Hommasin itse Sansamp GT-2:n vajaa vuosi sitten, kun sain ensin tilaisuuden koeponnistaa kyseistä pedaalia omalla kitarakalustollani. Olin jo pitkään etsinyt erityisesti säröpedaalia, josta löytyisi paksu ja laulava "mesaboogie"-särö kotivolumeillakin, lähinnä äänityskäyttöön, mutta miksei myös keikkaolosuhteisiinkin. Silloin sain käsiini GT-2:n, ja siinä tuntui olevan toiveiden täyttymys.
Pedaalihan on (valmistajan mukaan) tarkoitettu suoraan linjasoittoon, eli mikitettäviä "vintagevahvistimia/ -kaappeja" ei tarvita, mutta itse asiassa havaitsin pedaalin soundaavan erityisen hyvin perinteisen efektipedaalin tavoin, kitaracombon puhtaan kanavan kanssa.
Pedaalista saa muitakin käyttökelpoisia soundeja, niin puhtaita kuin säröjäkin, mutta mielestäni säröpuoli on se onnistunein. Sävynsäädöt ovat tehokkaat, ja AMP ja MOD -kytkimillä saa soundiin vivahteita erilaisista vahvistintyypeistä. Tuo aiemmin mainitsemani "mesaboogie" -särö on kiinteä, paksu ja sopivasti keskialuepainotteinen, kuten boogien tulee ollakin.
Säröä pedaalista löytyy jopa enemmän kuin minun tarpeisiini, mutta onneksi myös särönsäädön skaala on laaja.
Ostin omani käytettynä netin kautta, ja maksoin 130,- eur., ja tuo maksamani hinta lienee käytettyjen keskihintaa. Uusi lienee yli 200,- euroa jopa T-kaupassa.
Suosittelen lämpimästi... puolueettoman näytteen voi kuunnella nettiosoitteesta:
http://www.svengitalo.com/pascablues/ Äänitteen soolokitara on soitettu suoraan tietokoneen äänikortille (ainoastaan BOSS CS-3 kompura on ennen GT-2:a). Taustan hoitaa Yamaha QY-70 sequ ja tallennus on tehty Cakewalk 9.0 -ohjelmalla, josta myös kaiut ja viipeet on lisätty kitaraan. Kitarakanavaa ei ole ekvalisoitu millään tavalla, vaan kaikki sävyt on haettu GT-2:n säädöillä.
Terv. Jone