kitarapappa 14.09.2007 10:55:27 | |
---|
Kommentteja hyvistä tai edes suositeltavista edullisista jazz- ja puoliakustisista kitaroista. edullisuuden hintaluokka n. 300 - 500 € |
LamaAjanElvis 14.09.2007 11:03:08 | |
---|
Hikinen_Teltta_Blues
Sormet lähtee soundista.
"I wouldn't fuck Marilyn Quayle with a stolen dick." -George Carlin |
duc 14.09.2007 11:15:07 (muokattu 14.09.2007 11:17:09) | |
---|
|
Tumppi38 14.09.2007 12:23:24 | |
---|
Kommentteja hyvistä tai edes suositeltavista edullisista jazz- ja puoliakustisista kitaroista. edullisuuden hintaluokka n. 300 - 500 € Mulla oli hetken Fenixin Jazz-laatikko joka oli erittäin toimiva peli eli jos sellaisia löydät niin hinta/laatu pitäisi olla kohdallaan. Fenix FAE 6 muistaakseni. "Non omnes, qui citharam habent, citharoedi sunt"
- "Eivät kaikki, joilla on kitara, ole kitaristeja" |
darrell 14.09.2007 16:30:29 | |
---|
Ibanezit ovat kyllä ihan hyviä hintaisikseen: http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/ … php?g1=a55f57&g2=2e1379&n=3 edit: listahinnat näköjään nousseet.... Tällainen alla mainittu (em. linkistä) näytti aikoinaan hienolta, mutta kun kävin kokeilemassa, niin ei kupletin juoni tosiaankaan tässä kepissa mulle auennu. Kannattaa kokeilla, eikä tilata sokkona. Ibanez AGS83B TKF, Rock-henkinen puoliakustinen kitara, mattapinta hienolla loimukannella. Keskellä palkki sisällä, joten särösoittokin luonnistuu mainiosti. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
fox 14.09.2007 16:41:25 | |
---|
Lähinnä tuohon hintaluokkaan mahtunee mun mielestä niitä "suositeltavia ja mahdollisesti suositeltavia", oikein luokkaa "hyvät" ei juurikaan sopine. Toisaalta taas semiakustiset saati sitten jazz-laatikot, niitten rakentaminen on sen verran työlästä että suurimmalta osin lienevät vähintäänkin "käyttökelpoisia".. ;) Itse lähtisin tutkailemaan 500 euron budjetilla noita käytettyjen osastoja, ja sieltä koittaisin löytää 80-luvun japanilaisia, Ariaa, Vantagea, ehken Ibanezia.. 90-luvun puolelta sitten Tokaita, Epiphonen japseja, korealaisista ehkä Samickia. Tutkailemalla saattaa jopa löytää sellaisen kunnon jazz-boxinkin, ettei ainoastaan noita Essi-johdannaisia eli semiakustisia keskipalkilla.. Mutta tämä on vaan minun mielipiteeni, saattaahan olla ettei käytetty keppi oikein ns. "nappaa".. |
masterhat 14.09.2007 16:53:43 | |
---|
mul on ibanezin puolakkari, yllättävän hyvin pitää vireen vaikkei orginaali bigsbyä olekaan. Mikit on sen sijaan melko karut. mutta tatsi pääosin hyvä, ulkonäkö tosin ruma malli on muistaakseni afs75. käytettynä ostin 250 euroa ja kyllä sen hintaiseksi ihan mukava. Snails against humanity |
joukov 14.09.2007 22:00:15 | |
---|
Lähinnä tuohon hintaluokkaan mahtunee mun mielestä niitä "suositeltavia ja mahdollisesti suositeltavia", oikein luokkaa "hyvät" ei juurikaan sopine. Toisaalta taas semiakustiset saati sitten jazz-laatikot, niitten rakentaminen on sen verran työlästä että suurimmalta osin lienevät vähintäänkin "käyttökelpoisia".. ;) Itse lähtisin tutkailemaan 500 euron budjetilla noita käytettyjen osastoja, ja sieltä koittaisin löytää 80-luvun japanilaisia, Ariaa, Vantagea, ehken Ibanezia.. 90-luvun puolelta sitten Tokaita, Epiphonen japseja, korealaisista ehkä Samickia. Tutkailemalla saattaa jopa löytää sellaisen kunnon jazz-boxinkin, ettei ainoastaan noita Essi-johdannaisia eli semiakustisia keskipalkilla.. Mutta tämä on vaan minun mielipiteeni, saattaahan olla ettei käytetty keppi oikein ns. "nappaa".. Komppaan foxia, tuplaa budjetti ja valinnanvaraa alkaa jo löytymään. 500 eurolla joutuu odottamaan tosi löytöä ja/tai voittamaan huutokaupan eBaystä, johon ei ole osallistunut kovin useaa huutajaa ja tavaran laatu on arpapeliä. Halvalla saat vain muovisen imitaation. Hey! Ho! Let's Go |
darrell 16.09.2007 01:09:54 | |
---|
Tutkailemalla saattaa jopa löytää sellaisen kunnon jazz-boxinkin, ettei ainoastaan noita Essi-johdannaisia eli semiakustisia keskipalkilla.. Tämä on minunkin näkemys. Useampi uusi & halpa semiakustinen on varustettu niin massiivisella keskipalkilla, että ns. akustisuus on vain kosmeettinen koukku. Kyllä se akustisuus siinä pitäisi jotenkin kuulua .... akustisesti. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
Umas 16.09.2007 01:29:15 | |
---|
http://www.addictinggames.com/bonelessgirl.html |
kitarapappa 17.09.2007 07:56:28 | |
---|
Niinpä, ei halvalla hyvää saa... Toki käytetty hyvin "aukisoitettu" olisi hyvä vaihtoehto. UUsissa löytyisi 1000 eurolla jo ihan käypää soitinta, esim Tokailta... ja tonni lisää ja Gobgsonin ES 335:kin.... Arioita ei tunnu olevan missään... Jos Ibanezin semiakustisissa on sama hinta/laatusuhde kuin 12-kielisessä elektroakustisessa AELissa, kannattanee harkita... harrastajalle. Tai joku vanha LEVIN???? |
duc 17.09.2007 08:03:40 | |
---|
Ibanez AS103 Artcore Custom on kyllä ihan asiallinen soitin hintaansa nähden, itse maksoin tästä 650 euroa uutena. Ja mukaan tuli kunnollinen kova laukkukin, toisin kuin halvemmissa Ibanezeissa. Nuo halvemmat Ibanezit tuntuivat kyllä jotenkin pahvisilta, ja niissä oli mikit tuhnumman tuntuiset kuin tässä. Viimeistely on tässä kyllä huippuluokkaa, kyllä ovat hiomapaperin heiluttajat päivittäisen riisikipposensa ansainneet. Akustinen soundi on myös parempi kuin noissa halvemmissa Ibanezeissa, mutta jotain jää silti puuttumaan. Voi johtua kitaran paksusta muovilakasta tms. |
Twinkle 17.09.2007 08:15:02 | |
---|
Niinpä, ei halvalla hyvää saa... Toki käytetty hyvin "aukisoitettu" olisi hyvä vaihtoehto. UUsissa löytyisi 1000 eurolla jo ihan käypää soitinta, esim Tokailta... ja tonni lisää ja Gobgsonin ES 335:kin.... Jännä juttu taas, alussa pyydetään 300 - 500 euroa maksavaa, mutta threadissa suositellaan 1000 euroa maksavaa ja ilmoitetaan että jo 2000 eurolla saa käypää vehjettä! Hyvä meininki. |
darrell 17.09.2007 08:26:22 | |
---|
Jännä juttu taas, alussa pyydetään 300 - 500 euroa maksavaa, mutta threadissa suositellaan 1000 euroa maksavaa ja ilmoitetaan että jo 2000 eurolla saa käypää vehjettä! Hyvä meininki. Ehkä itku on siinä, että 500 katto on ratkaisevasti matala, jotta voisi suositella hyvää, niin ei taida olla vakiosuosikkia tässä kategoriassa ja hintaluokassa. Huntti lisää, niin minun ehdokki testattavien listalle on: http://www.thomann.de/fi/gretsch_g5120_electromatic_ltdor.htm Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
Twinkle 17.09.2007 09:06:36 | |
---|
Ehkä itku on siinä, että 500 katto on ratkaisevasti matala, jotta voisi suositella hyvää, niin ei taida olla vakiosuosikkia tässä kategoriassa ja hintaluokassa. Huntti lisää, niin minun ehdokki testattavien listalle on: http://www.thomann.de/fi/gretsch_g5120_electromatic_ltdor.htm no esimerkiksi huntti lisää on vielä perusteltavissa järkevästi jos sen perustelee, mutta "se om paska jos se ei maksa päälle donaa!1!" ei ole. Ylipäätänsä olisi mielekkäämpää paneutua koko aiheeseen vähän syvemmin koska sitä tietoa ei hirveästi ole täälläkään. Kyllä minä sen tiedän että tollainen jatsiloota on hankalampi tehä kuin kokorunkoinen soitin, mutta kyllä se vähän pistää miettimään että alle tonnilla ei saisi asiallista soitinta? emminä itse informaatioon puutu mitä täällä esitetään mutta sen tiedon esitystapaan kyllä. Siinä voisi olla parantamisen varaa kun aihe ei ole edes niin paljoa käsitelty. |
Niin se on, vaikka aina halvalla haluaisi hyvää saada, on hyvä vahvistaa omaa takaraivoaan viisaampien neuvoilla ja kokemuksilla... Mutta silti, jos jollakin on hyvä vinkki halvasta ja hyvästä, toki vastaanotto on avoinna. Kitara merkkejä on vaan niin mahdottoman suuri määrä nykyisin, että olisi mielenkiintoista kuulla mielipiteitä myös uusista merkeistä... tai liekö uusia vaiko vain tuntemattomampia... Eko, Indie, jne. jne.... |
Tomtom 17.09.2007 09:25:40 | |
---|
Hohner/Höfner - puoliakustiset on rautaa. Maksoin omastani (kuva profiilissa) 250usd. Modaukset tosin maksoi toisen samanmoisen, mutta ilman noitakin tuo on laatusoitin. Puut ja viimeistely on kuitenkin tuollaisissa luutuissa tärkeimmästä päästä. "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson |
Pentinpuro 17.09.2007 10:09:06 | |
---|
Multa kans pisteet tuolle Iban AS103:selle, kokemukset puoltaa. Siis jos ei ihan onttoa jazzlaatikkoa tarvitse. Huutonetissä vasta taisi mennä neljälläsadalla moinen. Niin no, no niin |
Pentinpuro 17.09.2007 22:04:22 | |
---|
Hei nyt on huutonetissä tuollainen Ibanezi myytävänä, huuto oli just 345. Käy katsomassa ja osta pois. Ei muuten ole minun eikä maksettu mainos. Tietysti jos myyjä tämän näkee ja saa kaupaksi, niin voi jaloviinapullolla muistaa. Niin no, no niin |
Tympee Huttunen 17.09.2007 22:11:55 | |
---|
En kyllä jazzista tiedä, mutta oma Washburnin J-6 on kyllä hyvä peli. Tatsi on paras kaikista kitaroista, mitä olen koskaan soittanut. Vastaavan kuva (en tiedä onko samaa ikäluokkaa): http://www.chrisguitars.com/washburn-j6-0611-2.jpghttp://www.chrisguitars.com/washburn-j6-0611.jpg another bang-for-buck winners in jazz boxes, especially for a full-depth, wide bout model. Classic jazz model styling that features a rosewood bridge with a Washburn Reso-Tone tailpiece, deep maple body with a spruce top. Drop-dead good looks with flamed maple sides and back with multi-ply binding all around, split block inlays adorn the fully bound rosewood fretboard is also bound with pearloid Washburn logo. Other features include a good sounding pair of humbuckers, gold hardware, and quality tuners. Setup is very comfortable with nice action all the way up the neck. This is an excellent quality import listing at $1199 and selling new at most stores for $839 but this used one is in pretty nice shape with a great set up, and a good value in a jazz box at $499. |