Neljä Ruuvia 12.09.2007 20:00:16 | |
---|
Nyt, n. 60 vuotta myöhemmin, meillä on taas lähes sama 400 000 tuhannen persaukisen pakolaisen joukko jota maanomistajat vainoavat vaatien täyttä rahallista korvausta ja, erityisesti, pelkäävät poliittisen valtansa puolesta. Tätä mä en muuten ihan tajunnut...
|
jäykkis 12.09.2007 20:45:24 | |
---|
Tätä mä en muuten ihan tajunnut... Ai? Karkeasti ottaen kysymys oli Maanhakintalakiin päättyneestä maareformista ja evakkojen asutustoiminnasta. Projekti alkoi joskus Isojaon aikaan, jatkui 1900 alkupuolella torpparien vapauttamisella isäntien orjatyöstä ja päättyi evakkojen asuttamiseen ajanjakolla noin 1945 - 1950. Kaikkien näiden melskeiden seurauksena torpparit tulivat vapautettua pakkotyöstä, he saivat maata ja samoilla lämpimillä tuli asutettua lähes puolimiljoona ihmistä oman katon alle. Ei vähäinen temppu. Rinnastus tekijänoikeusasioihin lähti siitä toteamuksestasi, että "tuntuu pakkolunastukselta". Siltä se varmaan tuntui myös niiden isäntien ja kartanonisätien mielissä jotka menettivät käytännössä lähes ilmaisen työvoimansa ja sen lisäksi vielä suuren määrän maataan ja vaikutusvaltaansa. Analogia tähän meidän tapaukseen on osuva siksikin, että Maahankintalakia vastustetiin mm. sillä verukkeella, että väitettiin sen syöksevän maan elintarviketuotannon kaaokseen ja edessä olevan pula-aika ja nälkävuodet. Ei mennyt kun hetki, niin meillä oli ennen näkemätön elintarvikeylituotanto. Rinnastuksessa isännät ovat siis meidän viihdeteollisuus. Tämä teksti taitaa olla osoitettu torpparille ja evakot, no niitä liedekset ja kotilaiset uutterasti jahtaavat... Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ- |
Neljä Ruuvia 12.09.2007 23:07:51 (muokattu 13.09.2007 02:33:22) | |
---|
Ai? Karkeasti ottaen kysymys oli Maanhakintalakiin päättyneestä maareformista ja evakkojen asutustoiminnasta. Projekti alkoi joskus Isojaon aikaan, jatkui 1900 alkupuolella torpparien vapauttamisella isäntien orjatyöstä ja päättyi evakkojen asuttamiseen ajanjakolla noin 1945 - 1950. Sä löydät tähän salaliittomaisia piirteitä. Epäiletkö jonkun pyytäneen venäläisiä hyökkäämään koska projektin loppuunvieminen ei edennyt toivotulla tavalla. Kaikkien näiden melskeiden seurauksena torpparit tulivat vapautettua pakkotyöstä, he saivat maata ja samoilla lämpimillä tuli asutettua lähes puolimiljoona ihmistä oman katon alle. Ei vähäinen temppu. Rinnastus tekijänoikeusasioihin lähti siitä toteamuksestasi, että "tuntuu pakkolunastukselta". Siltä se varmaan tuntui myös niiden isäntien ja kartanonisätien mielissä jotka menettivät käytännössä lähes ilmaisen työvoimansa ja sen lisäksi vielä suuren määrän maataan ja vaikutusvaltaansa. Mutta eikö nyt olla tekemässä temppua vähän ikäänkuin toisinpäin? Analogia tähän meidän tapaukseen on osuva siksikin, että Maahankintalakia vastustetiin mm. sillä verukkeella, että väitettiin sen syöksevän maan elintarviketuotannon kaaokseen ja edessä olevan pula-aika ja nälkävuodet. Ei mennyt kun hetki, niin meillä oli ennen näkemätön elintarvikeylituotanto. Rinnastuksessa isännät ovat siis meidän viihdeteollisuus. Tämä teksti taitaa olla osoitettu torpparille ja evakot, no niitä liedekset ja kotilaiset uutterasti jahtaavat... Niin ehkä,mä oon vaan surkee torppari kun mä en käy päivätöissä,mä elän musalla.Niin kauan kun tää homma toimii näin ,niin mun ei tarviikaan käydä.Voitko selittää miks ei näin sais olla. Että sulle jäis enemmän? |
jäykkis 13.09.2007 06:25:09 | |
---|
Niin ehkä,mä oon vaan surkee torppari kun mä en käy päivätöissä,mä elän musalla.Niin kauan kun tää homma toimii näin ,niin mun ei tarviikaan käydä.Voitko selittää miks ei näin sais olla. Että sulle jäis enemmän? Voin selittää, mutta se on nyt tehty niin moneen otteeseen, että ei jaksa eikä ehdi. Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ- |
McNulty 13.09.2007 11:44:16 | |
---|
Tuo menee jo turhan poliittiseksi ja maantieteelliseksi. Eiköhän vain pysytellä tässä verkkolatailussa ja viihdeteollisuudessa... Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin! |
Jaava 13.09.2007 12:09:18 | |
---|
Voin selittää, mutta se on nyt tehty niin moneen otteeseen, että ei jaksa eikä ehdi. Mutta kertaakaan et ole selittänyt niin, että sen ymmärtäisi joku muukin kuin sinä. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
jäykkis 14.09.2007 08:03:54 | |
---|
Niin ehkä,mä oon vaan surkee torppari kun mä en käy päivätöissä,mä elän musalla.Niin kauan kun tää homma toimii näin ,niin mun ei tarviikaan käydä.Voitko selittää miks ei näin sais olla. Että sulle jäis enemmän? Niin, saahan siinä tietenkin olla mukana jos ei haittaa, että työnantaja vetelee asiakasta kun vierasta sikaa. Naapuriketjussa mm. Klezberg kertoo "MSN Musicissa näyttää ainakin olevan että ladatusta voi tehdä kopioita eri koneille, mutta niitä käytettäessä WMP hakee käyttöoikeuden, ja sen saa vain kolme kertaa. Itselleni kävi sitten äskettäin niin, että yhdeltä koneelta käyttöoikeudet ja niiden varmistukset hävisivät, että sinne meni. Lisää ei enää saanut. No, kahdella koneella on vielä jäljellä." Kaksi muuta samaan voimapolitiikkaan viittaavaa syytä löytyy siguistani. Listaa ei tarvinne jatkaa. Jos nämä ei itseä haittaa, niin siitä sitten vain, mutta sitten on kyllä myös aika turha nillittää että bisnekset ei oikein tahdo pyöriä ja jengi ottaa ohjat omiin käsiin. Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ- |
Neljä Ruuvia 14.09.2007 10:21:40 | |
---|
Niin, saahan siinä tietenkin olla mukana jos ei haittaa, että työnantaja vetelee asiakasta kun vierasta sikaa. Naapuriketjussa mm. Klezberg kertoo "MSN Musicissa näyttää ainakin olevan että ladatusta voi tehdä kopioita eri koneille, mutta niitä käytettäessä WMP hakee käyttöoikeuden, ja sen saa vain kolme kertaa. Itselleni kävi sitten äskettäin niin, että yhdeltä koneelta käyttöoikeudet ja niiden varmistukset hävisivät, että sinne meni. Lisää ei enää saanut. No, kahdella koneella on vielä jäljellä." Kaksi muuta samaan voimapolitiikkaan viittaavaa syytä löytyy siguistani. Listaa ei tarvinne jatkaa. Jos nämä ei itseä haittaa, niin siitä sitten vain, mutta sitten on kyllä myös aika turha nillittää että bisnekset ei oikein tahdo pyöriä ja jengi ottaa ohjat omiin käsiin. Työnantaja eli mä? |
Klezberg 14.09.2007 10:39:03 | |
---|
Naapuriketjussa mm. Klezberg kertoo "MSN Musicissa näyttää ainakin olevan että ladatusta voi tehdä kopioita eri koneille, mutta niitä käytettäessä WMP hakee käyttöoikeuden, ja sen saa vain kolme kertaa. Itselleni kävi sitten äskettäin niin, että yhdeltä koneelta käyttöoikeudet ja niiden varmistukset hävisivät, että sinne meni. Lisää ei enää saanut. No, kahdella koneella on vielä jäljellä." Tavallaan ymmärrän miten Jäykkis tämän ajattelee, ja itseäni kyllä kiusaa että musiikin kuluttajana oikeuteni ovat heikoilla. Mutta tässäkin tapauksessa taidan mennä kiltisti tilaamaan nuo jo MSN Musicilta ostamani levyt sitten CD:einä vielä, jos jostakin löytyy. Tuo nettikaupasta hankitun materiaalin ongelma ei kyllä taida olla yksikäsitteisesti sormella osoitettavissa tekijänoikeusjärjestöjen suuntaan. He ovat toki osaltaan siinä takana vaatimassa noita teknisiä suojauksia ja rajoituksia. Mutta vastuunsa on nettikaupallakin, jonka käyttämänä tekniikka ei näytä olevan luotettavaa. Ja toisaalta tekijänoikeusjärjestön motiivina on reaktio waretusta vastaan, joten tavallaan ostaessani samat piisit uudestaan ja uudestaan maksan warettajan aiheuttamia kuluja. En taida olla ihan tyypillinen musiikin kuluttaja. Itselleni on tyypillistä laaja ja osin varsin eksoottinen musiikkimaku, haluamaani musiikkia on usein vaikea löytää mistään, ostan aika paljon levyjä ja nykyään myös netistä, toisaalta ehdin kuunnella aika vähän (joten kuuntelukerran hinta on korkea) ja kun ehdin kuunnella, haluan kuunnella helposti niillä välineillä joita on paikan päällä. Siksi minulla on samat kappaleet monessa koneessa, ja kuuntelukertojen määrä per kopio jääkin sitten todella pieneksi. Mutta tämähän on minun ongelmani, tuli vain mainittua. Silti ei ole tullut mieleenikään warettaa. Sen sijaan kyllä ärsyttää silloin kun näissä keskusteluissa aletaan vihjailla waretuksesta vain sen takia haluan pystyä kuuntelemaan musiikia tuolla kuvaamallani tavalla, olin sitten olohuoneessa, kotistudiohuoneessa, työpaikalla, matkalla tai kävelyllä. lumbaj lumbaj lumbalaj, ajde ajde ajde! |
Hei, tehdään musiikista valtion omaisuutta, niinkun kaikesta muustakin! Sitten valtio voi laskuttaa kivoja könttäsummia taloudellisesta tilasta riippuen. Tai itseasiassa kulttuurinhan pitäisi olla kokonaan ilmaista, kuten sivistynyt talonvaltaaja taannoin radiossa totesi. Hei, ei raha voi olla kulttuurin herra, erottakaamme kirkko ja valtio, rahat ja kulttuuri, äidit ja lapset! basso / 2 vuotta. Lyömäsoitin se on eikä keräilytavara. |
jäykkis 14.09.2007 12:37:16 | |
---|
Tavallaan ymmärrän miten Jäykkis tämän ajattelee, ja itseäni kyllä kiusaa että musiikin kuluttajana oikeuteni ovat heikoilla. Mutta tässäkin tapauksessa taidan mennä kiltisti tilaamaan nuo jo MSN Musicilta ostamani levyt sitten CD:einä vielä, jos jostakin löytyy. Viihdeteollisuuden suurin tulevaisuudenhaaste on sen oma historia. Se toimii kuten monopoli, vaikka mitään monopolia ei ole (allofämpäri, P2P, ftp-palvelimet jne). Säätelemällä tuotantomäärää ja tuotteen käyttöä, se pyrkii pitämään tuotteen yksikköhinnan mahdollisimman suurena ja kulut mahdollisimman pienenä. Kun puhutaan laittoman nettilevityksen suitsimisesta edes siedettäviin mittoihin, niin pitää puhua laillisen tuotteen laadusta (sinun tapaus) ja ennen kaikka sen hinnasta. Asiassa pysymisen kannalta kannattisi erityisesti välttää puhetta siitä, mikä kenenkin mielestä on oikein tai väärin. Äskettäin oli puhetta AllOfmp3:sta. Painamalla tuotteen hinnan kymmenesosaan vastaavasta "laillisesta" tuotteesta (hinta) ja vapauttamalla sen käytönrajoituksita (laatu) se otti ilman mainoskuluja jne. markkinointia esimerkiski Englannissa kolmanneksen markkinaosuuden. Musiikki kyllä käy kaupaksi, kun asiakkaan kannalta olennaiset komponentit on kohdallaan. Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ- |
FastEddie 14.09.2007 12:42:31 | |
---|
Hei, tehdään musiikista valtion omaisuutta, Näinhän se oli entisessä Neuvostoliitossa. Alla Pugatsova ja Applesin oli kova sana. Biitlesiä ja muita monistettiin maksamatta heille penniäkään. I don't remember, I don't recall, I don't know anything, anything at all. |
Teijo K. 14.09.2007 12:46:07 | |
---|
Näinhän se oli entisessä Neuvostoliitossa. Alla Pugatsova ja Applesin oli kova sana. Biitlesiä ja muita monistettiin maksamatta heille penniäkään. Biitlesin levyjä omistamalla pääsi parhaimmillaan "hoitoon" valtion mukavuuslaitokseen. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Looking high and low, dont know where to go. I've got a double bass my friend. |
Feggy 14.09.2007 12:49:29 | |
---|
Äskettäin oli puhetta AllOfmp3:sta. Painamalla tuotteen hinnan kymmenesosaan vastaavasta "laillisesta" tuotteesta (hinta) ja vapauttamalla sen käytönrajoituksita (laatu) se otti ilman mainoskuluja jne. markkinointia esimerkiski Englannissa kolmanneksen markkinaosuuden. Musiikki kyllä käy kaupaksi, kun asiakkaan kannalta olennaiset komponentit on kohdallaan. Ja koska firma hakee materiaalinsa ilmaiseksi vertaisverkoista eikä maksa tekijänoikeusmaksuja, se tienaa kivasti isot rahat. |
jäykkis 14.09.2007 14:01:37 | |
---|
Ja koska firma hakee materiaalinsa ilmaiseksi vertaisverkoista eikä maksa tekijänoikeusmaksuja, se tienaa kivasti isot rahat. Väittämän mukaan kyse onkin siitä, että ifpit ja muut (ROMssia lukuunottamatta) eivät huoli heidän rahojaan. Tarjottu on. Miten selität sen? Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ- |
Teijo K. 14.09.2007 14:05:52 | |
---|
Väittämän mukaan kyse onkin siitä, että ifpit ja muut (ROMssia lukuunottamatta) eivät heidän rahojaan. Tarjottu on. Miten selität sen? Mitäs jos mä hakisin kaikki sun huonekalut ja auton, ja sitten tarjoaisin kymmentä euroa maksuksi? Ottaisitko vastaan tyytyväisenä ja sinetöisit kaupan sillä, vai yrittäisitkö oikeusteitse saada enemmän rahaa? Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Looking high and low, dont know where to go. I've got a double bass my friend. |
jäykkis 14.09.2007 14:45:41 | |
---|
Mitäs jos mä hakisin kaikki sun huonekalut ja auton, ja sitten tarjoaisin kymmentä euroa maksuksi? Ottaisitko vastaan tyytyväisenä ja sinetöisit kaupan sillä, vai yrittäisitkö oikeusteitse saada enemmän rahaa? Millä tavalla autot, huonekalut jne. rajalliset hyödykkeet liittyy keskusteluun joka koskee ei niukkojen hyödykkeiden kauppaa ja hinnoittelua? Selitäpä se. Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ- |
Teijo K. 14.09.2007 14:48:13 (muokattu 14.09.2007 14:50:18) | |
---|
Millä tavalla autot, huonekalut jne. rajalliset hyödykkeet liittyy keskusteluun joka koskee ei niukkojen hyödykkeiden kauppaa ja hinnoittelua? Selitäpä se. Toi määrittely on puhtaasti sun oma juttus. Minä nyt vain määrittelen ne kaikki hyödykkeiksi ja thats it. Et taida pystyä vastaamaan suoraan kysymykseen, joten selittely ja kiertely alkaa. So be it. Sulla ei siis ole vastausta. Mun oikeustajuni mukaan myyjä päättää hinnan, ja ostaja päättää ostaako vaiko ei. Tämä koskaa ihan kaikkia tuotteita. Ei se käy yhtään minkään tuotteen kanssa niin, että vaan otetaan ja itse päätetään miten ja mitä korvaukseksi suostutaan armollisesti antamaan. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Zammy 14.09.2007 14:58:26 | |
---|
Mun oikeustajuni mukaan myyjä päättää hinnan, ja ostaja päättää ostaako vaiko ei. Tämä koskaa ihan kaikkia tuotteita. Ei se käy yhtään minkään tuotteen kanssa niin, että vaan otetaan ja itse päätetään miten ja mitä korvaukseksi suostutaan armollisesti antamaan. Meinasin kirjoittaa asiasisällöltään täysin identtisen viestin. Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen. |
reos 14.09.2007 15:05:47 | |
---|
Meinasin kirjoittaa asiasisällöltään täysin identtisen viestin. Edelleen olen samaa mieltä. Ja lopulta, vaikka joku maa sallisikin sellaisen toiminnan että tekijä ei saa korvauksia teoksensa myymisestä, esittämisestä, ym. on se edelleen väärin. Jäykkis saanko kirjoittaa täällä esittämistäsi ajatuksista kirjan, mitä maksaa? basso / 2 vuotta. Lyömäsoitin se on eikä keräilytavara. |