Apaas 13.09.2007 17:33:41 | |
---|
Oon tästä hakenu muutaman päivän enkä löydä vastausta,pakko on uusi tehdä.Jelppikerhosta ei ole ollut tähän mennessä mitään apua. Eli.Jacksonin talla on perseellään.Se on laskettu pulteista melko alas,ja on säädetty suoraan runkoon nähden. Kielet on minun makuuni liian ylhäällä,mutta kun lasken vielä vähänkään kieliä,kaula rupeaa kenkkuilemaan. Kun pikkaan 12 välistä tai ylempää millä tahansa kielellä ja nostan floikkaa,kielet rasahtaa välittömästi kaulaan.Ja kaularauta on säädössä,ihan piirun verran notkolla.Kielisetti on 52-10 ja vire dropped-D.Mitä tehdä?? Ilman soosia ei rässi soi |
ravensoul 13.09.2007 22:11:55 | |
---|
Kun pikkaan 12 välistä tai ylempää millä tahansa kielellä ja nostan floikkaa,kielet rasahtaa välittömästi kaulaan.Ja kaularauta on säädössä,ihan piirun verran notkolla.Kielisetti on 52-10 ja vire dropped-D.Mitä tehdä?? Siis nostat sävelkorkeutta, fyysisesti katsoen lasket tallaa? Kuinka matalalle ne kielet oikein on säädetty? "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 |
spede from hell 13.09.2007 22:29:32 | |
---|
...jaahans... Kuulostaa oudolta. Mulla on kellyssä melko matalalla kielet, muttei mitään ongelmaa. Kyllä kannattaa tsegata tallan korkeus uusiks, ja säätöä säätöä... Tuossa mun ke3reversessä oli mikit niin ylhäällä että kielet osu niihin... Ainut hässäkkä mikä siinä on ollut G.I.D! |
Kuvauksen perusteella kuulostaa että kielet ovat päinvastaisesti liian matalalla. Mulla on Kellyssä paljon parjattu JT-580 ja kielet on säädetty aika korkealle, koska tremolo sallii paljon suuremman liikeradan kuin JT-580LP. Viimeksi mainittu löytyy mulla RR3:sta. Floikan olemus vain on sellainen että sävelkorkeutta nostaessa kielten korkeus laskee, eli kielten korkeudessa joutuu tyytymään kompromissiin. |
hannlain 14.09.2007 09:21:41 | |
---|
Floikan olemus vain on sellainen että sävelkorkeutta nostaessa kielten korkeus laskee, eli kielten korkeudessa joutuu tyytymään kompromissiin. Jep, näin myös original FR:ssä... Eli todella matalaa actionia ei voi käyttää, jos haluaa kammeta floikkalla ylöspäin vähänkään enempää. -Hannu |
Pete05 14.09.2007 12:09:26 | |
---|
Oon tästä hakenu muutaman päivän enkä löydä vastausta,pakko on uusi tehdä.Jelppikerhosta ei ole ollut tähän mennessä mitään apua. Eli.Jacksonin talla on perseellään.Se on laskettu pulteista melko alas,ja on säädetty suoraan runkoon nähden. Kielet on minun makuuni liian ylhäällä,mutta kun lasken vielä vähänkään kieliä,kaula rupeaa kenkkuilemaan. Kun pikkaan 12 välistä tai ylempää millä tahansa kielellä ja nostan floikkaa,kielet rasahtaa välittömästi kaulaan.Ja kaularauta on säädössä,ihan piirun verran notkolla.Kielisetti on 52-10 ja vire dropped-D.Mitä tehdä?? Kokeile laittaa kaula aivan suoraksi ja sitten nosta hitusen verran tallaa ylöspäin. Silloin talla on paremmassa kulmassa ylemmillä nauhoilla ja tuo kaulan oikaiseminen saa aikaan sen että kielet ei nouse muuten liian korkealle otelaudasta. Itselläni on DK1 juuri tuollaisissa säädöissä, jolloin kielet (9-setti) on todella alhaalla eikä mitään ongelmia ole missään kohtaa otelautaa. No Bingo... |