Aihe: Mesa Boogie Stiletto Trident
1 2 3 4 513 14 15 16 17
Ben_D
10.09.2007 00:21:12

Hehheh...melkosta hehkutusta....saas nähdä kuinka kauan menee ennenkun alkaa Mesan styrkkareita ilmestyä torille.
zeme
10.09.2007 14:23:22
Oon lukenut tätä threadia varmaan niin kauan kuin se on ollut olemassa ja varsinkin nyt on alkanut varsinainen Mesa-kuume nousemaan.

Elikkäs, mitä näistä nupeista suosittelisitte minulle? Kaipaan sitä rankkuutta, jota niistä tiedän irtoavan, mutta myös hyviä puhtaita ja sitten tätä välimaastoa. Rokkia tulee myös soiteltua eli kevyempien soundien pitäisi myös toimia.

Täytyy sanoa samat sanat, paitsi että itse kyllä tiiän mitä nuppia hamuaisin. Roadster tai RoadKing, kalliita vahekeitä ja saan varmaan ootta vielä monta vuotta, ennekuin mokoma tulee ostettua.. tai sitten teen niin, että ostan eka rect-o-verbin ja sitten ostan myöhemmin kaveriksi jonkun toisen mesan nupin, koska tarvin enemmän kuin kaksi kanavaa, ellei sitten löydy jotain hyviä säröpedaaleita jolla pystyy boostailee tarvitaessa kanavia.. saa nähä..
No problem. http://www.mikseri.net/haulu/ http://koti.mbnet.fi/haulu/
this1sux
11.09.2007 20:49:35
Tämä kun on ollut laadukas ketju tähän asti, niin koitetaanpa estää tippumista historiaan. Mesan fixed bias-vehkeisiin kun on helpointa käyttää Mesan omia putkia, niin minkä verran on tietoa noista heidän värikoodatuista pääteputkistaan?

Mesan 6L6-putkia löytyy thomannilta liikennevalojen väreissä, eli vihreää, keltaista ja punaista. Thomannin sivuilla näkyy myös nämä melko seikkaperäiset kuvaukset:

Code green: Sounds middle
Code yellow: Sounds softly
Code red: _____

EL34-putkissa näkyy olevan harmaata (aggressive), keltaista (soft), vihreää (middle) ja sinistä (___)

Eli onko kukaan kokeillut näitä eri "värisiä" putkia ja kenties löytänyt suosikkiaan? Mitkä näistä on yleensä kiinni kun vahvistin tulee tehtaalta, niin Stiletoissa, Rectoissa kuin muissakin?

Minä en googlettamalla kovin hyvin löytänyt näistä lisäinfoa muutenkaan, että jos joku löytää paremmin niin kertokoon toki.
lalalaa
Boge
11.09.2007 21:11:52
Eli onko kukaan kokeillut näitä eri "värisiä" putkia ja kenties löytänyt suosikkiaan? Mitkä näistä on yleensä kiinni kun vahvistin tulee tehtaalta, niin Stiletoissa, Rectoissa kuin muissakin?

Mulla tais olla harmaat str440:set rectossa kiinni kun kaupasta ostin. Olisi kiva myös kuulla mielipiteitä meneekö muut putket esim. Svetlanan SED 6L6GC:t heittämällä ja onko käyttöikä millään tavalla järkevä?
Team Shocker!
kankke
12.09.2007 17:50:30
Mulla oli dual rectossa uutena "keltaiset" putket jotka Thomannin selityksen mukaan olisivat tätä soft-osastoa, mutta Mesan sivuilta

http://www.mesaboogie.com/US/What_s … tudes/Tone_Tips/tone_tips.html#TONE

löytyi seuraavanlaista infoa:

Mesa/Boogie tubes have a three letter color code at the base of the tube used to group the tubes into matched pairs. These color codes do not apply to different tonal variation (the number and two letter codes with the color code are Production Batch #'s and Tester's initials respectively).

Eli värikoodit olisivatkin vain putkien pareiksi sovittamista varten.

Olisi kiva myös kuulla mielipiteitä meneekö muut putket esim. Svetlanan SED 6L6GC:t heittämällä ja onko käyttöikä millään tavalla järkevä?

Menee. Mulla on juuri mainitsemasi Svetlana 6L6GC putket, mutta käyttöiästä en vielä osaa sanoa mitään.
ballfish
12.09.2007 17:54:10
Hehheh...melkosta hehkutusta....saas nähdä kuinka kauan menee ennenkun alkaa Mesan styrkkareita ilmestyä torille.

Johan niitä on alkanut ilmestymään. Ja hinnatkin varsin inhimillisiä verrattuna edellisvuosiin. Tai sitten kuvittelen vain...
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
pekurides
13.09.2007 00:13:15

Åskön laskekeskelin että parin päivän sisään semmonen 5kpl jo löytyny Triplestä, singleen... no olihan siellä useempia engliä ja bogerista,soldanoon.... namuja.

Taitaa olla kesällä taas rahat ryypätty.... sama vika.
Tunteella päin vittua.
Ben_D
13.09.2007 08:59:11

Taitaa olla kesällä taas rahat ryypätty.... sama vika.

Samma här...mut pakko se on jollain matolaatikolla soittaa.
oiva tumpeloinen
13.09.2007 11:36:10
Juuri näin, ei pitäisi kyllä olla mitään tekemistä saundin kanssa.

Milläköhän perusteella ne sitten noita värikoodeja laittaa. Mun villi veikkaus on, että joku kaivaessaan isoa läjää putkia, laittaa erivärisen raidan putkeen sillä perusteella, minkälaisen lukeman se putki antaa. Ja kun se läjä on käyty läpi, kaivetaan kylmästi samalla värillä merkatut putket ja laitetaan yhteen nippuun.

Nyt jos tuosta ajatellaan, että eri väreillä merkatut putket antaa erilaisia arvoja ja vahvistimen arvot pysyy samana, niin mä kyllä saisin pienessä päässäni sellaisen lopputuloksen, että soundi muuttuu.

Anteeksi epäkorrektit termit ja tyhmän arvailu, mutta mielelläni kuulisin myös järkevämmän perustelun asialle.
pekurides
13.09.2007 14:52:20

Milläköhän perusteella ne sitten noita värikoodeja laittaa. Mun villi veikkaus on, että joku kaivaessaan isoa läjää putkia, laittaa erivärisen raidan putkeen sillä perusteella, minkälaisen lukeman se putki antaa. Ja kun se läjä on käyty läpi, kaivetaan kylmästi samalla värillä merkatut putket ja laitetaan yhteen nippuun.

Nyt jos tuosta ajatellaan, että eri väreillä merkatut putket antaa erilaisia arvoja ja vahvistimen arvot pysyy samana, niin mä kyllä saisin pienessä päässäni sellaisen lopputuloksen, että soundi muuttuu.

Anteeksi epäkorrektit termit ja tyhmän arvailu, mutta mielelläni kuulisin myös järkevämmän perustelun asialle.

Näin minäkin asian näkisin.

Yks kerta kun Groove Tubesin päättäreitä eräästä paikasta kyselin nii myyjä kysy että laitetaanko normaalia,kuumia vai vielä kuumempia putkia?

Samoinhan se on "tavallisten" putkien kanssa että toiset pukkaa vaan isompaa virtaa ja silloin voipi joutua biasia hiukan laskemaan niin... eikös tuo nyt ihan selvä juttu jois vehkeessä kiinteä bias?
Tunteella päin vittua.
Detox
13.09.2007 20:46:24

Ilmeisesti testaavat 7:llä testillä useampia ominaisuuksia joiden mukaan ne värikoodit määritellään. Eräänä ominaisuutena esimerkiksi putkien ennustettu elinikä: http://store.yahoo.com/mesa/robourstatof.html

Kyllä kai ne jonkun verran vaikuttavat saundiin mutta käsittääkseni se on aika minimaalinen ero.
Mesa 4 Life!
Ben_D
20.09.2007 13:11:54

Oli nyt kuitenkin alettava hevostelemaan ja hommattava Ibanezin Tubescreamer TS-9 Bad Monkeyn tilalle...pitää testata ja jos ei miellytä niin Tubescreamer myyntiin ja Apina takasin :)
Uto
20.09.2007 14:55:24
Oli nyt kuitenkin alettava hevostelemaan ja hommattava Ibanezin Tubescreamer TS-9 Bad Monkeyn tilalle...pitää testata ja jos ei miellytä niin Tubescreamer myyntiin ja Apina takasin :)

Hohhoh, täydellinen saundi on aina lähellä mutta silti kaukana.
Ben_D
20.09.2007 15:24:19

Hohhoh, täydellinen saundi on aina lähellä mutta silti kaukana.

Täytyy myöntää, että ei Monkeyssa mitään vikaa ollut....meni vaan sopivasti vaihtokauppa niin otetaan ny TubeScreamer testiin...kyllä se ainakin 5150:n kanssa pelas aikoinaan.
Detox
21.09.2007 17:21:44

Itsekin tuli hankittua Fulltonen Full-Drive 2 Mosfet spedu ja ensikokeilujen perusteella se on käsittämättömän loistava pedaali. Pitää vielä tehdä verrokkitestit Maxonin ja Xoticin spedujen kanssa ja katsoa että saako siitä ne saundit. Raportoin tänne lisää kun olen kerinnyt testailemaan lisää.
Mesa 4 Life!
Tomi_R
21.09.2007 19:23:22

Itsekin tuli hankittua Fulltonen Full-Drive 2 Mosfet spedu ja ensikokeilujen perusteella se on käsittämättömän loistava pedaali. Pitää vielä tehdä verrokkitestit Maxonin ja Xoticin spedujen kanssa ja katsoa että saako siitä ne saundit. Raportoin tänne lisää kun olen kerinnyt testailemaan lisää.

Itseäni on jo jonkin aikaa kiinnostanut kokeilla tuota Maxonin OD-808:aa Triplen kanssa. Mutta Ibanezin TS-9 on hoitanut asiansa sen verran hyvin niin Mesan kuin 6505 kanssa, että ei ainakaan pakottavaa tarvetta ole ilmaantunut.

Mikä Maxon kyseessä?
pekurides
21.09.2007 20:40:37

Itseäni on jo jonkin aikaa kiinnostanut kokeilla tuota Maxonin OD-808:aa Triplen kanssa. Mutta Ibanezin TS-9 on hoitanut asiansa sen verran hyvin niin Mesan kuin 6505 kanssa, että ei ainakaan pakottavaa tarvetta ole ilmaantunut.

Mikä Maxon kyseessä?

vähän offtopic. Mutta kaverin kanssa hetki verrattiin modattua ts-9 (ts-808 speks) ja maxonia... oliko se nyt 9 vai 8 ennyt muista mutta just se pedaali kuitenkin.

Niin kyllähän niissä vähän eroa oli, maxon oli ehkä hiukan ryhdikkäämpi ja terävämpi..

Kyllä se maxon hyvä oli.

Niin ja vaffarina Framus Cobra kt77 putkilla joka saundaa jonkunverran rectomaiselta.
Tunteella päin vittua.
Detox
23.09.2007 16:06:15 (muokattu 23.09.2007 16:07:41)

Mikä Maxon kyseessä?

Juuri tuo OD-808 Reissue on mullakin. Erinomainen spedu! Mun mielestä hiukan tanakampi kuin perus Iban putkihuutaja. Modattuja (Analogman & Keeley) en ole testannut vielä ainakaan toistaiseksi ;) Saattaapa nekin tänne ajautua joskus jos vaan sattuu silmään jossain.
Mesa 4 Life!
Ben_D
25.09.2007 23:02:38

Testattu Bad Monkey ja Tubescreamer....lopputulos...molemmat kuulostavat aivan samalta....tai en mä ainkaan huomaa eroa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)