Aihe: Ez Drummer - käyttäjiä - kokemuksia.. ?
1 2 3 4 511 12 13 14 15
JPQ
31.08.2007 19:28:34 (muokattu 31.08.2007 19:28:52)

Tossa Ez drummerin mainosvideossa ainakin kovasti joku Idols-tuottaja vakuuttaa että käyttää EZ-drummeria ihan "oikeissa biiseissä" joita on julkaistu.... Niin noh, onko Idols-laulajien biisit sitten tuotannoltaan kovin laadukkaita...

tosin käyttäähän jotkut muusikot jolla raha ei oo este myös reasonia. ps. ei minulla ei oo reasonia vastaan mutta itse en tykkää demojen pohjalta siitä kamalasti mutta jos olisin tosi tiukan rahan muusikko toki kelpais. Pointti oli siis se että se ei ole tärkeää mitä käyttää vaan miten.
flimtrick
31.08.2007 19:53:07
Niin joo samaa mieltä täysin. Vaan noihin aikaisempiin kommentteihin että kelpaa demojen tekemiseen mutta ei pro käytöön... Mut niin kyllähän hyvän kuulosta musaa saa vaikka kuinka paskoilla laitteilla jos vaan osaa tehdä.
Torniojaws
31.08.2007 22:20:12 (muokattu 31.08.2007 22:20:37)

Eli voi myös sanoa että tässä teet kompin sekvensserissä midiraidalle, ja EZdrummer vain soittaa sen?

Lähinnä vain korjaan mahdollisia väärinymmärryksiä ettei EzDrummerilla voisi tehdä omia komppeja. Joillakin henkilöillä (ei välttämättä tässä threadissä) tuntuu olevan sellainen käsitys, liittyen siihen drag'n'drop -systeemiin EzDrummerissa.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
Notefix
31.08.2007 23:18:15

Tossa Ez drummerin mainosvideossa ainakin kovasti joku Idols-tuottaja vakuuttaa että käyttää EZ-drummeria ihan "oikeissa biiseissä" joita on julkaistu...

Miksei käyttäisi? Mun mielestä yksi parassoundisista plugeista. Äänittäjät ovat olleet alansa huippuja, päinvastoin kun monissa kalliimmissa kymmenien gigojen rumpusoftissa.
"Layers of layers of shit!"
Anydoll
03.09.2007 11:51:42

Miksi tekisit asiat näin vaikeasti? EZ:lle on kuintenkin 8 kanavaa käytössä, joihin kaikkiin voi ajaa samoja vst-plugeja kuin audioraitoihinkin. Jos vain reitittää ensin sieltä EZ:n omasta "mikseristä" jokaisen rummun omalle kanavalle, niin audiomixdown välissä on aivan turha. Varsinkin kun mixdownin jälkeen rumpujen muokkaus on huomattavasti vaikeampaa kuin olis ollut midiraitaa pilkkoessa.

er... enpäs oikeen tiä mitä on päässä pyörinyt kun tuota kirjoitin, mutta siis just noin kun tuossa olet sen sanonut niin toimii aikasta kätevästi tuo EZd.

Sitten tuo tiukka keskustelu siitä missä Ezdrummeria voi käyttää ja miten. Mä olen kyllä sitä mieltä, sen perusteella, kun on hetken tätä ohjelmaa käyttänyt, että varmasti toimii ihan oikealla levylläkin, jos vaan on käyttänyt aikaa nk. rumpuohjelmointiin. Eniten pelaamista on midissä just velocityn kanssa, että saa siihen komppiin sellaisen oikeen tunnelman. Soundeissa ei ole moittimista. Sitten kun huitoo tosiaan oikeat effektsit ja tasot kuntoon rummuista niin allright. Ja sitten on vielä nämä Expansion setit! Toki tässä on aina tämä että mitä haetaan... ja juu... no mutta hyvä softa kuiteskii.

Olis mielenkiintoista kuulla täällä forumilla että mitäs olette saanut Ezdrummerilla aikaiseksi. Vois itsekin tässä jotain linkkiä laittaa tuosta rummuttelusta.
Timo JM
03.09.2007 12:49:57

Olis mielenkiintoista kuulla täällä forumilla että mitäs olette saanut Ezdrummerilla aikaiseksi.

Kaksi ylintä biisiä itse ohjelmoituina:

http://www.mikseri.net/cupido
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi |
Janei
07.09.2007 03:02:20
Olis mielenkiintoista kuulla täällä forumilla että mitäs olette saanut Ezdrummerilla aikaiseksi.

Tässä kaksi aika erilaista kappaletta, molemmissa käytetty EZdrummeria sekä Toneport UX2:sta - rakkaita kapistuksia molemmat.

http://www.tamk.fi/~c6jpalov/sng/sassy.mp3 - poppier
&
http://www.tamk.fi/~c6jpalov/sng/ness.mp3 - hevier
Antti1
07.09.2007 10:34:03 (muokattu 07.09.2007 10:37:52)
Tässä kaksi aika erilaista kappaletta

Hmm, biisit olivat ihan hyviä, mutta rummut olivat jotenkin aivan täysin hengettömän kuuloisia. Jos sulla on hyvät kajarit ja pari kivaa mikkiä, niin kokeiles tykittää tota koko rumpusysteemiä yksinään ulos kaiuttimista ja mikitä se. Sen jälkeen voit lisätä tähän raitaan vähän säröä, lytätä sen kompuralla pannukakuksi ja lisää sitä alkuperäisen raidan taustalle. Toisi varmasti kivasti lisäeloa tohon kliiniseen meininkiin.

EDIT: Timo on tajunnut ottaa mukaan rosoa rumpuihinsa, se on hyvä. Se poistaa kliinisyyttä ja tuo soundia lähemmäs. Hyvä soundi mun mielestä.
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
Ben_D
07.09.2007 10:47:15

Hmm, biisit olivat ihan hyviä, mutta rummut olivat jotenkin aivan täysin hengettömän kuuloisia. Jos sulla on hyvät kajarit ja pari kivaa mikkiä, niin kokeiles tykittää tota koko rumpusysteemiä yksinään ulos kaiuttimista ja mikitä se. Sen jälkeen voit lisätä tähän raitaan vähän säröä, lytätä sen kompuralla pannukakuksi ja lisää sitä alkuperäisen raidan taustalle. Toisi varmasti kivasti lisäeloa tohon kliiniseen meininkiin.

EDIT: Timo on tajunnut ottaa mukaan rosoa rumpuihinsa, se on hyvä. Se poistaa kliinisyyttä ja tuo soundia lähemmäs. Hyvä soundi mun mielestä.

Hyviä tipsejä...mä kun en ole mikään miksausspesialisti niin kerrotko minkälaista säröä on hyvä lisätä?
FIERCE etsii intensiivista Thrash vokalistia!!!
Antti1
07.09.2007 10:55:13 (muokattu 07.09.2007 10:57:14)
Hyviä tipsejä...mä kun en ole mikään miksausspesialisti niin kerrotko minkälaista säröä on hyvä lisätä?

No totatota, hyvän kuuloista säröä. :D Tietty käytetään hyväsoundisia analogipömpeleitä välissä, jos se on vain mahdollista. Jos ei onnistu, niin mä kokeilisin tuohon hommaan THD:ta, TLs Saturated Driver:ia, TLs Pocket Limiteri:ä ja kenties myös Grease Tubea. Nämä siis kaikki ilmaista VST-efektiä, löytyy varmasti muitakin vaihtoehtoja. Kaikki löytynee KVR:n tietokantojen kautta.

Särön luonteesta on vähän vaikeaa sanoa, se kun menee aina biisin ja haetun soundin ehdoilla. Sellainen miedohko ja vähän kompressoiva putkisärön kaltainen ruttu toimii mun mielestä parhaiten. Ei välttämättä pelitä aina hirveän hyvin tekniseen metalliin yms. kliiniseen kamaan, mutta kannattaa koittaa. Niitä yksittäisiäkin kannuja saa kokeilla säröttää, erityisesti virppa ja basari pitävät siitä mun kokemuksien mukaan. Voitte koittaa käyttää monenlaisia säröjä päällekkäin (osa erillisraidoille ja sitten vaikka vielä koko pakettia), mutta muistakaa silloin pitää gainit kurissa. Tai mikäs siinä säröä lisätessä, jos sellainen Primuksen Brown -soundi on haussa.

EDIT: Ja kun puhuit tosta miksausspesialistista, niin enpä ole minäkään. Kurja harrastelija vaan, jolta löytyy tietotaitoa enemmän kuin käytännön taitoa. Sitä se on, kun seuraa ja kuuntelee paljon ammattilaisten hommia, muttei pääse itse kokeilemaan tarpeeksi usein. :|
BUAM
07.09.2007 11:33:38
Onko kellään kokemuksia, toimiiko Ezdrummer Emagic Logic 5:n kanssa (PC)?
Janei
07.09.2007 11:46:28
Tietty käytetään hyväsoundisia analogipömpeleitä välissä, jos se on vain mahdollista. Jos ei onnistu, niin mä kokeilisin tuohon hommaan THD:ta, TLs Saturated Driver:ia, TLs Pocket Limiteri:ä ja kenties myös Grease Tubea. Nämä siis kaikki ilmaista VST-efektiä, löytyy varmasti muitakin vaihtoehtoja. Kaikki löytynee KVR:n tietokantojen kautta.

Kiitoksia kovasti vinkeistä, pitääpä pistää kaikki nuo hakuseen. Olen kyllä yrittänytkin tuoda rumpuihin hieman lämpöä PSP:n Vintage Warmerilla, mutta ilmeisesti olen täysin epäonnistunut :P

Tuota mainitsemaasi mikitystekniikkaa ei mun ikävä kyllä ole mahdollista kokeilla, ei lyödy puitteita :/ Kuulosti kyllä mielenkiintoiselta :)
Antti1
07.09.2007 11:53:43
Tuota mainitsemaasi mikitystekniikkaa ei mun ikävä kyllä ole mahdollista kokeilla, ei lyödy puitteita :/ Kuulosti kyllä mielenkiintoiselta :)

No mutta nou hätä, bouncaa toi rumpuhärdelli stereoraidalle, pistä se jonkin kivan huonekaiun läpi (konvoluutiokaiulla), equta vähän eri tavalla, kompressoi ja särötä maun mukaan. Tolla saa vähän jäljiteltyä tuota, jos ei ole mahdollisuutta mikittää.
Timo JM
07.09.2007 13:53:58 (muokattu 07.09.2007 13:55:25)

Timo on tajunnut ottaa mukaan rosoa rumpuihinsa, se on hyvä. Se poistaa kliinisyyttä ja tuo soundia lähemmäs. Hyvä soundi mun mielestä.

Jaahas, kiitosta vaan. Juu, eihän noita lähtösoundeja, vaikka kuinka hyvät onkin, kestä kuunnella sellaisenaan. Ne on liian kliiniset ja "standardit". Jotain täytyy aina vähän kehitellä.

Kandee ehkä säröttää mielummin rinnakkaiskompressoitua (lytättyä) raitaa kuin alkuperäistä rumpuraitaa ja sekoittaa niitä sitten sopivassa suhteessa. Riippuu tietysti tapauksesta.

Tossa mun "Tuuliajolla" biisissä tein muistaakseni sellaisen tempun, että miksasin trion (rummut, basso, skitat) yhdeksi stereoraidaksi jonka sitten lyttäsin sikana, särötin snadisti ja ekutin leikkaamalla ylä- ja alapäätä pois. Hmm, taisinpa vielä lisätä jotain kaiku/delay juttujakin. Sitten siirsin vielä koko raidan vähän myöhäisemmäksi. Lopputuloksena oli eräänlainen keinotekoinen ambienssiraita bändistä.

Niin ja kyllä se VintageWarmer on muuten ihan hyvä särötin. Pitää vaan hakea sopivat säädöt.
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi |
Starlia
07.09.2007 18:15:57
Olis mielenkiintoista kuulla täällä forumilla että mitäs olette saanut Ezdrummerilla aikaiseksi. Vois itsekin tässä jotain linkkiä laittaa tuosta rummuttelusta.

Tässä surisee ezdrummeri:
http://ameba.lpt.fi/~vilkmati/Sontaa/fuckface_v2.mp3

Paska biisi.
Anydoll
07.09.2007 23:08:15

No jopas! Tännehän oli tullut jos jonkinlaista rallatusta ja ezdrummerilla tehtynä. Hianompi homma! Oli mielenkiintoista kuunnella noita aikaansaannoksia.

Juu ja tuotas tuotas... ite olen huomannut ezdrummerista sellasen homman että aika paljon lähtee siittä VELOCITYN säädöstä midiraidalla. Toinen on tietysti tuo EZdrummerin oma mikseri et siis miten sen säätää. Mä tykkään että OH soundi vie pois sitä liikaa "kliinisyyttä" + sopivassa suhteessa compura (itse käytän Cubasen Studio 4 omaa compressoria ja ilmaisplugareita - Kjaerhus Audio & Leftover Lasagne Pulltec & Antress Modern Plugins), eq (Kjaerhus Audio & Antress Modern Plugins & Cubasen oma... ) + isona juttuna kaiku koko rumputrackille (keskikokoinen huone) ja snarelle omat kaiut (room & ambient)... nyt on suunnitelmissa hankkia tuo UAD-1 Project PAK, jotta sais vähän lisää lämpöä soundeihin ;)...

Laitan linkkiä biisistä kun saan sen valmiimmaksi... mut kiitti kaikille jotka tuotoksianne olette malliksi jo laittanut!
hanipai
09.09.2007 20:40:08
Tuli tää ketju mieleen kun laitoin oman bändin uusien biisien Teaserin jakoon....rummut duunattu ezdrummer + drumkit from hell laajennuksella. Onhan noi aika steriilin kuuloiset, mutta sopii hyvin demotukseen.

http://fiercemetal.org/Fierce_Teaser.mp3

Kuulosti ihan Slayeriltä :)
"Toi on ihan hulluu settii- luulin et vaa joku jimi hendrix osaa soittaa kitaraa". n1tro
Ben_D
10.09.2007 08:08:35

Kuulosti ihan Slayeriltä :)

Varmaankin muunmuassa siltäkin...
Lapari
11.09.2007 17:05:51

Hain ezplayer freen toontekin sivuilta.Tyhmänä nyt kysynkin,onko tämä Ezdrummerin demo?Kun on eri nimi.
Halusin testata toimiiko tämä Reaperissa,ja toimihan se.Nyt luultavasti hommaan kyseisen ohjelman.Käsittääkseni täysohjelmassa on enemmän rumpurytmejä sekä mahdollisuus muokata saundeja,mitä demo versiossa ei pysty tehdä.Korjatkaa jos olen väärässä.Kiitos etukäteen.
mun kompressori on pajalla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)