Löysin käyttämättömän punaisen Jazz III:n XL:n cittarin edestä, onkohan tämä nyt pick of destiny. Kaikkea sitä ihminen löytääkin. Hah, repesin tuolle Pick of Destinylle! Tenacious D on loistava, ota plussa. "Paska kitara mutta tulipahan soiteltua, mun LTD on parempi!" - Anonyymi hevari Gibson Les Paulista | "Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä |
MauCer 16.09.2007 13:49:57 | |
---|
Ei kyllä liity dunlopin plektroihin (kai) mutta ostinpa tässä 'tallican keikan aikaan metallisia plektroja kaksin kappalein f-musiikista. Lähtee mukavan kirkas ja säväkkä soundi ja kyllä on kestäny. 8D |
opaa 16.09.2007 17:57:34 (muokattu 16.09.2007 17:58:14) | |
---|
Johan nyt. Minä kun vain soittelen ihan jollain halvoilla suht paksuilla perusplekuilla eikä ole ikinä käynyt mielessäkään että plekuihin kannattaisi alkaa perehtyä ja panostaa. Noh kait niissä jotain eroja on. Tuskin edes huomaisin, sitä saundieroa siis ainakaan. |
hapan 16.09.2007 20:01:40 | |
---|
Noh kait niissä jotain eroja on. Tuskin edes huomaisin, sitä saundieroa siis ainakaan. Kyllähän noissa eroja on, enemmänkin kuitenkin sen soittofiiliksen puolella. On meinaa paaljon mukavempaa soittaa sillä tutulla plekulla, kuin jollain, joka ei tunnu siltä omalta. Pleku kun on loppupeleissä todella henkilökohtainen juttu, joka on _täysin_ makuasia. |
rattledad 18.09.2007 00:18:49 | |
---|
Johan nyt. Minä kun vain soittelen ihan jollain halvoilla suht paksuilla perusplekuilla eikä ole ikinä käynyt mielessäkään että plekuihin kannattaisi alkaa perehtyä ja panostaa. Noh kait niissä jotain eroja on. Tuskin edes huomaisin, sitä saundieroa siis ainakaan. *Rounded points tend to produce a darker tone than sharp ones *Thicker picks also tend to produce a darker tone than thinner one *pick materials that have more "tooth" will produce brighter tonality http://www.mandolincafe.com/archives/faq.html#whatkindofpick |
Mirk0 23.09.2007 11:02:02 | |
---|
Tortex standard 0,88 ja Gator 0,88 tosi hyviä kummatkin mut suosittelen testaamaan kumpaakin. Just sopiva paksuus Just sopiva soittotuntuma. / II II mun mielipide... Would like to have Line 6 Pod for free?
Sorry, i´m not interested in bodybuilding. |
pepe__ 23.09.2007 23:37:08 | |
---|
Jazz 3 = parhautta. ne mustat on ihania, ultex-versiot ihanempia. IMO Ei pysty, on niin hapokasta että ei pysty. |
--Tomppa-- 27.09.2007 19:19:19 | |
---|
Tiiättekö mistä päin Turkua löytyis noita Jazz III Ultexeja? Up to Eleven!! |
heviäijä 17.05.2015 13:50:15 | |
---|
Mikä on surkein pleku millä olette soittaneet? MYYKÄÄ MULLE JACKSON RR5 !!!!!!!! |
Gabe 17.05.2015 14:03:35 | |
---|
Jazz 3 Ultex on parhautta. |
sustain65 17.05.2015 14:37:19 | |
---|
Gabe: Jazz 3 Ultex on parhautta. Melkein oikein ;-) Jazz III Ultex JP signature on parhautta. |
antnis 17.05.2015 14:55:59 (muokattu 17.05.2015 14:59:35) | |
---|
Mun mielestäni niissä ruskeissa puoliläpinäkyvissä ultexeissa on tumppu soundi, ei sovi yhtään cleaneilla soitteluun. Normi punainen Jazz III on paljon parempi ja myös EJ-malli ja maxgrip ovat ihan hyviä. Jos osaisin soittaa isommilla plekuilla käyttäisin keltaista .73mm Dunloppia mutta kun ei käy käteen niin ei. Chicken Picks 3.5 Shredder olis muuten mahtava mutta siitä lähtee ärsyttävä sivuääni. |
madu 17.05.2015 15:08:07 | |
---|
Dunlopin Max-Grip Nylon Standard .88 on nykyään oma suosikki. Kaikki aiemmat vuodet on tullut soiteltua enemmän tai vähemmän joko Dunlop Tortex .88 tai Planet Wavesin vastaavalla mutta tuo Max-Grip tuntuu nyt juuri parhaalta vaihtoehdolta ja kuluu myös yllättävän vähän. |
Gabe 17.05.2015 16:12:28 | |
---|
sustain65: Melkein oikein ;-) Jazz III Ultex JP signature on parhautta. Tuo olis täydellinen jos siinä olisi 0.5mm enemmän paksuutta eikä kiillotettua kärkeä. ;) |
sustain65 17.05.2015 16:35:48 | |
---|
Gabe: Tuo olis täydellinen jos siinä olisi 0.5mm enemmän paksuutta eikä kiillotettua kärkeä. ;) Kiilotettu kärki on just olennainen. Itse asiassa olen huomannut tuon vasta nyt, kun opettelen ensimmäisiä (minulle) nopeita soolojuttuja. Samalla on tajunnut miksi jotkut vaihtaa plektraa tiuhaan. Aiemmin, kun vetelin pelkästään komppeja, ei ollut mitään tarvetta vaihtaa plekua ennen kuin kärjen muoto oli jo selvästi muuttunut. Nyt ostin kolme pussillista noita, kun kärjen karheutuminen aiheuttaa tökkimistä haastavissa kohdissa. Ja mihin tuossa vielä lisää paksuutta tarvitsisi, eihän tuo (juuri) taivu tuollaisenakaan? Aiemmin soittelin sillä osittain läpinäkyvälla rusehtavalla Ultex Jazzilla ja myös punaisella Jazz III:lla. Hyviä nekin on. Vertailin soundia ja tuolla JP:llä sain kirkkaamman soundin kuin sillä rusehtavalla. Jollakulla toisella mieltymys on tietysti aivan toisinpäin. |
varpio 17.05.2015 16:54:30 | |
---|
Max Grip Jazz III on minulle paras, taitaa olla vielä joku hiilikuituversio tämä. Hyviä ovat myös mustat Tortex Jazz III:t, minulla on niitä 1,0- sekä 1,14-millisinä. Valkoisia on 1,5-millisinä mutta se on vähän turhan paksu, enkä tiedä eroaisiko ohuempi versio mustasta muutoin kuin väriltään. 1,35-millisinä voisi vielä kokeilla molempia kun muistaisi. |
Gabe 17.05.2015 17:04:41 | |
---|
sustain65: Kiilotettu kärki on just olennainen. Itse asiassa olen huomannut tuon vasta nyt, kun opettelen ensimmäisiä (minulle) nopeita soolojuttuja. Samalla on tajunnut miksi jotkut vaihtaa plektraa tiuhaan. Aiemmin, kun vetelin pelkästään komppeja, ei ollut mitään tarvetta vaihtaa plekua ennen kuin kärjen muoto oli jo selvästi muuttunut. Nyt ostin kolme pussillista noita, kun kärjen karheutuminen aiheuttaa tökkimistä haastavissa kohdissa. Ja mihin tuossa vielä lisää paksuutta tarvitsisi, eihän tuo (juuri) taivu tuollaisenakaan? Aiemmin soittelin sillä osittain läpinäkyvälla rusehtavalla Ultex Jazzilla ja myös punaisella Jazz III:lla. Hyviä nekin on. Vertailin soundia ja tuolla JP:llä sain kirkkaamman soundin kuin sillä rusehtavalla. Jollakulla toisella mieltymys on tietysti aivan toisinpäin. Se oli puoliksi huumoria. :) Itse en tykännyt lähinnä tuon kirkkaudesta. Sitä piisaa muutenkin. |
heviäijä 17.05.2015 18:31:56 | |
---|
Mä jammailen tommosilla tortex sharp 1.35mm plekuilla. Siinä on kilpikonnan kuva ni pitäisköhän vaihtaa gatoreihin jos se krokotiili ois nopeempi. Ainaki sillo ku pitäis "soittaa" sielutonta heviä tempolla 666bpm MYYKÄÄ MULLE JACKSON RR5 !!!!!!!! |
steelduck 17.05.2015 19:09:18 | |
---|
Jazz III XL:stä kehitetty John Petrucci Signature Jazz III on älyttömän hyvä. Soittelin ennen Jazz III XL:llä. JP on saman muotoinen mutta kärki on kiiltävä ja "kulkee liukkaammin" kielten yli. |
winstoni 17.05.2015 19:19:08 | |
---|
Soittelen niillä plekuilla mitä taskunpohjalta löytyy. Yleensä Dunlopin Nylon, joko .88 tai 1mm. Ihan yhtä tumpulta kaikki kuulostaa mun soittamana, noi Jazzit vaan hukkuu helpommin ;) "Jumalanpilkasta tulisi tehdä asianomistajarikos" |