Aihe: MIDI ei kuulu: Audiphile 2496
1
Ilpoxi
16.09.2007 14:12:21
Hei taas. Olen saanut vaivoin asennettua M-Audion Delta Audiophilen 2496-äänikortin ajureineen ;)

Uusia ongelmia: en saa midiraitoja kuulumaan musiikkihjelmastani (Cakewalk), vaikka

- Midi Output on valittu ohjelmassa oikein: Delta AP MIDI (Ainoa Delta-kohta).
- Joka raidassa on lisäksi sama Output kuin yllä.
- Piuhat lähtevät Analog Outputista (left-right) stereoihini ja ovat oikein kytketty.
- Tietokoneen äänivalinnoissa oletuksina ovat:
Äänen toisto: M-Audio Delta AP 1/2
Äänen nauhoitus: M-Audio Delta AP 1/2
Midin toistaminen M-Audi AO MIDI (ainoa Delta-kohta)
- ÄÄnenvoimakkuudet ovat korkealla

Lisäksi:
- Audioraidat kyllä kuuluvat ohjelmastani stereoihini samojen piuhojen kautta.
- USB-portin kautta myös MIDI-raidat kuuluvat keyboardista (kun valitsen ohjelmassa MIDI Outputiksi USB-portissa olevan Yamahan)

Olisi tiedoista tai ehdotuksista hyvin kiitollinen, jos jollain on ratkaisuja mielessä :)
Ilpoxi
16.09.2007 23:11:56
Niin mitä yrität ohjata/soittaa tuolla midillä?

Yritän saada musiikkiohjelmastani midiraidat kuulumaan stereoideni kautta. Kun mulla oli yksinkertaisempi SB Live -äänikortti, se onnistui.

Sanoin vain esimerkin, että USB-portin kautta saan midiraidat kuulumaan syntikan kautta. Sillä ei ole tekemistä äänikortin kanssa.

Haluan syöttää tietokoneesta midiä ulos vain kuunnellakseni sitä. Piuhat on kytketty kortin Analog Out (left-right) -ulostuloihin. Piuhojen toisessa päässä on stereot.
t-termiitti
17.09.2007 08:34:00

Ehkä olet aiemmin soittanut äänikortin syntikkaa ja kun sitä ei enää ole, niin ei ole ääntäkään. Kokeilepa laittaa midi-raidalle joku softasyntikka vaikka.
Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle.
sami_sumea
25.09.2007 03:22:03 (muokattu 25.09.2007 03:22:21)

Yritän saada musiikkiohjelmastani midiraidat kuulumaan stereoideni kautta. Kun mulla oli yksinkertaisempi SB Live -äänikortti, se onnistui.

SB Livessä on sisäänrakennettu "softasyntikka" joka soittaa general midi-ääniä (tai mitä tahansa sämplejä mitä kortille sattuu olemaan ladattu).

M-audion korteissa sellaista ei ole, eli sun pitää hoitaa sekkariisi joku äänilähde (esim. joku soundfontteja soittava softasyntikka, kuten RGC Audion ilmainen SFZ).

...
http://www.adamantiumstudios.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)