Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaran multiefektit?
1 2
Vilho
26.01.2004 19:20:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli kiinnostus on kova jonkunnäköistä multiefektiä kohtaan. Kotioloissa soittelen, mutta olis kiva saada jotain erikoista soundiin. Olisko jotain halpoja multiefektisuosituksia. Olen katsellut mm. Alesis GuitarFX:ää..
 
Jormaz
26.01.2004 19:23:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälainen vahvistin sulla on?
 
Back to the 80's
Vilho
26.01.2004 19:25:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälainen vahvistin sulla on?¨
 
Sellanen 15W halpis trankkukombo. Ihan ok kotikäytössä..
 
??
 
Vilho
26.01.2004 19:36:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälainen vahvistin sulla on?
 
Tolla on siis varmaankin jotain väliä? Ajattelin vaan, että kun huomenna marssin musakauppaan sisään, että en mene ostamaan mitään, jos se ei tolla vehkeellä kannata. Kannattaako? Ja mitä? ZOOMia?
 
Jormaz
26.01.2004 19:46:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysyin ihan mielenkiinnosta kun se ei tossa profiilissa näy. Itse en ole kokeillut tota Guitarfx:ää joten en siitä osaa sanoa. Kyllähän tollainen multiefekti tuo ihan mukavaa lisää soittoon. Aina multiefektiä ostaessa kannattaa miettiä että ostaako monta heikkotasoista efektiä halvassa paketissa vaiko erillisiä laadukkaita pedaaleita. Käytettynä saanee useamman laadukkaan pedaalin tollaisen multiefektin hinnalla.
 
Back to the 80's
Reddie
26.01.2004 19:50:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerroppa vähän hintakattoos ja että millasta musaa haluat soitella ja että haluatko että pelistä lähtee vaan "jotain kivoja ääniä" vai että pitäskö sen olla jo vähän laadukkaampi peli.
 
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia suomesta
Vilho
26.01.2004 19:52:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo en oo vielä kerenny tekemään kamalistaa, tulossa kyllä on. Niin tietysti yksittäiset pedaalit olis varmaan parempia tai ainakin laadukkaampia, mutta en sitten tiedä. Täytyy katella. Ehkä marssin huomenna muuten vaan musakauppaan katsomaan. Ainut vaan että menin jo varaamaan yhen tollasen Alesis GFX:n, mutta kai sen varauksenkin voi perua.
 
Mitäs efektejä muuten suosittelisit näin erikseen ostettuna, rockia kun soittelen, kitarana Aria Les Paul..?
 
Vilho
26.01.2004 19:53:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerroppa vähän hintakattoos ja että millasta musaa haluat soitella ja että haluatko että pelistä lähtee vaan "jotain kivoja ääniä" vai että pitäskö sen olla jo vähän laadukkaampi peli.
 
No 100 € on tällä hetkellä budjetti. Olishan se kiva jos olis vähän laadukkampikin, mutta eikös tollanen multiefekti ole alkuun aika kätevä? Vai olenko täysin väärässä?
 
Jormaz
26.01.2004 19:58:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erillisistä pedaaleista suosittelisin jotain perussäröä ja reverbiä/delayta. Onko siinä vahvistimessa mitään kaikua? Tai efektilooppia?
 
Back to the 80's
hatapi
26.01.2004 20:06:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Semmonen perus (halpa) Multi-efekti on ihan hyvä aluksi, jotta pääsee kuunteleen millaisilta eri efekti sitten ihan käytännössä kuulostaa. Tietää sitten minkälaisisa pedaaleita alkaa hankkimaan
 
Itse ostin tuon Digitechin rp50 jouluna. Mukavasti irti oon saanu siitä. Paljon erilaista sälää ja ominaisuutta löytyy.
 
- ei se laatu, vaan se määrä -
Reddie
26.01.2004 20:11:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo itse kanssa suosittelen että kyllä multiefekti on ihan kiva, koska sillä pääsee alkuun ja sillä soittelemalla oppii löytämään sen mitä oikeasti haluaa. Tulee siinä mielessä halvemmaksi kun ostella noita erillisspeduja ja tajuta jälkeenpäin että enhän mä tällä pedaalilla mitään tee.
 
Tohon hintaluokkaan suosittelen Zoomeja ja Digitechejä. Zoomeista ne aivan halvimmat on kyllä aika susia (noin niinkuin soundillisesti), ainakin 505. Tosin tommosella vahvarilla ei välttämättä haittaa, kun ei soundit tuu kuitenkaan hirveän hifi olemaan.
 
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia suomesta
Reddie
26.01.2004 20:56:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja nyt sul on jo aika kiire koska tää sulkeutuu tänään 26. päivä klo 21:14 mut täs ois Digitechin RP-6 90ekiin:
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=6680844
 
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia suomesta
zorro
26.01.2004 21:14:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo, ehottomasti, kannattee hommata joku zoomi 505.
niitä saa ilmatteeksi, ihan keneltä vaan jolla sellanen on
 
Siinä on hyvä, kun saa laajemman käsityksen että miltä mikäkin kuulostaa, nii se auttaa sitten tajuamaan, että mihin ääneen kannattaa sijottaa enemmän rahaa
 
OSTETAAN: Digitech WH1
Billsner
26.01.2004 21:44:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo, ehottomasti, kannattee hommata joku zoomi 505.
niitä saa ilmatteeksi, ihan keneltä vaan jolla sellanen on

 
Mielummin Zoom GFX 707. Sillä tekee jo jotain. Kätevä se 6sek. nauhoitusaika. Vahvistinmallinukset ovat aika huonot, mutta kyllä niillä pärjää. Efektit ovat ihan jees kunhan jaksaa säätää. Tätä kirjoittaessani rupesi hieman harmittamaan että menin oman zoomini myymään...
 
Boo says, `What?´
tlevis
27.01.2004 10:26:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla vois olla Zoom GFX-707 II myytävänä. Näin yksinkertaiselle ihmiselle liian monimutkainen. Ostin kesällä, enkä ole oikein jaksanut perehtyä. 16MB muitikortilla siihen saa nauhotettua n.4 min ja rumpukone on oikein mukava, varsinkin jos yksin soittelee. Eli mukava yhden miehen orkesteri suurella määrällä ominaisuuksia.
 
Mase
27.01.2004 10:36:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja nyt sul on jo aika kiire koska tää sulkeutuu tänään 26. päivä klo 21:14 mut täs ois Digitechin RP-6 90ekiin:
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=6680844

Eipäs näyttänyt menevän kaupaksi tuo RP-6:nen, mutta itse samanlaisen värkin omistaneena voin sanoa, että on aika passeli ja hakkaa zoomit 100-0. Miinuspuolena on noi mikrokytkimillä tehdyt polkimet, joita joutuu aika ajoin putsaamaan... Soundit on kyllä ihan ok, ehkä kannattais ottaa yhteyttä tohon myyjään?
 
Billsner
27.01.2004 13:24:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla vois olla Zoom GFX-707 II myytävänä.
 
Voisin harkita ostoa jos omistaisin ylimääräistä rahaa. Lompakko ja tili ammottaa tyhjyyttään.
 
Boo says, `What?´
Vilho
27.01.2004 14:08:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...ehkä kannattais ottaa yhteyttä tohon myyjään?
 
Joo mailasin sille. Nyt vaan odotellaan vastausta.
 
Mulla vois olla Zoom GFX-707 II myytävänä.
 
Pakko kysyä että jos en saa tota Digitechin RP-6:sta. Mihin hintaan olisit myymässä?
 
Exhausted
27.01.2004 14:14:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jos et lähiaikoina tule soittamaan bändissä niin multiefekti on ihan kiva laite. Mutta jos suunnitelmissa on jotain bändiprojektia niin älä tuhlaa rahojasi, tuollaiset zoom-purkit on aina tiellä vaan treeniksellä.
tlevis
27.01.2004 14:19:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko kysyä että jos en saa tota Digitechin RP-6:sta. Mihin hintaan olisit myymässä?
 
En vielä ole ihan varma myynkö, mutta ajattelin jotain 150e. On n. puol vuotta vanha ja mukaan tulis 16MB muistikortti ja ehkä muuntaja, ehkä ei.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «