Mage 09.09.2007 21:04:42 | |
---|
Hämmästyttävää mutta totta, en löytänyt aiheesta omaa keskustelua. On tullut viimeaikoina kuunneltua pariskunnan tuotantoa ja rautaista tavaraahan sieltä löytyy. Osa on enemmän ja osa vähemmän mutta ainakin nuo muutamat halpislevyt mitä itseltä löytyy kestää kyllä kuuntelun. Iken tuotanto yhdistettynä Tinan ääneen oli kyllä semmoinen yhtälö mikä pakottaa kääntämään volumet kovemmalle. Harmi että Tina siirtyi viihteellisemmän musiikin pariin sillä levyjen "mustemmissa" kappeleissa rouvan äänestä löytyy sielua ja bluesia uskomaton määrä . Onko muita joille kolisee ja löytyykö peräti jotain levysuosituksia? Mielipiteen arvo on taloustieteellisesti arvioituna olematon, koska sen tarjonta ylittää aina kysynnän |
Blue Moon 09.09.2007 21:30:02 | |
---|
Onko muita joille kolisee ja löytyykö peräti jotain levysuosituksia? Mitä vanhempaa, sen parempaa. |
weelie 10.09.2007 15:19:32 | |
---|
Mulla on joku muinainen kokoelma vinyyli jossa on kyllä pari hyvää funkahtavaa palaa. Enpä ole vain kuunnellut sitä vuosiin. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
shellraiser 10.09.2007 15:52:33 | |
---|
Ipe ja Tintti oli pirun kova pari! Levysuosituksia on sikäli hankala tehdä, koska Ipe oli ilmeisesti hoitanut homman vähän kehnosti, niin uran jossain vaiheessa on tehty useita versioita alkupään hiteistä. Näitä versioita löytyy usein halpis kokoelmilta, ja eihän niissä tietenkään ole samaa draivia ja rupisuutta, mitä alkuperäisissä versioissa. Tosin orkkis versioitakin saattaa halpis kokoelmilta löytyä. Hankala tilanne. Mutta Bluemoonin suositus on aika pätevä. Erikseen voin mainita levyt Nutbush City Limits ja Spectorin tuottaman River Deep, Mountain High levyn. Joka tosin on julkaistu vain Tina Turner nimellä. Kent Years cd vaikuttaa lupaavalta. |
panadol 10.09.2007 17:25:46 | |
---|
|
Blue Moon 10.09.2007 20:26:56 (muokattu 10.09.2007 20:30:09) | |
---|
60-luvulla Ike & Tina kiersi useilla merkeillä, Kent, Philles, Blue Thumb, Liberty, UA jne. Omat suosikit on ne vanhimmat eli Sue-raidat ihan 60-luvun alusta ts. "A Fool In Love", "I Idolize You", "It's Gonna Work Out Fine" jne. - ja nää on nimenomaa ne orkkisäänitykset noista biiseistä. Tinan ja rää'yntä ja Iken kitarointi kuulostaa yhdessä pirun hienolta. Spectorin tuottamissa Philles-jutuissa on puolensa myös, "River Deep, Mountain High" on monien mielestä se kaikkien aikojen popbiisi. Ja "A Love Like Yours" uppoo ainakin muhun kybällä, ihkua ... Pitäskin kelailla pitkästä aikaa läpi Ike & Tina - matskuu, jees. Nii ja toi "River Deep Mountain High" Phillesillä tuli Ike & Tinan nimellä, ei pelkästään Tinan nimellä. |
Mage 10.09.2007 21:32:52 | |
---|
Mulla ei jostain syystä toi River deep ole koskaan kolissut siitä jotenkin puuttuu se tarvittava särmä. Fennicassa joskus katselin CD:tä missä oli Iken instrumentaaleja pitäis varmaan hankkia. Mielipiteen arvo on taloustieteellisesti arvioituna olematon, koska sen tarjonta ylittää aina kysynnän |
Mika Antero 10.09.2007 21:44:13 (muokattu 10.09.2007 21:45:35) | |
---|
Fennicassa joskus katselin CD:tä missä oli Iken instrumentaaleja pitäis varmaan hankkia. Jos Ike ilman Tinaa muilla solisteilla kiinnostaa, niin Ike Turner & Rhythm kings - Rhythm rockin' blues -cd on ihan ehdoton valinta. Kai siltä muitakin hyviä kokoelmia on, en minä sillä, mutta tuo on tosi täyttä tavaraa. Rocket 88:stä alkaen. E: Tollanen http://www.amazon.com/Rhythm-Rockin … ks_all_1/104-3709852-1856729#disc_1 ...rusahteli särkyessään. |
Blue Moon 11.09.2007 06:29:00 (muokattu 11.09.2007 08:18:01) | |
---|
Mulla ei jostain syystä toi River deep ole koskaan kolissut siitä jotenkin puuttuu se tarvittava särmä. Tinan laulusuorituksesta kyllä löytyy särmää, vähä liikaakin ehkä. Mun mielestä tuon biisin ongelma on että Spector ahtoi kolme minuuttia täyteen vähän kaikkea. Liika on liikaa. Sävellys ja sanathan on todella hienot mielestäni. Erikoinen levyhän se on. |
shellraiser 11.09.2007 07:51:51 | |
---|
Erikoinen levyhän se on Siinä on muistaakseni kansissa Dennis Hopperin ottamia kuvia. |
Blue Moon 11.09.2007 08:17:32 | |
---|
Siinä on muistaakseni kansissa Dennis Hopperin ottamia kuvia. Jaahas, uutta tietoa. "Levyllä" sinällään aattelin tällä kertaa vaan tuota "River Deep, Mountain High" piisiä / sinkkua. |
weelie 11.09.2007 10:18:15 (muokattu 11.09.2007 10:22:10) | |
---|
Fennicassa joskus katselin CD:tä missä oli Iken instrumentaaleja pitäis varmaan hankkia. Tuo on mielestäni hyvä levy. Vaikka siis perusbluesia siinä kai maar väännetään, että jonmkun mielestä varmaan turhan tasapaksua, mutta jostain syystä se kolahtaa mulle, ja juuri tuon levyn takia Ike (stratocaster-blues-)kitaristina mua kiinnostaa. Taitaa olla myös Helsingin maan kaupungin kirjastoissa tarjolla. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
Mun mielestä tuon biisin ongelma on että Spector ahtoi kolme minuuttia täyteen vähän kaikkea. Liika on liikaa. Kun nyt sanot tuon niin luulen että samasta syystä se ei löydä tietään omiin suosikkibiiseihin. Kenkkiksen mainitsema levy löytyy hyllystä kuten Miehen kohtuullisen tuore Here and now. Molemmat hyviä levyjä. Mielipiteen arvo on taloustieteellisesti arvioituna olematon, koska sen tarjonta ylittää aina kysynnän |
M-Juhana 12.09.2007 08:18:44 | |
---|
Tinan laulusuorituksesta kyllä löytyy särmää, vähä liikaakin ehkä. Mun mielestä tuon biisin ongelma on että Spector ahtoi kolme minuuttia täyteen vähän kaikkea. Liika on liikaa. Sävellys ja sanathan on todella hienot mielestäni. Erikoinen levyhän se on. Niin onhan tuo äänimaailmaltaan aika ihmeellinen. Ilmestyessään herätti varmasti enemmän kohua saundiensa puolesta, kuin musiikinsa. Nimikappale on kieltämättä rock-klassikko ja hieno kappale. Muuten tuo levy on kyllä sisällöltään aika mitäänsanomaton. Ikellä ja Tinalla on paljon hyvää matskua jotka on tehty ennen Riveriä. Niikuin Blue Moon sanoi sitä parempaa mitä vanhempaa. Ittellä on muutama kokoelma joissa on tuota aikaisempaa matskua ja kyllä putoo. Tinahan on loistava laulaja. TÖISSÄ |
Blue Moon 12.09.2007 09:53:32 (muokattu 12.09.2007 11:05:37) | |
---|
Spector masentui "River Deep, Mountain High" 'in vähäisestä menestyksestä USA 'ssa niin, ettei muutamaan vuoteen värkkäillyt musiikin parissa juuri mitään. Biisin kun piti olla se lopullinen mestariteos. Toinen tuon Philles - LP 'n helmi on "A Love Like Yours". |
Blue Moon 12.09.2007 11:14:18 | |
---|
Kent Years cd vaikuttaa lupaavalta. Mulla on Ace/Kentin 80-luvun LP-versio "The Soul of --" tuota Modern/Kent - matskua. Piti oikein laittaa soimaan pitkästä aikaa, kyllä tää hyvää kamaa on. |