Aihe: Bluessin säveltäminen
1
Jabatus
12.09.2007 17:15:52
Tämä asia on varmaankin jossakin päin käsitelty,mutta kysytäänpäs silti.
Mitäs kaikkea pitää ottaa huomioon kun säveltelee bluessia?
Mimmonen biisinrakenne yleensä on, ja missä kohdissa niitä riffejjä vlijellään jne.
Bluesskaaloja noudattelen kyl riffien suunnitteluun,mutta onko niitten riffien paikka tahtien jälkeen, kun sointu vaihtuu, koska tykkää vai mites.
Ohan se joku nettisivustokin missä käsitellään blues kokonaisuudessaan, mutta englanninkielentaito ei oo mikää 10 luokkaa..
käsi
12.09.2007 17:37:55

Tämä asia on varmaankin jossakin päin käsitelty,mutta kysytäänpäs silti.
Mitäs kaikkea pitää ottaa huomioon kun säveltelee bluessia?
Mimmonen biisinrakenne yleensä on, ja missä kohdissa niitä riffejjä vlijellään jne.
Bluesskaaloja noudattelen kyl riffien suunnitteluun,mutta onko niitten riffien paikka tahtien jälkeen, kun sointu vaihtuu, koska tykkää vai mites.
Ohan se joku nettisivustokin missä käsitellään blues kokonaisuudessaan, mutta englanninkielentaito ei oo mikää 10 luokkaa..

Olen itse tutustumassa samaan asiaan. Ja sulle suosittelen samaa kuin millä itse pääsin alkuun. Eli kirjastoon mars ja ota bluessin soitto-opetuskirjoja/dvd:eitä kassillinen ja alkaa käymään niitä läpi. Sitten kuuntele laajasti bluessia, on meinaan vähän joka lähtöön tavaraa.

Jotain sääntöjä kai on, mutta tee niinkuin susta tuntuu hyvältä niin se alkaa soundaamaan sulta.
Kun on korvia myöten kusessa on paree pitää suu kiinni
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)