Ostin juuri uuden Fireboxin äänikortiksi laptopilleni ja eteen on tullut ikävä ongelma. Ääni nimittäin nykii jatkuvasti. Olen hakenut uusimmat ajurit, päivittänyt Fireboxin firmwaren ja formatoinut koneen. Käytän korttia tämän omalla virtalähteellä. Keskusmuistia on koneella 1,5g ja kahtia jaettu 100g kovalevy on lähes tyhjä. Mistä siis voi olla kysymys? Kaikki vihjeet otetaan innolla vastaan, kortti on nyt lähes käyttökelvoton.. |
hape 16.09.2007 12:37:34 | |
---|
Ostin juuri uuden Fireboxin äänikortiksi laptopilleni ja eteen on tullut ikävä ongelma. Ääni nimittäin nykii jatkuvasti. Olen hakenut uusimmat ajurit, päivittänyt Fireboxin firmwaren ja formatoinut koneen. Käytän korttia tämän omalla virtalähteellä. Keskusmuistia on koneella 1,5g ja kahtia jaettu 100g kovalevy on lähes tyhjä. Mistä siis voi olla kysymys? Kaikki vihjeet otetaan innolla vastaan, kortti on nyt lähes käyttökelvoton.. Onko sulla ide- vai sata-levy? Törmäsin kerran Firepodin kanssa samaan ongelmaan, ja syynä oli ide-levyn ohjain. Tais olla vielä system-levy kyseessä, eli dedikoitu audiolevy vois auttaa. Myös koneen suorituskyky kannattaa tsekata, lähinnä ettei mikään häiritse firewire-väylän datansiirtoa. Tsekkaa esim. tällä http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |
Eraserhead 16.09.2007 13:30:43 | |
---|
Latasin ohjelman ja pätkäsyiden aikana tulee aina piikki välillä skaalan yläpäähän asti. Koitin Device Managerista katsoa ohjeiden mukaan mikä voisi aiheuttaa mutta en löytänyt mitään. Mistähän voisi tarkistaa että onko koneessani ide- vai sata-levy? |
Ponde 16.09.2007 16:24:10 | |
---|
|
Eraserhead 16.09.2007 22:17:04 (muokattu 16.09.2007 22:17:53) | |
---|
Beta ajurin asentaminen näyttäisi ratkaisseen ongelman. Hienosti tuntuu kaikki nyt rullaavan. Suur kiitokset vastanneille!! |
nikovirtala 18.09.2007 14:01:33 (muokattu 18.09.2007 14:22:25) | |
---|
Minulla on kanssa ollut pätkimistä viimeisimpien vakaiden ajureiden kanssa. Pätkimiset saa pois, kun irroittaa Fireboxin firewire väylästä bootin jälkeen ja kytkee sen uudelleen. Pitää testata nuo beta-ajurit, josko ne ratkaisisivat ongelman kokonaan. edit: betat eivät toimi yhtään sen enempää kuin vakaatkaan. What is life? - A bad trip. |