Aladoobi 10.09.2007 22:09:29 (muokattu 13.09.2007 22:35:17) | |
---|
-------------- (asiaton, poistoon) |
J.Hollström 12.09.2007 01:02:27 | |
---|
Nonni, tää päihittää tuon Tokain 6-0 ulkonäkönsä suhteen. Tämä / näitä on livenä nähty. Muuten ulkonäöksellisesti aika lähellä, mutta toi suoja takamikin päällä, elikkäs tuhkis oli kulmikas ja tökerön näköinen. No, monella se lähtee ekana veke. Joillakin ei. Aidossa rikussa noi on kromattua muovia, tossa Shinessa se on pellistä väännetty ohut läpyskä ilman pyöristyksiä. Eli tämmösiä niiden pitäis olla: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110167722972 Tätä mainoslausetta vähän mielessäni puntaroin "pickups makes it sound better than the original pickups from RIC." Jos halutaan tehdä 1:1 kopio, niin miksi on haettu eri soundia? Varmaan siksi, että orkkismikkejä ei oo saatu. Tonkin Tip Top-linkin vois joku RIC-foorumilainen laittaa kyselyyn, että onko ok myydä noita euroopassa? Eli yltääkö mallisuojat tänne asti. |
hollstro 12.09.2007 05:16:32 | |
---|
Kommentoin Tip Topin Shineä jo aikaisemmin, mutta ilmesesti ylläpito on poistanut kommenttini asiattomina. No ritsa se Shine oli. Ja myyjä mulqvist. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
naurettavaa siivoamista tapahtunut täälläkin näköjään jatkukoon mitäänsanomaton konsensus-linja täälläkin! "Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks".
-Irwin Goodman- |
jars 12.09.2007 09:56:58 | |
---|
naurettavaa siivoamista tapahtunut täälläkin näköjään jatkukoon mitäänsanomaton konsensus-linja täälläkin! Joo, oli eilen jotenkin erilaisia nämä tekstit ulkoasultaan... se on jännä. |
jars 12.09.2007 09:58:55 (muokattu 12.09.2007 09:59:39) | |
---|
Tonkin Tip Top-linkin vois joku RIC-foorumilainen laittaa kyselyyn, että onko ok myydä noita euroopassa? Eli yltääkö mallisuojat tänne asti. Miksi et itse ota selvää kun noinkin paljon olet asialle vihkiytynyt? se on jännä. |
Teijo K. 12.09.2007 10:00:18 | |
---|
Tämä / näitä on livenä nähty. Muuten ulkonäöksellisesti aika lähellä, mutta toi suoja takamikin päällä, elikkäs tuhkis oli kulmikas ja tökerön näköinen. No, monella se lähtee ekana veke. Joillakin ei. Aidossa rikussa noi on kromattua muovia, tossa Shinessa se on pellistä väännetty ohut läpyskä ilman pyöristyksiä. Joo, tietenkin tämä jää aidosta, ei sillä. Mutta tuohon Tokaihin jos vertaa niin ollaan jo heti miljoona kilometriä edellä ihan pelkästään tuon tallan ansiosta. Lapa näyttää kuvassa jotenkin epäilyttävältä? Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Looking high and low, dont know where to go. I've got a double bass my friend. |
Kefiiri 12.09.2007 10:08:25 | |
---|
Lapa näyttää kuvassa jotenkin epäilyttävältä? Oliskohan se vaan jokin varjo siinä nypykän kyljessä? Mä en nyt katsonut sitä kuvaa, mutta mietin eilen samaa. |
J.Hollström 12.09.2007 10:09:20 | |
---|
Miksi et itse ota selvää kun noinkin paljon olet asialle vihkiytynyt? En ole Rickenbacker foorumilainen, enkä minkään muunkaan kuin tämän jäsen. Tiedän vaan, että jokunen aktiivi täälläkin on siellä mukana. Eikä tää ole mulle mikään elämäni suurin missio, vaikka noi kopiot tuomitsenkin. Tän ketjun alkuun olen linkittänyt muutaman rikufoorumin ketjun, jossa oli aika selvät sävelet miten tää homma jenkeissä menee. |
tauranen 12.09.2007 10:37:28 | |
---|
"naurettavaa siivoamista tapahtunut täälläkin näköjään jatkukoon mitäänsanomaton konsensus-linja täälläkin!" Mitäs täällä nyt niin vaarallista tekstiä oli että on jouduttu sensuroimaan. Tulee ihan tosiaan Kekkosen/Koiviston ajat mieleen. http://koti.mbnet.fi/atheos/pics/kekkonen.jpg |
jars 12.09.2007 10:40:06 | |
---|
Moni uskoo/uskottelee että Tokai tekee esim. Gibsonin Les Paul-kopiota luvan kanssa. Ei tee. Suomen maahantuojakin on yrittänyt estää musiikkiliikkeitä myymästä Love Rock:eja Gibsonin nimenomaisesta pyynnöstä. Vaikea uskoa. Onko maahantuoja siis yrittänyt estää omaakin liikettään myymästä kyseisiä lankkuja? Aikas kauan ja hyvällä menestyksellä on Tokai tuntunut harrastavan tätä laittomuutta, vielä kun ottaa huomioon että esim. Jaappanin jatsarit tehdään Fenkun tehtailla (correct me if I'm wrong). Kopioiko siis Fender itse itseään? Ja vielä luvatta omilla tehtaillaan? Vai koskeeko tämä ainoastaan noita lepukoita? se on jännä. |
sirdickyj 12.09.2007 12:13:12 | |
---|
Vaikea uskoa. Onko maahantuoja siis yrittänyt estää omaakin liikettään myymästä kyseisiä lankkuja? Aikas kauan ja hyvällä menestyksellä on Tokai tuntunut harrastavan tätä laittomuutta, vielä kun ottaa huomioon että esim. Jaappanin jatsarit tehdään Fenkun tehtailla (correct me if I'm wrong). Kopioiko siis Fender itse itseään? Ja vielä luvatta omilla tehtaillaan? Vai koskeeko tämä ainoastaan noita lepukoita? Gibsonin maahantuja yritti estää liikkeitä myymästä Tokaita. "Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks".
-Irwin Goodman- |
balzary 12.09.2007 13:20:27 | |
---|
|
jars 12.09.2007 14:06:05 | |
---|
Gibsonin maahantuja yritti estää liikkeitä myymästä Tokaita. Oompa mä taas pasisti. se on jännä. |
hollstro 12.09.2007 15:27:51 | |
---|
Vaikea uskoa. Onko maahantuoja siis yrittänyt estää omaakin liikettään myymästä kyseisiä lankkuja? Aikas kauan ja hyvällä menestyksellä on Tokai tuntunut harrastavan tätä laittomuutta, vielä kun ottaa huomioon että esim. Jaappanin jatsarit tehdään Fenkun tehtailla (correct me if I'm wrong). Kopioiko siis Fender itse itseään? Ja vielä luvatta omilla tehtaillaan? Vai koskeeko tämä ainoastaan noita lepukoita? Japanin Fenderit tehdään samalla tentaalla kuin Tokait: Fuji Gen Kaggi. Fender ei omista ko. tehdasta. Kysessä on sopimusvalmistus. Samaa vamistajaa käyttää mm. Tokai ja Ibanez. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
sirdickyj 12.09.2007 17:34:11 | |
---|
Japanin Fenderit tehdään samalla tentaalla kuin Tokait: Fuji Gen Kaggi. Fender ei omista ko. tehdasta. Kysessä on sopimusvalmistus. Samaa vamistajaa käyttää mm. Tokai ja Ibanez. tästä syystä Fender Scandinavia ei vieläkään taida tuntea käsitettä "Fender Japan" "Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks".
-Irwin Goodman- |
pardy 12.09.2007 18:00:18 | |
---|
Mun mielestä tää koko keskustelu on hassu. Mulle nimittäin tulee vaan mieleen tästä se tilanne mikä viululla on: suurin osa niistä on samannäköisiä ja juuri siihen samaan designiin perustuvia. Eikä kukaan valita. Sähköbasso- ja kitara ovat kuitenkin siihen verrattuna todella nuoria soittimia, joten en ymmärrä miksi tää asia on niillä justii näin olennainen. Niin se vaan menee, että jos joku joskus jotain keksii ja se on tietynnäköinen, niin siitä ulkonäöstä muodostuu standardi. Toi Talkbassin keskustelu missä puhuttiin että Fender olisi nyt patentoimassa runkojensa muotoa, on verrattavissa aikalailla siihen että joku patentoisi nykypäivänä f-aukon tms. Näin ainakin maalaisjärjellä ajateltuna, juridisesti tässä voi olla isommat nappulat pelissä joiden mukaan pitää pelata, mutta onneks en niistä tajua. |
hollstro 12.09.2007 18:26:54 | |
---|
Mun mielestä tää koko keskustelu on hassu. Mulle nimittäin tulee vaan mieleen tästä se tilanne mikä viululla on: suurin osa niistä on samannäköisiä ja juuri siihen samaan designiin perustuvia. Eikä kukaan valita. Suuressa osassa esim. 1900-luvun alun viuluista lukee kopan sisällä Antonio Stradivari, eikä syyttä. Nimekkäimmän tekijän mainetta haluttiin hyödyntää. Laatusoittimien rakentajat ovat aina pyrkineet tekemään omanlaisiaan ratkaisuja ja vain maalliko voi sanoa, että kaikki viulut, torvet, huilut, pianot jne. ovat samanlaisia. Soittimien soittajat kylä erot tuntevat. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Teijo K. 12.09.2007 18:51:32 | |
---|
vain maalliko voi sanoa, että kaikki viulut, torvet, huilut, pianot jne. ovat samanlaisia. Soittimien soittajat kylä erot tuntevat. Tämä samahan pätee kyllä noihin kopioritsoihin vs. Fender, Rickenbacker ja Gibson. Maallikon mielestä tiptopin kopio on ihan saman näköinen kuin aito, mutta te itsekin totesitte että ihan ritsa. Mitä ei kuitenkaan aidosta Rikusta voi sanoa. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Looking high and low, dont know where to go. I've got a double bass my friend. |
MPU 12.09.2007 20:26:26 | |
---|
Kuin myös pätee siihen, että vaikka kuinka olisi kopio tai ei niin hyvä soitin on hyvä soitin. Hyvä soitinrakentaja saa kopionkin soimaan hyvin. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |