Aihe: mikkien korkeus
1
juso
15.09.2007 21:04:19

Vaikuttaako mikkien korkeus kiertoherkkyyteen??
esprit de corps
15.09.2007 21:09:44
Vaikuttaako kenkien koko kävelymukavuuteen?
"Te olette kulkeneet tien madosta ihmiseen, ja paljon on teissä vielä matoa."
hapan
15.09.2007 21:13:39
Vaikuttaa.
juso
15.09.2007 21:16:55 (muokattu 15.09.2007 21:22:49)

toinen les pauleistani meinaa kiertää huomattavasti herkemmin kuin toinen joten olen pähkäillyt mikä neuvoksi? Tuo mikkien korkeuden merkitys selviää tietysti ruuvaamallakin mutta tukeeko tätä jokin teoria ettei säädellä ihan vaan mutu tuntumalla.
pekurides
15.09.2007 21:17:08

Kun puhutaan hallitsemattomasta kierrosta se on mikin ja kaiuttimen elementin välillä.

En ymmärrä mitä merkitystä kielillä tai niiden korkeudella on asian kanssa, samalla tavalla kiertää vaikka ei olisi kieliä ollenkaan kiinni ja sillä ei ole mitään merkitystä millä korkeudella mikki on!!

Minun kokemuksien mukaan vinkuu ihan samalla lailla oli miki millä korkeudella tahansa.
Tunteella päin vittua.
pekurides
15.09.2007 21:18:09

toinen les pauleistani meinaa kiertää huomattavasti herkemmin kuin toinen joten olen pähkäillyt mikä neuvoksi?

Alumiiniteipillä vuoraat konehuoneen seinät. Häviää kummasti hurinoita.
Tunteella päin vittua.
Les Fender
15.09.2007 21:20:57

http://www.seilori.fi/kuvat/seilorin_konehuone.jpg

........Sori........Lauantai :)
"Living is easy with eyes closed!"
juso
15.09.2007 21:27:18

Toinen on muuten vuorattu toisesta en muista vaikka avasin sen viikko pari sitten . Ilmeisesti ei. Tuo täytyy kokeilla toiseenkin.
juso
15.09.2007 21:45:30

mikkejä en alkanut tähän hätään kaivamaan ulos mutta tosiaankin säätöpotikka kolo on toisessa vuorattu alumiiniteipillä sen minkä pystyy ja loppuosa on käsitelty aineella joka on ihan lyijyn oloista. Mitähän tuo lyijymäinen aine vois olla?
Kefiiri
15.09.2007 21:55:16 (muokattu 15.09.2007 21:56:34)
mikkejä en alkanut tähän hätään kaivamaan ulos mutta tosiaankin säätöpotikka kolo on toisessa vuorattu alumiiniteipillä sen minkä pystyy ja loppuosa on käsitelty aineella joka on ihan lyijyn oloista. Mitähän tuo lyijymäinen aine vois olla?

Vissiin jotain sähköä johtavaa tököttiä jota on helppo sutaista kohteisiin jonne folio ei tahdo taipua. Hurinoita se toki vähentää, mutta hallitsemattomaan kiertoon foliovuorauksella tuskin on vaikutusta.
Kefiiri
15.09.2007 22:11:48
Kun puhutaan hallitsemattomasta kierrosta se on mikin ja kaiuttimen elementin välillä.

En ymmärrä mitä merkitystä kielillä tai niiden korkeudella on asian kanssa, samalla tavalla kiertää vaikka ei olisi kieliä ollenkaan kiinni ja sillä ei ole mitään merkitystä millä korkeudella mikki on!!

Minun kokemuksien mukaan vinkuu ihan samalla lailla oli miki millä korkeudella tahansa.

Näinhän se on.

Sillä tavalla mikin korkeus kyllä vaikuttaa, että jos se on kaukana kielistä, joutuu vahvaria kääntämään isommalle riittävän äänenvoimakkuuden saavuttamiseksi. Silloin taas hallitsematon kierto pääsee alkuun helpommin. Käytännön soittotilanteessahan näin tuppaa käymään.
juso
15.09.2007 23:17:48

Mulla vähä sama fiilis. Suurin ongelma on se että esim tietyissä sooloissa tai alkuintroissa kitaran tulis jäädä soimaan lopuksi pitkään jonka haluan päättyvän oikeaan feedbackiin. Tää mun custom meinaa kirkua kun sustain loppuu. Jotain tekis mieli tehä kun tietäis mitä. Tuo foliojuttu tulee testattavaksi auttoi tai ei mutta tosiaan stankku ei tee tuota ja siinä on tätä kuvailemaani mönjää ynnä aluteippiä. Olen yrittänyt vertailla onko noissa akustista eroa että toinen soisi luonnostaan pidempään mutten kyllä sen kummempia eroja ole löytänyt. Mikään aivan älytön ongelma tää ei oo ja en varmaan kiinnittäis edes huomiota mikäli omistaisin vain tän kitaran jossa ongelmia mielestäni on. Toinen soi vaan tässä tilanteessa paremmin ja haluaisin saman ominaisuuden molempiin.
pekurides
15.09.2007 23:31:42

Tulee mieleen että mikkiosastoa seuraavaksi tarkkailuun.... jos sulla siin customissa joku vahaamaton burstbucker ni se voisi selittää asian.
Tunteella päin vittua.
juzzz
17.09.2007 19:29:12

Vähän offtopikkia mutta olisiko kellään hajua miksi kitarani kiertoherkkyys on parissa viime reeneissä ollut ihan toista luokkaa kuin aiemmin? Vahvistimen säätöihin eikä muihinkaan säätöihin ei olla kajottu (keppi testattu myös toiseen vahvistimeen ja sama homma). Kierto on siis sellaista melko korkeaa vinkua ja kun kaikki kielet sammuttaa kuuluu sellaista matalaa ujellusta (hiljaisella tosin). Kitara Schecter Tempest Blackjack, mikit SD JB tallassa ja '59 kaulassa.
I'm not here, this isn't happening.
sepisti
17.09.2007 19:49:23
Mulle tulisi nyt tässä vaiheessa mieleen kysyä, että minkälainen vahvistin sulla on kun yrität saada aikaiseksi tuota hallittua feedbackia?
Kitara on rakkauteni.
juso
18.09.2007 23:27:19

Hughes&ketnerin switchblade nuppi
sepisti
19.09.2007 13:53:54
Hughes&ketnerin switchblade nuppi

Ok... Sinuna kokeilisin ruuvailla niitä soundeja vähän siitä stryrkasta ja vaikka vähän kitaran tonellakin vois leikkiä...
Kitara on rakkauteni.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)