petty92 15.09.2007 13:51:22 (muokattu 15.09.2007 13:52:04) | |
---|
Eli oon ostamassa Thomannilta sähkökitaran ( http://www.thomann.de/fi/fender_squier_jagmaster_upgrade_rw_sb.htm) ja jonkunmoinen vahvistin pitäis ostaa myös.. Lähinnä kotisoittoon mutta myös sellanen että vois rumpujen kanssa jamitella Nirvanaa ja Gunnareita yms.. :P Mitä suosittelette? Mitä muuta tilpehööriä siihen vielä tarvii kitaran ja vahvistimen lisäksi? Joku piuhasysteemi ilmeisesti ja hihna. Edit: En viittinyt pistää tätä "muut soittimet" osioon koska siellä kestää 15 vuotta saada vastausta. |
esprit de corps 15.09.2007 13:53:36 | |
---|
Mikä sulla on budjetti? "Te olette kulkeneet tien madosta ihmiseen, ja paljon on teissä vielä matoa." |
petty92 15.09.2007 13:56:33 | |
---|
n. 150e. Saakos sillä oikeen mitään hyvää vielä? |
esprit de corps 15.09.2007 14:04:46 | |
---|
n. 150e. Saakos sillä oikeen mitään hyvää vielä? Ei sillä kyllä saa, jos tarkoitus on kuitenkin vedellä rumpujenkin kanssa. Eli kompromisseja joudut tekemään. En ole koskaan testannut seuraavaa Behringerin vahvistinta, mutta muistaakseni sen on sanottu olevan edes jollain tavalla siedettävä; http://www.thomann.de/fi/behringer_gmx210_vtone_gitarrencombo.htm Heti sanottakoon, että Behringer ei ole mikään vahvistimien aatelimerkki, mutta kai tolla nyt alkuun pääsisi. Lisäksi tarvitset piuhan kitaran ja vahvistimen väliin. "Te olette kulkeneet tien madosta ihmiseen, ja paljon on teissä vielä matoa." |
Takajeejee 15.09.2007 14:06:40 | |
---|
Could it be a new day? |
Silppuri 15.09.2007 14:32:59 | |
---|
Saat sä 150 eurolla Rolandin Cube 30:sen (käytettynä). En oo ite kokeillu rumpujen kanssa, mutta saattais nipin napin kuulua..... "I havent slept since I woke up." |
Borlag 15.09.2007 14:41:42 | |
---|
Saat sä 150 eurolla Rolandin Cube 30:sen (käytettynä). En oo ite kokeillu rumpujen kanssa, mutta saattais nipin napin kuulua..... Pistää tuolin päälle suunnilleen korvien tasalle, niin pitäisi kuulua jotenkuten. Kunhan ei rumpali tao liian lujaa niitä pönttöjä. |
Mandarax 15.09.2007 21:23:19 | |
---|
Jos budjetti on tiukka ja vielä kannujenkin takaa pitäisi jotain edes kuulua, niin vähän hankala yhtälö tuo on... Lähtisin ehdottomasti käytettyä metsästämään. Äkkiseltään torilta löytyisi esim. cube 60 190euroa ja Peaveyn bandit 112 n.200e - siis jos tuo budjetti jonkun kympin voi ylittää... Ensin housut, sitten kengät. |
Tuo aiemmin esitelty behringer on kyllä mielestäni hiton hyvä peli tuohon hintaluokkaan. Itselläni ollut n.450€ trankkumarsu ja nyt tuo behringeri nuppimallina niin kyllä behringeri vie voiton 6-0. |
Tympee Huttunen 16.09.2007 19:32:21 (muokattu 16.09.2007 19:33:44) | |
---|
Itse kyllä myös koittaisin etsiä käytettynä Peaveyn Bandittia, jos budjetti on alhainen. Tosin vähintään 50e pitäisi sitä rahaa lisää säästää. Itse juuri myin vanhaa mallia olevan Made In USA Peavey Bandit 112-mallin 230eurolla ja hämmästelin itsekin, kuinka rouhealta se kuulostaa. Hyvä ja tervesoundinen vahvististin. |
petty92 16.09.2007 23:18:09 (muokattu 16.09.2007 23:19:53) | |
---|
Tulin siihen tulokseen että tilaan tuolta Thomannilta nyt ton kitaran ja piuhan. Ostan käytettynä jostain tollasen Roland Cuben 30W. http://www.thomann.de/fi/the_sssnake_gkp9_instrumentenkabel.htm Eikös tuo ole sellanen piuha mikä pistetään kitarasta vahvistimeen? Kun ei noista oikeen ymmärrä... Tarvitaanko siihen vielä jotain muuta pientä tilpehööriä että pääsee soittelemaan vahvistimen kanssa? |
pths 16.09.2007 23:25:46 | |
---|
Eikös tuo ole sellanen piuha mikä pistetään kitarasta vahvistimeen? Kun ei noista oikeen ymmärrä... Tarvitaanko siihen vielä jotain muuta pientä tilpehööriä että pääsee soittelemaan vahvistimen kanssa? on kyllä. ei muuta kun tötseli seinään ja piuha kitarasta vahvistimeen. "Kaikki todellisesti suuri tapahtuu hiljaa." -Seneca |
Kasperi Tervonen 16.09.2007 23:33:10 (muokattu 16.09.2007 23:43:20) | |
---|
Eikös tuo ole sellanen piuha mikä pistetään kitarasta vahvistimeen? Kun ei noista oikeen ymmärrä... Tarvitaanko siihen vielä jotain muuta pientä tilpehööriä että pääsee soittelemaan vahvistimen kanssa? Periaatteessa ei, mutta kannattaa varmaan ostaa ainakin viritin jos et sellaista jo omista. Ja sille skitalle pitää tietty hommata laukku/pussi, jos ei sellaista tule mukana (jollet sitten aio kuljettaa sitä koskaan kodin ulkopuolelle). Jos et kovaa laukkua hanki, niin ständikin sille skitalle voisi olla ihan kova juttu. Ja itse saattaisin ostaa jonkun vähän kalliimman piuhan kuin tuon sssnaken, ihan vaan varmuuden vuoksi. :) Itse pistin viime tilaukseen tommosia cordialin piuhoja neutrikin plugeilla, ja ne ovat mielestäni vaikuttaneet ihan asiallisilta. Pari kielisettiä kannattaa myös lisätä tilaukseen, ettei sitten tarvitse erikseen lähteä musakauppaan jos kieli katkeaa. Plekujakin kannattaa ostaa enemmän kuin pari kappaletta, niitä nimittäin häviää aika helposti, ja jolleivat häviä niin ainakin kuluvat ajan kanssa. Ja sitten tietty se hihna. Hihnalukotkaan eivät varmaan olisi pahitteeksi jos diggaat leikkiä rokkistaraa ja pomppia sen kitaran kanssa. Siinä tuli varmaan öbaut kaikki... E: eiku oho, toi sssnake ei ollutkaan semmonen kahden euron piuha. :D Njoo en sit tiiä. Itse varmaan tilaisin sen cordialin, kun semmosia mulle yhdessä toisessa ketjussa kehuttiin ja ne ainakin ovat vaikuttaneet ihan laadukkailta. :) Tässä nyt vielä linkki: http://www.thomann.de/fi/cordial_cti_3_ppsw.htm "Voisin helvetti video no pitäiskö se video laittaa you tubeen vai jotain..." -Ushimir |
petty92 16.09.2007 23:58:59 (muokattu 16.09.2007 23:59:40) | |
---|
Jees kiitos =) E: Ei mitään. |
darrell 17.09.2007 08:41:19 | |
---|
E: eiku oho, toi sssnake ei ollutkaan semmonen kahden euron piuha. :D Njoo en sit tiiä. Itse varmaan tilaisin sen cordialin, kun semmosia mulle yhdessä toisessa ketjussa kehuttiin ja ne ainakin ovat vaikuttaneet ihan laadukkailta. :) Tässä nyt vielä linkki: http://www.thomann.de/fi/cordial_cti_3_ppsw.htm 3m piuha voi jäädä lyhyeksi muiden kanssa soitteluun. Itse ottaisin pidemmän. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
kojones 17.09.2007 08:44:59 | |
---|
n. 150e. Saakos sillä oikeen mitään hyvää vielä? Hyvällä mäihällä voit löytää käytettynä Marshallin 8080:n. Son oikeasti mainio vahvistin jo. |
Hannu H. 17.09.2007 13:35:02 | |
---|
Hyvällä mäihällä voit löytää käytettynä Marshallin 8080:n. Son oikeasti mainio vahvistin jo. Ja pikkuveikka 8040:kin piisaa rumpalin kanssa soitteluun. Vähän halvemmalla liikkuu noita. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Aina tapahtuu Backstagella |
Kasperi Tervonen 17.09.2007 15:38:51 | |
---|
3m piuha voi jäädä lyhyeksi muiden kanssa soitteluun. Itse ottaisin pidemmän Nojoo voi olla, riippuu toki soittotilasta. Mutta noita samoja saa kyllä myös 6 ja 9 -metrisinäkin kun maksaa pari euroa enemmän. "Voisin helvetti video no pitäiskö se video laittaa you tubeen vai jotain..." -Ushimir |
petty92 18.09.2007 02:15:09 | |
---|
Näyttää pahasti siltä että joudun tyytymään tuohon Roland Cube 15 wattiseen. Onkos se ihan kelpo peli näin kotona yksin soittelemiseen? |
Mandarax 18.09.2007 09:35:07 | |
---|
Onkos se ihan kelpo peli näin kotona yksin soittelemiseen? Siihen touhuun se on oikein oiva peli. Rumpujen kanssa jääkin sitten jalkoihin. Ensin housut, sitten kengät. |