Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki II
1 2 3 4 545 46 47 48 49122 123 124 125 126
BigPapa
16.09.2007 16:43:46

mee hetkeks nukkumaan........8)

Muuten menisin mut pitää lähtee hakeen naftaa kanisteriin kun loppu öljyt säiliöstä.
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. http://www.youtube.com/watch?v=skZoK37V8Mk
willie
16.09.2007 18:05:14 (muokattu 16.09.2007 18:17:56)
Tupla tai jotain..
Bassoa vuodesta 1972.
Lennu
16.09.2007 19:35:45

Yritin kötöstellä tuohon uuteen taustaan, mutta eissaattana irtoo mitään!! Kuulostaa ihan paskalta kaikki taas vittu.
"Siirryn digihanuriin sinä päivänä, kun analogiset hanurilähetykset lopetetaan." -Qsine
BigPapa
16.09.2007 19:39:04

Velsalle ja Willielle oikein yhteis kiitokset....
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. http://www.youtube.com/watch?v=skZoK37V8Mk
WanhaWetäjä
16.09.2007 21:16:39

100. kisa lähestyy, siihen tähdätään, ja tosissaan!

Ois tähänkin ehkä just kerenny, mutta en mä keksi mitään soittamista, ei jaksa...tai ei vaan osaa.Huomenna on taas laivalle lähtö kello 08.00 aamulla, kamat on jo pakattu...

Mutta...toivon mukaan kisan 99 voittaja vääntää kisan 100 arvolle sopivan harmonisesti edes vähän haastavamman taustan, ehkä oon ihan väärässä mutta mun mielestä blues-tyyppisiä perusjuttuja on ollut viime aikoina ihan tarpeeksi, ellei jopa liikaa?

Ei sillä että bluesissa ois sinällään mitään vikaa, kivahan sitä on soittaa vaikkei itse musatyylistä niin diggaiskaan/ymmärtäiskään, mutta vähän vaihtelua sais olla...

Edes sitten sitä mollibluesia, mä olen niin synkkyyteen helposti vaipuvaa sorttia, HOHO!
Tilumiässs
16.09.2007 21:23:32
100. kisa lähestyy, siihen tähdätään, ja tosissaan!

Ois tähänkin ehkä just kerenny, mutta en mä keksi mitään soittamista, ei jaksa...tai ei vaan osaa.Huomenna on taas laivalle lähtö kello 08.00 aamulla, kamat on jo pakattu...

Mutta...toivon mukaan kisan 99 voittaja vääntää kisan 100 arvolle sopivan harmonisesti edes vähän haastavamman taustan, ehkä oon ihan väärässä mutta mun mielestä blues-tyyppisiä perusjuttuja on ollut viime aikoina ihan tarpeeksi, ellei jopa liikaa?

Ei sillä että bluesissa ois sinällään mitään vikaa, kivahan sitä on soittaa vaikkei itse musatyylistä niin diggaiskaan/ymmärtäiskään, mutta vähän vaihtelua sais olla...

Edes sitten sitä mollibluesia, mä olen niin synkkyyteen helposti vaipuvaa sorttia, HOHO!

Samaa mieltä oon, vaikka olen vasta viikko sitten ruvennu pyöriin täällä.
Kahta en vaihda: Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille
MadMatt
16.09.2007 21:27:57

Kyllähän tämä uusinkin tausta taipuu aika moneen: Kantria, Rokkia, blyyssiä jne...
Nothin' but the blues
stratomaster
16.09.2007 21:34:34 (muokattu 16.09.2007 21:45:18)

Kyllähän tämä uusinkin tausta taipuu aika moneen: Kantria, Rokkia, blyyssiä jne...

No niin munkin mielestä. Eihän toi mitään varsinaista bluesia kuitenkaan ole. Skabaan 96 Velsa teki nimenomaan harmonisesti vähän haastavammaan taustan, eikä sen suosio kauhean hyvä sitten ollutkaan, vaikka minusta se oli hieno.

viddu mä mitään slidee osaa vetää.......

Taidat sittenkin vähän osata, aika komee veto!
MadMatt
16.09.2007 21:53:31

Kuten tuolla joskus aikaisemmin tuli mainittua niin ne "trio" pohjaiset jutut antaisivat pelivaraa koska voit valita aika pitkälle esim. minkä tyyppisiä sointuja, tunnelmia yms. haluat käyttää... muutenkin haasteellisuus on aika suhteellista. Mulle haastetta tuo enemmän nämä tietyllä tavalla yksinkertaisemmat taustat koska ne antavat vapautta ja mahdollisuuksia toimia monella eri tavalla. Tyylitaju on välillä näissä näennäisesti helpommissa taustoissa kovalla koetuksella.
Nothin' but the blues
Illu
16.09.2007 22:54:24
No niin munkin mielestä. Eihän toi mitään varsinaista bluesia kuitenkaan ole. Skabaan 96 Velsa teki nimenomaan harmonisesti vähän haastavammaan taustan, eikä sen suosio kauhean hyvä sitten ollutkaan, vaikka minusta se oli hieno.

Taisi "epävire" karsia osallistujia kummasti... Taustahan oli hyvä kyllä.
Virhe! Tyhjänpäiväinen tai liian lyhyt kirjoitus!
Manetti
16.09.2007 22:59:16 (muokattu 16.09.2007 23:38:07)
Kertokaa mulle millainen olisi sellainen tausta joka olisi kisan 100 arvolle sopivan haastava ja harmooninen?
Minusta on melko mahdotonta kehittää sellaista taustaa joka miellytttäisi kaikkia.

Niin kauan kun säännöissä lukee että edellisen skaban voittaja valitsee seuraavan skaban taustan, ei mulla ainakaan ole asiaan mitään lisättävää. Eihän tästä oo kauaa kun täällä oli fuusiota, sitte oli se skaba 96 joka oli harmonisesti haastavampi. skaba 94 oli pink floyd tyylistä kamaa. Tähän tämänkertaiseen voi picata Albert leetä tai soittaa rokkia tai slideä jne.

Mulle olisi tosi haastavaa soittaa yhden soinnun piisiin soolo, joka säilyttäisi mielenkiinnon alusta loppuun,. Jollekin toiselle se on joku kasarihevipiisi, jollekin joku jazz pläjäys.

Jos on selkeet säännöt niin miksi ei vaan mennä niiden mukaan? Eihän tämä ole mikään taustaskaba vaan sooloskaba

Mulle se on hyvin yksinkertaista, jos joku tausta ei iske, jätän skaban väliin ja sillä selvä.

Ainoa keino saada sellainen tausta joka varmasti miellyttäää itseään, on voittaa skaba. Eikä sekään varmuudella tule miellyttämään kaikkia, vaikka olisi Itäkhantien perinnemusaa.

Komppaan Mad Mattia siinä että noi trio vedot antavat enemmän variaatiomahdollisuuksia. ja niihin saa sitä haastetta ja harmoniaa työntäää juuri niin paljon kuin rahkeet riittää.

Voi johtua tästä jalkakivusta, mutta mua nyppii tää jatkuva kitiseminen näistä taustoista, koska sellaista taustaa joka miellyttäisi kaikkia, ei ole, eikä tule.
http://www.youtube.com/watch?v=xZ40kVRvcdk&mode=related&search=
WanhaWetäjä
17.09.2007 00:56:35

Kertokaa mulle millainen olisi sellainen tausta joka olisi kisan 100 arvolle sopivan haastava ja harmooninen?
Minusta on melko mahdotonta kehittää sellaista taustaa joka miellytttäisi kaikkia.

Niin kauan kun säännöissä lukee että edellisen skaban voittaja valitsee seuraavan skaban taustan, ei mulla ainakaan ole asiaan mitään lisättävää. Eihän tästä oo kauaa kun täällä oli fuusiota, sitte oli se skaba 96 joka oli harmonisesti haastavampi. skaba 94 oli pink floyd tyylistä kamaa. Tähän tämänkertaiseen voi picata Albert leetä tai soittaa rokkia tai slideä jne.

Mulle olisi tosi haastavaa soittaa yhden soinnun piisiin soolo, joka säilyttäisi mielenkiinnon alusta loppuun,. Jollekin toiselle se on joku kasarihevipiisi, jollekin joku jazz pläjäys.

Jos on selkeet säännöt niin miksi ei vaan mennä niiden mukaan? Eihän tämä ole mikään taustaskaba vaan sooloskaba

Mulle se on hyvin yksinkertaista, jos joku tausta ei iske, jätän skaban väliin ja sillä selvä.

Ainoa keino saada sellainen tausta joka varmasti miellyttäää itseään, on voittaa skaba. Eikä sekään varmuudella tule miellyttämään kaikkia, vaikka olisi Itäkhantien perinnemusaa.

Komppaan Mad Mattia siinä että noi trio vedot antavat enemmän variaatiomahdollisuuksia. ja niihin saa sitä haastetta ja harmoniaa työntäää juuri niin paljon kuin rahkeet riittää.

Voi johtua tästä jalkakivusta, mutta mua nyppii tää jatkuva kitiseminen näistä taustoista, koska sellaista taustaa joka miellyttäisi kaikkia, ei ole, eikä tule.

Juu ei...jatkakaa samaan malliin!

I`ll get my coat!
cbs
17.09.2007 08:23:13 (muokattu 17.09.2007 09:48:11)

En kitise vaan pelkkä havainto: Kun voittaja tekee uuden taustan esmes blues (EDIT /roots) musaa, sen voittaa sen alan mies (yleensä), tottakai koska sen homman klaaraa. Seuraava skaban tausta menee helposti samaan tyylilajiin voittajan taustat ja musiikimaku huomioiden, ymmärrettävästi. Toki taustaan voi soittaa hieman erilaista hienoa vetoa, mutta helposti käy niin, että se ei natsaa taustaan. Kierre voi lähteä käyntiin sitten millä musiikin lajilla vaan.
Mutta tosiaan, pelkkää havainnointia ja mulle tää nykyinen systeemi soppii kyllä.

EDIT: Bluespohjaiset kuviothan ne kyllä meikäläiselläkin yleensä on. Sitten kun vielä osais...
Hyvä soittaja soittaa vaikka saappaan varrella.
stratomaster
17.09.2007 08:49:20 (muokattu 17.09.2007 12:20:14)

Kyllähän se varmaan hiukan niin on kuin cbs tuossa yllä sanoo. Mutta itse muutaman skaban voittaneena olen ainakin pyrkinyt ajattelemaan enemmän näiden skabojen yleistä meininkiä kuin esim. sitä, mikä itselleni sopisi paremmin. Olen viiden voiton jälkeen laittanut muistaakseni ehkä yhden bluesiksi luokiteltavan taustan (siinäkin oli sointuja selvästi enemmän kuin stankkubluesissa), vaikka olen sielultani nimenomaan blueskitaristi. No, bluespohjaistahan tälläinen kitaravetoinen musa aika pitkälle on, mutta en sanoisi esim. tämänkertaista taustaa bluesiksi. Ja jos soinnut on simppelit, eihän siihen ole pakko simppelisti soittaa. Mutta ei multa kyllä jatkossakaan mitään speed-metallia oo tarjolla, jos pääsen joskus vielä taustantekoon.

Joskus kyllä skaban voittaja on taustoja muilta kysellyt, ja silloin tietysti itse kullakin on mahdollisuus vaikuttaa asioihin.

Missä muuten luuraa Ambitus? Siinä on mies, jolla on eväät voittaa vaikka tausta olis ränttätänttää. Tuu nyt vetämään jotain tähän, vaikka et niin taustasta tykkäiskään!
Manetti
17.09.2007 11:54:29
Mun tarkoitus ei ollut missään tapauksessa pahoittaa kenenkään mieltä, olen vilpittömästi pahoillani jos joku tekstini niin koki. Mutta tuo mihin Stratomaster viittaa on näillä säännöillä varmasti juuri se ainoa keino saada skabojen taustoiksi "jotain ihan muuta"

Toinen vaihtoehto on muuttaa sääntöjä. Mulle käy kumpi vaihtoehto vaan.

Kisan 100 arvolle sopivan, harmonisesti edes vähän haastavamman taustan tekoon on myös varmasti ihan yhtä monta oikeaa tai väärää valintaa ja vastausta kuin on soittajaakin ja siksi olisin noin niinkuin yleisesti halunnut tietää, että minkälainen se sellainen tausta sitten käytännössä olisi?
http://www.youtube.com/watch?v=xZ40kVRvcdk&mode=related&search=
LesPaul70
17.09.2007 12:14:48
Sattuuko keneltäkään löytymään filenä Farerin kilpailusooloa (sooloskaba 17)? En jostain syystä löydä enää itseltäni mistään. :(
Myöskään servulla ei näytä enää olevan.
"Why are you smiling?" "Why? 'Cos I'm trigger-happy, that's why!" (Sledge Hammer)
blaekie
17.09.2007 12:38:05 (muokattu 17.09.2007 12:39:33)

Rokki rokki hottentotti...

http://data3.naurunappula.com/m/181 ... Papa%20-%20Sooloskaba99_BigPapa.mp3

.. rockin all over the world ... :-)
Nii onkii ...
kid ego
17.09.2007 13:46:00
Sattuuko keneltäkään löytymään filenä Farerin kilpailusooloa (sooloskaba 17)? En jostain syystä löydä enää itseltäni mistään. :(
Myöskään servulla ei näytä enää olevan.

http://nikopee.com/misc/fareri_solo.mp3
"Myös letaali alleeli saattaa olla olemassa heterotsygoottina, homotsygoottina se johtaa yksilön kuolemaan." -Wikipedia
Krice
17.09.2007 14:23:54

Taustoista olen sitä mieltä, että ei ole huonoja taustoja, on vain huonoja soolokitaristeja.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)