mallinnusvehkeitä js -softia, mut lopulta melkeen aina päätynyt äänittämään vahvistinta. Joihinkin efekti- tai muuten erikoisiin soundeihin ovat välillä toimineet, mut sellaiseen "oikean" sähkökitara/vahvisitin-soundin hakemiseen edelleen oikea vahvistin on aina pessyt mallinnukset. Inhimillisyys on hyve. |
Hehe. Tällä perusteella voitais sulkea koko palsta : ) Be my guest. :p Noihin mallinnuksiin yleensä auttaa, kun puskee niitä kajareista ulos ja mikittää tilaa vähän konkalla mukaan. Sitä höttöä ei tarvii edes kovin paljoa avata, jotta se poistaa kivasti sen kuivuuden mallinnuksien äänestä. Aito asia on kyllä kiva, jos kunnollista löytyy ja niitä osaa käyttää. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
Dr.El 17.09.2007 14:21:20 | |
---|
No käytössä on vahvareina esim. mesan putkivahvari..mallia en tarkemmin muista ko ei oo oma ko studiolla pyöriny.ja toinen vaihtoehto on charvinin steve vai signature.. Ja tosiaan sellaseen pantera tyyliseen jyystöön sopivat saundit pitäis saada. R.I.P Dimebag Darrell 1966-2004 |
Vilhelmus 17.09.2007 14:27:42 | |
---|
Noihin mallinnuksiin yleensä auttaa, kun puskee niitä kajareista ulos ja mikittää tilaa vähän konkalla mukaan. Sitä höttöä ei tarvii edes kovin paljoa avata, jotta se poistaa kivasti sen kuivuuden mallinnuksien äänestä. Miksen ole itse tuota tajunnut. Kokeiluun. Tänksistä. |
Torniojaws 17.09.2007 14:59:01 (muokattu 17.09.2007 14:59:47) | |
---|
Tai sitten vain helpommin ottaa PODista tai oikeasta kitaravahvistimesta pelkän etuasteäänen nauhalle (eli siis PODista kaiutinsimulaatio pois päältä) ja pistää siihen hyvän kaappi-impulssin. |
Antti1 17.09.2007 15:14:22 | |
---|
No käytössä on vahvareina esim... No kannattaa ihmeessä niitä käyttää, jos laatukamaa kerran löytyy. Mikäli toi POD on myös niin suosittelen käyttämään niitä kaikkia ja vaikka vielä DI:stä linjasignaalikin mukaan. Kaikkea ei tarvitse, eikä kannata käyttää miksauksessa, mutta kaikkea kannattaa kokeilla. Toi linjamöly nyt kannattaa ainakin ottaa minkä tahansa rinnalla. Sillä voi vielä jälkeenpäin pelastaa pieleen menneen mikityksen ilman kitaroiden uudelleensoittoa. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |