Aihe: Uutta vahvistinta (70s, 80s rock & hyvät puhtaat)
1
Izer
10.09.2007 19:41:28
Soundipaletti käsittäisi tosiaan tuollaisen 70- ja 80-lukulaisen rock-meiningin tyyliin AC/DC, Deep Purple, Free, Whitesnake, Skid Row jne., mutta lisäksi musiikkimaku iskee jonkin verran tuonne kevyemmälle puolelle eli pitäisi taittua myös SRV ja esim. tällainen saundi miellyttää kovasti:

http://youtube.com/watch?v=eVbElICrc_g (Erityisesti Silvennoisen soolo kohdalta 4:00 -->)

http://youtube.com/watch?v=ofqg7ApmieA (Tässä ehkä maailman hienoin kitarasoundi Brian Robertsonilla 2:45 -> , youtube-laatu ei tosin oikein tee soundille oikeutta, mutta menköön)

Lisäksi soittelen aina silloin tällöin vähän Agentsia, joten rautalangan kaiut eivät myöskään haittaisi ;)

Olen nyt katsellut tässä hieman Marshallin uusia Vintage Modern ja JVM -sarjoja ja odotellut, josko Dlx Music avautuisi kohta keskustaan, kun siellä ilmeisesti ainakin ensin mainittua pääsisi testaamaan. Olen vähän kiinnostunut myös Voxin AC15:stä, kun näin jonkin Voxin juhlavuosimainoksen, taisi olla hintaan 595e? En ajatellut näitä poissulkevina vaihtoehtoina vaan enemmänkin täydentävinä, onko mitään järkeä?

Nyt ehdotuksia kehiin, jos muita vahvareita tulee mieleen. Rankin soundi mitä tarvitsisin nyt on lähinnä jotain Wylden tyylistä Ozzyn levyiltä, mutta aika harvassa sellaiset soittohetket ovat.
Ridin' with the wind!
Fender Stratocaster
10.09.2007 20:40:32
Minkähänlainen budjetti sulla on?
Tarviitko kahta kanavaa? Jos yksikanavainen riittää, niin Orangen Tiny Terroria voisin suositella, sille sitten joku suht' hyvä kaappi. Melko edullinenkin putkilaitteeksi.
Orange amplifiers - Voice of the world
Izer
10.09.2007 20:46:55
Minkähänlainen budjetti sulla on?
Tarviitko kahta kanavaa? Jos yksikanavainen riittää, niin Orangen Tiny Terroria voisin suositella, sille sitten joku suht' hyvä kaappi. Melko edullinenkin putkilaitteeksi.

Nyt ei ole niin rahasta kiinni, mutta jos jotain pitää sanoa niin varmaan johonkin 2000-2500e paikkeille menee.

Olen aina vierastanut vähän Orangeja vaikka kaveri suositteleekin :) Pitäisi varmaan käydä testaamassa. Jos muuten tiedätte missä noita aloitusviestissä mainittuja vehkeitä olisi tarjolla niin vinkatkaa.
Ridin' with the wind!
Esp
10.09.2007 20:49:51 (muokattu 10.09.2007 21:25:06)

Nyt ei ole niin rahasta kiinni, mutta jos jotain pitää sanoa niin varmaan johonkin 2000-2500e paikkeille menee.

Olen aina vierastanut vähän Orangeja vaikka kaveri suositteleekin :) Pitäisi varmaan käydä testaamassa. Jos muuten tiedätte missä noita aloitusviestissä mainittuja vehkeitä olisi tarjolla niin vinkatkaa.

Sama vika, vierastin Orangea vuosikausia ja toissaviikolla sitten ostin Rockerverb 100 nupin, koska hain mm. noita ominaisuuksia mitä sinä hait. Käy ihmeessä testaamassa, itse olen tykännyt kovastikin ja eipä nuo asiakkaatkaan ole valittaneet jotka sitä tuolla studiolla ovat jo testailleet.
Täh?!?
stratocaster
10.09.2007 20:55:02 (muokattu 10.09.2007 20:56:33)
No itse Orange- miehenä täytyy suositella myös orangea. Orange AD30HTC löytyy, oon ollu erittäin tyytyväinen. Mukavasti rouheat säröt ja lämpimät, ilmavat puhtaat. Kätevästi kaksi melkein identtistä kanavaa. Jos rahasta ei sitten kiinni ole, niin Buddalla ja Bognerilla luulis lähtevän aika monenlaista soundia.
"Forget the message, forget the lyrics, and just play." -Cream
biibob
10.09.2007 21:14:06
Kun hintaa on noin paljon, niin vaihtoehtojahan löytyy loputtomasti. Orangen rockerverbejä kannattaa ehdottomasti testata. Aivan mainioita vahvistimia. Sitten yksi, jota voin ehdottomasti suositella kokeiltavaksi on Englin sovereign combot. Lähtöhinnat siellä 2500e~, mutta hieman päälle pariin tonniin noita saa. Todella monipuolinen vahvistin. Cleanit ovat halutessa puhdastakin puhtaammat ja särökanavissakin on skaalaa moniin tyyleihin. Ehdotonta plussaa annan myös crunch -kanavasta, joka on todella monipuolinen omilla säätimillään. Kaikinpuolin aivan mahtava vahvistin. Itselläni kyseinen peli juuri tilattuna ja innolla odotan, kun se päivä koittaa, jolloin kaupasta ilmoitetaan, että tuote on saapunut ja se on noudettavissa.
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
SURf
10.09.2007 21:43:53
AC30CC2X ja loppurahoilla irtokarkkeja!

Lähtee rokit, rautalangat ja polkimilla vaikka mitä muutakin. Kokeile jossakin.
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
ilopertti
10.09.2007 21:53:52

Hiwatt DR103 ja kylkeen sopiva säristin, saletisti toimii.

-alppu
"xxxxxx: sää oot kyllä suomen mick mars"
Jucciz
10.09.2007 21:55:27
Tuolla budjetilla kyllä suosittelen Buddaa. Lähtee kyllä soundia aivan laidasta laitaan. Torilla on erittäin kohtuuhintainen 18W combo (1600e). Ostaisin sen, ellen olisi löytänyt 3 viikkoa sitten 30-wattista versiota itselleni. Nyt sellaisen omistajana voin sanoa, että kerta kaikkiaan lyömätön kone, joka taipuu myös moderniin osastoon, jos tarve vaatii. Ja ei kannata pelätä: 18 wattia on todella paljon. Ja keikkakoneena tuo on aivan julmetun kätevä kun on valmiissa combossa kaikki: nuppikaappihässäköiden roudaaminen alkoi tympimään ja itselleni tämä oli aivan erinomainen ratkaisu.

Erikoismainintana sanottakoon, että tuossa on todella hyvin tehty master volume: soundi toimii jopa olohuonevoimakkuuksilla. Buddat soivat hyvin myös hiljaa, ja sepä taisi olla heidän omakin mainoslauseensa: "Emme suostu tekemään master volume -konetta ennenkö se oikeasti toimii."

Pari pätkää omastani:
http://mp3.jucciz.com/budda_sd30/
http://mp3.jucciz.com/rmc_picture_wah/ (RMC Picture Wah:in kera)
Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_
Joees
10.09.2007 21:58:45
Minen voi muuta kuin kompata Juccista.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
Chemo
10.09.2007 22:11:22

Ties monettako kertaa suositan vahvistinta jota käytän: Marshall 2553 25/50 Silver Jubilee. Itselläni on siihen kuuluvat 2x12" kaapit myös.

Perusrokkiosasto hoituu just eikä melkein, ja Marshalliksi koneessa on yllättävän hyvät puhtaat soundit (on käytetty jopa surffiin ja rautalankaan, oikein tositoimissakin, vaikka nyt käytänkin Fenkkua noihin).

Tuommoinen jos tulee vastaan käytettynä, suosittelen tsekkaamaan.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
Izer
10.09.2007 22:36:24
Kiitoksia ehdotuksista, edessä on selvästi pidempi testikierros kuin ajattelinkaan. :) Monia hyvänkuuloisia ehdokkaita tullut, pitää riisua kaikki ennakkoluulot ja mennä testaamaan.
Ridin' with the wind!
JuSu
10.09.2007 23:00:41 (muokattu 10.09.2007 23:02:28)

Tuolla budjetilla käy ihmeessä ainakin koeajamassa Bogner Shiva. Vähän niinkuin Marshall on steroids and then some. Bognerin sivuilla on ääninäytteitä, mutta ne ei tee oikeutta, se pitää kokea, niinkuin mikä tahansa vehje.

Voi kuulostaa paskanjauhannalta ja turhalta hienostelulta, niin mäkin luulin kunnes kokeilin. Se oli vaan sitten saatava. Ei se tietty ole kaikkien juttu, mutta juuri nuo 70's ja 80's rock -soundit kyllä irtoaa todella mallikkaasti.

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
jl_76
13.09.2007 10:50:16
"Yllättäen" samoilla linjoilla olen kuin Jucciz ja Methis. Budda on tuohon hintaluokkaan monipuolinen ja loistavasoundinen peli. Itse pidän vahvistimen omasta säröstä kovasti ja se todella sopii rokkimeininkiin.
teddy boy
14.09.2007 16:22:10
Tuo hinta luokka... hmm... itse kallistuisin ostamaan 2 Marshallin Vintage Modern komboa. Yksi puhtaalle ja toinen ruvelle. Molemmat soudit on ihan kunkkuja tuossa pelissä. Toisaalta tuolla rahalla saisi jo torilta HW Pleksin. Ei muuta kuin Fulltonen OCD siihen eteen niin kukaan ei koskaan mussuta soundeista...
"and in the land of star-crossed lovers and barren-hearted wanderers, forever lost in forsaken missives and satan's pull, we seek the unseekable and we speak the unspeakable"
Izer
28.09.2007 20:33:45
Näinhän siinä kävi, että pamautin ja ostin Mesa/Boogien Expressin 5:25 -mallisena.

Kävin testikierroksella koittamassa noita Orangen Rockerverbiä, Bogneria, AC30:stä, mutta kokonaisuutena vakuutti vain tuo Mesa. Yllättäen kallistuinkin tähän suuntaan, kun myyjä tuosta kovasti kertoi hyvää kommenttia ja vahvari puhui puolestaan. Mahtavat kliinit ja näppärät säröt samassa paketissa. Kytkimellä vaihtuu 25 watista viiteen. Mukaan nappasin Mesan 2x12" -kaapin. Näillä rokataaan!
Ridin' with the wind!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)