Aihe: Squier Standard Stratocaster
1
Kre-per
26.01.2004 17:56:08
Elikkäs oon ostamassa uutta kitaraa ja törmäsin tällaiseen Squieriin Saksassa:

http://www.musikland-online.de/index.php?detail=gitele1250333122

Specsit ovat täysin samat kuin Standard Stratocaster AWT:ssä:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-165245.html

AWT vain maksaa 266 euroa ja tuo limited 189 euroa. Onko kellään mitään tietoa näistä? Ai niin ja onko tuo leppä (alder?) hyvää puuta?

Kitara tulisi puolialoittelijalle, kotona soitellut elektroakustisella n. 1,5 vuotta.
Härski
26.01.2004 18:23:05
Ihan hyviä keppejähän nuo ovat hintaisikseen. Ja leppähän on se perinteinen Stratopuu, eli ei ongelmaa siinä.
Kre-per
26.01.2004 18:33:14
Niin ja vielä lisäkysymys:
Eli mitäs eroa näillä on? Hintaa lukuunottamatta? Noin kun specsit näyttivät olevan aikalailla samanlaiset.
Härski
26.01.2004 18:45:28 (muokattu 26.01.2004 18:46:05)
Niin ja vielä lisäkysymys:
Eli mitäs eroa näillä on? Hintaa lukuunottamatta? Noin kun specsit näyttivät olevan aikalailla samanlaiset.

Eipä taia olla.
Kre-per
26.01.2004 20:01:45
Ahaa, silmäni havaitsivat, että kyseessä on Agathis -body. Taidetaan hyljätä viimeisin ehdotus...
outo_O
26.01.2004 20:03:38
Jos squerin stratot miellyttää, niin kannattaa kattella niitä standard malleja, ovat kuulemma ihan eri luokkaa, kun nuo halvemmat affinityt ja muut ritsat. Tosta standardista on kai tarjous jossain helsingissä 299€, johon tulee mukaan topattu pussi ja jotain muuta sälää, eli hyvä diili mielestäni.. ehkä parikymppiä jos sais tingittyä..
itelläs on paska allekirjotus !
Kre-per
26.01.2004 20:17:40
Kyllä houkuttelee tuo:

http://www.musikland-online.de/inde … ND=79c5fa97a1b07f3b6b698ddc82519322

Ja aikalailla sen verran että sen taidan tilata. Samat specsit kuin standard strato AWT:ssä, mutta halvempi. Yksi asia vain mietityttää, kun nuo standard stratoissa on squierin sivujen mukaan agathis -body, ja oon tosta mallista justiinsa lukenu, että se nimenomaan olisi alderia... Tilannekohtaista?
Härski
26.01.2004 20:41:21
Kyllä noissa ihan leppärungot ovat mielestäni. Ja kuten outo silmä tuossa totesi, niin kyllä Stankku on aina parempi Affi.
trih
26.01.2004 23:10:02
Kyllä houkuttelee tuo:

http://www.musikland-online.de/inde … ND=79c5fa97a1b07f3b6b698ddc82519322

Ja aikalailla sen verran että sen taidan tilata. Samat specsit kuin standard strato AWT:ssä, mutta halvempi. Yksi asia vain mietityttää, kun nuo standard stratoissa on squierin sivujen mukaan agathis -body, ja oon tosta mallista justiinsa lukenu, että se nimenomaan olisi alderia... Tilannekohtaista?

Ite oon huomannu että ibanez vaihtaa runkomateriaaleja vuosittain. Se mikä oli viime vuonna leppää on tänä vuonna agathista.
Kaupoilla voi olla uudempia ja vanhempia eriä. Epiphonekin on vaihtanu uusiin korea/kiina lespoihin vakioksi grover-virittimet ja muutenkin vuosi vuodelta tehnyt malleista enemmän aidon kaltaisia mutta suomen kaupat ei tietenkään saa kuin vanhaa kamaa. Mikä voi joissain tapauksissa olla hyväkin juttu, kuten tuossa agathis-/leppärunkoisuudessa.
madu
26.01.2004 23:13:23
Ilmeisesti leppä on nyt markkinoilla halvempaa kuin yleensä halpiskitaroissa olleet puulajit ja siksi squierillakin niitä nyt on tehty. Hyvä juttu varsinkin näissä kauko-idän kopio stratoissa.
Yrittänyttä ei laiteta... samoihin hommiin uudestaan.
Lonesome
27.01.2004 09:19:57
Kyllä houkuttelee tuo:

Samat specsit kuin standard strato AWT:ssä, mutta halvempi. Yksi asia vain mietityttää, kun nuo standard stratoissa on squierin sivujen mukaan agathis -body, ja oon tosta mallista justiinsa lukenu, että se nimenomaan olisi alderia... Tilannekohtaista?

Näistä Squierin runkopuistahan ei taida lopullista selvyyttä tulla. Näilläkin taajuuksilla asiaa käsitellään säännöttömin väliajoin. Vaikuttaisi kuitenkin siltä, että kyllä tässä tapauksessa voi luottaa siihen, että ko. Standard Stratossa on leppärunko. Kyseessä on nimittäin "limited-edition" (siis kai lähinnä värin suhteen) ja niiden valmistusmaaksi mainitaan Kiina ja runkopuuksi leppä. Tämän käsityksen olen saanut "kansainvälisiltä foorumeilta". Eli on siis todellakin "tilannekohtaista".

Testailin syksyllä F-musiikissa hieman erilaista limited-edition mallia (tortoise-pleksi) sekä Meksikon Fenderin Standard Stratoa. Eipä suuria eroja ollut, kuin hinnassa ja mikkien soundissa. Ja siis Squierissa on ne kesymmät, mutta perinteiset "aidot" alnicot meksikon "kuumia" keraamisia vastaan. 189 eur ei kuulosta pahalta. Hinta/laatusuhde on varmasti kunnossa. Itse kyllä tilaisin (jos kohtuulliset toimituskulut yms.) ellen olisi saanut Bändikeskuksen kautta Squier Std Fat Stratoa hintaan 225 eur. Sieltä ehkä kannattaa kysellä, mikä on päivän hinta nyt...
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)