Aihe: Kyselee vähä ennen kitaran ostoa.
1
--Tomppa--
15.09.2007 17:22:06
Jeps, taas yksi tusinatunarikitaristinalku tässä vaan, terve. ^^''

Ihan sellasella asialla pyörin kyselemässä, kun tuossa jouluun päin enemmän mentäessä ois tarkotus itellä hommata sähkökitara (Ibanez oletettavammin.) ja vähä muuta roinaa siinä mukana, et millasta suosittelee porukka tääl hankkimaan? Suunnilleen se 300-400 € sinne tai tännepäin ois varaa satsata kitaraan, Rolandin Microcube varmaan alkajaisina sitte vahvariksi.. Kuten eräs kaveri tokaisi, "klassisesti."

Sit ois kanssa suunnitteilla samalla ottaa mukaan joitan effektejä.. Ja no peräkylän raitilla kun ei yleisesti keskusteluissa ole koko pitkän 16 ikävuoteni aikana ollut effektit niin.. Hjelp. ^^''
Ittee kiinnostas erityisesti et minkälainen säröpedali kannattas hommailla, kun nyt tarkoituksena ois oppia soittamaan vähä "raskaammaltakin" puolelta musiikkia.
Niin, ja sit ainakin joku jotenki aikaan vaikuttava effekti (anteeksi vain jos termistö ei ole kohdallaan.) kait samalla, jos nyt olen oikein tajunnut että sellaisia on.. Kuten Viikatteen Unholan Uruissa on introssa sellanen mielenkiintoisen kuuloinen kaiku.

Kiittää jo etukäteen neuvoista, kaikki tarpeellinen (ja kait tarpeetonkin) otetaan vastaan.
*Kiittää ja kumartaa ja poistuu takavasemmalle törmäten oveen.*

Siitä microcubesta löytyy efektejä joka lähtöön ja mun mielestä kelvolliset särötkin, joten et sä mun mielestä mitään ylimääräsiä härpäkkeitä tarvi.
Up to Eleven!!
IJarro
15.09.2007 18:18:36
Siitä microcubesta löytyy efektejä joka lähtöön ja mun mielestä kelvolliset särötkin, joten et sä mun mielestä mitään ylimääräsiä härpäkkeitä tarvi.

Juuri näin. Niin kauan kun vahvari on noin pieni, on ihan turha lähteä soundeja hakemaan 300€ jousikaiuilla tai 450€ putkisäröpedaaleilla. Microcube on ittessään jo aika soundikas peli.
Let's do some living after we die...
Scarlet_Okami
15.09.2007 20:56:33
Aa, no, ei sit kait meekkää nii paljon rahoitusta siihe suuntaan. :D
Nyt vähä aikaa selailin Thomannin valikoimia lävitse ja tämäntapainen kitara iski silmään:
http://www.thomann.de/fi/ibanez_sa220fmtgb.htm
Osaako joku sanoa jotain kommenttia ko. kitarasta?
Jaz
16.09.2007 09:40:38

Aa, no, ei sit kait meekkää nii paljon rahoitusta siihe suuntaan. :D
Nyt vähä aikaa selailin Thomannin valikoimia lävitse ja tämäntapainen kitara iski silmään:
http://www.thomann.de/fi/ibanez_sa220fmtgb.htm
Osaako joku sanoa jotain kommenttia ko. kitarasta?

Omistin kyseisen kitaran noin kuukauden ajan viime kesänä. Ei vaan sopinut mun käteen. Vireongelmaa ainakin esiintyi ja soundit oli mitä oli. Tallamikki on ibanezin true duo buckeri, eli sen voi puolittaa ja näin mikistä saadaan yksikelaisen soundi.

Makuasioita.. voihan se olla hyvinkin sinulle sopiva kitara, mutta tuohon hintaan saa käytettynä paremmankin.
Mitään en oo ottanu.. enkä mitään ottanu..
Jaz(z)ia
jusbe
16.09.2007 13:07:26 (muokattu 16.09.2007 13:09:13)
Tämäkin on jo toistettu vähintäänkin miljoona kertaa mutta tosiaan kannattaa metsästää kitaroita tuolta torilta jos ei välttämättä halua thomannilta tilailla.

E: Ja myös noita microcubeja voi löytyä halvalla
todellisuus on vain alkoholin puutteen aiheuttama illuusio
Miikathebest
16.09.2007 13:39:21

Omistin kyseisen kitaran noin kuukauden ajan viime kesänä. Ei vaan sopinut mun käteen. Vireongelmaa ainakin esiintyi ja soundit oli mitä oli. Tallamikki on ibanezin true duo buckeri, eli sen voi puolittaa ja näin mikistä saadaan yksikelaisen soundi.

Makuasioita.. voihan se olla hyvinkin sinulle sopiva kitara, mutta tuohon hintaan saa käytettynä paremmankin.

Itsellänihän taas sopii tuo kitara käteen erinomaisesti (jopa paremmin kuin omistamani sas32). Trueduobuckeri ei taas minua säväytä. Humpparisoundi on siinä aika ohut.
Hei sinä!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)