Karhukoira74 16.09.2007 21:00:52 | |
---|
Jaahans..otetaanpas tämä taas ylös. Eli onko kokemuksia tästä putkikombosta? Tarkoitus olisi itellä punaiseen Fenderiin yhdistää ja Pulliaiseksi Esan paikalle =D Mitä (varmaan jotain..) oleellista eroa on noilla kaiutinelementeillä, lähinnä Blue/Voxin omat (?). Tuota CC2 mallia kuitenkin olen harkinnut.. Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen. |
ahvenonkala 16.09.2007 21:34:44 | |
---|
Itse tilasin Playback-Europelta, heiltä löytyy varmastikin Custom Classic sarjalainen halvimmalla,CC2 Voxin omilla kajareilla €895 ! Nopea toimitus ja vieläpä kotiovelle. Tähän asti kaikki hyvin. Saundipuolelta vahvistin oli minusta aika suuri pettymys. Normal-kanava oli ihan ok mutta säätömahdollisuuksien puute terrorisoi sitten senkin. Topboost-kanava taasen tuntui suoraan sanoen aivan paskalta. Ääni oli ohut ja aivan liian leikkaava minun makuun. Voxin CC-sarjan esittelyvideon takia minä kyseisen vahvarin ostin (eli tämä http://www.youtube.com/watch?v=jI4tuvWAyys) mutta itse en saanut ruuvailtua mieleisiäni saundeja siitä irti. Ja kaiku hajosi puolen tunnin soiton jälkeen, ei kiva. Koska yhteistyö ei alkanutkaan sujumaan niin palautin Voxin takaisin Ranskaan ja koska kaiku oli rikki ei minun tarvinnut lähetyksistä maksaa latiakaan. Palautus olikin sitten aivan eri homma kuin tuo hienosti sujunut Suomeen päin tulo, mutta eipä aleta avautumaan siitä. Suosittelen lämpimästi että yrität päästä testaaman ennen kuin ostat. Minua tämä kiinan voxi ei ainakaan ihastuttanut. |
Karhukoira74 16.09.2007 21:43:15 | |
---|
Saman videoon minäkin törmäsin kun rupesin Voxin putkivehkeitä kattelemaan....ja ainakin videohan lupaa vaikka mitä. Testaus luonnollisesti täytyy tehdä oman kitaran kanssa vielä, missä sitten sattuu noita olemaankaan taas. Mutta hyvä kuulla tämäkin kokemus joka siulla on ollut.... Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen. |
Itse ostin AC15-CC1 mallin Voxin omalla elementillä tossa pari viikkoa sitten ja en kyllä voi sanoa samaa mitä ahvenonkala. Itse tykkään soundista tosi paljon, ja saan siitä kyllä melkein joka lähtöön ainakin mulle sopivat soundit. Jotkut on kyllä sanoneet, että parempi on Blue-elementeillä, ja näin varmasti asia onkin. Mutta ei kyllä voi todellakaan sanoa, että Voxin omilla elementeillä olisi huono. AC30-mallia mietin itse ensin, mutta päädyin sitten kuitenkin AC15-malliin, kun mökää kuitenkin riittää ihan treenikselle ja keikoille hyvin. Ja AC15-mallissa ei ole niin paljon säätömahdollisuuksia soundin suhteen mitä AC30:ssä, mikä ainakin mun kohdalla on vaan hyvä juttu. Master volume, tremolon säätö, kaiun säätö, bass/treble/volume, siinä on kaikki tarvittava ainakin mulle itselleni. Eli voin ainakin suositella AC15-mallia, mutta tietenkin jos on rahaa mitä polttaa, niin miksei sitten samantien AC30:stä Blue-elementeillä. :) "Only God can save us!" |
Karhukoira74 17.09.2007 14:22:03 | |
---|
Heh...luulenpa, että jos tästä innostuu enemmän, niin ihan tuolla perussatsilla mennään =D Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen. |
2112 17.09.2007 14:30:04 | |
---|
Koita katella jos jostain löytyy noita vanhempia, briteissä tehtyjä. Noissa kiinassa kasatuissa taitaa olla laatu aika heittelevää. |
Lunnu 17.09.2007 14:34:06 | |
---|
Onkos kukaan suorittanut vertailua CC1 ja CC2/CCX2 välillä. Erilaiset ämyrit taitaa olla noissa ja itse harkitsin nimenomaan tuota CC1:tä sen roudausystävällisyyden takia... Nostalgy is not what it used to be |
rainmaker 17.09.2007 15:55:40 | |
---|
Onkos kukaan suorittanut vertailua CC1 ja CC2/CCX2 välillä. Erilaiset ämyrit taitaa olla noissa ja itse harkitsin nimenomaan tuota CC1:tä sen roudausystävällisyyden takia... Heh, roudausystävällisyys ei taida noitten voxien kanssa oikein sopia yksiin. Ainakin oma AC15 painaa julmetun paljon kokoisekseen comboksi. Että ei se toinen elementti enää kovin hirvittävästi sitä painoa tuo, mutta soundiin se varmasti vaikuttaa.. Luulisin. "Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz |
tracyjacks 17.09.2007 18:22:01 (muokattu 17.09.2007 18:22:44) | |
---|
Heh, roudausystävällisyys ei taida noitten voxien kanssa oikein sopia yksiin. Ainakin oma AC15 painaa julmetun paljon kokoisekseen comboksi. Että ei se toinen elementti enää kovin hirvittävästi sitä painoa tuo, mutta soundiin se varmasti vaikuttaa.. Luulisin. Ei tosiaan kyllä ole mikään roudausystävällinen combo, n.23kg painoa. AC30-CC2:ssa onkin sitten painoa joku n.32kg. :D Että ei sitäkään sitten kauheen hymysuissaan roudaile. Ja siis tosiaan AC15/30-CC1 malli tarkoittaa, että on yksi Voxin oma elementti. CC2 tarkoittaa, että on kaksi. Ja jos on esim. CC2X niin tarkoittaa, että kaksi Blue-elementtiä. "Only God can save us!" |
Lunnu 17.09.2007 23:26:26 | |
---|
Joo. Käsittääkseni tuossa CC1:ssä on Neodog, CC2:ssa jotkut VOXin omat ja CC2X:ssä ne siniset toosat. Mietin vaan minkähänlainen mahtaa olla noissa se perusero - voi olla aika vaikeaa saada noita vierekkäin testattavaksi. Ja kyllä mun mielestä toi lähes 10kg pienempi vaihtoehto on jo huomattavasti kevyempi kanniskella. Pienmpikin lienee. Ei tosiaan kyllä ole mikään roudausystävällinen combo, n.23kg painoa. AC30-CC2:ssa onkin sitten painoa joku n.32kg. :D Että ei sitäkään sitten kauheen hymysuissaan roudaile. Ja siis tosiaan AC15/30-CC1 malli tarkoittaa, että on yksi Voxin oma elementti. CC2 tarkoittaa, että on kaksi. Ja jos on esim. CC2X niin tarkoittaa, että kaksi Blue-elementtiä. Nostalgy is not what it used to be |
ramonean 18.09.2007 01:04:28 | |
---|
Oon kanssa kuolannut Vox AC 30 CC1:sta. Siinä on yksi Celestion Neo Dog 12" elementti. Testatessani peliä soundi oli todella tykki, paljon kuulautta ja keskiääntä. Käsittääkseni Neo Dog -elementti on hinnassa ja laadussa Voxin oman elementin ja Alnico bluen välissä. Onko jollain tarkempaa tietoa? Ja toinen juttu: onko tietoa, että löytyykö Vox AC 30 CC1:sta myös Voxin omalla elementillä, vai vaan Neo Dogilla? Vox AC 15 CC1:ssa on tietty Voxin oma elementti. Ja tuohon roudaus/paino-ongelmaan otan puolestani kantaa, ettei se Vox AC 30 CC1 niin kovin painava ole, n. 23kg. Nosteltuani samaa vahvistinta, mutta kahdella elementillä peräkkäin em. vahvistimen kanssa, ero oli huomattava. |
humppahanuristi 18.09.2007 08:05:09 | |
---|
Se "voxin oma elementti" on wharfedale GSH12. Humpasta rautalankaan... |
Karhukoira74 18.09.2007 08:32:01 | |
---|
Onko käytännön järjen eroa tällä "Voxin omalla" ja Bluella....hinnassa ainakin. Tuota 2x12 omilla elementeillä olen ajatellu... Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen. |
Lunnu 18.09.2007 08:36:43 | |
---|
Yllättävän suuret ovat hintaerot pikaisen webbitutkimuksen jälkeen (katselin lähinnä tuota CC1:tä). Thomann ja muut kermaanit tuntuu myyvän sitä tonnin pintaan tai vähän alle, mutta Playback-Europe tarjoaa 846 kotiin kannettuna ja ALVeineen päivineen. Taitaa olla samansuuntaiset hintaerot muissakin malleissa. Houkuttaa... Nostalgy is not what it used to be |
humppahanuristi 18.09.2007 14:46:04 | |
---|
Onko käytännön järjen eroa tällä "Voxin omalla" ja Bluella....hinnassa ainakin. Tuota 2x12 omilla elementeillä olen ajatellu... No tuota, en ole AC30cc2x kokeillut kuin liikkeessä ja ihan hyvältä se kuulosti. Itselläni on p2p-ac15 vahvari ja v212bn kaappi "voxin omilla" sekä itse tekemäni 1x12" kaapit joissa toisessa "voxin oma" wharfedale gsh12 ja toisessa celestion vintage 30. Kun pysytään puhtaassa rautalankasoundissa, niin käytännön erot wharfedalen ja v30 välillä on mitättömät. V30 hiukan kirkkaampi mutta näitä pitää testata samassa paikassa samalle hetkellä, että sen eron kuulee. Säröillä eroa tulee enempi minun mielestä V30 eduksi. Se on erottelevampi ja selkeämpi. GSH12 menee muhjuksi. Nämä ei tietenkään kerro sinällään mitään sinisestä mutta jos joku voi kertoa miten sininen eroaa v30:stä. Humpasta rautalankaan... |
Karhukoira74 18.09.2007 14:53:22 | |
---|
Ihan rautalangan vääntämiseen olen melkeinpä ajatellu....vanhempi rok än roul tulee sitte kakkossijalla..kaukana. Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen. |
rytilahti 18.09.2007 15:06:21 | |
---|
Kyllä itse ostaisin voxin sinisillä. On ne sen verta hienon kuuloiset. Jos vaan rahua on. Rautalankaan ac30 sinisillä ja rokki koneeksi ostaisin ac15 myllyn. Saapi mukavasti ruvelle kun joutuu ajamaan nupit kaakossa. Toimii!!! joskus jonkun keikan tuollaisella soittanut! Ac15 sinisillä on kyllä pitkään kummitellut mielessä... Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!! |
Karhukoira74 18.09.2007 21:09:38 | |
---|
Juuh...kyllähän ne bluet varmasti paremmat on, mutta se hintahan se taas raksuttaa takaraivoa... ;) Eli jos se ero ei nyt muuten tule kun samaan aikaan samassa paikassa soittaessa, niin ehkä se ei sitten ole niin ratkaiseva....vaikka jos tuota massia olisi niin ostaisin kyllä "parhaan" =D Kun nyt pääsis testaamaan johonkin... Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen. |
Fortune 18.09.2007 22:01:19 | |
---|
Onnellisena AC30cc2:sen omistajana en voi kuin suositella vahvistinta, taipuu meikäläisellä kaikkeen tarvitsemaani menoon ja säätövaraa tässä vermeessä kyllä on riittämiin. Roudausystävällisyydestä sen verran, että kahteen pekkaan Vox on helppo roudata hyvien päällikahvojen takia, mutta yksinään kannettaessa kyllä saa äkkiä venytettyä itselleen ryhtivian ja orankimittaiset kädet. Mutta soundihan painaa... Kannattaa kyllä kysellä kotimaastakin hintoja, omani ostin ihan koto-Suomesta 950 euron hintaan ja takuuasioissa on aina helpompi toimia kotimaassa operoitaessa. Look behind you, a three-necked guitar!
Barry White, I won't let you Barry White |
jussimus 18.09.2007 22:19:39 | |
---|
Roudausystävällisyydestä sen verran, että kahteen pekkaan Vox on helppo roudata hyvien päällikahvojen takia, mutta yksinään kannettaessa kyllä saa äkkiä venytettyä itselleen ryhtivian ja orankimittaiset kädet. Mutta soundihan painaa... Joo, ei ne kaksi kantokahvaa välttämättä olekaan niin hyvä juttu...ite huomasin tämän kun ekaa kertaa roudasin Laney VH100R:ää. Jos yksin pitää kantaa niin ehdottomasti yhdellä kädellä roikottaminen keskellä olevasta kahvasta toimii paremmin kuin kahdesta kahvasta kantamalla kädet 90 asteen kulmassa.. |