Aihe: Kiipparia treenikselle!!
1
Funktioner
07.09.2007 19:46:13
Nyt on sellanen homma, että treenikselle pitäis saada kiipparit eikä rahaa mitenkään erityisen paljoo löydy. Tuttu tilanne?

Yhtyeemme soittaa lähinnä jazzahtavaa funkkia/soulia ja haluaisin sellaisen soittimen, josta löytyis ainakin hyvä rhodes-saundi ja painotettu kosketus. Pianosaundi tulisi myös olla kohtuullinen ja urkusaundin edes vähän soittokelpoinen.

Kotonani on jammun S90ES, mutta sitä en viittisi joka kerta roudaa.

Eli kysymys on: Mitä soitinta ehdottaisitte? (Mieluiten alta 1200 euron) Minkälaiset soittimet itellänne on treeniksellä?
Mikael
07.09.2007 20:05:50

Inhimillisyys on hyve.
ManuMäkinen
07.09.2007 22:20:00
Anteeksi kauhia off-topicci, mutta haluaisin tietää mikä Rhodes-soundi on? Olen leikkinyt vain Korgin TRllä eikä vastaan ole tullut sen nimistä niin haluaisin tietää
Bronks
07.09.2007 23:10:20

Anteeksi kauhia off-topicci, mutta haluaisin tietää mikä Rhodes-soundi on? Olen leikkinyt vain Korgin TRllä eikä vastaan ole tullut sen nimistä niin haluaisin tietää

http://www.gearwire.com/media/rhodes-demo-2-winter-namm.mov
Mr. Crowley
08.09.2007 13:51:01
Tarpeeseesi soveltuu erittäin hyvin Rolandin RD-300 SX. Siinä on mielestäni oikein kelvolliset piano- ja rhodes-soundit. Urutkin ovat ihan ok, mutta eivät tietenkään ole samana päivänä verrattavissa urkumallintavien soundeihin (e.g. VK8 tai Nord Electro II). Itse tykkään helvetisti juuri RD300:sen tuntumasta, mutta se on tietysti (niin kuin muutkin asiat) makuasia. Uutena tuota saa pikkuisen reilulla tonnilla - eikä tarvitse Saksasta tilata. Hyvänä puolena on vielä keveys; eli jos kuitenkin joudut soitinta välillä siirtelemään.
se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys
Murgo
10.09.2007 07:16:47

Koetapa googlata esim. Fender rhodes. Kyseessä legendaarinen "sähkömekaaninen" piano.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)