Krice 09.09.2007 17:32:11 | |
---|
Minulla on itse asiassa kaksi stratotyyppistä (eli grassroots ja squier) joissa on täsmälleen sama ongelma eli ohuen e-kielen tallapaloissa on jotain häikkää. Kieli ei soi kirkkaasti vaan rahisee hieman. Vika tuntuu olevan nimenomaan tallassa ja jos siirrän tallapalaa ylöspäin niin rahina vähenee, mutta soitettaessa tallapalahan menee alaspäin tallan rakenteesta johtuen (tallapalat on "irrallaan"). Grassrootsin tallapalat näyttää siltä kuin ne olisi aavistuksen liian isoja tallaan ja e-kieli ei mene tallan keskeltä vaan hieman ylempää. Mitähän tuolle ongelmalle kannattaisi tehdä? "I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica. |
Hipelius 09.09.2007 17:41:09 | |
---|
Omassa Stratossani on samaa vikaa havaittavissa G-kielessä. Se kyllä tosin lähti pois nyt kun vaihdoin taas open-C-vireeseen :/ http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))> |
Itsekkään en omista aitoa stratoa, mutta mun Bladessa on tallassa molemille E kielille jyrsitty ikäänkuin urakiskot joissa tallapalat lepäävät ja pysyvät näin ollen keskellä. Miten lie Fenkuissa? Mulla oli samanlainen ongelma Japsi Telessä ennenkuin käytin sen modattavana. Samalla vaihdatin siihen uuden tallan kokonaan jonka yhteydessä tuli sitten nuo grafittitallapalat. Telessä ei niitä uria ole mutta hyvin pysyvät palat paikoillaan. Eli jos vaihtaisit siihen kokeeksi erillaiset tallapalat. Kitara on rakkauteni. |
Krice 13.09.2007 10:03:25 | |
---|
Miten lie Fenkuissa? Ne on tasaisella alustalla. Kaipa se e:n tallapala jotenkin resonoi ikävästi jos se on vähänkään erillään muista. Vähän suunnittelin että olisin myynyt molemmat kitarat, mutta kehtaako niitä ainakaan tuossa kunnossa heittää riesaksi.. "I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica. |
Hannu H. 13.09.2007 10:05:43 (muokattu 13.09.2007 10:06:04) | |
---|
Vanhassa tacocasterissa rahisi tallapalojen jouset joillain kielillä. Ettei olis siitä kyse tässäkin tapauksessa? Tuo ei kylläkään kuulunut häiritsevästi vahvistimesta. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Aina tapahtuu Backstagella |
Jäärä 13.09.2007 10:30:17 | |
---|
Onko tallapalan korkeuteen vaikuttavat korkeudensäätöruuvit yhtä "kireällä". Löysä ruuvi tuppaa resonoida ikävästi ja jopa tappaa soinnin kokonaan. Jos tallapalat harittavat toisiinsa nähden ja ovat niiden väliin jää häiritseviä rakoja, voisiko ne pistää "nippuun" esim. nippusiteellä? Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |