Aihe: Fendereiden mikki valitsimet?
1
H-Diddy
11.09.2007 02:49:19
Miten muut tekee sen ettei käsi osu mikki valitsimeen? Itse soitan kovalla kädellä paksuilla kielillä joten ongelma on se että kaula mikillä soitto rupeaa olamaan mahdottomuus koska käsi aina lyö mikki valitsimen alas yhtälailla kielien kanssa. Sama käy telen kanssa.. Onko ainoa mahdollisuus JazzMaster tahi Jaguar vai myydäänkö jossain niin väkeviä mikki kytkimiä jotka ei herkästä hötkyile?
Mando
11.09.2007 08:22:45
Miten muut tekee sen ettei käsi osu mikki valitsimeen? Itse soitan kovalla kädellä paksuilla kielillä joten ongelma on se että kaula mikillä soitto rupeaa olamaan mahdottomuus koska käsi aina lyö mikki valitsimen alas yhtälailla kielien kanssa. Sama käy telen kanssa.. Onko ainoa mahdollisuus JazzMaster tahi Jaguar vai myydäänkö jossain niin väkeviä mikki kytkimiä jotka ei herkästä hötkyile?

Telessä voi ainakin sen kytkintä ja potikoita pitävän levyn kääntää toisin päin...silloin käsi hakkaa vaan tonepotikkaan :)
saastara
11.09.2007 12:09:24
Vähän ohi aiheesta mutta.. Minua ei soittaessa oikeastaan ketuta tuo mikkivalitsin vaan ennen kaikkea se volume! Eikö kenestäkään muusta se ole täysin vammaisessa paikassa..!? Miten ylempiä kieliä voi stratolla edes soittaa ilman, että koko ajan varoo sitä volumea..? :/
Ei se koko vaan se tekniikka! Ja pyh, ei se tekniikka vaan se voima!
Jäärä
11.09.2007 12:16:25
Vähän ohi aiheesta mutta.. Minua ei soittaessa oikeastaan ketuta tuo mikkivalitsin vaan ennen kaikkea se volume! Eikö kenestäkään muusta se ole täysin vammaisessa paikassa..!? Miten ylempiä kieliä voi stratolla edes soittaa ilman, että koko ajan varoo sitä volumea..? :/

Sehän on ihan täydellisessä paikassa.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
P2
11.09.2007 12:17:54
Ei oo kyllä mulle ollu kumpikaan, mikkivalitsin tai volume ollut oudossa paikassa. Tottumiskysymys, sanoisin.
"No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/
SURf
11.09.2007 12:43:03
Väännä sitä nupikkaa kannen suuntaiseksi niin on matalammalla, ei osu niin helpolla... melkein ysikympin mutkalle.
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
pnorman
11.09.2007 12:43:11

Just näin, siis stratossa. Kivasti voi pyöritellä pikkurillillä samalla kun lurittelee.
H-Diddy
11.09.2007 15:18:25
Väännä sitä nupikkaa kannen suuntaiseksi niin on matalammalla, ei osu niin helpolla... melkein ysikympin mutkalle.

No tuo kuulostaa idealta.
Hannu H.
11.09.2007 15:24:08

Volume itseäkin häiritsee. Viimeisimpänä miitissä huomasi kesken tribun notta jaahas kun soolon paikki koitti mutta ei mitään kuulunut :)
Lespajohdannaisella enemmän soitellut niin ei oikeen tuo volumen paikka sovi mun ajatusmaailmaan.
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Aina tapahtuu Backstagella
marko.m
11.09.2007 15:52:40

Kyllä! Itse ainakin heilutan kättä siinä keski- ja kaulamikin paikkeilla, joten volume ei ole tiellä. Mikinvalitsin on taas jo niin kaukana ettei siihen käsi osu. Ehkä se on vähän tekniikkalaji että osaa soittaa hajottamatta namikoita. ;)
sepisti
11.09.2007 16:54:59

Miten sä Telessä saat hämmennettyä sitä mikkivalitsinta... Stratossa vielä jotenkin ymmärtää.
Kitara on rakkauteni.
H-Diddy
11.09.2007 20:31:31
Miten sä Telessä saat hämmennettyä sitä mikkivalitsinta... Stratossa vielä jotenkin ymmärtää.

Selvin päin funatessa en sitten mitenkään.
rosberg
12.09.2007 22:39:34
No mikkivalitsimet on vähän eri jäykkyisiä, Ernie Ballin on mielestäni paras siinä suhteessa.
Itse vaihtaisin vaikka kakkostonen kohdalle les paul -tyyppisen svitsin, vai tuseeraatko muillakin mikeillä kuin kaula ja talla? No ehkä huono kysymys, itse käytän kaikkia.
Uuden pleksin teettäminenkin voisi toimia. Vähän erilainen kulma siihen kytkimelle ja a'vot.

Mulla oli aikoinaan ongelma volan kanssa. Se aina lähti soittaessa pois. Silloin kytkin sen väärin päin ja johan alkoi toimimaan (päinvastoin). Mutta tee mitä teet ja braunilla loput.
OSTAN VALKOISEN GIBSON EXPLORERIN
Joees
12.09.2007 22:44:59
Stratossa ja telessähän ne on varsin mainioissa paikoissa. Telessä vielä homma paranee kun kääntää sen levyn, niinkuin joku täällä ehdottikin. Mutta sitten vaihtaa vielä sen tonen ja volan paikkaa. Volume on sopivan tuntumassa ja pystyy ränkkää sitä miten huvittaa ilman suurempia urheiluja.

Tottumiskysymyksiä nuo vaan ovat, ei ne sen vaikeempia ole kuin muissakaan. LP ja Strato menee helposti.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
Rämppy
12.09.2007 23:55:16 (muokattu 12.09.2007 23:58:54)
Mua ei ole koskaan haitannut mikkikytkin stratossa eikä telessä. Edes kovaa huitoessa. Silloin tällöin tulee vahingossa huitaistua straton volaa pienemmälle, mutta ei sekään ole ongelmaksi päässyt äitymään. Toisaalta se potikka on täydellisessä paikassa, jos haluaa soiton aikana pelailla volumen kanssa.

Monet, joille tuo straton volumepotikka on ongelma, yksinkertaisesti ottaa siitä potikasta hatun pois. Silloin ei käsi osu siihen niin herkästi.
En sitten malttanut olla sanomatta.
Ziggy Bubba
13.09.2007 00:03:36 (muokattu 13.09.2007 00:04:12)

Monet, joille tuo straton volumepotikka on ongelma, yksinkertaisesti ottaa siitä potikasta hatun pois. Silloin ei käsi osu siihen niin herkästi.

Voi vaan tehdä hilppasen kipeää jos sitä metallipalaa vahingossa voimalla huitaisee, eikä sen volyymin säätäminenkään ainakaan tuolla konstilla helpotu :)
You said a' what now?
LamaAjanElvis
13.09.2007 00:35:21
Voi vaan tehdä hilppasen kipeää jos sitä metallipalaa vahingossa voimalla huitaisee

Oppiipahan varomaan ;)

Eipä ole moista ongelmaa itsellä ollut, mut on kylläkin tullut soitettua Stratoilla ihan alusta alkaen.
Hikinen_Teltta_Blues Sormet lähtee soundista. "I wouldn't fuck Marilyn Quayle with a stolen dick." -George Carlin
Jungleman
13.09.2007 09:30:13

Kovat kädet täälläkin, ja paksut hiotut kielet. Jaguaria en suosittele lääkkeeksi tuohon vaivaan. Minulla on kestänyt kolme vuotta opetella soittamaan sellaisella ja edelleenkin onnistun välillä mykistämään koko kitaran yhdellä huolettomalla rämäytyksellä. Jazzmasterin mikkivalitsin taas sitten ei olekaan yhtä pahasti plektrakäden tiellä kuin Jaguarin kytkinlevy, hyvin harvoin olen mäjäytellyt sitä vahingossa vääriin asentoihin.

Tokihan aina kannattaa muistaa 70-luvun tyylikkäimmät Telet, Custom ja Thinline. Niissä kun mikkivalitsin majailee Les Paul -tyyppisessä paikassa.

Tai sitten voit tuunata Telestä todellisen heavy-duty Esquiren. Kaulamikki pois ja samalla vaivalla mikkivalitsin ja potikat mäkeen. Suora piuha mikistä jakkiin ja rok ;-)
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
H-Diddy
13.09.2007 14:32:48
Mulla ei toi volume häiritse lain vaan sen asentoa pidän optimaalisena. Toi mikkivalitsin kuten mainittu on stratossa pirullisella paikalla kaulamikkiä käyttäessä. Toki soittotyyliini kuuluu vähemmän economy ja muita pikkaus tapoja. Mulla toi pikkaus ku tuppaa lähtemään enemmän kyynerpäästä ku näppäryydestä. Tullut fanitettua sikiöstä asti Ramonesia ja clashia ku muut kitaristit diggas satriania, joten meitsin kai pitää malttaa mieleni ku muiluutan kieliä. Asian tekee vaikeaksi se että ku on 18 v hajottanut kynsinauhojaan samalla tatsilla niin tuntuu jotenkin hintiltä tehdä muuta ku vääntää toi mikkivalitsin mutkalle. Tietysti voi jättää noi stratot sikseen ja pitäytyä teleissä mut ku on ne vaan niin mukavia molemmat. Sitäpaitsi kovaa soittaminen kuulostaa paremmalta ja ennen kaikkea on kuulin näköistä.

Toki vois vaihtaa uuteen valitsimeen esim jonkun mainitsemaan ernie balliin, koska onhan toi oma lepsuuntunut huomattavasti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)