aruuska 16.09.2007 20:20:20 | |
---|
Moi Oon ihan aloittelija äänityshommissa ja mulla on yllättäen ongelmia saada äänitystä toimimaan :-) Mulla on mikseri (mackie), päätevahvistin, efektilaite eli PA-kamat himassa. Sit mulla on äänikortti (sound blaster audigy), joo tiedän et se ei oo hyvä, mut sellainen nyt vaan on :-) Haluisin saada tallennettua signaalia siten että laittaisin "soittopelin" kiinni mikseriin ja sit sitä kautta äänikorttiin ja siitä sit bitit kovalevylle. Oon koittanu rca piuhoilla mikserin takaa "tape output" liitännästä sound blasterin aux in liitäntään. Suoraan kun vedän vahvistimesta plugin äänikorttiin niin sitten kyl toimii. Mä oon ihan pihalla :-P noista liitännöistä eli miten mun pitäis homma tehdä että toimis. nim. Epätoivoinen avunhuuto :O |
Kerrohan mikserin, vahvarin ja efektien tarkat merkit ja mallit ekaks. Niin ja sanon jo tässä vaiheessa: Älä kytke sitä päättäriä mihinkään noista, ellei sen perässä ole jotkut kaiuttimet. |
tommiot 17.09.2007 01:52:15 (muokattu 17.09.2007 01:52:25) | |
---|
Kokeile vaikka main outin tai auxien kautta nauhoitella jos et saa tape outtia toimimaan. Mackien tiskeissä on muistaakseni joku nappi josta tapeliitännän saa päälle ja main mix menee mutelle... |
aruuska 19.09.2007 12:08:43 | |
---|
Kerrohan mikserin, vahvarin ja efektien tarkat merkit ja mallit ekaks. Niin ja sanon jo tässä vaiheessa: Älä kytke sitä päättäriä mihinkään noista, ellei sen perässä ole jotkut kaiuttimet. En nyt muista, oon töissä, mut toi PA paketti skulaa hyvin eli kysymys olis lähinnä se että miten voisin saada (jos mahdollista) signaalin suoraan mikseristä äänikortille. Tossa allahan olikin jo jotain neuvoa asiaan. Suuret kiitokset vastauksista tähän mennessä :) PS. Pitäis varmaan perehtyy vähän lisää ylipäätään singaalin kulkuun soittopelistä, vahvarin, mikserin, efektien kautta kovalevylle. Vois ehkä jotain sit ymmärtääkin :-) |
Gandhi 19.09.2007 19:28:35 | |
---|
Onhan äänikortin asetuksista 'Line in' päällä? Itsellä on aina se viimeisenä mikä muistuu mieleen laittaa päälle nauhotellessa. Allekirjoitus puuttuu! |
aruuska 24.09.2007 12:49:08 | |
---|
Asia kunnossa. Homma oli kiinni softan input asetuksista. Kiitos osallistuneille :) |