Tarkoituksena olisi siis modata tuosta combosta nuppi sahaamalla alapuoli. jossa kaiuttimet sijaitsee pois. Huolellisella työllä tuosta saa erittäin fiksun näköisen. Ainoana haittana säädöt on tehtävä yläpuolelta. Tuleva halfstack ei tee setistä kuitenkaan liian korkeeta säädettäväksi. Syy ajatukseen on yksinkertaisesti tuon combon paino ja halu siirtyä nuppikaappi yhdistelmään. Myynti ei kannata, koska tuon combon hinnalla saa tuskin edes nuppia. Nyt jää laadukkaat kaiuttimetkin myytäväksi tai vaikkapa tulevaan kaappiin. Lisäksi combon 60 wattia on jotenkin järkevämpi kun tuo nupin 120W. Asia johon haluaisin kuitenkin viisaampien tietämystä: Combo itsessäänhän on 16 ohminen, kahden sarjaan kytketyn 8 ohmisen elementin turvin. Lisäkaappiliitäntä on myös 16 ohminen. Oletan siten että combo toimii, sekä 8, että 16 ohmin kuormilla. Mitään impedanssivalitsintahan tuossa ei ole.. Ei kai nuo kaksi 16 ohmin kaiutinliitäntää kuitenkaa sarjassa ole, 32ohmia kun kuulostaa omaan korvaan jo ovin suurelta. Sitten itse kysymykseen: Toimiiko pelkkä external speaker output sekä 8 että 16 ohmin kuormalla, jos poistan koko combon kaiutinpiuhan ja katson että kiinni jää pelkästään tuo external speakerin ulostulo?? Olettaisin kuitenkin että nuo combon ja lisäkaapin liitännät ovat tuolla rinnan.. EN ole vielä vahvistinta kuitenkaan avannut ja tarkastanut.. Kiitän etukäteen muiden näkemyksistä! |
Jormaz 11.09.2007 23:09:35 | |
---|
Jos se combo on pakko pilkkoa palasiksi niin mä miettisin räkkiin istutettavaksi muokkaamista. Summer is coming, fat boys are happy |
mindsnare 12.09.2007 09:27:35 | |
---|
Syy ajatukseen on yksinkertaisesti tuon combon paino ja halu siirtyä nuppikaappi yhdistelmään. Myynti ei kannata, koska tuon combon hinnalla saa tuskin edes nuppia. Nyt jää laadukkaat kaiuttimetkin myytäväksi tai vaikkapa tulevaan kaappiin. Lisäksi combon 60 wattia on jotenkin järkevämpi kun tuo nupin 120W. Kiitän etukäteen muiden näkemyksistä! Sori nyt vaan etukäteen tästä typerästä mielipiteestäni, mutta en näe mitään järkeä tuossa. Käy vaikka salilla tai hanki bändäreitä roudariksi tai jotain. Se combo on parempi kuin vastaava nuppi/kaappi-yhdistelmä. Älä riko, mieluummin myy tai vaihda nuppiin. |
JuSu 12.09.2007 09:33:57 | |
---|
Älä riko, mieluummin myy tai vaihda nuppiin. Mä en näkisi myöskään järkeväksi rikkoa sitä. Mun mielestä kannattaisi irroitella se vahvistinosa siitä (vaneri?)kotelosta, ja nikkaroida sille uusi nuppimallinen loota. Jos et itse osaa, halua tai ole tiloja ja työkaluja, niin kysele joltain paikallisilta nikkareilta, tai vaikka Blues- ja Transitcaselta. Kyllä joku tekee sulle kivan kotelon. Jos vahvistinosa mahtuu leveydeltään räkkiin, niin se on myös hyvä vaihtoehto. Ei taida kyllä mahtua...? Tällä tapaa voit koska tahansa laittaa kamppeen takaisin comboksi, esim. jos vehjes syystä tai toisesta pitää myydä. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
j4kk1 12.09.2007 11:16:50 | |
---|
Tarkoituksena olisi siis modata tuosta combosta nuppi sahaamalla alapuoli. jossa kaiuttimet sijaitsee pois. Huolellisella työllä tuosta saa erittäin fiksun näköisen. Ainoana haittana säädöt on tehtävä yläpuolelta. Tuleva halfstack ei tee setistä kuitenkaan liian korkeeta säädettäväksi. Kiitän etukäteen muiden näkemyksistä! Anna mennä vaan! Jos tuosta modaisi sellaisen mikä on ns. naamallaan, niin nappulat tulisi etupuolelle? |
ilopertti 12.09.2007 13:06:30 | |
---|
Eikös kombosta saa kuitenkin paremman rahan myydessä kuin pelkästä nupista? Henk. koht en pistäisi päreiksi orginaalia komboa, myöhemmin voipi tulla itku. -alppu "xxxxxx: sää oot kyllä suomen mick mars" |
maggot 12.09.2007 14:11:36 (muokattu 12.09.2007 14:12:29) | |
---|
Kiitän etukäteen muiden näkemyksistä! Joo, en kyllä itsekkään lähtisi pistämään comboa palasiksi vain siksi että siitä saisi nupin.. Voi olla että myöhemmin tosiaan kaduttaa. Ja vaikea sitä saattaa olla sen jälkeen saada kaupaksi jos siitä haluaa luopua, paremmin sen saat nyt kaupaksi. Eikös torilla ole nytkin Peavey 6505 nuppi 750€. Kyllähän noista comboista pyydellään saman verran ellei yli 800€:kin. Mutta itse teet tietenkin niinkuin haluat ja parhaimmaksi näät. "Hulkamania still running wild!!" |
rainmaker 12.09.2007 14:12:18 | |
---|
Itsekään en lähtis pilkkomaan tuota komboa. Lähes samalla vaivalla ja työkaluilla, joita modaamiseen tarvitaan, rakentaa vanerista vahvistinosalle uuden kotelon. Saa kaikenlisäksi vielä itse päättää designista, toki käytettävissä olevien työkalujen ja taitojen puitteissa. "Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz |
Sir Zephyr 12.09.2007 22:54:28 | |
---|
Juu, koko hanke peruuntu, koska tuolla torilla tuli juurikin tuo sopuhintainen 6505 myyntiin.. Kaupat siitä on jo sovittu, nyt koitetaan saada combosta kohtuullinen hinta. Viimeaikoina noiden nuppien pyyntihinnat on ollut vaan käsittämättömän korkealla, käytännössä uuden hintasia 900-1000e, samalla kun noita comboja on myyty jopa alihintaan 750e-800e. Nyt näyttäisi siltä, että jään tuosta vaihdoksesta rahallisesti jopa hieman voitolle. |
SH1THEAD 12.09.2007 23:10:45 | |
---|
offtopic: Ai tänne se mun vahvari menikin :D äsh :/ |