Aihe: Reason 3.0 livekäytössä
1
jari.levy
13.09.2007 22:29:43
Olen yrittänyt confata usb-kiipparia (Edirol Pcr-1) Reasonin kanssa tiiviiseen yhteistyöhön livekäytössä. Potikat synasta komentaa hyvin Reasonia mutta mutta..miten tapahtuu soundin vaihto? Nyt olisi kullanarvoiset vinkit enemmän kuin kullanarvoisia.. Onko teillä siis kokemuksia asiasta?
Janus
14.09.2007 12:14:33
Olen yrittänyt confata usb-kiipparia (Edirol Pcr-1) Reasonin kanssa tiiviiseen yhteistyöhön livekäytössä. Potikat synasta komentaa hyvin Reasonia mutta mutta..miten tapahtuu soundin vaihto? Nyt olisi kullanarvoiset vinkit enemmän kuin kullanarvoisia.. Onko teillä siis kokemuksia asiasta?

Mä voisin joskus selvittää tuota, koska asia kiinnostaa itseänikin, mutta enpä tiedä, onko tota tehty vasiten hirveän helpoksi/käteväksi. Softasynien tehokasta livekäyttöä varten on ihan dedikoituja softia, tsekkaapa vaikka Native Instruments Kore (PC&Mac), Forte (PC) tai vaikkapa ihan uunituore Apple Mainstage (Mac).
jari.levy
14.09.2007 21:15:42
Niin...vai onko se sitten Logic 8:n ostoreissu....? Aika kumma on kyllä toisaalta että Reason on kuitenkin virtuaaliräkki ja sen soundivaihtoja ei pysty "opettamaan".
keyboardplayer
14.09.2007 21:22:27

Eikös reasonin sampleri lataa joka saundinvaihtokerralla samplet uudelleen? Tekee ainakin hitaaksi saundin vaihtamisen samplerissa. Tietty jos esim 16 saundia riittää keikalle niin jokaiselle saundille oma moduli räkkiin ja jokaiselle laitteelle oma midikanava.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)